چشم سوم چیست؟ باز کردن چشم سوم (چاکرای ششم) با ۱۰ راهکار عملی

چشم سوم چیست
  • چشم سوم چیست؟ باز کردن چشم سوم (چاکرای ششم) با ۱۰ راهکار عملی

    زمانی که در حال مدیتیشن هستید، ممکن است وجود چشم سوم و اثرات آن را متوجه شوید بدون اینکه حتی تلاشی کنید. با اینحال می‌توانید به صورت آگاهانه در طول مدیتیشن روی چشم سوم خود یا چاکرای ششم (جایی بین ابروهایتان) تمرکز کنید. این موضوع را بخاطر بسپارید که نباید با شدت و فشار روی این ناحیه تمرکز کنید بلکه باید تنها از چشم سوم و حس کردن آن آگاه باشید.

    علائم اولیه باز شدن چشم سوم

    هنگامی که روی محدوده‌ی چشم سوم خود تمرکز می‌کنید، کمی احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن خواهید داشت. یا ممکن است کمی فشار و ارتعاش در قسمت پیشانی خود حس کنید. این موضوع همیشه به این معناست که چشم سوم در حال بیدار شدن است، و مهم نیست اگر این حس سوزش و ارتعاش خیلی جزئی باشد.

    پس از چند روز یا در اولین روزی که برای باز شدن چشم سوم خود تلاش می‌کنید، ممکن است رنگ‌هایی در فضا ببینید. همچنین ممکن است بیشتر از قبل، چشم سوم و توانایی‌های آن را حس کنید؛ اگرچه این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد.

    با باز شدن چشم سوم (یا همان چاکرای ششم) حس ششم شما نیز تیز‌تر می‌شود و با جهان همگام و هماهنگ‌تر خواهید شد. صفات شخصیتی شما احتمالا تغییر چشمگیری نخواهد کرد اما دانش و آگاهی بیشتری نسبت به این دنیا و دیگران پیدا خواهید کرد.

    چگونه متوجه خواهید شد که چشم سوم خودتان را بیدار کرده‌اید؟

    • شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که چشم سومتان باز شده است وقتی که چشم‌هایتان را می‌بندید چیزهایی از این قبیل ببینید:
    • طیف‌های رنگی سفید، آبی و بنفش
    • نقطه‌های سفید پررنگ
    • آسمانی سیاه با ستاره‌های بیشمار
    • اشکالی به صورت چشم،مربع، دایره و یا اشکالی به رنگ آبی و بنفش

    این‌ها همه نشانه‌هایی مبنی بر فعال شدن چشم سوم شماست.

    چه مدت طول می‌کشد تا چشم سوم و چاکرای ششم باز شود؟

    در واقع سوال اصلی این نیست که چقدر زمان نیاز است تا چشم سوم باز شود. این سوال یک موضوع نسبی است. از لحاظ تکنیکی اگر شما تنها به پتانسیل‌های دیدن از طریق چشم سوم فکر می‌کنید، در واقع به این معناست که چشم سوم شما به طور صد در صد باز نیست و از احساسات و فیزیک خود برای دیدن آن چیزی که واقعی‌ست استفاده می‌کنید. باید بدانید دیدن با چشم سوم یک مهارت است که فرد تا پایان عمر خود می‌تواند آن را پرورش و توسعه دهد.

    باز بودن چشم سوم به چه معناست؟

    اینکه شخص روی توانایی چشم سوم خود به اندازه‌ای حساب کند که به آنچه می‌بیند و حس می‌کند اعتماد داشته باشد. این درجه‌ی اعتماد بین افراد مختلف فرق می‌کند. این موضوع اهمیت زیادی دارد که هرگز برای تسلط و یادگیری فرآیند عملکرد چشم سوم و چاکرای ششم عجله نداشته باشید.

    به علاوه نباید با استفاده از چشم سوم در پتانسیل‌های آن غرق شوید. با صبر و شکیبایی، تمرین‌ خودتان را در جهت باز کردن چشم سوم با روش‌هایی مختصر‌تر گره بزنید. در غیر این صورت ایده‌های بالقوه با هم ترکیب می‌شوند و چیزی متفاوت و گمراه کننده می‌سازند.

    به این خاطر که ما همیشه می‌خواهیم از باز بودن چشم سوم خود اطمینان حاصل کنیم، معمولا ایده‌‌ها و دیدگاه‌های خام خود را با دیگران به اشتراک می‌گذاریم قبل از آنکه واقعا زمان لازم برای پردازش آن‌ها صرف کرده باشیم.

    نکاتی که بهتر است در حین باز کردن چشم سوم بدانید

    وقتی با دیگران صحبت می‌کنید بهتر است هیجان زده نباشید و آرامش خود را حفظ کنید. به علاوه بهتر است آن‌ها را بیش از حد در جریان انرژی چشم سوم و چاکرای ششم خود نگذارید در غیر اینصورت:

    • آنچه شما تجربه می‌کنید دچار تحریف می‌شود یا ممکن است از بین برود.
    • افراد از شما فاصله خواهند گرفت و یا حتی شما را ترک می‌کنند.
    • از شکست در روابط خود دچار ناامیدی می‌شوید.
    • ناامیدی باعث ایجاد درگیری و خستگی بیش از حد شما می‌شود و همین موضوع باعث قطع کامل توانایی‌های چشم سوم می‌شود.
    • این موضوع باعث می‌شود از مسیر طبیعی و سالم زندگی دور شوید.

    و در نهایت چشم سوم شما دوباره بسته خواهد شد، زیرا شما قادر به تایید پتانسیل‌های خود و آنچه حس می‌کنید و می‌بینید، نیستید.

    بیشتر بخوانید:  باز کردن چاکرا با خوردن غذا، مناسب ترین تغذیه برای باز کردن چاکراها و چاکرا درمانی

    شک و تردید، عملکرد چشم سوم را مختل می‌کند

    شک و تردید به آسانی باعث از بین رفتن توانایی‌های بالقوه و در نهایت بسته شدن چشم سوم می‌شود. پس بهتر است برای کشف کردن زمان بگذارید و صبور باشید. در حین این فرآیند اتصال به واقعیت این دنیا بسیار حیاتی‌ست. در صورتی که افراد معمولا اتصال و ارتباط خود را با این دنیا از دست می‌دهند. همین موضوع باعث از دست رفتن اعتماد و ایمان شخصی افراد می‌شود.

    مشکلی نیست اگر هیجان زده‌اید، اما بیشتر افراد هیجان و اشتیاق شما را به روش غلطی تفسیر می‌کنند زیرا آن‌ها خودشان نیز به حقیقت درونی خود اعتماد ندارند. پس به آرامی و آهستگی درونیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. در نتیجه خواهید دید که افراد به صورت مثبت و موثرتری به شما واکنش نشان خواهند داد.

    گاهی برای باز شدن چشم سوم نیاز به گذشت یک عمر است

    صبر و اعتدال باعث می‌شود چشم سوم و چاکرای ششم شما با سرعت طبیعی خود شروع به فعال شدن و باز شدن نماید.

    جمع شدن کلسیم در غده صنوبری یا چشم سوم

    کلسیفیکاسیون (جمع شدن کلسیم) غده صنوبری در سنین اولیه شروع می‌شود. به مرور زمان کریستال‌های فسفات کلسیم سخت شده و همین امر باعث می‌شود غده صنوبری قسمت اعظم عملکرد خود را از دست بدهد.

    حدس و گمان‌های زیادی در مورد چگونگی کلسیفیکاسیون غده صنوبری وجود دارد که گسترده‌ترین ادعا به فلوراید اضافی در آب آشامیدنی و خمیر دندان اشاره می‌کند.

    انجمن  تحقیقات ملی آکادمی علوم اعلام کرده است که « فلوراید باعث کاهش تولید ملاتونین می‌شود و تاثیرات دیگری بر عملکرد طبیعی غده صنوبری میگذارد، تاثیراتی که میتواند اثرات مختلفی در انسان داشته باشد.»

    افزودنی‌های غذایی، شیرین کننده‌های مصنوعی و گوشی‌های همراه به عنوان دلایل دیگری مطرح شده‌اند که موجب جمع شدن کلسیم در غده صنوبری می‌شود. همه این‌ها نظریه هستند اما با این حال مطالعات مهم نتوانسته‌اند این ادعاها را اثبات کنند.

    کلسیم زدایی غده صنوبری برای حفظ عملکرد صحیح چشم سوم بسیار مهم است. کلسیم زدایی غده صنوبری نه تنها برای باز شدن چشم سوم بلکه برای داشتن خواب باکیفیت، ساعات بیداری پربار و کنترل وزن نیز ضروری‌ است.

    البته ناگفته نماند که چشم سوم نقشی اساسی در مسیر معنویت انسان دارد و به همین دلیل باز شدن یا بهبود عملکرد چشم سوم به روشن‌تر شدن شهود درونی انسان و احساس شادی کمک بسزایی خواهد کرد.

    ۱۰ روش عملی برای باز شدن چشم سوم و کلسیم زدایی غده صنوبری

    ۱- از آب شیر حاوی فلوراید استفاده نکنید

    از آنجا که فلوراید علت رایج تجمع کلسیم در غده صنوبری می‌باشد پس بهتر است برای شروع مصرف فلوراید را به حداقل برسانیم.

    ۲- خمیر دندان خود را تغییر دهید

    یکی دیگر از منابع فلوراید که میتوانیم از مصرف آن جلوگیری کنیم خمیردندان‌ها هستند. تقریبا اکثر برند‌های خمیردندان حاوی فلوراید هستند اما می‌توانید خمیردندانی پیدا کنید که گیاهی باشد و فلوراید نداشته باشد.

    نکته‌: خمیردندان گیاهی هیمالیا ساخت کشور هند نمونه‌ای‌ست که فلوراید ندارد و در بازار ایران پیدا می‌شود.

     ۳- کاهش مصرف گوشت

    گوشت‌های سنگین همانند گوشت گاو هنگام هضم سرشار از اسید هستند و موجب عدم تعادل در سطح PH  بدن انسان شده و باعث تسریع روند تجمع کلسیم در غده صنوبری می‌شود. کاهش مصرف گوشت موجب رسیدن به سطح PH  طبیعی شده و به پروسه کلسیم زدایی غده صنوبری کمک می‌کند.

    ۴- استفاده کمتر از عینک آفتابی

    عینک آفتابی مسیر رسیدن پرتوهای فرابنفش به غده صنوبری را از طریق چشم مسدود می‌کند. تنها ۳ الی ۵ دقیقه تماس روزانه با نور خورشید ضروری و سودمند است.

    ۵- مصرف بیشتر غذاهای گیاهی

    مصرف غذای گیاهی نه تنها برای سلامتی ذهن و بدن انسان مفید است بلکه رژیم غذایی گیاهی و غنی از مواد قلیایی موجب تغذیه غده صنوبری خواهد شد.

    ۶- اجتناب از مصرف جیوه

    همه می‌دانیم که جیوه ماده‌ای سمی است و باید از مصرف آن خودداری کنیم. با این حال بعضی از درمان‌های داندانپزشکی مانند مواد پر کردن دندان حاوی جیوه هستند.احتمالا امروزه دندانپزشکان از مواد عاری از جیوه برای پر کردن دندان استفاده میکنند. شما نیز برای اطمینان بیشتر میتوانید به دندانپزشک خود خاطر نشان کنید که از این مواد برای دندان‌هایتان استفاده نکند.

    ۷- استفاده از نور طبیعی

    غده صنوبری به نور حساس است بنابراین بهتر است توجه ویژه ای برای ایجاد عادت در معرض نور طبیعی قرار گرفتن داشته باشید. همچنین هنگام خواب تا حد ممکن نور موجود در محیط را کاهش دهید تا روند و سیکل طبیعی غده صنوبری تنظیم شود.

    ۸- استفاده از مکمل‌ها

    ملاتونین، سرکه سیب و مکمل‌های سرشار از کلروفیل مانند جلبک‌های سبز آبی به تقویت عملکرد غده صنوبری و کلسیم زدایی آن کمک خواهند کرد.

    ۹- روغن‌های گیاهی معطر را امتحان کنید

    روغن اسطوخودوس، پونه کوهی، چوب صندل و کندر احتمالا به روند کلسیم زدایی غده صنوبری یا چشم سوم کمک خواهد کرد. برای تحریک غدد، روغن را به آب گرم وان حمام خود اضافه کنید. یا آن را رقیق نمایید و برای ماساژ استفاده کنید. همچنین میتوانید از دستگاه‌های پخش بو در محیط منزل کمک بگیرید.

    ۱۰- مدیتیشن

    مراقبه یا مدیتیشن با کمک ارتعاشات نفس، چشم سوم را تحریک می‌کند و کاملا برای کلسیم زدایی غده صنوبری مفید است.

    نکته‌ی پایانی

    بسیاری از این موارد ذکر شده نه تنها به روند کلسیم زدایی کمک می‌کند بلکه برای سلامتی ما نیز مفید است. عملکرد طبیعی غده صنوبری با بسیاری از عادات روزانه همچون روند خواب و بیداری در ارتباط است. توجه به روند خواب و بیداری و همچنین حفظ سلامتی یکی دیگر از دلایل بسیار مهم برای توجه بیشتر به این بخش با ارزش وجود ما می‌باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا