تاثیر دعوای والدین بر کودکان

تاثیر دعوای والدین بر کودکان
  • تاثیر دعوای والدین بر کودکان

    دعوا و بحث بین والدین برای بسیاری از زوج‌ها بسیار طبیعی است، اما این عادت می‌تواند تاثیرات بسیار بدی بر روی کودکان داشته باشد. بر اساس بررسی‌ها، دعوا و بحث بین والدین می‌تواند باعث افزایش استرس و اضطراب در کودکان شود و در نتیجه ممکن است باعث شود که آن‌ها دچار مشکلات رفتاری شوند.

    به عنوان مثال، دعوای والدین می‌تواند باعث شود که کودکان احساس ناامنی کنند و این امر می‌تواند تاثیر بسیار بدی بر روی روابط آن‌ها با دیگران داشته باشد. همچنین، بعضی از کودکان ممکن است به دو والدین خود که دعوا می‌کنند احساس ناراحتی کنند و در نتیجه باعث شود که از یکی از والدینشان فاصله بگیرند.

    در ضمن، برخی از کودکان ممکن است به دلیل دعواهای والدین خود، احساس گناه کنند و این امر می‌تواند باعث شود که آن‌ها از خودشان ناراحت شوند و در نتیجه باعث شود که روابط آن‌ها با دیگران آسیب ببیند. همچنین، برخی از کودکان ممکن است به دلیل دعوا و بحث بین والدین، احساس خستگی و بی‌حوصلگی کنند و این امر می‌تواند باعث شود که در مدرسه و دیگر فعالیت‌های خود عملکرد پایینی داشته باشند.

    بنابراین، بهترین راه حل برای جلوگیری از تاثیرات منفی دعوا و بحث بین والدین بر روی کودکان، این است که والدین سعی کنند تا این عادت را کمتر کنند و در صورت امکان، با هم صحبت کنند تا مشکلات خود را حل کنند. همچنین، والدین می‌توانند با کودکان خود صحبت کنند و به آن‌ها توضیح دهند که دعوا و بحث بین والدین طبیعی است و هیچ تاثیری بر روی علاقه و محبت آن‌ها به کودکان ندارد.

    در نهایت، باید توجه داشت که دعوا و بحث بین والدین ممکن است برای بسیاری از زوج‌ها طبیعی باشد، اما باید تا حد امکان سعی کرد تا این عادت را کمتر کنیم تا تاثیرات منفی آن بر روی کودکان حداقل شود.

    مطالعات جدید نشان می دهد دعوا کردن در حضورکودک میتواند نحوه فکر کردن کودک را تغییر دهد.

    شما احتمالا شنیده اید که بحث کردن والدین در حضور کودک برای سلامت مضر است و اکنون تحقیق جدیدی که در مجله روانشناسی خانواده منتشر شده نشان می دهد که بحث و جدل زیاد در خانواده می تواند روی مغز کودک اثر بگذارد و روند رشد احساسی کودک را دچار تغییر کند.

    برای دستیابی به نتیجه این تحقیق محققان  بر اساس پرسشنامه ای که توسط مادران پر شد خانواده ها را به دو گروه خانواده های  کم جدل و پرجدل تقسیم کردند ، سپس به فرزندان آنها تصاویری از زوج های خوشحال ،عصبانی و بی تفاوت نشان دادند و فعالیت مغزی کوکان را اندازه گیری کردند.
    مغز کودکانی که در گروه خانواده های پر جدل قرار داشتند نسبت به کودکان خانواده های کم جدل عکس العمل شدیدتری به تصویر زوج عصبا نی نشان میداد ، همین اتفاق زمانی که کودک به تصویر زوج شاد نگاه میکرد اما از او خواسته میشد تصویرزوج عصبانی را انتخاب کند تکرار میشد.
    تحقیقات نشان میدهد که آنها در خانه شاهد تمام اعمال والدین خواهند بود.
    بررسی این تحقیقات نشان داد که آنها در خانه به بحث و جدل والدین خود همانطوری نگاه میکنند که به چهره های عصبانی تصاویر در تحقیق نگاه می کردند. همچنین در مورد واکنش به تصاویر زوج های شاد ، نشان می دهد که که کودکان خانه های پر جدل به مغز خود آموزش میدهند که هشیار بمانند ،چه در شادی چه در خشم نشانه هایی از احساسات میان فردی نشان میدهند که کاملا با کودکان خانه های کم جدل متفاوت است.
    کودکانی که در خانه شاهد دعوای زیاد پدر و مادر هستند ممکن است در برقراری ارتباط اجتماعی و پیدا کردن دوست دچار مشکل بشوند . این دلیل محکمی است که بحث پر تنش خود را برای ساعاتی بگذارید که کودک خواب است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا