میزبانیِ یک جلسه کاریِ عالی در رستوران

میزبانیِ یک جلسه کاریِ عالی در رستوران
  • میزبانیِ یک جلسه کاریِ عالی در رستوران

    میزبانی یک جلسه کاری عالی در رستوران، به معنای برگزاری یک جلسه کاری با بالاترین استانداردهای رفاهی و خدماتی است که در یک رستوران قابل ارائه است. برگزاری یک جلسه کاری در رستوران، به عنوان یکی از راه‌های محبوب برای برگزاری جلسات کاری، از تمامی نیازهای شرکت‌کنندگان به‌ویژه در مورد جلسه کاری برآورده می‌شود.

    برگزاری یک جلسه کاری عالی در رستوران به معنای فراهم کردن فضایی مناسب برای برگزاری جلسات کاری است که شامل تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری جلسات، محیطی آرام و دلنشین، خدمات مطبوع و خوش‌صدا و منویی با کیفیت بالا است. همچنین، بستری مناسب برای برقراری ارتباطات اجتماعی و تبادل نظرات با همکاران و مشتریان فراهم می‌شود.

    برگزاری یک جلسه کاری در رستوران، به عنوان یک فرصت برای ارتقای فرهنگ کاری و افزایش هم‌افزایی و همکاری بین اعضای تیم، بسیار مهم است. با برگزاری یک جلسه کاری عالی در رستوران، شرکت‌کنندگان یک تجربه خوب و یک روز خاص را به یاد خواهند داشت که به افزایش رضایتمندی و مشتریان، افزایش تعاملات کاری مؤثر و بهبود کیفیت کارکردی کمک می‌کند.

    گاهی از یک وعده غذا اهداف تجاری و اقتصادی داریم یا برای یک جلسه کاری یک وعده غذا را در نظر می‌گیریم. در این مواقع مهم است بدانیم رفتار درست و شایسته چیست تا اولاً تأثیر مطلوب مد نظرمان را بر میزبان یا مهمان  بگذاریم، دوماً استرس درگیر شدن با تکالیفمان هنگام غذا خوردن را نداشته باشیم تا با خیالی آسوده روی موضوع اصلی جلسه تمرکز کنید.

    پیش‌تر مسائل پایه‌ای مثل نحوه استفاده از ابزار غذاخوری را یاد گرفتید و با آداب کلی غذا خوردن آشنا شدید. در این مقاله به آداب، تکنیک‌ها و نکات میزبانی یک جلسه کاری عالی و سودمند در رستوران می‌پردازم تا از جلسه‌تان بهترین نتیجه را بگیرید.

    میزبانیِ یک جلسه کاریِ عالی در رستوران

    همیشه یادتان باشد اگر در این جلسه خودتان را خوب نشان ندهید شاید دیگر به چنین جلسه‌ای دعوت نشوید یا مهمانتان دعوتتان را نپذیرد. در این مقاله به وظایف شما به عنوان میزبان اشاره می‌کنم ولی می‌توانید نقش و موقعیت مهمان را در نظر بگیرید چون ممکن است روزی شما در این موقعیت قرار بگیرید.

    در صورت لزوم یا اگر به در انتخاب شک جدی‌ای داشتید حتماً حداقل در دو رستوران برای دو ساعت جداگانه جا رزرو کنید و به مهمانتان مثلاً بگویید «می‌خواستم هفته آینده شما را به شام دعوت کنم، برای شما بهتر است شنبه باشد یا یک‌شنبه؟/کدام رستوران برای شما بهتر است؟» بعد از مشخص شدن این موضوع با رستوران یا رستوران‌هایی که در آن‌ها جا رزور کرده‌اید ولی در نهایت مهمانتان انتخاب دیگری داشته تماس بگیرید و رزرو خود را لغو کنید.

    بعد از مشخص شدن زمان قرار با یک رستوران خوب را که از قبل می‌شناسید انتخاب کنید یا اگر می‌خواهید محل  رستوران نزدیک محل سکونت یا دفتر کار ارباب رجوع یا شریک تجاری‌تان باشد حتماً با چند رستوران خوب در آن حوالی  آشنا شوید تا ضمن انتخاب بهترین رستوران بتوانید از روی لیست غذا پیشنهادات خوبی برای مهمان‌تان داشته باشید یا با اتفاقی خاص غافلگیر نشوید. این کار را می‌توانید با سر زدن به رستوران‌ها انجام دهید اما رستوران‌هایی که سایت کاملی دارند و امکان بازدید مجازی به شما می‌دهند کارتان را در این زمینه آسان خواهند کرد.

    یک روز قبل از قرار با مهمانتان تماس بگیرید، قرار را مختصراً یادآوری کنید و بگویید منتظرش خواهید بود و بپرسید که آیا این زمان هنوز برایش مناسب است یا خیر. بعد از قطعی شدن حضور مهمان با رستورانی که در آن جای رزرو شده‌تان قطعی شد تماس بگیرید، مسائل را چک کنید و با توجه به شرایط و تمایلات مهمان‌تان میز مخصوص‌ش را انتخاب کنید یا مثلاً بسته به شناختتان از مهمان یک میز در بخش سیگار ممنوع بخواهید.

    به هیچ‌وجه درباره انتخاب چیزی با مهمان‌تان  بحث نکنید، مجبور نیستید همه ایده‌هایتان را اثبات کنید و تمام و کمال بگویید. همچنین راجع‌به زمان و شرایط قرار اصرار نکنید و سعی کنید مهمان در راحت‌ترین وضعیت ممکن به دعوت‌تان پاسخ بگوید. اگر خودتان هم مهمان باشید نباید قبل از بررسی برنامه‌هایتان یا در شرایطی که معذب هستید و عجله دارید دعوتی را قبول کنید. روشن و صریح دعوت کنید و باز اگر خودتان مهمان بودید در قبال دعوت دیگران قاطع باشید . در نداشتن فردیت، سست‌اراده بودن و بی‌نظمی حتی اگر در قبول کردن یک دعوت دوستانه کاری باشد هیچ زیبایی و درستی‌ای وجود ندارد.

    حداقل ۱۵ دقیقه قبل از زمان قرار به رستوران برسید. در فاصله کمی از در ورودی یا در سالن منتظر رسیدن مهمان‌تان باشید، دقت کنید تا رسیدن مهمان چیزی نخورید و نیاشامید چون نباید همان لحظه مهمان‌تان سر برسد و با شما در حال خوردن چیزی روبرو شود چون قرار است طوری رفتار کنید که انگار شما هم همان لحظه رسیده‌اید.

    وقتی مهمان رسید با اشاره کردنِ با نگاه به میز جایش را مشخص کنید، به او دست بدهید، با گفتن اسم او سلام کنید و پس از خوش‌آمد گویی شایسته، در صورت لزوم در این مرحله کارت ویزیت‌تان را محترمانه به او بدهید.

    مهمان‌تان در آغاز به انتخاب خودش سفارش می‌دهد اما می‌توانید پیشنهاداتی راجع به غذا بدهید. هرگز اگر مهمانتان یک غذای سه بخشی ساده سفارش داد یک غذای ۶ بخشی سفارش ندهید، قرار است در این قرار غذا خوردن تأثیر خوبی بگذارید نه اینکه هرکاری ذائقه‌تان می‌خواست انجام دهید پس ضمن اینکه غذایتان را از نظر تعداد بخش‌ها با مهمان‌تان تنظیم می‌کنید یا مثلاً اگر مهمان‌تان دسر سفارش داد شما هم این کار را می‌کنید از سفارش غذاها و خوردنی‌هایی که پیچیدگی‌هایی در خوردن دارد که شما را درگیر آداب مخصوص آن غذا می‌کند یا نگران‌تان می‌کند که لباس‌تان کثیف شود بپرهیزید؛ با این کار تمرکز بیشتری روی موضوعات اصلی خواهید داشت و شانس فراموش کردن مسائل مهم را به حداقل می‌رسانید.

    نباید وقتی مهمان‌تان غذایی در دهان دارد با او حرفی بزنید و شروع صحبت درباره کار را بگذارید برای وقتی که کاملاً درباره آماده بودن مهمان‌تان مطمئنید. حتی اگر تا پایان غذا نتوانستید درباره همه مسائل کاری‌ای می‌خواستید صحبت کنید و به هر صورت تا تمام شدن غذا به جای روشنی نرسیدید نباید مهمان‌تان را معذب کنید.

    انتخاب زمان جلسه

    لازم است بدانید جلسه‌تان را در چه ساعتی برگزار کنید اما آیا این زمان ارتباطی با محتوای جلسه کاری شما دارد؟ بله. اینکه جلسه شما در چه ساعت و طی کدام وعده غذایی انجام می‌شود می‌تواند حاوی پیامی درباره جلسه شما و اینکه مدت جلسه چقدر است باشد. در ادامه به چهار وعده رایج برای چهار نوع جلسه کاری هنگام غذا خوردن می‌پردازم.

    • جلسات صبحانه معمولاً هنگام سفر کردن و برای اشاره به یک کار فوری بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت برگزار می‌شوند.
    • مراسم چای یا قهوه بعد از ظهر ریشه در فرهنگ بریتانیا دارد که روشی نرم و ملایم برای برگزاری یک جلسه کاری بین ساعت ۴تا۵ عصر است. در این جلسات غیر از قهوه و چای، شیرینی، کیک و ساندویچ‌های کوچک هم می‌تواند وجود داشته‌باشد.
    • معمولاً برای آشنایی با یک مهمان تازه جلساتی که هنگام نهار برگزار شوند با مدت زمان یک تا دو ساعت انتخاب می‌شود.
    • جلسات هنگام شام بیشتر جنبه آشنایی، لذت بردن از مصاحبت و ایجاد ارتباط دارد. غالباً در این جلسات که رسمی‌تر از دیگر جلسات حین وعده‌های غذایی هستند درباره خود کار صحبت نمی‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا