آرام کردن کودک بازیگوش با انتخاب رنگ لباس

آرام کردن کودک بازیگوش با انتخاب رنگ لباس
  • آرام کردن کودک بازیگوش با انتخاب رنگ لباس

    آرام کردن کودک بازیگوش می‌تواند یک چالش برای والدین باشد، اما انتخاب رنگ لباس می‌تواند به شما کمک کند تا کودک خود را آرام کنید. انتخاب رنگ لباس برای کودک، به عنوان یک روش آرام کننده، به دلیل تأثیر بصری که رنگ بر ذهن دارد، می‌تواند کمک کند که کودک شما آرام‌تر شود.

    رنگ‌ها برای طیف وسیعی از احساسات و رفتارها معنی دارند. به عنوان مثال، رنگ آبی به عنوان یک رنگ آرامش بخش، می‌تواند به کودک کمک کند تا آرام‌تر شود. این رنگ معمولاً با آرامش، اعتماد به نفس و ایمنی مرتبط است. رنگ سبز نیز به عنوان یک رنگ آرام کننده شناخته شده است، اما در عین حال با امیدواری و تجدید انرژی نیز مرتبط است. رنگ زرد به عنوان یک رنگ پر از انرژی و شادی شناخته شده است، اما در برخی موارد می‌تواند برای کودک‌هایی که آرامش ندارند، ناامید کننده باشد.

    با توجه به این مطالب، والدین می‌توانند با انتخاب رنگ مناسب برای لباس کودک، به او کمک کنند تا آرام‌تر شود. به طور مثال، اگر کودک شما بیشتر از حد ناراحت است، می‌توانید از رنگ آبی استفاده کنید تا به او کمک کنید آرامش بیشتری پیدا کند. اگر کودک شما از انرژی بیشتری برخوردار است، می‌توانید از رنگ زرد استفاده کنید تا به او کمک کنید انرژی بیشتری پیدا کند.

    توصیه می‌شود که والدین در انتخاب رنگ لباس کودک خود، به دلیل تأثیر روانی رنگ‌ها، به دو چیز توجه کنند: اولاً، شناخت احساسات کودک و دوماً، انتخاب رنگ مناسب برای آرام کردن کودک. با رعایت این دو مورد، والدین می‌توانند به کودک خود کمک کنند تا آرام‌تر و خوشحال‌تر باشد.

    رابطه رنگ لباس و بازیگوشی بچه ‎ها

    تا به حال به این فکر کرده‎اید که به جای مبازره با بازیگوشی‎های زیاد فرزندتان می‎توانید با یک روش راحت و آسان آنها را آرام کنید؟

    تحقیقات پژوهشگران نشان داده است، شما با انتخاب رنگ لباس می‎توانید تا حدودی رفتار کودک خود را کنترل کنید. دلیل اینکه رنگ لباس و به عبارتی رنگ می‎تواند چنین اثری داشته باشد این است که امواج نوری حاصل از رنگ‎ها الگوی خاصی دارند که منجر به رفتارهای خاص می‎شوند.

    مغز به هنگام دریافت امواج با طول موج خاص موجب بروز یک حس خاص و یا نیاز به ارضای آن حس می‎شود. (مثل بالا و پایین پریدن روی مبل و از دیوار بالا
    رفتن دلبند شما)، در همین حال رنگ‎ها بر روی نحوه انقباض و انبساط عضلات در حالت استراحت اثر می‎گذارند.
    siRGDcx_
    کودکانی که پر جنب‎و‎جوش هستند هیجاناتشان در محیط با رنگ‎هایی مثل قرمز بیشتر شده و بیشتر به تکاپو می‎پردازند،زیرا رنگی مثل قرمز سبب
    افزایش فعالیت انقباض و انبساط عضلات می‎شود، در حالی که رنگ آبی با کاهش ضربان قلب و پایین آمدن فعالیت انقباض و انبساط عضلات،
    سبب ایجاد آرامش در کودکان می‎گردد.
    اگر توجه کرده باشید، می‎بینید که کودکان از این رنگ‎ها در نقـاشی‏‌های خود اغلب به هنـگام شاد بودن استفاده بیشتری می‎کنند. همچنین به هنگام ناراحتی نیز بیشتر از رنگ‎های غیر خامی مثل خاکستری و مشکی استفاده می‎کنند.
    اگر کودکی دارید که بیش فعال است یا جنب ‎و جوش زیادی دارد با تغییر لباس، جنب‎وجوش او را کنترل کنید. در این موارد به کودکتان لباس‎هایی که رنگ قرمز و بنفش دارند نپوشانید و بیشتر از رنگ‎هایی مثل آبی و صورتی و رنگ‎های روشن‏تر استفاده کنید.
    فراموش نکنید برای کنترل کودک پر جنب ‎وجوش، رنگ محیط نیز حائز اهمیت است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا