آیا سکس مقعدی ایمن است؟

آیا سکس مقعدی ایمن است؟
  • آیا سکس مقعدی ایمن است؟

    آیا سکس مقعدی ایمن است؟ این یکی از سوالاتی است که بسیاری از افراد درباره رابطه جنسی خود مطرح می‌کنند. در پاسخ به این سوال باید گفت که سکس مقعدی، همانند هر نوع رابطه جنسی دیگر، باید با اجرای دقیق و بهداشتی صورت بگیرد.

    استفاده از کاندوم، به عنوان یکی از مهمترین اقدامات ایمنی در سکس مقعدی مطرح است. استفاده از کاندوم می‌تواند به شما کمک کند تا از انتقال بیماری‌های جنسی، مانند ویروس های هپاتیت B و C و نیز ایدز جلوگیری کنید. همچنین، استفاده از لوسیون ژله‌ای باعث کاهش احتمال ترد شدن کاندوم و پاره شدن آن در هنگام استفاده می‌شود.

    استفاده از لوازم جانبی نیز می‌تواند به شما کمک کند تا رابطه جنسی خود را ایمن تر کنید. برای مثال، استفاده از لوازم جانبی مانند استفاده از دستکش‌های لاتکس، می‌تواند به شما کمک کند تا فشار روی بافت‌های داخلی مقعد را کاهش دهید و در نتیجه از آسیب دیدگی پیشگیری کنید.

    در کل، سکس مقعدی همانند هر نوع رابطه جنسی دیگر، با بررسی و تحلیل دقیق وضعیت فردی و همراه با اقدامات بهداشتی و ایمنی، می‌تواند برای شما امن و لذت بخش باشد.

     

    همه می‌پرسند که آیا سکس مقعدی بی‌خطر است؟

     

    اگرچه به گفته‌ی دکتر لیندائو پژوهش‌های محدودی درباره‌ی بی‌خطر بودن سکس مقعدی انجام شده، اما بیش از ۲۰٪ از زنان ۲۰ تا ۳۹ساله آن را تجربه کرده‌اند. لیندائو می‌گوید: «رایج بودن سکس مقعدی به این معناست که سکس مقعدی برای اکثر افراد لذت‌بخش و بی‌خطر بوده است.»

    البته در داشتن سکس مقعدی بی‌خطر موانعی نیز وجود دارند. در هر صورت، چه بخواهید لذت سکس مقعدی را امتحان کنید، چه بخواهید زندگی سکسی خود را متنوع‌تر کنید یا بنابه دلایلی قادر به سکس واژینال نباشید، باید پاسخ این پرسش‌ها را بدانید:

    آیا سکس مقعدی می‌تواند به مقعد آسیب برساند؟

    قطعاً احتمال پاره شدن مقعد وجود دارد، به ویژه اگر تجربه‌ی کمی در سکس مقعدی داشته باشید. اما کار‌های ساده‌ای وجود دارند که می‌توانید با انجام دادن آن‌ها این احتمال را کاهش دهید؛ برای نمونه، شروع کردن با یک بات پلاگ (توپک مقعدی) کوچک و به تدریج سکس با آلت یا استفاده از روان‌کننده‌ی جنسی.

    به‌گفته‌ی خانم لاندائو، همچنین به‌خاطر داشته باشید که در صورت استفاده از تنقیه برای شستشوی مقعد احتمال التهاب بافت مخاطی راست‌روده و افزایش آسیب‌پذیری آن در حین سکس وجود دارد. قبل از سکس مدفوع کنید اما لزومی ندارد که برای تمیز کردن راست‌روده‌ی خود از مدفوع وسواس به‌خرج دهید.

    آیا امکان انتقال آلودگی‌ها از راه مقعد وجود دارد؟

    بلی! مدفوع که از راه مقعد دفع می‌‌شود، پر از باکتری‌هایی است که می‌توانند باعث عفونت‌های واژنی شوند . واژینوز باکتریایی یکی از عفونت‌های واژنی مرتبط با سکس مقعدی است.

    به‌گفته‌ی دکتر لیندائو، برای جلوگیری از واژینوز باکتریایی، پارتنر مرد باید از کاندوم استفاده کند و در صورت تمایل به سکس واژنی پس از سکس مقعدی، این کاندوم باید عوض شود. با این کار می‌توان از انتقال باکتری‌ها به واژن جلوگیری کرد. حتی اگر تنها یک شریک جنسی مشخص دارید و معمولاً از کاندوم استفاده نمی‌کنید، دکتر لیندائو پیشنهاد می‌کند که برای سکس مقعدی از کاندوم استفاده کنید و اگر خواستید پس از آن سکس واژنی یا دهانی داشته باشید، کاندوم را بیرون بیاورید.

    آیا خطرات بلند‌مدت دیگری نیز وجود دارد؟

    سکس مقعدی محافظت نشده با مردان خطر انتقال HIV را افزایش می‌دهد. به‌گفته‌‌ی لیندائو، خراشیدگی یا پارگی‌‌‌های ریز پوستی در هنکام سکس مقعدی احتمال انتقال بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. (در این مورد هم کاندوم به کمتان می‌آید)

    ⚠️ مشکل دیگری که ممکن است پیش بیاید بی‌اختیاری خروج مدفوع است. پژوهشی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد نشان داد که احتمال خروج غیرارادی مدفوع در حین سکس مقعدی، در مردان حدود ۲٪ بیشتر است. براساس این پژوهش، سکس مقعدی می‌تواند باعث گشاد شدن و کشیدگی اسفنکتر‌های داخلی و خارجی مقعد شده و به‌مرور زمان به ساختار آن آسیب بزند.
    اما این پژوهش بررسی نکرد که این افراد هر چند وقت یک بار سکس مقعدی داشته‌اند، بنابراین نمی‌توان فهمید که سکس مقعدی تا چه حد می‌تواند احتمال بی‌اختیاری خروج مدفوع را افزایش دهد. اگر از این بابت نگران هستید، انجام تمرینات کیگل (انقباض مرتب ماهیچه‌های کف لگن) می‌تواند استحکام ماهیچه‌های اسفنکتر مقعد را افزایش دهد.
    در هر صورت، اگر با این مشکل مواجه شدید حتما به پزشک مراجعه کنید (چه به سکس مقعدی مربوط باشد و چه نباشد).

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا