آیا سکس در طی دوران بارداری کار بی‌خطری‌ست؟

سکس در دوران بارداری
  • آیا سکس در طی دوران بارداری کار بی‌خطری‌ست؟

    آیا انجام روابط جنسی در طی دوران بارداری برای مادر و جنین مشکلی به وجود می‌آورد؟ این یکی از سوالات مهمی است که بسیاری از زوجینی که در حال بارداری هستند مطرح می‌کنند.

    با توجه به مطالعات انجام شده، بیشتر دکترها آن را ایمن می‌دانند که زنان در طول بارداری روابط جنسی داشته باشند. با این حال، باید به نکاتی توجه شود.

    اگر زن در طول دوران بارداری خود با همسر خود رابطه جنسی دارد، باید به این نکته توجه داشت که هر گونه ضربه به شکم می‌تواند به جنین آسیب برساند. بنابراین، رابطه جنسی در موقعیت هایی که خطر ضربه به شکم وجود دارد بهتر است اجتناب شود.

    همچنین، در صورتی که پزشک شما از رابطه جنسی خودداری کردن در طول دوران بارداری شما توصیه کرده، بهتر است این توصیه را رعایت کنید. در برخی موارد، انجام رابطه جنسی ممکن است باعث ایجاد خطراتی نظیر عفونت‌ها و خونریزی داخلی شود.

    در نهایت، باید به این نکته توجه داشت که هر زن بارداری متفاوت است و باید با توجه به شرایط خود تصمیم بگیرد. به همین دلیل، بهتر است با پزشک خود در مورد اینکه آیا انجام رابطه جنسی در طول دوران بارداری برای شما ایمن است یا خیر، مشورت کنید.

    اگر در طی دوران بارداری تمایل شما برای سکس افزایش می‌یابد، بدانید تنها نیستید! در حقیقت مراکز مامایی (OB/GYN) طی تحقیقاتی متوجه شدند که بسیاری از خانمها در این دوران دچار “افزایش شهوت مخصوص دوران بارداری” می‌شوند که این خود پرسش‌های جدیدی در ذهن خانمها ایجاد می‌کند، سوالاتی مانند «آیا سکس داشتن در طول دوران بارداری خطر دارد؟».

    خبر خوب این است که نه تنها سکس در در این دوران عمل بی‌خطری‌ست بلکه در بسیاری از موارد حتی می‌تواند مفید هم واقع شود.

     

     سکس در دوران بارداری عملی کاملاً ایمن و سالم است

    اگر از نظر زیست شناسی بنگریم؛ تمایل به داشتن رابطه‌ی جنسی در بارداری به هیچ‌وجه غیرطبیعی نیست. به این علت که فعالیت‌های هورمونی به خصوص در انتهای سه ماهه‌ی اول بارداری افزایش می‌یابد، خانم‌ها در این دوره بسیار تحریک می‌شوند، همچنین از نظر جنسی نیز بسیار فعال‌تر و مشتاق می‌شوند که آن هم به این دلیل است که به علت بارداری فشار خون به صورت کلی و به خصوص در نواحی جنسی و سینه‌ها بالا می‌رود.

    این مورد حائز اهمیت است که بدانیم برخی از خانم‌ها نیز در بارداری با عدم هرگونه شهوت و انگیزه جنسی دست و پنجه نرم می‌کنند که این حالت هم کاملاً طبیعی‌ست و ممکن است به علت بی‌ثباتی هورمون‌ها و یا اعتماد به نفس پایین نسبت به فرم بدن در بارداری و یا حتی «بیماری‌های صبحگاهی» باشد – (بیماری صبحگاهی اشاره به حالت تهوع موجود در بارداری دارد که به علت این‌که اکثر اوقات در صبح اتفاق می‌افتد آن را بیماری صبحگاهی می‌نامند.) – در هر صورت اگر می‌خواهید در طی بارداری سکس داشته باشید در صورتی که طریقه‌ی عادی و بی‌خطر را پیش بگیرید، نباید عواقب جدّی منفی‌ای پیش بیاید…

     

     با وجود سابقه‌ی سقط جنین آیا همچنان سکس در دوره‌ی بارداری بی‌خطر است؟

    بسیاری این تصور اشتباه را دارند که فعالیت جنسی در طی بارداری می‌تواند باعث سقط جنین شود، برای هر قانونی، استثنائی هم وجود دارد پس بسیار مهم است که بدانیم بعضی شرایط وجود دارد که از نظر پزشکی نباید در این مدت سکس داشت. پزشک باید شما را آگاه کند که فعالیت جنسی شاید به علت برخی از شرایط مانند پوشیدگی داخلی کیسه‌ی آب (placenta previa and cervical) باعث برخی مشکلات شود علاوه بر آن اگر شما خونریزی‌های بی‌علت یا خروج ترشحات آمینوتیک داشته باشید، باید با پزشک خود مشورت کنید که آیا می‌توانید در ادامه‌ی دوره بارداری خود سکس داشته باشد یا خیر.

     

     آیا همچنان می‌توان از پوزیشن‌های مورد علاقه استفاده برد؟

    معمولاً هیچ پوزیشنی نیست که از نظر پزشکی برایتان محدودیتی ایجاد کرده و ممنوع باشد اما راحتی فیزیکی شما نقش مهمی در این که می‌خواهید چگونه سکس را ادامه دهید، بازی می‌کند برای خانم‌های باردار تغییر پوزیشن مداوم امری کاملاً عادی‌‌ست (از حالت رو قرار گرفتن به حالت به پهلو تغییر جهت دادن) اگر می‌خواهید به سکس دهانی مشغول شوید هم باید از خطرات احتمالی آن آگاه باشید. برای مثال: اگر شریک شما ناخواسته باد وارد واژن شما بکند ممکن است این کار بسته شدن یکی از رگ‌های خونیِ شما در ناحیه تناسلی ختم شود پس مطمئن شده باشید که قبل از آن در مورد چگونگی انجام آن با هم صحبتی داشتید.

     

     آیا سکس در این مدت میتواند باعث زایمان زودرس نوزاد شود؟

    بسیاری از دانشمندان معتقدند که وجود پروستاگلاندین در منی (prostaglandin: ماده‌ای با خواص مشابه برخی از هورمونها که در ادرار وجود دارد) می‌تواند موجب زایمان زودرس شود، هرچند در طی یک تحقیق موثق که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، محقیقن نتوانستند رابطه‌ای میان سکس و زایمان زودرس پیدا کنند، به‌علاوه از سمتی محققین نتوانستند نشانه‌ای منفی از سکس حتی در نزدیکی تاریخ زایمان هم پیدا کنند (سکس در ایام نزدیک زایمان هم ایرادی ندارد) هرچند جالب است بدانیم که به بسیاری از خانم‌هایی که دارای علائم زایمان زودرس هستند توصیه می‌شود در سه ماه سوم (سه ماهه آخر) بارداری خود از سکس پرهیز کنند.

     

    چنانچه گفته شد هورمونها باعث ایجاد شهوت بسیاری در انسان می‌شوند پس اگر این اتفاق برای شما رخ داد و از پیش مشکل پزشکی/دارویی خاصی نداشتید، اگر مایل بودید می‌توانید از خودتان لذت ببرید! امکان مبتلا شدن به عفونت‌های دستگاه ادراری برای خانم‌ها بعد از یک سکس شدید وجود دارد، پس با پیش‌روی آرام در سکس احتمال آن را کم کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا