ارتباط سالم با همسر چگونه ایجاد میشود؟

ارتباط سالم با همسر
  • ارتباط سالم با همسر چگونه ایجاد میشود؟

    برقراری ارتباط سالم با همسر به یکی از مهمترین عوامل موفقیت در زندگی خانوادگی تبدیل شده است. برای ایجاد یک ارتباط سالم با همسر، ابتدا باید به دنبال شناخت بهتر از یکدیگر باشید. این شناخت می‌تواند از طریق گفتگو، شنیدن، درک و تفهیم نیازهای یکدیگر، تجربه کردن موقعیت‌های مختلف، همراه با توجه به شخصیت و تمایلات هر فرد به دست آید.

    در ارتباط سالم با همسر، مهمترین عامل، احترام و درک نیازهای همسر است. باید به نظرات و ایده‌های همسر خود احترام گذاشته و به دنبال حل مشکلات مشترک با او بود. در این راستا، هر دو فرد باید به یاد داشته باشند که ارتباطات بین آن‌ها باید بر پایه صداقت، اعتماد، صبر و تحمل بنا شود.

    بهتر است در ارتباط با همسر، همیشه برای ارتقای ارتباط خود تلاش کنید، به سختی کار کنید و نگران نباشید که از کمک خانواده و یا مشاورین خانواده استفاده کنید. هر دو فرد باید به یاد داشته باشند که خانواده یک تیم است و با همکاری و همدلی می‌توان به رشد و توسعه ارتباطات خانوادگی کمک کرد.

    ارتباط سالم با همسر آرزوی هر کسی است. اما این یک مفهوم کلی است و راه و روش آن را باید آموخت و قدم به قدم پیاده کرد در این مقاله هم نوبت به بررسی و توضیح روش ارتباط سالم با همسر میرسد. در ادامه بخش های مهمی که موجب سالم بودن این ارتباط میشود را توضیح میدهیم.

    محبت در ارتباط سالم با همسر

     

    محبت کردن باعث ایجاد حس خوب و در پی آن باعث ایجاد اعتماد به نفس در همسر می شود. ایجاد اعتماد به نفس نیز در نهایت باعث تشکیل یک ارتباط سالم با همسر می شود. پس تا می توانید به همسر خود مهربانی کنید که این مهربانی و محبت به کیفیت رابطه شما کمک بسیار زیادی می کند.

     

    احترام دو طرفه

     

    برای ایجاد یک ارتباط سالم بین زن و شوهر باید هر دو به همدیگر احترام بگذارند. چرا که احترام  حس مثبت و توجه را ایجاد می کند. همین موضوع باعث ایجاد یک ارتباط سالم با همسر می شود. نکته ای که باید در ایجاد احترام به آن توجه کرد، این است که هر چند احترام یک موضوع دو طرفه است و هر دو نفر باید احترام بگذارند، اما اگر یکی از طرفین در این موضوع کوتاهی کرد، نباید طرف دیگر هم مقابله به مثل کند.

    درک و فهم متقابل

     

    گاهی وقتها ممکن است اتفاقی برای یکی از زوجین پیش بیاید و باعث ایجاد ناراحتی شود. در این موارد باید طرف مقابل را درک کرد و شرایطی که برایش به وجود آمده است را فهمید. یعنی نسبت به آن شرایط او را یاری کرده و نوعی پشت گرمی بود. چراکه همسر و زوج نزدیک ترین فرد به انسان است و طبیعتاً انتظار یاری در شرایط سخت را دارد.

    البته نیاز به درک و فهم طرف مقابل لزوماً هنگام اتفاقات بد نیست؛ بلکه در خوشی ها و زمان های عادی زندگی هم باید طرف مقابل را درک کرد تا بتوان یک ارتباط سالم با همسر خود ایجاد کرد.

     

    شناخت خواسته ها و نیاز های همسر

     

    برای اینکه بتوان یک ارتباط سالم با همسر خود برقرار کرد، طبیعتاً باید نیاز ها و خواسته هایش را شناخت. در این صورت میتوان قبل از اینکه او احساس نیاز کرده و خواسته خود را مطرح کند، آنها را برآورده کرد. دانستن علایق، اخلاق و رفتار همسر یکی از الزامات زندگی زناشویی است که زیربنای ایجاد ارتباط سالم با همسر است.

    رابطه صحیح بین خانواده های زوجین

     

     

    یکی دیگر از کار هایی که باعث ایجاد یک رابطه سالم بین زن و شوهر می شود، ایجاد ارتباط خوب باخانواده های دو طرف می باشد. برای اینکه بتوان با خانواده ها رابطه سالم و صحیح داشت، رعایت چند نکته ضروریست.

    اولین نکته ای که باید رعایت کرد، حفظ احترام خانواده ها می باشد. این احترام نه تنها باید در مقابل خانواده ها باشد بلکه حتی اگر خانواده ها هم حضور نداشته باشند باید زن و شوهربین خود، این احترام را حفظ کنند تا رابطه بین فرد و خانواده برقرار شود و در نهایت باعث ایجاد یک ارتباط سالم با همسر شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا