آیا طلاق بگیریم یا نه؟ (نشانه های کمک برای تصمیم طلاق )

آیا طلاق بگیریم یا نه
  • آیا طلاق بگیریم یا نه

    موضوع طلاق یک موضوع حساس و پیچیده است که توسط خیلی از افراد به عنوان آخرین گزینه در مورد رابطه خود در نظر گرفته می‌شود. اما در بعضی موارد، ادامه رابطه و زندگی با همسر، ممکن است برای طرفین دشوار و ناپایدار شود. در این شرایط، انتخاب بین طلاق و ادامه رابطه، یک تصمیم سخت است که نیاز به تامل و تفکر دارد.

    طلاق، به معنای رسیدن به پایان قرارداد ازدواج است و می‌تواند به صورت توافقی اتفاق بیفتد یا توسط قاضی در دادگاه تعیین شود. در هر حالت، طلاق می‌تواند منجر به تغییرات عمیقی در زندگی فرد شود، از جمله تغییر در وضعیت مالی، حقوق و وظایف والدینی و ازدواج بعدی.

    در صورتی که یک زن و مرد فکر می‌کنند بهتر است از هم جدا شوند، انتخاب طلاق می‌تواند برایشان بهترین گزینه باشد. اما قبل از اینکه تصمیمی گیرند، نیاز است که به صورت جدی درباره دلایل احتمالی و مزایا و معایب طلاق فکر کنند. همچنین لازم است که در مورد تاثیرات طلاق بر فرزندان، خانواده و زندگی فردی هر دو طرف درک کاملی داشته باشند.

    اگر یکی از طرفین تصمیم به طلاق گرفته، اما دیگری در این مورد مطمئن نیست، بهتر است قبل از حرکت به این مرحله، با هم به‌صورت جدی و صادقانه درمورد مسائل و مشکلات رابطه صحبت کنند و تلاش کنند تا روشنایی در این امر ایجاد شود.

    اگر وضعیت رابطه بسیار پیچیده و به صورتی است که امکان ادامه آن وجود ندارد، طلاق می‌تواند بهترین گزینه باشد تا از روی احترام و دوستی با یکدیگر جدا شوند و آینده خود را بدون مشکلات و دردسرهای احتمالی، آغاز کنند.

    اما اگر می‌توان به اندازه کافی به دلایل پیش‌آمده مشکوک بود، بهتر است در مورد امکانات دیگر برای حل مشکلات رابطه، صحبت کنند. برای مثال، ممکن است یک زوج به‌عنوان یک دوست صمیمی سعی کنند با یک‌دیگر تخصیص هم‌صحبتی داشته باشند، عاشق و عشقباز و انتظار نداشته باشند. در مورد تصمیماتی که در آینده ممکن است اتخاذ شود، با هم همراه شویم تا در مورد آنچه که حقیقتی بوده و نیست، مطمئن شویم.

    بعد از اینکه یک زوج تصمیم به طلاق گرفنده با هم گذشته شوند، می‌توانند تصمیم بگیرند خوب، صمیمی، پشتیبانی و با سربازی برای هم معلولان باشند و بدون تفاوت بینشان مود سالم داشته باشند.

    یکی از پرسش‌های رایج درباره طلاق این است که طلاق بگیریم یا نه؟ این موضوع بسیار ذهن زوجین را درگیر می‌کند اما تنها چیزی که از حل نکردن مشکلات ازدواج بدتر است، انکار تمام شدن آن می‌باشد. گاهی زوجین با دیدن علائمی گمان می‌کنند که ازدواج آن‌ها تمام شده اما آیا واقعا چنین است؟ در اینجا چند نشانه وجود دارد که باید در مورد آن بدانید. مثلا آیا طلاق گام بعدی شما و همسرتان برای یافتن روابط سالم و ادامه کار است؟ ما در این مقاله سعی داریم تا به شما در آگاهی بخشیدن کمک نماییم.

    تلاش یک طرفه برای حفظ رابطه

    اول دانستن این موضوع مهم است، که شما به طلاق احتیاج دارید یا خیر؟ از خود بپرسید اگر طلاق بگیریم چه تغییراتی در زندگی خود ایجاد می‌کنیم؟ با در نظر داشتن آسیب‌ها و بحران‌های بعد از طلاق بهتر است که در وهله اول سعی در طلاق نداشته باشید. سعی کنید که در ابتدا رابطه خود را بازسازی  کنید. باید در نظر داشته باشید که تلاش برای بقای یک رابطه وظیفه تنها زن و یا مرد نیست. بلکه هر کدام از زوجین باید وظیفه خود را انجام دهند. اگر همسر شما در بازسازی رابطه تلاش نکرد بدانید طلاق بهترین راه است زیرا تلاش یک طرفه فایده ای ندارد.

     

     

    طلاق بگیریم چون تحقیر می‌شویم

    چهار مکانیسم دفاعی عمده وجود دارد.  که گاتمن از آنها به عنوان “چهار سوارکار” یاد می‌کند. این موارد می‌توانند نارضایتی‌هایی در ازدواج شما ایجاد کنند. این موارد شامل: انتقاد، دفاع، سنگ اندازی و تحقیر هستند. اما از این چهار مورد، تحقیر تهدیدی بزرگتر از همه‌ عوامل دیگر است.

    به گفته روانشناسان ، تحقیر تقریباً علامتی است قطعی که نشان می‌دهد زن و شوهر به سمت طلاق پیش می‌روند. مشاوران می‌گویند:

    تحقیر شامل حمله به ارزش همسر شما می‌شود زیرا به آن‌ها احساس پوچی و بی‌ارزشی می‌دهد.

    در این مرحله، ممکن است در مورد همسرتان احساس نفرت  یا افکار تند و زننده داشته باشید. دوست داشتن و احترام گذاشتن یا هم تیمی بودن  پایه و اساس ازدواج است. اگر در ازدواجتان چنین چیزی وجود ندارد احتمالا باید به طلاق فکر کنید.

    عدم برقراری رابطه جنسی

    در مواردی یکی از همسران می‌خواهد  تا رابطه جنسی خوبی را برقرار کند اما یکی از زوجین از ایجاد رابطه امتناع می‌کند. عامل خیانت در زندگی زناشویی می‌تواند دلیل عدم برقراری رابطه جنسی توسط یکی از زوجین باشد. عدم برقراری رابطه جنسی در بلند مدت منجر به طلاق عاطفی زوجین می‌شود. در چنین رابطه ای که یکی از زوجین از برقراری رابطه جنسی امتناع می‌کند و حتی حاضر به رفع این مشکل و صحبت با سکس‌تراپ نیست، طلاق بهترین گزینه است.

     

     

    طلاق به علت عدم قدردانی

    معمولا وقتی به چیزی زیاد فکر می‌کنیم، برایمان اتفاق می‌افتد. بنابراین به چیزهای مثبت بیندیشید و تا اتفاقات مثبت برای شما رخ دهد. احساسات منفی راجع به شریک زندگی خود را از خود دور کنید و در مقابل از زحمات او قدردانی کنید. “اگر شما بابت زحمات همسرتان از وی به هیچ عنوان قدردانی نمی‌کنید این بدان معناست که فرهنگ قدردانی در روابط شما از بین رفته است. در نظر داشته باشید که اگر نمی‌توانید قدر همسرتان را بدانید، به رابطه‌تان امید زیادی نیست.”

    وقتی شریک زندگیتان شما را بی ارزش می‌کند ممکن است شما اعتماد به نفس خود را از دست بدهید. دائماً مورد انتقاد قرار گرفتن و گفتن این که افکار و اعمال شما ارزشی ندارند، می‌تواند باعث خدشه دار شدن عزت نفس شما شود. این موضوع باعث می‌شود احساس بی اهمیتی کنید و نسبت به توانایی هایی که قبلاً به آن‌ها اطمینان داشتید تردید پیدا کنید.

    پذیرفتن اشتباهات

    هیچ چیز بدتر از این نیست که شریک زندگیتان بابت همه اتفاقات ناگوار، شما را مقصر بداند و سرزنش کند. وقتی فردی در رابطه مایل نیست به خود در آینه نگاه کند و متوجه اشتباهاتش شود،  این نشان از بی تفاوتی او می‌دهد. بی تفاوتی در رابطه، آفت بزرگی است که به رابطه شما بسیار آسیب می‌رساند.

    ازدواج‌ها اغلب با چالش‌های گوناگونی روبرو هستند. به گفته مشاوران در طی رابطه کسانی موفق هستند که بتوانند ایرادات خود را ببینند و سعی در اصلاح آن کنند. تلاش کردن برای ادامه و ساختن یک رابطه نیاز به درک متقابل دارد و این زمانی حاصل می‌شود که شما متوجه اشتباهات خود شوید. اگر چنین عمل نمی‌کنید و به هیچ عنوان پذیرای تقصیرات خود نیستید، می‌توانید به طلاق فکر کنید.

     

     

    طلاق بگیریم

    گاهی اوقات ممکن است فکر کنیم بیشتر تقصیرات ازدواج ما از شریک زندگی ما است. درحالی که این موضوع معمولا ۵۰/۵۰ است. این یک نقص است که یکی از همسران، مسئولیت ۱۰۰٪ مشکلات مربوط به ازدواج را بر عهده بگیرد. نکته مهم این است که دو طرف باید ایراد‌های خود را بپذیرند.  مطمئناً اگر حاضر نیستید به نقص‌های خود در ازدواج اعتراف کنید، بهتر است طلاق گرفتن را در نظر بگیرید.

    شنیدن مشتاقانه صحبت‌های همسرتان برای بقای زندگی حیاتی است. اگر در ازدواجتان وقت نمی‌گذارید تا  آنچه را که دیگری بیان می‌کند بشنوید، این نشان می‌دهد که  افکار و احساسات همسرتان برای شما مهم نیست. در این هنگام می‌توانید از خود بپرسید که آیا طلاق بگیریم یا خیر؟

     

     

    در نهایت

    تمامی این موضوعات اغلب منجر به یافتن فرد دیگری برای درک شدن در رابطه شده و این موضوع، باعث به وجود آمدن خیانت می‌شود. برای شناخت بیشتر این موضوع، می‌توانید مقاله راه ‌های تشخیص خیانت چیست؟ و بعد از خیانت چگونه رفتار کنیم؟ را مطالعه فرمایید. در ازدواج‌های سالم، هر دو شریک زندگی به عنوان یک تیم در همه جهات از امور فرزندان گرفته تا اداره خانه با یکدیگر همکاری می‌کنند. روانشناسان خاطرنشان می‌کنند که اگر هر کدام از زوجین، در مدارهای کاملاً جداگانه‌ای حرکت خود می‌کنند یا اگر در مسائل روزمره با هم کاری نمی‌کنند، این نشانه یک مشکل جدی است.  اگر نمی‌توانید رابطه صمیمانه با همسرتان برقرار کنید  و به جای همسرتان با دیگران صحبت می‌کنید، طلاق از گزینه‌های پیش روی شماست.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا