شخصیت برونگرا کیست و خصوصیات رفتاری و اجتماعی او چیست؟

شخصیت برونگرا کیست
  • شخصیت برونگرا کیست و خصوصیات رفتاری و اجتماعی او چیست؟

    شخصیت برونگرا، به معنای عمومی آن، شخصیتی است که به دنبال دیدن و درک دیگران است و اغلب سعی می‌کند تعاملات اجتماعی خود را با دیگران بالا ببرد. این شخصیت همچنین به عنوان شخصیت اجتماعی نیز شناخته می‌شود و به افرادی اطلاق می‌شود که دارای خصوصیاتی هستند که آن‌ها را عموماً جالب و دوست‌داشتنی می‌کند.

    ویژگی‌های رفتاری شخصیت برونگرا شامل مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی بالا، قدرت مشاهده و توجه به جزییات، توانایی تفکر در مورد دیگران و توانایی احساس همدردی و همدلی با دیگران است. این افراد عموماً راحت با افراد جدید آشنا می‌شوند و در محیط‌های اجتماعی مختلف مانند حفلات و میهمانی‌ها، مراسم‌ها و جاذبه‌های گردشگری به راحتی تعامل برقرار می‌کنند.

    با توجه به این که این افراد به دنبال تعاملات اجتماعی هستند، به طور طبیعی واکنش گرفتارهای مثبت دارند و تقریباً همیشه مورد استقبال و توجه دیگران قرار می‌گیرند. آن‌ها برای جلب توجه اغلب به مردم لبخند می‌زنند و با حضورشان محیط را پرانرژی می‌کنند.

    معمولاً این افراد مشتاقانه به صحبت کردن و شنیدن دیگران می‌پردازند و اهمیت زیادی به نظرات و احساسات دیگران می‌دهند. آن‌ها دوست دارند در خصوص موضوعات مختلف با افراد صحبت کنند و به تجربیات و نظرات دیگران علاقه مندند.

    علاوه بر این، شخصیت برونگرا عموماً علاقه زیادی به همکاری و همفکری با دیگران دارد. آن‌ها توانایی خوبی در ایجاد فرصت‌های جدید و باشکوه آشنایی با افراد دارند و به لطف خصوصیات خود موفقیت بیشتری در ارتباطات اجتماعی و حرفه‌ای دارند.

    در نهایت، شخصیت برونگرا معمولاً مورد تحسین و احترام دیگران قرار می‌گیرد و به دلیل نوع تعاملات قوی و با استعدادشان معمولاً دارای روابط صمیمی و موفقیت در زندگی اجتماعی هستند. به همین دلیل، این شخصیت به عنوان یکی از خصوصیات مهم در افراد موفق محسوب می‌شود.

    شخصیت برونگرا کیست؟ از زندگی چه می‌خواهد و البته زندگی او چگونه است؟ انتخاب‌های یک فرد برونگرا  بر چه اساس و معیاری  صورت می‌گیرد؟ این‌ها سوالاتی است که شاید به عنوان فردی که فکر می‌کنید برونگرا هستید،در ذهن شما مدت‌ هاست فضایی را اشغال کرده باشد و با خواندن متون متعدد هم نتوانسته باشید تشخیص دهید که آیا برونگرا هستید و یا درونگرا؟

    بگذارید با یک مثال ساده شروع کنیم، اگر شما جز آن‌دسته از افرادی هستید که وقتی به تماشای تلویزیون نشسته‌اید و یا وقتی به سینما می‌روید، آن طور که باید از تماشای فیلم یا برنامه خود لذت نمی‌برید و پیش خود می‌گویید ” الان من باید بیرون با بچه ها کوه باشم و یا به مسافرت رفته باشم، چرا الان در خانه مشغول تماشای تلویزیون هستم؟ ” تا حدودی می‌تواند نشان از شخصیت برونگرا شما باشد.

    به طور کلی شخصیت برونگرا انگیزه محرک‌های بیرونی را بیشتر دارد؛ آن‌ها به مردم و دوستان نزدیک علاقه زیادی دارند و از بودن در کنار آن‌ها لذت می‌برند، وقتی ساعاتی را با آن‌ها در کافی شاپ و یا  در رستوران  به صحبت و گفت و گو می‌پردازند.

    در این مقاله قصد داریم به ویژگی‌های خوب و بد شخصیت برونگرا بپردازیم که شاید تا به حال در کمتر مقاله‌ای نسبت به این خصوصیات پرداخته باشد و با مطالعه این متن می‌توانید اطلاعات تکمیلی نسبت به این نوع شخصیت بدست آورید.

    قبل از شروع مقاله این نکته را یادآور می‌شویم که ویژگی‌های افراد برونگرا به مانند افراد درونگرا مطلق نیست و نمی‌توان صد در صد گفت که همه آن‌ها دارای چنین خصوصیاتی هستند، همه چیز در حد تقریبی است.

    شخصیت برونگرا انرژی خالص را از محیط اطراف می‌گیرد

    برخلاف افراد درونگرا که وقتی در اجتماع باشند، انرژی آنان تحلیل می‌رود، افراد برونگرا به شدت نیازمند دوستان و محیط بیرون یعنی اجتماع هستند. این گونه افراد بیرون می‌روند تا دوستان قدیمی را  بینند و یا دوستان جدید پیدا ‌کنند، با آن‌ها حرف بزنند،تفریح ‌کنند تا انرژی روزانه و یا هفتگی خود را تامین کند.

    آن ها با همین انرژی می توانند به وظایف روزانه خود بپردازد، برای آینده خود برنامه ریزی کنند. البته این پاتوق‌های انرژی دهنده تنها مربوط به تفریحات دوستانه نمی‌شود، بلکه آن‌ها تمایل دارند که در زمینه کار و فعالیت اجتماعی هم با همکاران خود به صورت گروهی کار کنند تا ایده های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و متقابلا انرژی لازم را برای کار و فعالیت روزانه کاری حاصل کنند.

    شخصیت برونگرا انرژی لازم و ضروری خود را از محیط بیرون و افراد موجود در اجتماع می‌گیرد.

    ارتباطات اجتماعی قوی دارند

     

    خوب با وجود توصیفاتی که تا به الان ذکر شد شخصیت برونگرا با توجه به وجه شخصیت اجتماعی طبیعتا دوستان و آشنایان زیادی دارد که در واقع حکم منبع انرژی و شارژ روزانه او را دارند.

    مطالعه ای نشان داده است مغز این نوع شخصیت‌ها پاسخ بسیار روشن تر و شادمانه‌تری را نسبت به آدم‌های اطرافش می‌دهد چون گیرنده‌های مغزی او با دیدن افراد قدیم و جدید هورمون‌هایی را ترشح می‌کند.

    همین موضوع در جذب افراد توسط فرد برونگرا بی‌تاثیر نیست و البته شخصیت‌های پیرامون این گونه افراد نیز حس خوبی را نسبت به او دارند، چون به گرمی به استقبال آن‌ها می رود.

    اما یک اشکالی دارد، اشکال این است که بهتر است در دوست یابی و پذیرش افراد کمی هوشیارتر عمل کنند زیرا میزان خطر و ضربه خوردن به دلیل اعتماد و قبول افراد مختلف متقابلا بالا می‌رود، چبه این دلیل که همه افراد نه کاملا خوب هستند و نه کاملا بد پس باید در انتخاب نوع محیط و نوع افراد برای کسب انرژی بیشتر دقت بیشتری انجام بدهند.

    بهترین شخصیت برای برقراری ارتباط اجتماعی قوی قاعدتا فرد برونگرا است اما باید این ارتباطات با احتیاط و مراقبت فردی بیشتری همراه باشد.

    ماجراجو و ریسک‌پذیر است

    خوب از چنین شخصیتی بعید نیست که به دل خطر بزند و یا به شکار ببر بنگال بنگلادشی برود. شخصیت برونگرا ماجراجو است و این ویژگی یکی از خصوصیات خوب برای مردان قدرتمند آلفایی هم می‌باشد، که بسیار خوب عمل می‌کند و می تواند آنها را به اهداف بلند مدت خود برساند، چون ترسی را به خود راه نمی‌دهد و نبود ترس در مسیر رسیدن به اهداف یکی از امتیازات بسیار مهم برای مردی است که قصد دارد بدون کم و کاستی به هدفش برسد.

    تا اینجا ریسک پذیری برای یک مرد برتر از نوع شخصیت آلفا بسیار خوب و سازنده است. یک مطالعه نشان داده است که مغز افراد با شخصیت برونگرا به هنگام ماجراجویی دوپامین بیشتری را ترشح می کند که در انتخاب و انجام تصمیماتش بی تاثیر نیست.

    اما باز هم اگر این نوع ماجراجویی و ریسک‌پذیری بدون در نظر گرفتن شرایط فعلی فردی و اجتماعی باشد می‌تواند به حماقت تبدیل شود و برای رسیدن به آنچه در نظر دارد چندان موثر عمل نکند.

    شجاعت داشتن برای انجام کارها و پیشبرد و پیشرفت در کار‌ها مورد نیاز است اما همین ماجراجویی با چاشنی شجاعت باید همگام با برنامه ریزی و یک هدف موثر باشد تا عواقب ناگوار و یا شکست را به همراه نداشته باشد.

     

    شخصیت برونگرا  رهبران بزرگی میشوند

    افراد برونگرا به دلیل همین خاصیت اجتماعی بودن و داشتن دوستان و آشنایان زیاد این قابلیت را دارند که به قدرت رهبری و مدیریت برسند. این وسعت ارتباط باعث می‌شود که از عهده رهبری و راهنمای یک گروه و یا یک سازمان و یا یک شرکت به خوبی بر‌آید. زیرا ارتباطات دوستی و کاری گسترده‌ای دارد که به واسطه آن‌ها می‌تواند کار‌ها را تقسیم کند تا برنامه ریزی  کارها با مشکل مواجه نشود.

    از طرفی به واسطه شخصیت اجتماعی که دارد، کار‌های زیادی را در جامعه انجام داده و طبیعتا تجربه زیادی را در زمینه بیزینس و شغل خود حاصل کرده است، که برای مدیریت کارها به شدت مورد نیاز است.

    و مجددا به دلیل ارتباطات گسترده کاری معمولا سریع می‌تواند، مشکلات احتمالی مثلا از نظر مالی  را حل کند زیرا برای هر بخش از مسائل پیش آمده می‌تواند کسی را پیدا کند و یا راهکاری را بیندیشد تا مشکلش به خوبی و به درستی حل شود.

    شخصیت برونگرا رهبر خوبی است چون به واسطه وجه شخصیت اجتماعی خود هم تجربه کافی دارد و هم ارتباطات دوستی گسترده دارد که برای پیشبرد کار‌ها کاملا مورد نیاز هستند.

    خوش‌ بین‌ترین و مثبت اندیش‌ترین افراد هستند

     

    آنها نیمه پر لیوان را می‌بینند و شاید یکی از بهترین خصوصیات این گونه شخصیت‌ها همین خوش بینی باشد که دربیش‌تر لحظات زندگی این مثبت‌گرایی را دارند. همچنین تمایل کمتری برای احساسات توام با اضطراب و استرس دارند و البته همیشه راهی برای تار و مار کردن احساسات منفی نیز دارند.

    برای همین بسیاری از دوستانش از اینکه در کنار او باشند، لذت می‌برند، چون حس خوشی و سرزندگی در بیشتر افراد برونگرا موج می‌زند که کار کردن با آن‌ها موجب انگیزه و نشاط می‌شود.

    در طی یک مطالعه علمی در سال ۲۰۱۳ بر روی شخصیت‌های مختلف نشان داد که شادترین افراد در بیش‌تر لحظات زندگی افراد برونگرا هستند.

    اما فراموش نشود که هم شخصیت برونگرا و هم درونگرا هر دو لحظاتی را در زندگی دارند که می توانند شاد باشند و هم غمگین باشند این مطالعات کاملا قطعی و صد در صد نیستند چون پیش بینی زندگی و آینده غیرممکن است.

    افراد با شخصیت برونگرا به واسطه مثبت اندیشی خود قادر هستند در دوست‌یابی و انجام کار‌های اجتماعی موفق‌تر عمل کنند.

    تمرکز و دقت بالایی دارند

    معمولا افراد برونگرا از تمرکز بالایی برخوردار هستند، البته افراد درونگرا هم دقت خوبی دارند بنابراین نمی‌توان گفت تمرکز بالا تنها از آن افراد برونگرا است. اما طبق مطالعات متوجه شده‌اند این دسته از افراد به دلیل دقت و تمرکزی که دارند به خوبی می‌توانند، انجام پروژه‌های دقیق و علمی را به ثمر برسانند و این موضوع شاید به دلیل همان فضای اجتماعی بودن شخصیت است که توانسته تجربه‌های شخصی خوبی بدست آورد که در مورد دقت و تمرکز هم می تواند به عنوان یک عامل موثر  عمل کند.

    تمرکز بالای شخصیت برونگرا شاید به دلیل داشتن تجربه‌های مختلف زندگی باشد.

    شخصیت برونگرا و روابط عاطفی

    به طور کلی نمی‌توان به طور قطع در مورد همه شخصیت‌های برونگرا و روابط عاطفی نظر داد اما به واسطه صمیمیت و اجتماعی بودن و مسئولیت پذیری معمولا به دل زنان می‌نشینند و زنان به خاطر گرما و نشاطی که دارند از برقراری ارتباط دوستی و عاطفی با آن‌ها لذت می‌برند.

    هر چند که همین دسته از افراد هم خصوصیاتی دارند که ممکن است مورد رنجش زنان در دوستی شوند.

    تحت تاثیر عواطف و احساسات نیست

    این خصوصیت شاید در  معنا و مفهوم کمی خوشایند نباشد، اما اتفاقا برای مردان قدرتمند یک امتیاز به حساب می‌آید، که بتوانند برای انجام کار‌های شخصی و اجتماعی بیشتر تحت تاثیر منطق و تفکر عمیق باشند تا اینکه بخواهند از احساسات خود کمک بگیرند؛ زیرا احساسات می‌تواند تصمیمات را تحت سیطره خود درآورد و اینجاست که پروژه‌ها و تصمیات ممکن است با شکست مواجه شوند.

    مثلا اگر یک مرد آلفا تصمیم بگیرد که پروژه را با همکاری شرکت دیگر انجام دهد ،اما در این زمینه به دلیل حس دوستی و روابط احساسی که با همکارش دارد، پروژه را بر اساس همین احساسات شخصی به دوستش واگذار کند، در حالی که اگر به شرکت دیگر محول می‌کرد؛ قطعا با موفقیت بیشتری همراه بود.

    بنابراین افراد برونگرا کمتر تحت تاثیر احساسات هستند و همین موضوع در مدیریت کارها بسیار تاثیر‌گذار است.

    اسیر احساسات بودن برای یک مرد قدرتمند آلفا برابر با شکست در کار و آینده است.

    شخصیت برونگرا دمدمی مزاج نیست

    همه شخصیت‌ها ممکن است اخلاقیات و خصوصیات بد را داشته باشند، که قطعا همینگونه است. اینکه افراد با شخصیت برونگرا دمدمی مزاج نیستند، یعنی از ثبات اخلاقی و روحی تقریبا خوبی برخوردار هستند اما کاملا تثبیت شده نیست و ممکن است برخی از افراد درونگرا این خصوصیت را نداشته باشند، که این نتیجه اخلاقی را هم طبق مطالعات علمی بدست آورده‌اند که افراد با این شخصیت در جایگاه یک مدیر و یا یک رهبر می‌توانند ثابت قدم باشند و با خلقیات آرام و باثبات خود بتوانند، شرکت و یا سازمان‌های گروهی را به خوبی مدیریت کنند.

    کم نیستند شخصیت های بزرگی که برونگرا بوده‌اند و بسیاری در جایگاه فردی و اجتماعی به کمک ثبات اخلاقی توانسته‌اند، قله های زیادی از موفقیت را کسب کنند.

    رعایت اصول اخلاقی برای تثبت جایگاه اجتماعی و فردی در جامعه مورد نیاز است و دمدمی مزاج نبودن هم جز همین اصول اخلاقی است که شخصیت برونگرا معمولا از این خصوصیت برخوردار است.

    زندگی جمعی را بیشتر می‌پسندد

     

    همان طور که گفته شد این نوع شخصیت انرژی مورد نیاز خود را برای ادامه زندگی از اجتماع می‌گیرد و جای تعجب نیست که ممکن است بیشتر افراد برونگرا و اهل تفریح  را در مهمانی‌ها پیدا کنید.چون بهترین جایی است که می‌توانند در کنار دوستانشان به شادی و معاشرت بپزدازند.

    البته این موضوع می‌تواند تا حدودی برای زندگی آن‌ها ایجاد خطر کند و اگر با برنامه ریزی همراه نباشد و به یک اعتیاد برای آن‌ها تبدیل شود، کنترل زندگی از دستشان خارج شود و نتوانند آن را جمع و جور کنند.

    بنابراین بهتر است، دید و بازدیدهای دوستانه که برای شخصیت برونگرا ضروری است حتما با یک برنامه ریزی هفتگی و یا ماهانه انجام شود تا به همراه خطر و افول در زندگی نباشد.

    فرد برونگرا معمولا زندگی دسته جمعی را طلب می‌کند که البته اگر از محدوده زندگی شخصی خارج شود، شروع شکست‌های فردی و اجتماعی بعید نیست.

    گاهی به شدت محتاط است

    در کنار روحیه ماجراجویی و جسارت طلبی گاهی به شدت محتاط می‌شوند و از انجام کار‌ها بدون کوچکترین مشورت با دوستان و یا همکاران واهمه پیدا می‌کنند. که البته این موضوع هم بر‌می‌گردد به اینکه هر دو شخصیت برونگرا و درونگرا هم گاهی ویژگی‌های اخلاقی پنهانی دارند که همیشه نمی توان به صورت ثابت و محکم راجع به آن ها نظر داد.

    برخی اوقات به دلیل شرایط زندگی و اقتصادی  ممکن است فرد در موضعی قرار بگیرد که مجبور شود دست به احتیاط بزند که خیلی واکنش بدی نیست، اما اگر بخواهد به وسواس احتیاط در بیاید می‌تواند تا حدودی به مانند یک اصطکاک سرعت‌گیر در برابر رسیدن به هدف عمل کند.

    احتیاط لازمه شروع هر کاری است اما نباید نسبت به آن وسواس پیدا کرد، که نتیجه عکس خواهد داد. این خصوصیت برخی اوقات در شخصیت‌های برونگرا دیده می شود که متضاد ماجراجویی آنان است.

     

    مردان قدرتمند آلفا با شخصیت برونگرا

    مردان آلفا که شخصیت برونگرا دارند نیز می‌توانند مانند مردان درونگرا متناسب با شخصیت و جایگاه خود به قدرت و ثروت برسند که این موفقیت و قدرت هم در زمینه کاری و هم در حیطه زندگی خصوصی امکان پذیر و شدنی است. مهم این است که هر دو شخصیت نقاط قوت و ضعفی دارند که اگر می‌خواهند یک مرد قدرتمند باشند، چاره ای ندارد جز اینکه ضعف‌ها را برطرف کنند و نقاط قوت را هم چند برابر کنند. همین باعث پذیرش مشکلات و ضعف هاست که مرد قدرتمند را از سایرین جدا می‌کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا