جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » آکادمی روابط عاطفی و ازدواج » چه مواردی در انتخاب همسر بعد از ۳۰ سالگی اهمیت دارد؟

چه مواردی در انتخاب همسر بعد از ۳۰ سالگی اهمیت دارد؟

روانشناسان و مربیان این حوزه، اتفاق ‌نظر دارند که انتخاب همسر مناسب برای ازدواج، کیفیت زندگی فرد را به میزان بیشتری نسبت به تصمیم‌گیری در مسیر شغلی تعیین می‌کند. به خصوص اگر می‌خواهید با هم بچه دار شوید، برای همیشه به تربیت آنان به همسر مناسب خود امیدوار خواهید بود.

بسیاری از نویسندگان از نکات مربوط به دوستی، یک روش روزمره را پیشنهاد می‌کنند؛ که چگونه به افراد نزدیک شوند تا دو طرف یکدیگر را دوست داشته باشند. اما اگر شما به دنبال یک رابطه طولانی‌ مدت در انتخاب همسر هستید، چنین توصیه‌ای ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. ارتباطات پایدار بر پایه صحت ساخته شده‌اند، که مخالف امور عادی است.

 

۱۰ عامل مهم برای انتخاب همسر بعد از سن ۳۰ سالگی چیست؟

بعد از سن ۳۰ سالگی، اغلب مردم از یک رابطه بلند مدت یا حتی دو رابطه کوچک یا در ملاقات با چند نفر دیگر برای انتخاب همسر مناسب خود عبور کرده‌اند. ممکن است برخی از افراد دارای یک ازدواج و طلاق بوده. و مصمم باشند که در ازدواج بعدی اشتباهات قبلی و مشابهی را مرتکب نشوند. در این مطلب نکاتی وجود دارد که در ازدواج شما با هر شرایطی بعد از گذشت از این سن یاری‌تان می کند. لازم به ذکر است که این منطق فرآیند را به طور دقیق توصیف می‌کند. اما کیفیت همسر آینده شما به خودتان بستگی دارد.

حتما بخوانید
۸ نشانه برای انتخاب بهترین همسر دنیا که هرکس باید بداند

در ابتدا برای انتخاب همسر سعی کنید خودتان را به خوبی بشناسید.

قبل از اینکه بتوانید خودتان را برای پیدا کردن و انتخاب همسر مناسب زندگی تان آماده کنید، یک کار جستجو وجود دارد که باید انجام شود. در سن ۳۰ سالگی شخصیت و ارزش‌های یک فرد شکل می‌گیرد. شاید چند قدم سخت در دنیای دوست‌یابی برداشته اید. چیزهایی را یاد گرفتید؛ که دوست دارید و شاید هم از آن‌ها متنفر باشید. یک سری برنامه و آداب و رسوم در زندگی روزمره خود نیز ممکن است داشته باشید. شغلی نیز پیدا کرده‌اید.

و این موضوع ممکن است به چیزهایی که در زندگی خود مهم در نظر می‌گیرید؛ (مثلا چیزی که امروز از آن لذت می‌برید، و میل به اکتشاف آن ها در آینده دارید) مرتبط باشد. حتی اگر هر چند ماه یک‌بار این کار را انجام دهید، ممکن است همه چیز در این لیست تغییر کند. تعجبی ندارد که در انتخاب همسر خود هنوز هم دچار مشکل باشید. اما باید سعی کنید تا جای ممکن خود را بشناسید.

در انتخاب همسر مناسب خود به دنبال شباهت باشید.

به عنوان یک قاعده، برای داشتن زندگی پایدار بهترین کار این است؛ که نیمه دوم شما یک نسخه شبیه به خودتان باشد. دانشمندان تایید کردند که دو قطب مخالف، بر خلاف باور عمومی، جذب نمی‌شوند. در زندگی، به طبع به افرادی که شبیه به ما هستند جذب می‌شویم. برخی از مردان فکر می‌کنند اگر زنی را پیدا کنند که کاستی‌های خود را با نقاط قوت وی تکمیل کنند، شانس بهتری برای غلبه بر چالش‌ها خواهند داشت.

حتما بخوانید
قیافه خواستگار چقدر مهمه؟(اهمیت قیافه ظاهری خواستگار)

در واقع، احتمالا درگیری های بیشتری در زندگی خواهید داشت. مردان و زنان در حال حاضر با هم متفاوت هستند. و همه چیز را به روش خودشان می ‌بینند. اگر سعی کنید که در انتخاب همسر خود به دنبال شخصی متفاوت از خود باشید؛ همین تفاوت‌ها زندگی تان را از بین خواهند برد. چرا که تفاوت ‌های بیشتر به درگیری‌ های بیشتر دامن می زند. کشمکش ‌های بیشتری، شانس کمتری برای ازدواج تان تا آخر عمر خواهد داشت.

جذابیت فیزیکی برای یک ازدواج بلند مدت ضروری است.

به طور معمول، بعید است که مردان در یک رابطه جدی با زنی درگیر شوند که احساس جذب فیزیکی به آن نداشته باشند. و حتی برعکس! با این حال، افرادی که به دنبال ازدواج و انتخاب همسر مناسب خویش هستند؛ به طور مکرر جذابیت فیزیکی خود را به نفع چشم‌انداز بلند مدت قربانی می‌کنند.

شور و اشتیاق یک طرفه برای زنده ماندن شما کافی نیست. مهم نیست که چقدر او را می‌خواهید. اگر شخص مورد نظرتان جذابیت ظاهری شدیدی برای شما نداشته باشد، آینده ازدواج طولانی ‌مدت تان به مخاطره خواهد افتاد.

بنیاد ازدواج بر اساس ارزش‌ها و اهداف مشترک ساخته شده‌ است.

اگر شما آدم مذهبی هستید و او یک ملحد است، این یک ناسازگاری دائمی در خانواده شما ایجاد خواهد کرد. اگر او آرزو دارد پنج فرزند داشته باشد و شما فکر می‌کنید که دو کودک بیش از اندازه کافی است؛ در سال‌های آینده نیز این موضوع به یک مشکل تبدیل خواهد شد.

یک پایه مشترک در ازدواج پایدار به شما این امکان را می‌دهد که در همان مسیر حرکت کنید. و به اهدافی که در انتخاب همسر برای زندگی، به آن اهمیت می‌دهید برسید. با دانستن حالت روحی و روانی خود، بهترین فرصت را برای پیدا کردن و انتخاب همسر مناسب را در اختیار خواهید داشت.

حتما بخوانید
رابطه عاطفی ات بر اساس عشق است یا شهوت؟ 6 نشانه برای تشخیص نوع رابطه

برای انتخاب همسر خود به بلوغ وی توجه کنید.

رفتار بالغانه، همیشه با سن بیولوژیکی مرتبط نیست. اگر در انتخاب همسر می خواهید با کسی باشید که به دنبال تسویه حساب دائمی با دیگران است، ممکن است با وی به مشکل بخورید. اگر یک فرد جوان را می پسندید، پس باید در طرز رفتار بالغ شده او دقت کنید. از نظر فرهنگی، مردم در برخی کشورها زودتر از دیگران به بلوغ می‌رسند.

بلوغ به توانایی فرد در پذیرفتن مسئولیت و مکان تولد وی بستگی دارد. به عنوان مثال، سن ۲۴ سالگی به عنوان دوره ارجح بین زنان روس برای ازدواج و شروع یک خانواده در نظر گرفته می‌شود. در کشورهای غربی، بسیاری از کودکان حتی تا آن زمان خانه پدر و مادرشان را ترک نکرده اند. در ایران نیز سن بلوغ به ۲۵ سالگی نزدیک است.

وجود تجربه‌ های مشترک که در آن ها روابط پایدار وجود دارد.

اگر ازدواج را بصورت انتخاب شریک کاری تصور کنیم، اغلب افراد ترجیح می دهند که کسانی را انتخاب کنند که در مورد صنعت مربوطه توانایی و تجربه مشترک دارند. آن‌ها یکدیگر را بهتر می‌شناسند. هم چنین تجربیات زندگی مشابه شما را به عنوان یک جفت متحد می‌کنند.

بنابراین در انتخاب همسر باید بخواهید از آنچه که تاکنون به دست آورده‌اید، در جهت رشد یکدیگر استفاده کنید. به طور ایده‌آل، همسرتان تجربیاتی خواهد داشت؛ که می‌تواند زندگی شما را بهبود بخشد و کمک کند تا به سطح بعدی در زندگی حرکت کنید.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “چه مواردی در انتخاب همسر بعد از ۳۰ سالگی اهمیت دارد؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

پیمایش به بالا