جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مهارت های ارتباطی » آموزش خواندن نشانه های عاطفی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

آموزش خواندن نشانه های عاطفی

آموزش خواندن نشانه های عاطفی

درک زبان بدن می تواند به به روابطی نزدیکتر منجر شود.با توجه به سیگنالهایی که مردم بوسیله بدن هایشان ارسال می کنند، توانایی خواندن این نشانه ها یک مهارت مفید برای هر کسی خواهد بود. با اندکی توجه بیشتر، شما می توانید به دقت خواندن زبان بدن را یاد بگیرید.

 

حتما بخوانید
آیا دختر همکلاسی را دوست دارید؟ (همسریابی و خواستگاری در دانشگاه)

۱- مراقب گریه باشید. در اکثر فرهنگ ها گریه به عنوان انفجار احساسات در نظر گرفته می شود. اغلب اوقات گریه نشانه  غم و اندوه در نظر گرفته می شود اما آن می تواند به نوعی بیان شادی هم باشد. همچنین گریه ممکن است در اثر خنده و شوخی هم رخ دهد. بنابراین هنگام ارزیابی گریه، شما نیاز به در نظر گرفتن سیگنال های دیگری برای تعیین علت گریه خواهید داشت.

  • گریه ممکن است اجباری و به منظور جلب همدردی و یا فریب دیگران هم باشد که اصطلاحا به آن “اشک تمساح”هم می گویند.

۲- به دنبال نشانه هایی از خشم یا تهدید باشید. نشانه های تهدید عبارتند از ابروان Vشکل، چشمان باز و دهانی باز یا پایین افتاده.

  • دستهایی که محکم و بصورت ضربدری قرار گرفته اند، نشانه ی مشترک افراد عصبانی است.

۳- به دنبال نشانه هایی از اضطراب باشید. معمولا علائمی مانند افزایش پلک زدن و حرکات صورت از نشانه های افراد مضطرب است.

  • افرادی که اضطراب دارند بسیار بی قرار بوده و مدام با دستان خود کلنجار روند. همچنین آنان قادر به ماندن در یک نقطه نیستند.

  • همچنین افرادی که بصورت ناخودآگاه با پاهایه شان ضربه میزنند نیز افرادی مضطرب هستند.

 ۴ – به دنبال نشانه هایی از خجالت بگردید. خجالت را می توان بوسیله نشانه هایی مانند جلوگیری از نگاه کردن یا تغییر سریع جهت نگاه، چرخش سر و لبخند سخت و کنترل شده تشخیص داد.

  • اگر کسی زیاد به زمین نگاه می کند، احتمالا ترسو یا خجالتی است. همچنین افراد در زمانهایی که ناراحتند و یا در تلاشند تا احساسشان را مخفی کنند نیز تمایل زیادی به نگاه کردن به سمت پایین دارند. مردم اغلب زمانیکه به زمین خیره می شوند، فکر و احساسات ناخوشایندی دارند.

۵- به نشانه های غرور توجه کنید. مردم احساس غرور و افتخار را با یک لبخند کوچک، کج کردن سر خود به سمت عقب و قرار دادن دستانشان بر پشت خود نشان می دهند.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “آموزش خواندن نشانه های عاطفی” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

پیمایش به بالا