آیا امکان باردار شدن از طریق سکس مقعدی وجود دارد؟

بررسی احتمال بارداری از سکس مقعدی
  • بررسی احتمال بارداری از سکس مقعدی

    بررسی احتمال بارداری از سکس مقعدی یکی از موضوعاتی است که در بین افراد به دلیل کمبود اطلاعات، بسیاری از سوالات و ابهامات را به دنبال دارد. در واقع، بارداری از رابطه مقعدی نادرست است ولی به هرحال احتمال وجود دارد.

    به طور کلی، برای بارداری، نیاز به جمع بندی اسپرم درون دستگاه تناسلی زن دارید. به همین دلیل، بارداری از رابطه مقعدی باید نادرست باشد زیرا اسپرم با این روش نمی تواند وارد دستگاه تناسلی زن شود.

    اما با این حال، احتمال وجود بارداری از سکس مقعدی هنوز هم وجود دارد. این می تواند در صورتی رخ دهد که در زمان رابطه جنسی، اسپرم موجود در دستگاه تناسلی مرد به دستگاه تناسلی زن منتقل شود. این می تواند به دلیل وجود مواد مشترکی مانند خون یا سایر مواد بدنی باشد که به طور تصادفی وارد دستگاه تناسلی زن شده است.

    بنابراین، برای جلوگیری از بارداری از رابطه مقعدی، استفاده از روش های پیشگیری از بارداری مانند کاندوم بسیار مهم است. همچنین، در صورتی که شما از رابطه مقعدی استفاده کرده اید و احتمال بارداری وجود دارد، بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا تشخیص دقیقی برای شما بدهد. در نهایت، اگر شما به دنبال بارداری هستید، بهتر است از روش های جایگزین مانند رابطه جنسی معمولی استفاده کنید.

     

    آیا امکان باردار شدن از طریق سکس مقعدی وجود دارد؟ شاید از پاسخ این پرسش شگفت‌زده شوید

    یک متخصص مسائل جنسی در این باره مطالب جالبی بیان کرده

    آیا امکان باردار شدن از طریق سکس مقعدی وجود دارد؟
    شاید در ابتدا پرسش مسخره‌ای به نظر برسد. اما این موضوع ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است، حتی اگر احتمال وقوع آن بسیار بسیار پایین باشد. بنابراین جهت برطرف کردن این سوء‌تفاهم‌های جنسی تصمیم گرفتیم به بررسی برخی حقایق بپردازیم.

    بالاخره آیا امکان باردار شدن از این راه وجود دارد؟
    اگر به بیماری‌های نادری مبتلا نباشید و مطمئن باشید که منی فقط در مقعد آزاد شده است، باردار شدن از این راه کاملاً غیرممکن است.

    دکتر ‘مایکل ریتانو’ (Michael Reitano, MD)، پزشک مرکز خدمات درمانی Roman، در گفتگو با سایت Health می‌گوید:

    «هیچ ارتباطی بین مسیر مقعد و واژن وجود ندارد و برای باردار شدن، منی حتماً باید وارد واژن شود.»

    البته استثنا‌های بسیار نادری نیز وجود دارد؛ برای نمونه، اگر منی آزاد شده در مقعد به‌ دست شما یا پارتنرتان به واژن راه پیدا کند، احتمال بارداری وجود دارد.

    دکتر ریتانو می‌گوید: «اگر بدون استفاده از کاندوم سکس مقعدی داشته باشید و منی از مقعد به بیرون چکه کند، احتمال ورود منی به واژن و درنتیجه بارداری وجود دارد.» البته اگر کمی احتیاط کنید و همچنین از کاندوم استفاده کنید، می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید و خیالتان بابت این احتمال بسیار پایین نیز جمع باشد.

    به گفته‌ی دکتر ریتانو، در صورت ابتلای زن به عارضه‌ای نادر به‌نام “فیستول راست‌روده‌ای-واژنی” (Rectovaginal Fistula) نیز امکان بارداری با سکس مقعدی وجود دارد.
    فیستول راست‌روده‌ای-واژنی به‌معنی وجود راه ارتباطی بین واژن و راست‌روده است. این عارضه می‌تواند ناشی از ابتلا به بیماری “کرون” (Crohn’s Disease) باشد که بر اثر جراحت‌های مادرزادی، سرطان در ناحیه‌ی لگن یا پرتودرمانی به‌وجود می‌آید. برای درمان فیستول راست‌روده‌ای-واژنی به عمل جراحی نیاز است.
    اگر به عارضه‌ی فیستول راست‌روده‌ای-واژنی مبتلا باشید، سکس مقعدی می‌تواند منجر به بارداری شود زیرا اسپرم می‌تواند از منفذی که بین راست‌روده و واژن وجود دارد عبور کند. البته در صورت ابتلا به این عارضه انجام سکس مقعدی یا واژنی بسیار سخت است.

    دکتر ریتانو می‌گوید: «در اثر ابتلا به فیستول راست‌روده‌ای-واژنی، گازها و مدفوع می‌توانند وارد واژن شوند. معمولاً افراد مبتلا به این عارضه در رعایت بهداشت دچار مشکل می‌شوند و عملاً امکان سکس مقعدی یا واژنی برایشان وجود ندارد.»

    در نتیجه، سخن آخر این است که: اگر در هنگام سکس مقعدی از کاندوم استفاده کنید و به بیماری‌های نادر مربوط به ناحیه‌ی لگن مبتلا نباشید، امکان بارداری از طریق سکس مقعدی وجود ندارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا