تکنیک های nlp چیست

تکنیک های nlp
  • تکنیک های nlp برای موفقیت

    تکنیک های nlp چیست؟ ان ال پی مخفف (Neuro-Linguistic Programming) به معنی برنامه ریزی عصبی کلامی ناخودآگاه میباشد. ریچارد بندلر و جان گریندر به دنبال پاسخ برای سوال مشترکشان بودند، و سوال بزرگ این بود موفقیت در زندگی چطور بدست می آید، چرا یکسری افراد در زندگی خود بسیار موفق بوده اند و یکسری نه، بعضی افراد روابط عاطفی بسیار خوبی دارند، مهارت ارتباط اجتماعی بالایی دارند، در شغل خودشون موفق هستیند، اهداف بزرگ در سر دارند و به اهداف خود میرسن. ولی از طرفی دیگر بعضی از افراد در این موارد مشکلات بزرگی دارند، برای آنها سوال این بود که چه چیزی باعث تفاوت این دو قشر میشود.

    آیا شانس یا سرنوشت دخیل است؟ اگر این طور باشید پس هیچ کسی روی زندگی خود کنترل ندارد پس نباید تلاش کنید و فقط به زندگی خود ادامه دهد، اما اگر شانس و یا سرنوشت تعیین کننده زندگی انسان نیستند، پس قطعا باید یکسری قائده و قانون وجود داشته باشد که با کشف آن همه مردم بتوانند از آن روش استفاده کنند، نتیجه تحقیقات ریچارد و جان به پیدایش علمی جدید ختم شد، امروز رویای آنها کاملا به حقیقت پیوسته چیزی که آنها آغاز کردند یعنی تکنیک های nlp روز به روز مطرح تر میشود و انسان های زیادی با آن آشنا شده و به کمک این روش پیشرفت های چشمگیری در زندگی و روابط خود کرده اند.

    تحقیقات آنها ثابت کرد که موفقیت، اعتماد به نفس، مهارت ارتباطی، مهارت های کنترلی و مهارت های متقاعد کردن ارثی یا ژنتیکی نیست، شانس سرنوشت هم در آن دست ندارند. تکنیک های nlp بدون در نظر گرفتن محدودیت های فردی به ما کمک میکند به موفقیت های بزرگی برسیم، با کمک ان ال پی میتوان تمام خلاء ها، کمبود ها، ترس ها و محدودیت ها را ازبین برد.

    موثر ترین تکنیک دنیا

    قطعا این تعریف فقط شامل حال تکنیک های nlp میشود. یکی از دلایلی که ان ال پی را نسبت به سایر تکنیک ها و روش های امروزی مانند قانون جذب متمایز میکند، مسیر بوجود آمدنش است. دو محقق جوان تحقیق خود را از آدم های بسیار موفق شروع کردند.ان ال پی از روی رفتار روانشناسان و متخصصین مغز اعصاب که فوق العاده موفق بودند و تقریبا همه بیماران خود را در زمان کوتاه با موفقیت درمان میکردند، چون طراحی تکنیک های ان ال پی از همان اول بر اساس بهترین رفتار ها شکل گرفت و برعکس روش های دیگر نیاز به آزمون خطا، تحقیق کردن و آزمایش نداشت باعث شد که ضریب شکست تکنیک های ان ال پی به صفر برسد.

    چرا تکنیک های NLP تا این اندازه تاثیر گذار هستند؟

    • پاسخ به این سوال ساده است، چون ان ال پی برای نفوذ و ارتباط با ناخودآگاه طراحی شده است، ضمیر ناخودآگاه به عنوان هوشمند ترین و قوی ترین نرم افزار مدیرید اطلاعات در جهان شناخته میشود. با پیشرفت های زیاد در سال های اخیر در زمینه طراحی هوش مصنوعی هنوز هم هیچ هوش مصنوعی به قدرت بی حد مرز ناخودآگاه نزدیک نشده است. قدرت ناخودآگاه به قدری زیاد است که شناخت ما از کد نویسی ناخودآگاه بسیار کم است، ولی تکنیک های ان ال پی مرز ورد به ناخودآگاه هست، با تقویت ان ال پی که هر روز پیشرفت می کند میتوان در اهداف خود به کمال رسید.
    • ناخودآگاه هیچ محدودیتی ندارد، جز محدودیت های ذهنی که خودمان دلیل ایجادش هستیم.
    • ناخودآگاه ۱۷ میلیارد سلول را به همراه تمام عضلات، گلوبول ها و ارگان های حیاتی مدیریت می کند، تمام اعمال ما، تصمیماتمون حرف ها و حرکاتمون مثل خوردن و خوابیدن، توسط ناخودآگاه برنامه ریزی میشود، پردازشگر ناخودآگاه این قدرت را دارد که این همه کار را باهم انجام دهد.
    • ناخودآگاه در لحضه مدیریت هم زمان مشغلول به برنامه ریزی آینده است، اینکه چه کاری انجام دهد چه تصمیمی گرفته شود چه حرفی ….
    • ناخودآگاه بر اساس ورودی ها کار می کند، ورودی ها اطلاعاتی هستند که از پیرامون ما دریافت شده اند، در واقع سیگنال های هستند که به ناخودآگاه ما ارسال میشوند، به عنوان مثال این کار از طریق حواس پنجگانه و احساسات انجام شده و اطلاعات جمع آوری شده به ناخودآگاه ارسال میشود، حالا ناخودآگاه باید عمل پردازش طلاعات را انجام دهد، و سوال پیش می آید اوچطور این کار را می کند، بر چه اساسی اطلاعات خود را طبقه بندی می کند؟ ناخودآگاه در طول زندگی در حال برنامه ریزی است، یعنی ضعف ها، ترس های ویژگی ها، موفقیت ها و شکست ها ناخودآگاه را برنامه ریزی می کنند و شخصیت ناخودآگاه هر فرد شکل میگیرد و با توجه به همان شخصیت، ناخودآگاه تحلیل های خودش را انجام می دهد. برای همین میبینیم که افراد متفاوت در شرایط مشابه میتونن تصمیمات مختلف و متفاوتی بگیرند. چون شخصیت انسان ها و دیدگاهشون باهم تفاوت زیادی داره.

    ساختار ان ال پی

    ان ال پی یا برنامه ریزی عصبی کلامی برای کنترل و بهبود ناخودآگاه ساخته شده است، اگر بخواهیم تکنیک  nlpبا یک کلمه معنی کنیم میتوانیم بگویم ان ال پی مانند یک کامپایلر در برنامه نوسی کامپیوتری عمل می کند، وظیفه کامپایلرها ترجمه زبان کد نویسی کامپیوتر “یعنی صفر یک” است تا برنامه نویس بتواند کد گذاری را انجام دهد. ان ال پی هم دقیقا همین کار را می کند، ان ال پی واسط بین شما و ناخودآگاهتان است که این امکان را ایجاد می کند تا ناخودآگاه خود و دیگران را بازنویسی کنید، همانطور که در مقاله شناخت ناخودآگاه توضیح دادم، زبان ناخودآگاه یک زبان تصویری است، به ازای هر باور، اتفاق حرف یا احساس یک تصویر مشخص در ناخودآگاه ثبت وجود دارد، مثلا زمانی که شما میشنوید کسی تصادف کرده یا جایی تصادف شده تصویر ذهنی خودتون رو دارید و اون لحظه اون رو تجسم می کنید.

    چند نکته راجب ان ال پی بدانید

    • کنترل باورها و رفتار توسط ناخودآگاه انجام میشود، ان ال پی میتواند رفتار را بهینه سازی کند و باور های جدید ایجاد کند، تا جایگزین باور های منفی و غلط گذشته شود.
    • طرح بنیادین ان ال پی از روش های درمانی شکل گرفته است.
    • کارکر ان ال پی واضح است، تکنیک های nlp باعث افزایش خودآگاهی میشوند، با این تکنیک ها میتوان نقش مدیریتی خودآگاه را افزایش داد، این کار اصل برنامه ریزی است، یعنی ارسال دستور به ناخودآگاه.
    • ان ال پی منطق محور است، از هر وضعیتی کامل ترین تحلیل را دارد، برای هر شرایطی بهترین برنامه را ارائه می دهد.
    • تنها مانعی که میتواند صد راه موفقیت با تکنیک های nlp باشد، خود ما هستیم، اگر ما در مجاب سازی خودمان به ازبین بردن باور های غلط و ایجاد باور صحیح موفق عمل کنیم، میتوانیم به سطح خودآگاهی کامل برسیم، در این سطح هیچ مانعی نمیتواند شما را متوقف کند.
    • با ان ال پی میتوان شخصیت ناخودآگاه را تغییر داد. اگر شما روزی شخصی بودید که تمام کارها را نیمه کاره رها می کرد، یا برای شروع هر کاری مشکل داشتید، یا از پشتکار خبری نبود و هیچ امیدی نداشتید، میتواند تغییر کند فقط باید بخواهید و یاد بگیرید.

    برای چه اهدافی میتوان از تکنیک های nlp استفاده کرد؟

    • پیشرفت شغلی
    • مدیریت روابط با دیگران
    • داشتن روابط عاطفی موفق
    • افزایش مهارت های ارتباطی
    • افزایش مهارت نفوذ به ناخودآگاه خود و دیگران
    • مقابله با ترس ها
    • ازبین بردن خلاء ها و کمبود ها
    • برطرف کردن نیازهای ناخودآگاه
    • هدف گذاری
    • مدیریت تنش ها و استرس
    • کاهش تاثیر پذیری از عوامل منفی
    • ارتعاش و سیگنال مثبت
    • افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس
    • اصول مذاکره
    • مهارت برنامه ریزی

     

    نقش زمان برای یک مستر ان ال پی

    برای تبدیل شدن به یک مستر ان ال پی موفق ” کار آموز موفق در دوره های ان ال پی” باید با اصل مدیریت زمان آشنا بود. ما هر روز داریم زمان زیادی را از دست میدیم زمانی که هیچ مدیریتی در آن وجود ندارد، اگر به زندگی افراد موفق نگاه کنید، آنها زمان پرت کمی دارن، مثل زمان هایی که ما مشغول خوابیدن و استراحت کردن هستیم، یا زمانی که ساعت ها وقت خود را در شبکات اجتماعی و رسانه های میگذرانیم بی آنکه چیزی یاد بگیریم.

    مدیریت زمان توسط ان ال پی نظم بی نقصی به زندگی ما می دهد و سرعت رسیدن به موفقیت را ۵۰ در صد افزایش خواهد داد، به عنوان مثال اگر برای هدفی ۲ سال نیاز به تلاش و وقت هست با ان ال پی این زمان را میتوان به یک سال رساند، دلیل ساده ای داره اون هم اینه که وقتی بر اساس متد ان ال پی پیش بریم کارایی همه چیزمخصوصا ذهن چند برابر میشه، مثلا: یادگیری، صبر، تحلیل درست، شناخت کار های که به نفع ما هستند، پیشبینی، داشتن برنامه منظم، انگیزه، پشت کار، سرعت، هدف گذاری، ایده پردازی و…

    تفاوت تکنیک های ان ال پی با بقیه روش ها چیست؟

    اصلی ترین تفاوت در این است که ان ال پی تکنیک کاملا اجرایی است، یعنی کارهایی که باید انجام داد، در ان ال پی همه چیز به تلاش، تمرین و آموزش صحیح برمیگردد. هر تکنیک ان ال پی با یک تمرین بیان میشود و میتوان برای انجام هر کاری هم دلیل و استدلال آورد هم مثال های زیادی را استفاده کرد.

    کد های دستوری برتر ان ال پی

    هدف گذاری

    با کمک این تکنیک ما میتوانیم بدون تاثیر گرفتن از کمبود ها و عوامل اطراف، هدف بنیادین خود را انتخاب کنیم، زمانی که هدف گذاری در ان ال پی به شکل درست انجام شود، برنامه ریزی برای رسیدن به آن هدف هم میتواند بسیار بهینه سازی شده باشد، چون داشتن یک هدف که فراتر از نیازها و کمبودهای ما است، میتواند باعث انسجام و همکاری تمام ذهن یعنی ضمیرناهوشیار، ضمیرنیمه هوشیار و ضمیرهوشیار شود.

    باز نویسی ناخودآگاه

    از تکنیک هایی میتوان استفاده کرد که باعث افزایش سطح خودآگاهی ما بشود، برای موفقیت باید خودآگاه ما بصورت کامل روی تکنیک های ان ال پی تسلط داشته باشد. در این صورت است که ان ال پی میتواند ناخودآگاه را اصلاح و قوی تر برنامه ریزی کند، اما نکته مهم راجب بازنویسی ناخودآگاه این است که این کار نباید همیشه بصورت خودآگاه انجام شود، زمانی درصد موفقیت صعودی میشود که ما بخشی از مسئولیت تکنیک ها را از خودآگاه به ناخودآگاه انتقال دهیم. مثلا زمانی که شما خودآگاه رانندگی را یاد میگیرید اما بعد از مدتی این دیگه ناخودآگاه شما است که مهارت رانندگی را اجرا می کند، برای همین ما بعد از مدتی در هنگام رانندگی میتوانیم کار های دیگر مثل صحبت کردن و آهنگ گوش دادن را انجام دهیم “به این میگویند بازنویسی ناخودآگاه” وقتی ما کاری را با آگاهی به ناخودآگاه واگذار می کنیم یعنی یک برنامه جدید برای او تعریف کرده ایم.

    اعتماد به نفس

    بسیاری از نتایج و بخشی از استمرار در جهت رسیدن به هدف به میزان اعتماد به نفس فرد برمیگردد. اگر اعتماد به نفس لازم را نداشته باشیم هم در مسیر شکست خواهیم خورد و هم اینکه نتیجه به هیچ عنوان آن چیزی نیست که ما برایش برنامه ریزی کردیم، نقش اعتماد به نفس در موفقیت بسیار کلیدی و مهم است.

     

    سه عنصر مدیریتی

    • هوش هیجانی بالا به کنترل واکنش ها و احساسات خود و دیگران کمک می کند، فردی با هوش هیجانی بالا بهترین واکنش را در لحظه به شرایط ممکن نشان میدهند.
    • هوش عاطفی را میتوان برای کنترل و جهت دادن به احساسات استفاده کرد، هوش عاطفی بالا باعث ایجاد امنیت و آرامش در روابط عاطفی میشود.
    • هوش اجتماعی تعیین کننده جایگاه شما در اجتماع است، هر چه هوش اجتماعی ضعیفی داشته باشیم، دایره دوستان ما کوچک تر خواهد بود، اما اگر دایره دوستان خود را افزایش دهیم، میتوانیم فرصت های جدید بسازیم و از قانون جذب بهتر استفاده کنیم.

    تکنیک تغییر باور

    یکی از هدف های پایه ای در استفاده از تکنیک های برنامه ریزی عصبی کلامی ناخودآگاه، جایگزین کردن باور های غلط است، با خودتان صحبت کنید، از خودتان سوال بپرسید خود را به چالش بکشید تا نکات منفی و دلایل شکست خود را پیدا کنید، سپس با برنامه ریزی آنها را تغییر دهید. زمانی که تحت تاثیر یک انرژی منفی یا ارتعاش منفی قرار بگیرید، ناخودآگاه شما تصاویری که تداعی کننده آن انرژی منفی هستند را از بخش آرشیو ذهن فراخوانی می کند. به همین دلیل پالس های منفی میتوانند تاثیر مخرب داشته باشند، از این رو باید با برنامه ریزی و تکنیک مدیریت ناخودآگاه را به دست بگیریم و تصاویر جدید و باور های مثبت گرایانه را فراخوانی کنیم تا برای جابجای با باور های غلط و انرژی های منفی استفاده شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا