جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » همه مقالات » چگونه لبخند و خنده مصنوعی و لبخند واقعی را از هم تشخیص بدهیم !

چگونه لبخند و خنده مصنوعی و لبخند واقعی را از هم تشخیص بدهیم !

محققان دریافته‌اند که انسان‌ها هم لبخند مصنوعی و هم لبخند حقیقی دارند. لبخند مصنوعی به‌عنوان یک الزام اجتماعی در برابر افرادی استفاده می‌شود که به ما نزدیک نیستند، درحالی‌ که لبخند حقیقی برای افراد و رویدادهایی است که به آن‌ها اهمیت می‌دهیم .
لبخند حقیقی به‌علت عملکرد دو ماهیچه ظاهر می‌شود: ماهیچه‌ی استخوان بزرگ گونه که از گوشه‌ی دهان تا استخوان گونه کشیده می‌شود و ماهیچه‌ی کروی چشمی که چشم را احاطه می‌کند. این دو ماهیچه وقتی با هم از دو طرف کار می‌کنند، گوشه‌های دهان را بالا می‌کشند و لبه‌های بیرونی چشم‌ها را چروک می‌اندازند و باعث ایجاد لبخندی صادقانه و گرم و آشنا می‌شوند .

وقتی لبخند مصنوعی یا اجتماعی را نشان می‌دهیم، گوشه‌ی لب به‌واسطه‌ی استفاده از ماهیچه‌ای به‌نام «risorius» کنار کشیده می‌شود. این ماهیچه‌ها وقتی از دو طرف به‌کار برده می‌شوند، گوشه‌های دهان را به طرفین می‌کشد؛ اما نمی‌تواند لب‌ها را، مثل آنچه در لبخند واقعی دیده می‌شود، به‌سمت بالا بکشد . جالب توجه این‌که بچه‌های چند هفته‌ای لبخند واقعی را برای مادرشان نگه می‌دارند و از لبخند مصنوعی برای تمام افراد دیگر استفاده می‌کنند. اگر ناراحت باشید، احتمال ندارد که بتوانید با استفاده از هر دو ماهیچه‌ی دور چشم و آرواره‌ای به‌طور کامل لبخند بزنید. وقتی احساسی نداشته باشیم، وانمود کردن لبخندهای واقعی مشکل است.

با تمرین، می‌توانید در مدت کوتاهی بین لبخند مصنوعی و لبخند واقعی تمایز قایل شوید. یک راه آسان برای سرعت بخشیدن به فرایند یادگیری، نگاه کردن به افرادی که می‌شناسید و سلام و احوال‌پرسی کردن با دیگران بر اساس چگونگی احساس آن‌ها نسبت به افراد است. برای مثال، اگر می‌دانید شریک تجاری‌تان در مورد فرد «الف» احساس خوبی دارد و فرد «ب» را دوست ندارد و هر دو به یک میهمانی اداری دعوت شده‌اند که شریکتان میزبان آن است، به‌صورت او در زمان با تمرین، می‌توانید در مدت کوتاهی بین لبخند مصنوعی و لبخند واقعی تمایز قایل شوید. یک راه آسان برای سرعت بخشیدن به فرایند یادگیری، نگاه کردن به افرادی که می‌شناسید و سلام و احوال‌پرسی کردن با دیگران بر اساس چگونگی احساس آن‌ها نسبت به افراد است. برای مثال، اگر می‌دانید شریک تجاریتان در مورد فرد «الف» احساس خوبی دارد و فرد «ب» را دوست ندارد و هر دو به یک میهمانی اداری دعوت شده‌اند که شریکتان میزبان آن است، به‌صورت او در زمان دیدن هر دو نفر نگاه کنید. شما هر دو نوع لبخند را تشخیص خواهید داد. توصیه می کنم حتما برنامه رامبد جوان خندوانه رو حتما ببنید تا بتوانید لبخند های بیشتری رو ببنید و بتوانید با انواع لبخند و خنده آشنا شوید .

حتما بخوانید
راهنمای ریمل مژه(ریمل مژه زدن به شکل اصولی و کاربردی)

شناخت لبخند و خنده مصنوعی و لبخند واقعی با استفاده از زبان بدن

وقتی بتوانید بین لبخند حقیقی و لبخند مصنوعی تمایز قایل شوید، می‌توانید از آن به‌عنوان سنجش چگونگی احساس واقعی افراد نسبت به خودتان استفاده کنید و بر آن اساس پاسخ بدهید. همچنین می‌توانید به‌دنبال انواع مختلف لبخند بگردید تا بسنجید ایده‌ها و پیشنهادها به‌نظر شنونده چگونه هستند. ایده‌هایی که با لبخندهای واقعی پذیرفته می‌شوند، باید بیشتر بررسی و در فهرست کارهایی قرار گیرند که باید سریع انجام شوند. پیشنهادهایی که با لبخند مصنوعی پذیرفته می‌شود، باید دوباره ارزیابی شوند.سنجش برای لبخند دوستان، همسر، همکاران، بچه‌ها و حتی رییستان کاربرد دارد. شما با این روش، اطلاعاتی در مورد احساسات افراد در تمام انواع و مراحل تعامل بین فردی کسب خواهید کرد.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “چگونه لبخند و خنده مصنوعی و لبخند واقعی را از هم تشخیص بدهیم !” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

پیمایش به بالا