جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مهارت های زندگی پس از ازدواج » حفظ رابطه زناشویی بعد از به دنیا آمدن فرزندان

حفظ رابطه زناشویی بعد از به دنیا آمدن فرزندان

حفظ رابطه زناشویی بعد از تولد فرزندان همواره یکی از موضوعات مورد بحث در بین زوج هایی است؛ که در تلاشند تا کیفیت آن را در حد مشخصی نگه دارند. شاید در ابتدای رابطه زناشویی همه چیز به خوبی پیش برود. اما پس از مدتی دستخوش تغییرات خاصی شود.

حتی زندگی های واقعی و پایدار هم ممکن است کمی از پس از روزهای ابتدایی ازدواج خود کسل شوند. البته شما همسر خود را دوست خواهید داشت، اما روزهای عادی و کسل کننده ای را کنار او سپری می کنید؛ و در نهایت این موضوع می‌تواند یک رابطه زناشویی را خراب کند. اگر مراقب نباشید، این مسئله می‌تواند به رابطه شما آسیب وارد کند و باعث شود شما احساس عدم رضایت داشته باشید.

به همین دلیل، زوج ‌هایی هم وجود دارند که به سادگی معتقدند، ازدواج آن‌ها بدون تلاش خاصی بسیار هیجان ‌انگیز باقی خواهد ماند. باور کنید یا نه، به عنوان یک زوج، باید چند قدم بردارید تا رابطه زناشویی تان را هیجان ‌انگیز نگه دارید.

برای حفظ رابطه زناشویی خود همواره منافع مستقل داشته باشید.

وجود منافع مستقل در عین پیشبرد رابطه دو طرفه همواره مورد نیاز هر دو طرف است. وجود این منافع هر رابطه ای را پایدار نگه خواهد داشت. اگر چه خوب است که علایق مشابهی داشته باشید؛ و حتی یک سرگرمی را به عنوان یک زوج با یکدیگر اشتراک بگذارید، مهم است که روابط شما علایق جداگانه‌ای هم داشته باشد. اساسا، اگر هر دوی شما کار های مشترکی را انجام دهید؛ برای صحبت با یکدیگر چه موضوعی را انتخاب خواهید کرد؟ در صورتی که رابطه زناشویی با صحبت کردن همواره پایدار می ماند.

حتما بخوانید
چگونه بعد از ازدواج زوج عاشق بمانیم؟ به جذاب ترین زوج تبدیل شوید

بنابراین داشتن موضوع تازه همواره می تواند یک رابطه زناشویی را بعد از تولد کودکان پایدار نگه دارد. زمان مناسبی را صرف تفریح و علایق خود کنید؛ تا چیزی منحصر به فرد و تازه به صحبت‌های خود بیافزایید. این موضوع باعث می‌شود که هر دوی شما، چیزی جالب و هیجان‌ انگیز در اختیار داشته باشید. تا در مورد زمانی که با هم هستید صحبت کنید.

با این حال، زمان مشخصی را هم به فاصله داشتن از یکدیگر اختصاص دهید. این باعث می‌شود که دیگر احساس مهم دیگری برای با هم بودن داشته باشید. بنابراین باید همواره به “برقراری تعادل در روابط” خود با همسرتان ادامه دهید.

رویداد های خودجوش را در رابطه زناشویی تان در نظر بگیرید.

فکر کردن به سال‌هایی که با یکدیگر بوده اید، به شما کمک می کند که به فکر رقم زدن، رویداد های خودجوش بیفتید. زمانی که ازدواج می‌کنید و زندگی مجردی به پایان می‌رسد، سرتان شلوغ خواهد شد. و به طبع تعهدات تان را به خصوص بعد از بچه‌دار شدن، افزایش می ‌دهید. اما افراد تمایل دارند در رابطه زناشویی به قدرت روابط خود تکیه کنند. درست همانگونه که در آن‌ها احساس راحتی خواهند کرد. اما انجام این کار بر خلاف شکل دادن رویداد های ناگهانی کار می‌ کند.

 

سعی کنید برای بهبود رابطه زناشویی خویش، همه چیز را با برنامه‌ریزی جدیدی ترکیب کنید. بطور مثال شاید یک رستوران جدید در شهر وجود داشته باشد؛ که هر دوی شما دوست دارید آن را امتحان کنید. این مثال ها کم نیستند. و باید همواره حفظ شوند. تلاش کنید به خودی خود اتفاقات جدید را رقم بزنید؛ تا روند زندگی دو نفره تان شکل هیجان انگیز و فعالی را داشته باشد.

حتما بخوانید
پیش قدم شدن زن در رابطه جنسی ونحوه پیش قدم شدن زن

در رابطه زناشویی خود، هرگز تهدید به جدایی نکنید.

با اینکه دقیقا قانونی وجود ندارد که ازدواج را همواره فعال نگه دارید، اما این به معنای حفظ سلامتی ازدواج و روابط زناشویی تان است. برای اینکه یک رابطه هیجان‌انگیز باقی بماند و رشد کند؛ هر دو طرف باید نسبت به تعهد ازدواج به یکدیگر اطمینان داشته باشند.

در حالی که ممکن است به نظر یک قاعده خشن به نظر برسد، باید در نظر بگیرید که اگر طرف مقابل را به جدایی تهدید کنید، باید آماده باشید که رفته رفته محبت و علاقه او را از دست بدهید. بنابراین اگر می‌خواهید از فراز و نشیب ‌های زندگی خود جان سالم به در ببرید؛ مهم است که به این قانون پایبند باشید.

سفر آخر هفته را برای پایداری رابطه زناشویی در نظر داشته باشید.

یک روش کاملا جدید برای حفظ رابطه زناشویی به صورت هیجان ‌انگیز و مشخص این است که تعطیلاتی دو نفره با یکدیگر داشته باشید. وقتی بچه‌دار می شوید، این مساله مطمئنا اولویت بیشتری پیدا خواهد کرد. سعی کنید تا جای ممکن، کمی از بچه‌ها دور شوید تا داستان عاشقانه تان را احیا کنید. و فرصتی برای با هم بودن داشته باشید.

 

با تمام تعهدات خود و هزینه های مربوط به یک تعطیلات کامل، توجیه آن دشوار است. به جای آن، یک شب یا تعطیلات آخر هفته را به محلی نزدیک در موقعیت زندگی خود، در نظر بگیرید. سعی کنید برای شام و یک شب بیرون رفتن، برنامه بریزید. زمانی که مزایای زمان کیفیت صرف‌شده برای تعطیلات رابطه زناشویی خود را در نظر بگیرید؛ هزینه یک سفر کوتاه مانند این مثال ها، می‌تواند به راحتی توجیه شود.

حتما بخوانید
چجوری قهر و دعوا رو کمتر کنیم؟

سعی کنید تا خلوت دو نفره خود را گرم و صمیمی نگه دارید.

در نهایت، ایجاد رابطه گرم در خلوت دو نفره، راهی همیشگی برای ایجاد هیجان در هر رابطه زناشویی خواهد بود. چه باور کنید یا خیر، زندگی جنسی شما تاثیر زیادی بر قدرت و رضایت ازدواج تان دارد. نکته نهایی برای ایجاد هیجان در هر رابطه‌ای، گرم نگه داشتن خلوت دونفره تان است.

زندگی جنسی شما همبستگی قوی با قدرت و رضایت رابطه زناشویی تان دارد. بنابراین امتحان کردن یک موقعیت جدید می تواند بسیار کارآمد باشد. نتیجه گرفتن از این مسئله به خودتان و ایده آل های رابطه فیزیکی تان وابسته است. و در نتیجه به اشتراک گذاشتن چیزی نزدیک و کمی هیجان در ازدواجتان رابطه زناشویی شما را بهبود می بخشد. البته لازم به ذکر است، که برای نتیجه گرفتن در چنین مواردی در نظر گرفتن حال دو طرف اهمیت بالایی دارد.

نتیجه گیری نهایی

رابطه زناشویی و ازدواج پایدار مانند هر رابطه ی دیگری نیازمند رعایت قوانین و متد های خاص خود است. تا به واسطه ی آن بتوان زندگی شادتر و رضایت بخش تری را برای خود و شریک زندگی فراهم آورد. رعایت این نکات به ظاهر ساده می تواند در زندگی شما نقش موثری را ایفا نماید. و یک ازدواج شاد و پایدار را رقم بزند.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “حفظ رابطه زناشویی بعد از به دنیا آمدن فرزندان” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

پیمایش به بالا