تاثیر بازی های رایانه ای بر رفتار کودکان

تاثیر بازی های رایانه ای بر رفتار کودکان
  • تاثیر بازی های رایانه ای بر رفتار کودکان

    با گسترش رایانه ها و فناوری اطلاعات، بازی های رایانه ای به یکی از مهمترین فعالیت های کودکان تبدیل شده است. امروزه، اکثر کودکان در سراسر جهان از بازی های رایانه ای بهره می برند و این باعث شده است که تاثیر این بازی ها بر رفتار کودکان به عنوان یک موضوع مورد توجه قرار گیرد.

    از یک سو، بازی های رایانه ای می توانند برای کودکان مفید باشند. این بازی ها می توانند به عنوان یک ابزار آموزشی برای یادگیری مفاهیم مختلف مورد استفاده قرار گیرند. همچنین، این بازی ها می توانند به کودکان کمک کنند تا مهارت های اجتماعی، مهارت های حل مسئله و تصمیم گیری را تقویت کنند.

    از سوی دیگر، تاثیر بازی های رایانه ای بر رفتار کودکان ممکن است منفی باشد. برای مثال، کودکان ممکن است به خاطر بازی های رایانه ای بیش از حد وقت خود را صرف این بازی ها کنند و به فعالیت های فیزیکی و اجتماعی کمتر توجه کنند. همچنین، بازی های رایانه ای ممکن است باعث شود که کودکان از دنیای واقعی دور شوند و به دنیای مجازی تمرکز کنند. این مسئله ممکن است باعث شود که کودکان کم توجه تر به محیط اطراف خود شوند و نسبت به مشکلات اجتماعی و روابط بین فردی کمتر حساسیت داشته باشند.

    بنابراین، تاثیر بازی های رایانه ای بر رفتار کودکان در جامعه به طور کلی مورد بررسی قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توان به تحقیقات علمی اخیر در این زمینه اشاره کرد. همچنین، بهتر است والدین و مربیان برای کنترل استفاده کودکان از بازی های رایانه ای و تعیین میزان مناسب آن ها از منابع معتبر استفاده کنند.

    ۸ دلیل برای اینکه بازی های کامپیوتری می توانند موجب پیشرفت فرزند شما شوند

    بازی های ویدئویی(بازی های کامپیوتری) تایید شده توسط والدین می توانند به پیشرفت کودکان جوان شما از طریق آموزشی، اجتماعی و فیزیکی کمک کنند.

    چرا بازی های ویدئویی می توانند برای کودکان سودمند باشند

    به عنوان پدر و مادر، ما همیشه به جای مزایای بالقوه، توجه بیشتری را بر خطرات بالقوه بازی های ویدئویی الکترونیکی متمرکز می کنیم ، اما این بازی ها بخشی عادی از زندگی مدرن کودکان هستند. اگر می دانید که چه چیزی را باید جستجو کنید، بازی های ویدئویی می توانند یک ابزار قدرتمند برای کمک به کودکان برای توسعه مهارت های خاص زندگی باشند. آنها می توانند به والدین کمک کنند که بازی های اوقات فراغت مناسبی را انتخاب کنند، به آموزگاران کمک کنند تا روش هایی را برای تکمیل آموزش در کلاس پیدا کنند، و به تولید کنندگان بازی کمک کنند تا بازی هایی را ایجاد کنند که جنبه آموزشی داشته باشند.

    به تازگی، من یک مقاله پژوهشی به نام “انگیزه های کودکان برای انجام بازی های ویدئویی در بستر رشد متعادل” نوشته ام که در بازدید سایت روانشناسی عمومی، برجسته شد. این تحقیق شامل نتایج مطالعاتی است که من در دانشکده پزشکی هاروارد انجام دادم و داده های نظرسنجی که از مصاحبه با بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز مدارس دولتی صورت گرفت. بر اساس تحقیقات من، در اینجا هشت دلیل وجود دارد که چرا بازی های ویدئویی می توانند برای رشد و تربیت فرزند شما سودمند باشند.

    بازی های ویدئویی مهارت های حل مسئله و خلاقیت را آموزش می دهند

    بازی های کامپیوتری می توانند به پرورش مغز کودکان کمک کنند. وقتی پسر من نوجوان بود، او را در حال انجام بازی Legend of Zelda تماشا می کردم. او مجبور به جستجو، مذاکره، برنامه ریزی و امتحان کردن رویکردهای مختلف برای پیشرفت بود. بسیاری از بازی های جدید، مانند Bakugan: Defenders of Core، شامل برنامه ریزی و حل مسئله هستند. بازی ” Modding” فرایندی است که در آن بازیکنان می توانند ظاهر شخصیت های بازی را درست کنند و سطح جدیدی از بازی را گسترش دهند، همچنین اجازه می دهد تا شخصیت خود را به صورت خلاقانه بیان کنند، و درک عمیق تری از قوانین بازی و ساختار و روش های جدید برجسته کردن شخصیت ها و علاقه مندی ها پیدا کنند. بازی های ویدئویی نیازی ندارند تا برای کمک به بچه ها برای تصمیم گیری، استفاده از استراتژی ها، پیش بینی عواقب و بیان شخصیت های خود، دارای برچسب “آموزش” باشند.

    بازی های ویدئویی موجب ایجاد علاقه مندی به تاریخ و فرهنگ می شوند

    محتوای بازی های ویدیویی خاص می تواند کودکان را به خواندن و تحقیق کردن تشویق کند. بازی های ویدئویی مانند Mythology ، Civilization و Age of Empires می توانند کودک را به تاریخ، جغرافیا، فرهنگ های باستانی و روابط بین الملل علاقه مند کند، به ویژه اگر والدین متوجه فرصت ها باشند. به نقل از محققان David Shaffer و James Gee ، “هنگامی که کودکان والدینی دارند که به آنها کمک می کنند تا Age of Mythology را به بستری از تخصص تبدیل کنند، آنها را به کتاب ها، سایت-های اینترنتی، موزه ها و رسانه ها در مورد اساطیر، فرهنگ ها و جغرافیا ربط دهند، کودکان طیف گسترده ای از زبان پیچیده، محتوا و ارتباطاتی را انتخاب می کنند که آنها را آماده می کنند تا برای آینده خود که به مراتب بسیار پیچیده تر و عمیق تر است، چیزهایی یاد بگیرند.” علاوه بر این، این بازی ها اغلب به کودکان اجازه می دهد تا نقشه ها یا سایر محتویات سفارشی را طراحی و مبادله کنند، و در حالیکه سرگرم هستند، مهارت های خلاقانه و فنی به دست آورند.

    بازی های ویدئویی به کودکان کمک می کنند تا دوست پیدا کنند

    بازی های ویدئویی می توانند یک ابزار قدرتمند برای کمک به کودکان برای توسعه مهارت های خاص زندگی باشند

    برخلاف پدر و مادرها، اکثر بچه های جوان بازی های رایانه ای را به عنوان یک فعالیت اجتماعی در نظر می-گیرند نه چیزی برای منزوی شدن. بازی های ویدئویی باعث ایجاد یک زمینه مشترک برای فرزندان شما می شوند تا دوست پیدا کنند؛ اجازه دهید بچه ها بیرون بروند و زمانی مشخص را با دوستان خود بگذرانند. در تحقیق ما، پسران علاقه ی بیشتری به انجام بازی های ویدئویی با یک گروه از دوستان، یا در همان اتاق خودشان و یا به صورت آنلاین، داشتند. به علاوه، پسران جوان گفتند که این بازی ها تمرکزی مکرر را برای گفتگو در میان همسالان فراهم می کنند: یکی از پسران می گفت که همسالانش در مدرسه بیشتر درباره “دوستان و بازی ها” سخن می گفتند. تحقیقات ما نشان داد که کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری خفیف، احتمال بیشتری برای “ایجاد دوست جدید” به عنوان دلیلی برای انجام بازی های ویدئویی داشتند.

    بازی های ویدئویی، کودکان را به ورزش کردن تشویق می کنند

    در تحقیقات من ، بازیکنان (مخصوصا پسران) درباره یادگیری حرکات جدید از بازی های ویدئویی ورزشی صحبت می کردند و سپس در بسکتبال یا روی اسکیت بورد آنها را تمرین می کردند. بعضی از آنها پس از آشنایی با بازی های ویدئویی، ورزش های جدیدی را شروع کردند. همانطور که یکی از پسرها در یک گروه تحقیقاتی نشان داد ، “در بازی های واقعی که اغلب ورزشی هستند، شما بازیکنان را در حال انجام بازی-های شگفت انگیزی می بینید. اگر بیرون بروید و آنها را امتحان کنید و تمرین را ادامه دهید، می توانید بهتر شوید. ” تحقیقات نشان داد که بازی های ویدئویی ورزشی واقعی(به غیر از مبارزات مسابقات) منجر به افزایش گذراندن زمان برای ورزش کردن و تمرین کردن در زندگی واقعی می شود.

    بازی های ویدئویی به کودکان اجازه می دهد که شادی رقابت را به اشتراک بگذارند

    رقابت با همسالان برای شناخت وضعیت آنها، برای کودکان، به ویژه پسران، کاری طبیعی و سالم است. در نظرسنجی های من و مطالعات گروهی با نوجوانان ، جمله ی”من دوست دارم با دیگران رقابت کنم و برنده شوم”، یکی از محبوب ترین دلایل انجام بازی های ویدئویی مخصوصا برای پسران بود. بازی های ویدئویی یک مکان امن برای ابراز این خواست های رقابتی هستند و می توانند به کودکانی که در ورزش خوب نیستند، فرصتی برای برتری داشتن بدهند.

    بازی های ویدئویی به کودکان فرصتی برای هدایت کردن می دهند

    وقتی کودکان بازی های ویدیویی را در گروه ها انجام می دهند، اغلب به نوبت نقش هدایت شونده و هدایت-گر را می گیرند، که این موضوع بسته به این است که کدام مهارت خاص برای بازی لازم است. در مطالعات Nick Yee از مرکز تحقیقات Palo Alto، نوجوانانی که بازی های آنلاین گروهی انجام داده بودند، احساس می کردند که مهارت های رهبری مانند متقاعد کردن و انگیزه دادن به دیگران و میانجی گری اختلافات را به دست آورده اند. بازی های چند نفره ی آنلاین، فرصتی نادر برای شرکت ، و گاهی اوقات هدایت کردن یک تیم متنوع دارای سنین مختلف را به نوجوانان ارائه می دهند. و تا زمانیکه می توانید یک تیم را به پیروزی برسانید، هیچ کس توجه نمی کند که چند سال سن دارید.

    بازی های ویدئویی فرصتی برای آموزش را فراهم می کنند

    تقریبا یک سوم از کودکانی که مورد مطالعه قرار دادیم گفتند یکی از دلایلی که بازی های ویدئویی را انجام می دهند این است که دوست دارند به دیگران نحوه ی بازی کردن را آموزش دهند. همانطور که پدر یکی از پسران در طول تحقیق اعلام کرد، “بیشتر تعاملاتی که پسر من دارد با دوستان خود دارد در مورد حل شرایط موجود در بازی است. این مکالمات شامل همه چیز در مورد چگونگی رفتن از این محل به آن محل، و یا جمع آوری چیزهای خاصی که نیاز دارید، و ترکیب آنها به شیوه ای که به شما کمک کند تا موفق شوید، می باشند. “بعضی از کودکان موقعیت “مراجعه به فرزند” را بدست می آورند که در آن موقعیت والدین می گویند که تو میدانی که چگونه سخت ترین قسمت های یک بازی را می توان انجام داد. آموزش به دیگران، مهارت های اجتماعی و ارتباطی، و همچنین صبر را در فرزندان شما تقویت می کند.

    بازی های ویدئویی والدین و کودکان را گرد هم می آورد

    به تازگی، من دختر ۱۰ ساله ی دوستم را تماشا کردم که چگونه بازی Guitar Hero را به مادرش یاد می دهد. این بازی به طور اتفاقی شامل آهنگ های مورد علاقه ی سال های نوجوانی و دانشگاه دوست من است که به او کمک کرد تا علاقه مند شود. بهترین چیز دیدن دختر او بود که تبدیل به یک متخصص شده و مهارت های بازی را با مادرش به اشتراک گذاشته است – که این نقش معکوس نقش معمول پدر و مادر و کودک است. در حال حاضر که برخی از سیستم های بازی های ویدئویی با بازیکنان تازه کار مدارا می کنند، می توان به راحتی زمان بازی کردن را باهم به اشتراک گذاشت. به علاوه، انجام یک بازی ویدئویی در کنار یکدیگر، افراد را به گفتگو کردن تشویق می کند که به نوبه خود ممکن است فرزند شما را تشویق کند تا مشکلات و پیروزی های خود را با شما به اشتراک بگذارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا