روانشناسی جنسیتی ارگاسم زنان و مردان: چه کسی در رابطه زناشویی بیشتر لذت می‌برد؟

ارگاسم زنان و مردان
  • روانشناسی جنسیتی ارگاسم زنان و مردان:

    روانشناسی جنسیتی یک حوزه مطالعاتی است که به بررسی ارتباط بین جنسیت و سایر عوامل روانی در افراد می‌پردازد. یکی از موضوعاتی که در این حوزه بسیار مورد توجه است، بررسی ارگاسم زنان و مردان است.

    ارگاسم یکی از تجربیات مهم در زندگی جنسی است که برای زنان و مردان متفاوت است. در ادامه به بررسی تفاوت‌های ارگاسم زنان و مردان و عوامل موثر در آن پرداخته می‌شود.

    تفاوت‌های ارگاسم زنان و مردان:
    تفاوت‌های زیادی بین ارگاسم زنان و مردان وجود دارد. یکی از تفاوت‌ها بر اساس زمانی است که ارگاسم رخ می‌دهد. در زنان، ارگاسم معمولاً بیشتر از ۱۰ ثانیه طول می‌کشد در حالی که در مردان، ارگاسم معمولاً بین ۵ تا ۲۰ ثانیه طول دارد.

    تفاوت دیگری که بین ارگاسم زنان و مردان وجود دارد، محل بروز ارگاسم است. در زنان، بیشترین لذت جنسی از فرآیند تحریک و استیمولاسیون منطقه بینی و لب‌ها برای رسیدن به ارگاسم بدست می‌آید. در مردان، لذت جنسی از تحریک و استیمولاسیون منطقه غدد تناسلی و نواحی اطراف آن برای رسیدن به ارگاسم بدست می‌آید.

    عوامل مؤثر در ارگاسم زنان و مردان:
    عوامل متعددی در بروز ارگاسم زنان و مردان مؤثر هستند. برای زنان، عواملی مانند احساس امنیت، رابطه با شریک جنسی، حضور ذهن در فرآیند جنسی و آگاهی از نقاط قوت جسمی می‌توانند به بروز ارگاسم کمک کنند.

    در مردان، عواملی مانند نوع فعالیت جنسی، فرآیند استیمولاسیون و میزان تحریک در نواحی حساس، تعداد قرصی که مصرف می‌کنند و حالت روحی آنها می‌توانند به بروز ارگاسم کمک کنند.

    نتیجه‌گیری:
    با توجه به تفاوت‌های زیادی که بین ارگاسم زنان و مردان وجود دارد، مهم است که در فرآیند جنسی، نیازها و تمایلات هر فرد را بشناسیم و با توجه به آنها روش‌های مناسب برای برآورده شدن نیازها را انتخاب کنیم. همچنین، آگاهی از عوامل مؤثر در بروز ارگاسم می‌تواند به بهبود زندگی جنسی فردی و شخصی کمک کند.

    چه کسی در رابطه زناشویی بیشتر لذت می‌برد؟

     

    انجمن زنان تحصیل‌کرده در گزارشی با عنوان «حقایقی ساده در مورد اختلاف و شکاف جنسیتی» در مورد دلایل وجود اختلاف و نحوه کاهش آن توضیح داد. در این مقاله توضیحاتی در مورد شکاف جنسیتی مربوط به اختلاف ارگاسم (اوج لذت جنسی) زنان و مردان ارائه می‌دهیم.

    چه کسی در رابطه زناشویی بیشتر لذت می‌برد؟

    به زبان ساده اختلاف در رسیدن به اوج لذت جنسی به این واقعیت اشاره دارد که در حین سکس بین زنان و مردان با گرایش مستقیم (دگرجنس‌گرا)، مردان در مقایسه با زنان ارگاسم بیشتری تجربه می‌کنند.

    در تحقیق روانشناسی با جامعه آماری حدود ۸۰۰ دانشجوی دانشگاه، ۵۲ ٪ اختلاف ارگاسم مشاهده شد.

    یعنی ۳۹ درصد از خانم‌ها و ۹۱ درصد از آقایان اذعان کردند که معمولا یا همیشه و در طی رابطه جنسی به ارگاسم می‌رسند.

    در یک نظرسنجی دیگر از ۱۵۰۰۰ دانشجوی دیگر که در آن نوع ارتباط زن و مرد نیز مورد بررسی قرار گرفته بود، مشخص شد که شکاف ارگاسم در رابطه جنسی از نوع ارتباط موقت، بالاتر از رابطه طولانی‌مدت است. با این حال باز هم در میان دانشجویانی که روابط متعهدانه‌ای با هم داشته‌اند، ۱۷ درصد شکاف ارگاسم وجود دارد.

    خیلی جالب است که در مطالعه دیگری که بر روی ۳۰۰۰ زن و مرد مجرد آمریکایی در بازه سنی ۱۸ تا ۶۵ سال انجام گرفته است، همین نتایج تکرار شد: اختلاف ارگاسم در میان کسانی که مدت زمان زیادی است از آشنایی‌شان می‌گذرد، در حدود ۲۲ درصد است (زنان در ۶۳٪ مواقع و مردان در ۸۵٪ مواقع به ارگاسم می‌رسند).

     

    روانشناسی جنسیتی ارگاسم زنان

    دو شکاف دیگر به توضیح شکاف جنسیتی کمک می‌کند.

    همچنین بین زنان با تمایلات عادی و زنان هم‌جنس‌گرا اختلاف ارگاسم وجود دارد. زنان هم‌جنس‌گرا (لزبین) به طرز قابل‌توجهی، ارگاسم بیشتری نسبت به زنان با تمایلات معمول دارند. (نرخ ارگاسم بین مردان با تمایلات جنسی معمول یا هم‌جنس‌گرایانه تفاوت قابل‌توجهی ندارد).

    تفاوت ارگاسم در زنان مجرد و متاهل

    حتی زنان مجرد که با کسی در رابطه نیستند نیز بیشتر از زنان متاهل به ارگاسم می‌رسند. در مطالعه‌ای در مورد ۸۰۰ زن دانشگاهی، ۳۹ درصد از زنان اذعان کردند که در هنگام خود ارضایی به ارگاسم می‌رسند، در حالی که این رقم در مورد زنان متاهلی که با شوهر خود رابطه جنسی دارند، حدود ۶ ٪ است.

    نقش آلت جنسی مردان در ارضا شدن زن

    سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا زنان لزبین و حتی زنان تنهایی که خود ارضایی می‌کنند بیشتر از زنان متاهلی که با همسرشان رابطه جنسی دارند، به ارگاسم می‌رسند؟ جواب این است که در روابط آن‌ها، آلت جنسی مردانه دخیل نیست. می‌توان سوال را به گونه دیگری مطرح کرد: چرا در رابطه جنسی و بین زنان و مردان اختلاف / شکاف ارگاسم وجود دارد؟ چون در روابط جنسی زناشویی، آلت جنسی مردانه دخیل است!

    حرفم را اشتباه تعبیر نکنید. من آلت جنسی مردانه را برای وجود اختلاف ارگاسم، مقصر نمی‌دانم و یا مردان را به خاطر اینکه صاحب آن هستند، سرزنش نمی‌کنم. به همین ترتیب من زنانی را که با همسر خود سکس دارند، مقصر نمی‌دانم. وجود شکاف و اختلاف ارگاسم یک مشکل فرهنگی است.

    علت‌های روانشناسی که باعث دیر ارضا شدن زنان می‌شود

    باورهای اشتباه فرهنگی در مورد اهمیت دخول در رابطه جنسی

    مشکل اصلی: از نظر فرهنگی، ما برای رابطه جنسی از نوع دخولی ارزش بیشتری قائل هستیم. تمرکزی که در فرهنگ ما بر اهمیت دخول آلت جنسی مردانه در آلت جنسی زنانه می‌شود، همان عاملی است که ارگاسم زنان را خراب می‌کند. شواهد زبانی و کلامی فراوانی بر این ادعا موجود است. اصولا واژه سکس در فرهنگ ما معادل با مقاربت / دخول است و تحریک از طریق کلیتوریس (چوچوله) در حد پیش نوازش یا مرحله قبل از عمل مقاربت در نظر گرفته می‌شود.

    در فرهنگ کلامی ما، آلت جنسی زنان به شیوه نادرست برچسب‌گذاری شده است: قسمتی از بدن زن (واژن) که همواره قرار است سبب به ارگاسم رسیدن مردان بشود و نه خود زنان. در زبان عامیانه اسامی مستعار فراوانی برای آلت تناسلی مردانه به کار گرفته می‌شود، در حالی که کلمات معادل زیادی برای کلیتوریس وجود ندارد. تصاویر موجود در رسانه‌ها، شواهد بیشتری از تاکید و ارزش گذاری بیشتر برای دخول / مقاربت را نشان می‌دهد. حتما در رسانه‌های مختلف شاهد به تصویر کشیده شدن ارگاسم‌های اغراق‌آمیز زنان در طی دخول بوده‌اید. بنابراین جای تعجبی ندارد که پس از به وجود آمدن چنین باورهای نادرستی در ذهن زنان، اغلب زنان نیز خواهان همان نوع از ارگاسم و لذت باشند. متداول‌ترین سوالی که دانشجویان روانشناسی در درس تمایلات جنسی انسان از من می‌پرسند این است که زنان در طی مقاربت چگونه می‌توانند به ارگاسم برسند.

    مشکلات فرهنگی دیگری نیز در اختلاف ارگاسم نقش دارند.

    استاندارد دوگانه در مورد زنان

    در مقایسه با مردان ما استاندارد دوگانه‌ای در برخورد و قضاوت سخت‌گیرانه‌تر در مورد زنانی داریم که به صورت موقت اقدام به داشتن رابطه جنسی می‌کنند.

    آموزش‌های جنسی غلط

    آموزش‌های جنسی که به اعضای جامعه ارائه می‌شود معمولا روی لذت متمرکز نیست و بیشتر مربوط به مسائل آناتومی یا جلوگیری از بارداری است.

    بلد نبودن گفتگوهای جنسی تحریک کننده

    اغلب ما تمرین بسیار کمی برای تعامل جنسی داریم؛ در حالی که کلید رسیدن زنان به ارگاسم، تعامل و گفتگوی جنسی صحیح و مناسب است. دلیل این موضوع تفاوتی است که زنان برای رسیدن به ارگاسم دارند و موضوع مهم‌تر این است که آنچه یک زن برای رسیدن به اوج لذت جنسی نیاز دارد، از زنی به زن دیگر می‌تواند متفاوت باشد.

    نگرانی زنان از تصویر ذهنی بدن خود

    بسیاری از خانم‌ها در طول رابطه جنسی گرفتار نگرانی از تصویر ذهنی که از بدن خود دارند، می‌شوند. عملا غیرممکن است که در ذهن خود نگران چاق دیده شدن و سفت نگه‌داشتن عضلات شکم خود باشید و درعین‌حال بتوانید به ارگاسم برسید.

    نداشتن مهارت صحیح مردانگی

    در نهایت، رسیدن به اوج لذت جنسی، نیازمند حضور کامل در لحظه کنونی و غرق شدن در احساسات زیبا و عاشقانه‌ای است که می‌توانید از همسر بگیرد. ذهن‌آگاهی مهارتی است که تعداد بسیار کمی از افراد آن را در زندگی روزمره تمرین می‌کند، چه برسد که بخواهند از آن در زندگی جنسی خود نیز استفاده کنند.

    چه چیزی باعث افزایش لذت جنسی زنان در رابطه زناشویی می‌شود؟

    کاهش شکاف / اختلاف در رسیدن به اوج لذت جنسی نیازمند دانش و به کار گیری آن دانش است.

    مطالعه جنسی در مورد کلیتوریس

    به زبان بسیار ساده برای کاهش اختلاف ارگاسم هم زنان و هم مردان باید درک صحیحی از عملکرد کلیتوریس داشته باشند. درصد بسیار کمی از زنان (حدود ۳ تا ۱۰ درصد) صرفا از طریق دخول به ارگاسم می‌رسند. اکثریت زنان برای رسیدن به ارگاسم به تحریک کلیتوریس نیاز دارند.

    ارگاسم زنان موضوعی نیست که صرفا با دانش و آگاهی بتوان آن را حل کرد. یک مطالعه نشان داده است که دانش جنسی در مورد کلیتوریس سبب افزایش نرخ ارگاسم زنان نشده است. به گفته محققان دانشی که این افراد در مورد کارکرد کلیتوریس داشته‌اند، سبب نشده تا ارگاسم زنان در اولویت قرار گیرد. وقتی قرار بر مقاربت باشد، معمولا دخول به اشتباه قسمت اصلی سکس در نظر گرفته می‌شود و فرض بر این است که زوجین در طی آن قرار است به ارگاسم برسند.

    بنابراین، برای کاهش و از میان برداشتن شکاف ارگاسم، باید بهای یکسانی به تحریک کلیتوریس و دخول داده شود.

    تغییر باورهای نادرست در مورد جسم زنان

    همچنین زنان باید بتوانند از درگیری ذهنی در مورد تصویر بدن و توجه بیش از حد بر خود رها شوند و خود را در سکس غوطه‌ور کنند. آن‌ها باید بدانند که لذت بردن حقشان است و باید مواردی را که به آن‌ها لذت می‌بخشد، شناسایی کنند (این کار از طریق کشف نقاط حساس بدن انجام می‌شود) و نیز در مورد آن موارد با شوهر خود گفتگو کنند. در نهایت همسر نیز باید تمایل داشته باشد که از این اطلاعات به نحو احسن استفاده کند.

    مسلما کاهش اختلاف ارگاسم بین زن و مرد – نه برای مردان نه زنان و نه برای جامعه به عنوان کل موضوع آسانی نیست. با این حال ارزش تلاش و وقت گذاشتن را دارد. این حق همه زنان است که لااقل در سطحی مشابه به مردان از زندگی جنسی خود لذت ببرند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا