جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مهارت های ارتباطی » توصیه زبان بدن برای کاندیدای ریاست جمهوری

توصیه زبان بدن برای کاندیدای ریاست جمهوری

امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که زبان مادری دیگر همچون گذشته اهمیت ندارد. زیرا زبان بدن به یک زبان جهانی تبدیل شده و توانسته توجهات را به سمت خود جلب نماید. نمونه بارزی از آن را می‌توانید به وضوح در مناظره‌های کاندیدای انتخاباتی ریاست جمهوری مشاهده کنید. درواقع هر یک از آنها در تلاش‌اند تا با دریافت مشورت‌هایی کارآمد از مشاور زبان بدن، رقیب خود را به چالش کشیده و از میدان به در کنند. به همین دلیل است که یادگیری آن، در دنیای کنونی به یک امر مهم تبدیل شده و برای بسیاری از افراد در اولویت قرار دارد.

اما منظور از زبان بدن چیست؟ زبان بدن به آن دسته از مجموعه رفتارهای غیرکلامی و فیزیکی گفته می‌شود که در آن افراد بدور از هرگونه صحبت، میتوانند پیام خود را منتقل کرده و به برقراری ارتباط با یکدیگر بپردازند. زمانی که تکنیک‌های مرتبط با زبان بدن را بیاموزید، قادرید بخش بسیار بزرگی از ارتباطات خود را شکل دهید و توانمندتر به سمت موفقیت حرکت کنید. حتی مشاهده شده؛ استفاده بهینه از تکنیک‌های زبان بدن، شما را در مذاکرات نیز درخشان‌تر از آن چیزی که فکر می‌کنید، نشان می‌دهد.

اما سوال اصلی اینجاست؛ چرا یادگیری آن تا این اندازه اهمیت دارد؟ بیایید کمی بیشتر درباره آن بدانید…

 

اهمیت زبان بدن در چیست؟

همانطور که گفته شد؛ Body language از جمله اجزای ارتباطات غیرکلامی به حساب می‌آید که نقش پررنگی را در ارتباطات روزمره ما ایفا می‌کند. این روزها زبان بدن به بخشی جداناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است…. از ارتباطات ساده روزانه تا مذاکرات پیشرفته‌ و مناظره‌های مهم انتخابات ریاست جمهوری و…، زبان بدن، نتایجی را در اختیار ما قرار می‌دهد که بسیار قابل تامل است.

حتما بخوانید
چگونه خشم خود راکنترل کنیم؟(۱۰ مهارت کنترل خشم و عصبانیت)

از همین‌رو، اگر تکنیک‌های زبان بدن را بشناسید، پیام‌ها را در بهترین حالت ممکن دریافت خواهید کرد و روابط کاری و اجتماعی‌تان را گسترش می‌دهید. حتی کنترل بیشتری بر روی پیام ارسال شده خواهید داشت. زیرا قدرت شناسایی پیام و رفتارهای آنان در شما افزایش پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال، بافراگیری اصول و قواعد زبان بدن، میتوانید از آن به جهت تایید کلام خود استفاده کنید که این مسئله در اثربخشی کلام بسیار تاثیرگذار خواهد بود. دقیقا اینجاست که نقش مشاور زبان بدن نمود پیدا می‌کند. این نقش خصوصا این روزها نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری به دلیل اهمیت بالای آن، پررنگ‌تر از گذشته به چشم می‌آید.

اگر قصد دریافت مشاوره و حتی شرکت در دوره آموزش فنون مذاکره و زبان بدن هستید، توصیه می‌کنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان خانه آموزش، می‌توانند راهنمایی‌های دقیقی را در اختیار شما قرار دهند.

نقش زبان بدن در موفقیت مذاکره انتخابات ریاست جمهوری

همه ما با هدف پیروزی به مذاکره پای می‌گذاریم. اما مسئله اینجاست که در دنیای کنونی دیگر رسیدن به پیروزی، آن هم در مذاکرات بی‌اهمیت است. آن چیزی که بیش از هر چیز دیگری توجهات را به سمت خود جلب می‌کند، خوشحالی دو طرفه است. اینکه دو طرف مذاکره در پایان لبخندی به لب داشته باشند حاکی از موفقیت آن مذاکره می‌باشد.

تاکنون چندبار چنین وضعیتی را تجربه کرده‌اید؟ اگر پاسخ‌‌تان منفی‌ست باید بگوییم باید به سراغ مشاور زبان بدن بروید. او با راهنمایی‌ها و تکنیک‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهد، درهای موفقیت و راه رسیدن به خواسته‌هایتان را به روی شما می‌گشاید. اما قبل از اینها باید بدانید؛

حتما بخوانید
نحوه برخورد با افراد بی منطق(راهنمای جامع برخورد صحیح با افراد بی منطق)

مشاور زبان بدن کاندیدای ریاست جمهوری به شما می‌گوید؛ زبان بدن یا همان Body language تنها یک نشانه نیست و نمیتوانید تنها از روی یک حالت، تصمیماتی را اتخاذ کنید. یک مذاکره‌کننده خوب به هیج عنوان تنها با مشاهده یک نشانه، تصمیم‌گیری نهایی را انجام نمی‌دهد. برای اینکه در یک مذاکره یا مناظره پیروز شوید باید به زبان بدن مسلط شوید و در کنار صحبت‌هایتان از برخی از حرکات بدن بیشتر استفاده کنید تا تسلط شما بر مذاکره‌کننده دیگر بیشتر شود و او را تحت تاثیر قرار دهید. در این صورت حتی ری‌اکشن‌های شما نیز بجا و مناسب خواهد بود.

زبان بدن به پیروزی در مناظره کمک می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در رابطه با مناظره‌ها وجود دارد، قضاوت آنهاست. درواقع قضاوت‌ها در خصوص روند و نتیجه نهایی تنها به استدلال‌ها و ادله طرفین مرتبط نیست. گاهی برخلاف آن چیزی که از کلام انتظار می‌رود، پیروز مناظره از نظر بیننده، آن شخصی نیست که استدلال قوی‌تری دارد. چه بسا که ممکن است، بینندگان و مخاطبان درک متفاوتی داشته و نتیجه را به‌گونه‌ای دیگر رقم بزنند. از طرف دیگر؛ بیننده می‌تواند به راحتی توسط یکی از طرف‌های مناظره قانع شده و بی‌چون و چرا حرف او را بپذیرد یا این‌که از نتیجه نهایی آن متعجب شود.

در این میان، فارغ از تاثیر سخنان و حتی لحن بیان طرفین مناظره، آن چیزی که نظرات را تغییر می‌دهد، بخش غیر کلامی مناظره یا همان زبان بدن است. چه بسا که در این بخش حتی تغییر فرم قرارگیری بدن، یک حرکت کوتاه دست و صورت یا حتی نوع لباس پوشیدن طرفین، از جمله عناصر آگاهانه و البته تاثیرگذار در قضاوت افراد باشد.

حتما بخوانید
آداب زندگی آپارتمان نشینی

براساس تحقیقات صورت گرفته؛ تاثیر رفتارهای فیزیکی کاندیدا بسیار بیشتر از سخنان آنان است و حرکات و اشارات آنها درواقع نسخه بدون صدای مناظره به حساب می‌آید و در ذهن مخاطبان ماندگار می‌شود. اگر در چنین وضعیتی قرار دارید، اگر خود را برای شرکت در مناظره‌های بزرگ نظیر انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کنید، حتما حضور مشاور زبان بدن می‌تواند کمک کننده باشد. او با بررسی دقیق، درست و به جای خود رفتار رقیب شما، نکاتی را به شما می‌گوید که نه تنها رقیب را به چالش می‌کشد بلکه توجهات طرفداران او را نیز به سمت شما جلب خواهد کرد.

این است قدرت زبان بدن!

کلام آخر

حال دانستید زبان بدن تا چه اندازه در یک مناظره خصوصا در زمان انتخابات ریاست جمهوری اهمیت دارد. همچنین نقش پررنگ مشاور زبان بدن را در این زمان حیاتی درک کردید. با این حال اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، میتوانید با کارشناسان و متخصصان سایت خانه آموزش ارتباط برقرار کنید. آنها با ارائه اطلاعات کامل و دقیق شما را به خواسته‌تان خواهند رساند.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “توصیه زبان بدن برای کاندیدای ریاست جمهوری” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

پیمایش به بالا