جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مشاوره کنکور و تحصیلی » آیا لازم است در آزمون‌های آزمایشی تابستان شرکت کنیم؟

آیا لازم است در آزمون‌های آزمایشی تابستان شرکت کنیم؟

بسیاری از خانواده ها بر این اعتقادند که بهتر است فرزندشان ایام تابستان را به استراحت و شرکت در کلاس های فوق برنامه بگذرانند این  در حالی ایست که عده ایی دیگر از دانش اموزان از ایام تابستان به عنوان سکوی پرش برای پیشرفت تحصیلی و موفقیت در کنکور استفاده میکند.

همانطور که می دانید بطور کلی هر آزمون  دارای دو جنبه ی علمی و مهارتی است.

جنبه ی علمی که واضحه ما برای اینکه بتونیم توی آزمون شرکت کنیم باید سطح علمی قابل قبولی رو داشته باشیم  ولی سطح علمی شرط لازم هست ولی شرط کافی نیست ؟!!

یعنی ما باید بجز این علم و دانشی که داریم باید مهارت شرکت در آزمون را هم داشته باشیم، که این مهارت با شرکت در آزمون های آزمایشی بدست می آید.

مهارت آزمون دادن شامل چیه شامل چیزای خیلی مختلفی مثل نحوه ی زمان بندی یعنی اینکه بتونین سرجلسه آزمون بشینید درس ها رو به چه ترتیبی پاسخ بدهیم، نحوه ی برگشت و مرور سؤال هایی که جواب ندادیم به چه صورت باشد و عوامل دیگه .

نتیجه ی تحقیقات نشان میدهد دانش آموزانی که از تابستان در آزمون های آزمایشی شرکت میکنند، از وقتشان بهتر استفاده میکنند و با آمادگی بهتر در هر ماه حاضر میشوند و علاوه براینکه مهارت شرکت در آزمون را بدست می آورند از دانش آموزان هم سطح خود از لحاظ معدل و تراز جلوترند و از همه مهمتر آرامش ذهنی بیشتری دارند.

از مزایای دیگر شرکت در این آزمون ها این است که باعث تداوم برنامه و تثبیت مطالب در تابستان و آشنایی کامل دانش آموز با پشتیبان خواهد شد و نسبت به هم شناخت پیدا میکنند و نحوه برنامه ریزی کردن را می آموزد و در بازه هایی که رقیبان ممکن است درس نخوانند به درس خواندن میپردازد و از آنها سبقت میگیرد.

حتما بخوانید
8 اشتباه خطرناک خانواده کنکوری

هدف از شرکت در آزمون های تابستان تداوم برنامه مطالعاتی است که محورِ اصلی این برنامه پیشخوانی مطالب سال آینده و مرور سال گذشته است که پیشخوانی موجب آمادگی بیشتر در سال تحصیلی جدید و مرور سال گذشته هم، یادگیری های ناقص را به یادگیری کامل تبدیل میکند و مانع از فراموشی آموخته ها میشود و در بازه ی زمانی که دانش آموزان دیگر از مطالعه فاصله میگیرد، برنامه ی خود را جدی تر دنبال میکند و با کسب مهارت شرکت در ازمون، از ایام تابستان به عنوان سکوی پرش برای پیشرفت استفاده میکند.

تصویر شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “آیا لازم است در آزمون‌های آزمایشی تابستان شرکت کنیم؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا