با قانون ۲۱ روز، زندگی خود را متحول بکنید !!!

قانون21 روزه
  •   با قانون ۲۱ روز، زندگی خود را متحول بکنید !!!

    قانون ۲۱ روز یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین قوانینی است که به شما کمک می‌کند تا سبک زندگی خود را بهبود بخشید. این قانون به شما می‌گوید که اگر ۲۱ روز پشت سر هم یک عادت را به صورت مداوم انجام دهید، آنگاه این عادت برای همیشه در زندگی شما جا می‌گیرد و شما به صورت ناخودآگاه آن را انجام می‌دهید.

    این قانون اصالتاً توسط دکتر ماکسوِل مالتز در سال ۱۹۶۰ اختراع شده است. او به این نتیجه رسید که اگر یک فرد به مدت ۲۱ روز به صورت مداوم یک عادت را انجام دهد، به گونه‌ای به مغز خود آموزش می‌دهد که این عادت جزئی از زندگی او شده و برای همیشه در ذهن و رفتار او جایگاه دارد.

    از آنجا که این قانون زمانی پیشنهاد شد که تحقیقات در زمینه علم رفتارگرایی و نوروساینس در حال توسعه بود، امروزه این قانون به عنوان یکی از اصلی‌ترین قواعد تغییر رفتار شناخته شده است.

    واقعیت این است که تغییر رفتار در بسیاری از موارد بسیار سخت است، اما قانون ۲۱ روز به شما کمک می‌کند تا این تغییر را به سادگی انجام دهید. با این قانون، شما می‌توانید به آرزوهای خود نزدیک‌تر شوید، رفتارهای نامطلوب را از بین ببرید، بهترین ورزش را برای خود انتخاب کنید و موفقیت خود را در هر زمینه‌ای افزایش دهید.

    در ادامه، نحوه اجرای قانون ۲۱ روز را برای شما توضیح می‌دهیم:

    ۱. انتخاب عادت مورد نظر:
    ابتدا باید یک عادت مهمی را که می‌خواهید در زندگی‌تان انجام دهید انتخاب کنید. ممکن است این عادت مربوط به ورزش، خواندن کتاب، مطالعه مطالب آموزنده و … باشد.

    ۲. ثبات عادت مورد نظر:
    هر روز به مدت ۲۱ روز باید این عادت را به صورت مداوم انجام دهید. با این کار، مغز شما به آن عادت عادت می‌کند و به جایگاه دائمی در ذهن و رفتار شما می‌رسد.

    ۳. بررسی نتایج:
    بعد از ۲۱ روز، باید نتیجه عادتی که پیش گرفتید را بررسی کنید. اگر این عادت برای شما مفید بوده، آن را به عنوان یک قسمت از زندگی خود در نظر بگیرید.

    در نهایت، مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای تبدیل یک عادت به یک رفتار دائمی، باید تمرین و صبر داشته باشید. اگر تلاش کنید و به این قانون پایبند باشید، موفقیت شما در بهبود زندگی شخصی و شغلی شما تضمین شده است.

       از بچگی به یاد دارم که وقتی میخواستم کار جدیدی شروع بکنم یا عادت خوب را جایگزین عادت بد بکنم به مشکل بر میخوردم و در همانجا چون راه و روشش را نمی دانستم ،دلسرد و نا امید و از ادامه راه منصرف میشدم. اما همگی ما تجربه های این چنینی داشتیم به طور مثال وقتی دکتر دندانمان را میکشید روز ها و ساعت ها فکرمان در ان جا جمع و اذیت میشدیم اما کم کم با گذشت روزها به ان عادت می کردیم و انگار نه انگار که مشکلی هست. و تجربیات زیاد این چنینی در زندگی شخصی خودمان داریم. 

    در این مقاله قصد دارم که با آگاهی کامل ریشه های علمی این قانون را بررسی و زندگی خود را مدیریت کنیم.

    اما واقعیات و افسانه های زیادی در مورد قانون ۲۱ روز وجود دارد که در ادامه به آن پرداخت خواهیم کرد.

    ریشه ی کشف قانون ۲۱ روز ، بر می گردد به جراح پلاستیک عمومی، ماکسول مالتز.

    مالتز در آن زمان متوجه الگوی عجیب ذهنی در رفتار بیماران مشاهده کرد. او زمانی که، بیماران را تحت عمل های جراحی زیبایی یا ترمیمی که با تغییر چهره مانند بینی یا صورت قرار می می داد، متوجه شد که ۲۱ روز زمان می برد تا بیمار به صورت جدیدش عادت بکند. علاوه بر این باز هم زمانی که یک بیماری مانند قطع عضوی دست و پا صورت می گرفت باز هم چیزی حدود ۲۱ روز زمان طول می کشد تا او بتواند یک عضو خیالی را در ذهنش به جای عضو قطع شده تصور بکند.

     

    رسیدن به این تجربه و این الگو باعث شد که علاقه مند به روند شکل گیری عادت در خودش و افراد دیگر را بررسی کند.

    بالاخره بعد از بررسی ها این طور گزارش میکند که حتی خود او هم برای شکل گیری عادت ها و باورهای جدیدش حدقل ۲۱ روز زمان نیاز دارد.

    مالتز ایده ها و تحقیقات خود را در این زمینه در سال ۱۹۶۰ در کتاب روانشناسی تصویر ذهنی psycho-cybernetics منتشر کرد. این کتاب با فروش بیش از ۳۰ میلیون نسخه در جهان غوغایی به پا کرد. و این کتاب به شدت در عامه مردم رواج پیدا کرد و بعد ها الگوهای افراد موفق مثل رابینز و برایان تریسی شد. در نتیجه ی دهان به دهان شدن ۲۱ روز ، مشکل اصلی از اینجا شروع شد که حداقل ۲۱ روز فراموش شد.

    آزمایشات علمی قانون ۲۱ روز و زمان واقعی برای ایجاد تغییرات پایدار …

    ین موضوع علمی ثابت کرد که : اگر شما هم بتوانید ۲۱ روز را بدون چیزی سپری کنید(مثلا : بدون خواب طولانی , بدون کمک از دیگران ، بدون سرمایه اولیه ، بدون وابستگی به کسی ، بدون احساس غم ، بدون باور محدود و … ) طی کنید ، دیگر بدان نیاز نخواهید داشت و آن عادت شما ، در ناخداگاه قرار میگیرد و خود به خود انجام میشود (سطح شایستگی و ناخداگاهی ) .

    اگر فقط بتوانید به مدت ۲۱ روز احساس خود را خوب دارید ، به چنان ارتعاش قدرتمندی میرسید که با نوسانات تک تک ذرات کیهان یکی میشوید و قدرت جذب تمام خواسته هایتان را خواهید داشت این یک تحقیق علمی از قبل اثبات شده است.

    در یک آزمایش علمی برای فضا نوردان مریخ، عینک های معکوس شونده داده شد تا روی چشمشان بگذارند ، بعد از ۲۱ روز اعلام کردند دیگر هیچ چیز را معکوس نمیبینند و برایشان عادت شده بود که اشیاء درست ببینند.

    آزمایش علمی در دانشگاه لندن : در این تحقیق علمی ۹۶ نفر به مدت ۱۲ هفته مورد آزمایش قرار گرفتند. هر فردی باید عادتی را در طی این ۱۲ هفته برای خودش انتخاب و گزارش بکند، در نتیجه تحقیقات و گزارش ها، زمان لازم را تخمین زدند، این زمان به صورت متوسط و میانگین ۶۶ روز بود. از این رو زمان واقعی و خاصی برای همه ی افراد وجود ندارد اما چیزی که مسلم هست بالاخره تمام تلاش و کوشش های شما نتیجه خواهد داد.

    برای اینکه بتوانیم قانون ۲۱ روز را در زندگی پیاده بکنیم لازم هست که ابتدا برنامه ریزی و برای خودمان تمرین بسازیم.

    در اینجا چند تا تمرینات پیشنهادی  برای پیاده سازی در زندگی آماده کرده ام :

    1. سکوت ذهن : همه ی تغییرات اساسی از سکوت عمیق درونی انسان آغاز میشود. اگر خسته شده اید به خودتان وقت استراحت بدهید و خودتان را از بار فشارهای زندگی تان آزاد کنید.
    2. استفاده از خلاء : اگر می خواهید در زندگی چیزی را جذب بکنید حتما باید جای خالی برای آن در نظر گرفته باشید. به عنوان مثال چیزهای اضافی را ببخشید و مابقی را هم دور بیندازید. حتی باید افکار منفی خودتان را هم دور بیندازید تا افکار مثبت جای ان را بگیرند.
    3. اهداف تان را روی کاغذ بنویسید : اگر می خواهید عادت بد خود را ترک و عدت خوب را جایگزین آن بکنید، آن را بنویسید. اگر هدفی در هر جنبه از زندگی دارید که می خواهید به آن برسید را بنویسید. شما باید یاد بگیرید که از چیزهاییی که نمی خواهید به چیزهایی برسید که می خواهید.
    4. مدیتیشن : برای ایجاد تغییرات و تغییر الگوهای ذهنی، شما باید برنامه مشخصی را برای مدیتیشن انجام بدهید.
    5. تکرار : فقط با تکرار و استمرار هست که شما می توانید به مرحله استادی برسید. به عنوان مثال باید خواسته ها و اهداف و اموزش های خود را بارها تکرار و تکرار کنید تا شایستگی های لازم برای دریافت خواسته ها را کسب کنید.
    6. تجسم : هر چیزی را که ذهن بتواند آن را تجسم بکند، می تواند به واقعیت زندگی بپیوندند. شما با تجسم خلاق می توانید زندگی و آینده خود را رقم بزنید برای این کار باید بتوانید به طور واضح و شفاف تمام خواسته هایتان را با احساس ذوق تجسم بکنید.
    7. الگوگیری : پر سرعت ترین راه برای ایجاد تغییرات مثبت ، الگوگیری از افراد موفق است. اگر کسی در دنیا توانسته کاری را انجام بدهد، پس شما هم بی شک می توانید آن را انجام بدهید برای این کار بگردید دنبال افراد موفق که قبلا راه شما رو رفته اند.
    8. تلقینات ذهنی : شما می توانید آگاهانه با تلقینات ذهنی مثبت، تغییرات دل به خواهی را رقم بزنید.
    9. رهایی : اگر در نهایت بتوانید تمام خواسته های خود را رها کنید می توانید به یک قدمی جذب آن نزدیک بشوید. رهایی احساس خوب و آرامش عمیق و توکل شما به خداست و یک قدمی جذب تمام خواسته ها رهایی می باشد.

    شما با استفاده از این قانون و برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه می توانید تغییرات اساسی را در زندگی خودتان رقم بزنید.

     

    در آخر از شما دوستان عزیز می خواهم که دیدگاه ها و نظرات و همچنین تجربیات خود را با ما به اشتراک بذارند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا