بچه مثبت ها چرا جذاب نیستند؟!

بچه مثبت ها
  •  بچه مثبت ها چرا جذاب نیستند؟!

    بچه مثبت های بی خاصیت. وقتی شما نوجوان بودید، مادرتان برای شما یک لباس می خرید و می گفت بپوشید و وقتی آن را بر تن می کردید می گفت: “خیلی بهت میاد عزیزم!!” شما از دید خودتان یک فرزند مطیع و دل چسب، ولی از دید جامعه یک بچه مثبت نچسب هستید! (اگر نگوییم بچه ننه!)

    شما بعنوان یک بچه مثبت همیشه فردی حرف گوش کن و قدرشناس هستید که هیچ وقت جرات نداشتید خود واقعی خود را ابراز کنید و همیشه به شما گفته بودند که حرف گوش کن و مودب باشید!! البته احترام به پدر و مادر واقعا امری واجب به نظر می رسد، چرا که انسان همیشه باید قدردان زحمتهای آنان باشد، ولی صحبت ما درباره رفتارهایی است که بیشتر بخاطر عدم رشد شخصیت صحیح یک فرد و باورهای غلط او شکل می گیرد.

    والدین همیشه از ما خواسته اند که بچه خوبی باشیم و حرف گوش کنیم! و شما هم از همان ابتدای کودکی برای اینکه خود را خوب نشان دهید، سعی کرده اید برای خوشحال کردن دیگران، رفتارهای بچه مثبت گونه را در پیش بگیرید! یعنی ما هیچ وقت سعی نکردیم از خودمان راضی باشیم و دائما به فکر راضی کردن جامعه، بزرگترها و دیگران بوده ایم. شاید به غلط وقتی دیگران به ما می گویند بچه مثبت ، ذوق هم می کنیم و به خیال خود رضایت هم داریم!

     

    بچه مثبت

     این روش در درازمدت باعث می شود وقتی با خود خلوت می کنیم از زندگی خود راضی نباشیم و فقط دیگران هستند که از ما راضی هستند!! یادتان نرود شما اولین نفری هستید که در این دنیا باید از زندگی خود و اعمال خود رضایت داشته باشید. وقتی شما از خودتان راضی بودید دیگران هم در کنار شما آرامش و لذت را تجربه می کنند.

     

    یک بچه مثبت شاید ظاهری دوست داشتنی و محجوب داشته باشد و یک دوست خوب که در تمامی شرایط بی آنکه منافع خود را در نظر بگیرد به یاری دیگران می شتابد، اما در نهایت یک بازنده تمام عیار است! شاید وقت آن رسیده باشد که اینبار دیگران را فراموش کنید و به یاری خودتان بشتابید. باید قبول کنید با وجود تمامی این ویژگی های مثبت، چه در روابط احساسی  و چه در مناسبات شغلی د هنگام رقابت با آدم های جسورتر، میدان رقابت را واگذار خواهید کرد. دوستانتان ترجیح می دهند تفریحات پر هیجان و پرمخاطره خود را با دیگرانی که عرضه و شهامت بیشتری دارند، تجربه کنند.

    تا کی می خواهید با افکار دیگران زندگی کنید؟! کی می خواهید زندگی خود را شروع کنید؟!

    وقتی بزرگ می شویم به ما می گویند که باید فلان لباس را بپوشیم تا شبیه آدم خوبها شویم و یا فلان فرم یا مدل مو!! کلا سر به زیر بودن و مطیع و فرمان برداری جزو شخصیت بچه مثبت ها شده است!

    تا حالا دقت کردید بعضی افراد وقتی به نوجوانی می رسند، چون در بچگی و قبل آن تحت فشار تربیتی بوده اند، در سنین نوجوانی به مرز افراط می رسند و طوری خلاف جهت عرف و اجتماع رفتار می کنند که بعدا خودشان نیز از اینگونه رفتار ها و تیپ ها پشیمان می شوند. البته منظور ما این نیست که همه شئونات را زیر پا بگذارید بلکه باید بعد از گذر از سنین بحرانی مثل بلوغ و نوجوانی دیگر پخته رفتار کنید و خودتان باشید بدون اینکه لزوما به جامعه و فرهنگ ها و هنجار های آن آسیب برسایند.

    دیگر لازم نیست مثل بچه مثبت ها لباس بپوشید و یا تیپ شما همانند پدر بزرگتان باشد! شجاعت تغییر در فرم لباس پوشیدن و رفتار پخته شما را به مراتب جذاب تر می کند.

    با اندکی تفکر می شود هم انسان خوبی بود و هم جذابیت های اجتماعی خود را تقویت کرد، بدون اینکه نیازی باشد شبیه یک بچه مثبت بی خاصیت عمل کنید.

     

     

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا