جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سوندار پیچای ( از زاغه نشینی تا امپراطوری گوگل )

سوندار پیچای ( از زاغه نشینی تا امپراطوری گوگل )

سوندار پیچای، متولد ۲۰۱۶ در هند، هم‌اکنون یکی از معروف‌ترین کارآفرینان و مدیران ارشد صنعت فناوری در جهان است. او بنیانگذار و مدیر عامل شرکت گوگل است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان شناخته می‌شود.

سوندار پیچای دوران کودکی و نوجوانی خود را در هند گذراند. او در سنین پایین به پرورش زاغه‌ها علاقه‌مند شده بود و این علاقه‌مندی او را به یادگیری و تحقیق درباره زاغه‌ها و روش‌های بهبود آن‌ها سوق داد. او به خصوص به مطالعه ژنتیک زاغه‌ها و نحوه تکثیر آن‌ها علاقه‌مند شده بود.

بعد از اتمام تحصیلات دبیرستانی، سوندار پیچای در دانشگاه ایتا بمبئی مهندسی کامپیوتر خواند. در دانشگاه، او با مشکلاتی مانند کمبود منابع و تجهیزات روبرو شد، اما با کمک دوستان و همکاران، موفق شد پروژه‌های موفقی در زمینه‌های مختلفی مانند کامپیوتر، رباتیک و سیستم‌های هوشمند ایجاد کند.

سوندار پیچای در سال ۱۹۹۸ به همراه سردان دیگر شرکت گوگل را تاسیس کرد. این شرکت با هدف ارائه خدمات جستجویی به کاربران اینترنت تأسیس شد. با ارائه خدمات بهتر و قابلیت‌های جدید، گوگل به سرعت به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان تبدیل شد.

اما سوندار پیچای به عنوان یک کارآفرین بزرگ‌تر از این است. او به دنبال رشد و توسعه شرکت و گسترش فعالیت‌های فناوری در بیشتر زمینه‌های علمی و صنعتی است. او از دیدگاه او، گوگل در آینده به بیشتر از یک شرکت فناوری تبدیل خواهد شد، بلکه یک امپراطوری فناوری خواهد بود که در بسیاری از زمینه‌ها فعالیت خواهد کرد.

سوندار پیچای به عنوان یک کارآفرین بزرگ، دیدگاه جدیدی به دنیای فناوری و صنعت بخشیده است. او از ارتباط بین فناوری و علوم دیگر، مانند زیست‌شناسی و ژنتیک، استفاده می‌کند تا به رشد و توسعه شرکت کمک کند. او به عنوان یک رهبر شرکت، همیشه در تلاش است تا شرکت خود را به روز رسانی کند و با تکیه بر فناوری‌های جدید، به رشد و توسعه بیشتری دست پیدا کند.

در نهایت، سوندار پیچای یکی از کارآفرینان بزرگ و الهام‌بخش در صنعت فناوری است. او با استفاده از دانش خود در زمینه فناوری و علوم دیگر، توانسته است یک شرکت بزرگ و موفق را تأسیس کند. به نظر می‌رسد او در آینده نیز به همین شیوه به دنبال توسعه و رشد شرکت خود خواهد بود و به عنوان یکی از موفق‌ترین کارآفرینان در جهان شناخته خواهد شد.

پیچای سوندرا اراجان معروف به سوندار پیچای مدیر اجرایی ومهندس هندی تبار و مدیر عامل اجرایی گوگل است

تولد وکودکی 

سوندار پیچای در تاریخ 12 ژوئیه سال 1972 در شهر چنای در جنوب کشور هندوستان به دنیا امد .

او به همراه پدر ومادر ویک برادر کوچک تر از خودش در یک اپارتمان کوچک زندگی می کرد

خانواده او از لحاظ شرایط مالی ضعیف بودند و حتی ماشین وتلوزیونی هم نداشتند که بخواند از آن استفاده بکنند برای همین بیش تر برای جابه جایی از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کردند .

پدر او راگوناث پیچای مهندس برق بود وبرای یک شرکت انگلیسی به نام جنرال الکتریک کار می کرد که با جنرال الکتریک امریکا متفاوت است .

مادرش هم یک تند نویس ( هنر نوشتن سریع) بود که بعد از به دنیا امدن فرزندانش ان شغل را کنار گذاشت وخانه دار شد .

پدر او هر موقع که از کار خود به منزل باز می گشت اتفاقاتی را که در محل کار برایش پیش می امد را برای سوندار تعریف می کرد واین کار موجب اشنایی وی با تکنولوژی وفناوری شد.

اولین اشنایی که سوندار با فناوری وتکنولوژی داشت زمانی بود که انها برای اولین صاحب یک تلفن ساده شده بودند.

 

تحصیلات

سوندار زمان بچگی اش را در مدرسه جواهر ویدیلایای گذراند ودوران دبیرستانش را هم در مدرسه وانا وانی شهر چنای تحصیل کرد

او علاقه ی زیادی به کامپیوتر داشت وهمین موجب شد تا اولین برنامه کامپیوتری خود را بنویسد که یک بازی شطرنج بود.

بعد از پایان دوران دبیرستان سوندار به دلیل نبودن دانشگاه خوب مجبور شد تا در دانشگاه صنعتی خراگ پور kharagpur ادامه تحصیل دهد ودر انجا مدرک کارشناسی اش را در رشته متالوژی بگیرد . با تلاش های خود توانست به عنوان یکی از دانشجویان ممتاز فارغ التحصیل شود و بورسیه تحصیلی خود را از دانشگاه نخبه پرور استنفورد دریافت کند .

او با کمک های مالی از طرف خانواده اش به کشور امریکا رفت ودر دانشگاه استنفورد مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی مواد وشاخه نیمه هادی ها گرفت .

وی در سال 2002 هم مدرک MBI خود را از مدرسه وارتو دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد .

زندگی شخصی

سوندار پیچای با انجلی که یکی از هم کلاسی های دانشگاهش بود در سال 2011 ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک دختر ویک پسر است واکنون در خانه 9 میلیون دلاری در بروکلین نیویورک زندگی می کنند .

دوران قبل گوگل 

پس از پایان تحصیلات سوندار در شرکت مکنزی در واحد مشاوره ای شروع به کار کرد وبعد از مدتی با توجه به تخصصش در رشته متالوژی به شرکت اپلاید متریالز پیوست ودر ان جا به عنوان مدیر تولید مشغول به کار شد تا این که برای یافتن شغلی هیجان انگیز وجذاب راهی شرکت جوان گوگل شد .

دوران گوگل

سوندار در اوریل 2004 برای مصاحبه به مقر شرکت گوگل ( گوگل پلکس) رفت ودر زمانی که تازه سرویس جیمیل Gmailمعرفی شده بود او در مصاحبه شرکت پذیرفته شد وکار خود را به عنوان مدیر محصول و رهبری یک تیم که بر روی نوار ابزار گوگل کار می کردند شروع به کار کرد .

او در این پروژه به خوبی عمل کرد وچندی بعد مسؤوليت پروژه های گوگل پک ، افزونه های فایر فاکس ونقشه گوگل و… به او واگذار شد که پیچای در ان ها نقش های کلیدی ایفا کرد.

پس از موفقیت سوندار در بحث نوار ابزار او به این فکر افتاد که گوگل هم باید مرورگر وب خودش را راه اندازی کند  واین در حالی بود که اینترنت اکسپلور شرکت مایکروسافت رایج ترین وشناخته ترین مرورگر اینترنتی بود.

او در سال 2004 تلاش زیادی کرد تا سرگی برین ولری پیچ ( موسسان گوگل) را راضی کند در نهایت او توانست یک تیم را تشکیل دهد تا روی مرورگر شرکت شروع به کار کنند.

در سال 2006 زمانی که شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته بود بینگ را جایگزین اینترنت اکسپلور کند پیچای توانست تولید کنندگان را راضی کند نوار ابزار گوگل را به صورت پیش فرض بر روی دستگاه های خود نصب بکنند.

سوندار هنگامی که هدایت پروژه های گوگل کروم وسیستم عامل کروم ومدیریت تولیدات شرکت گوگل را بر عهده داشت در سال 2008 معاون مدیر عامل شد ودر همان سال گوگل کروم را به جهان معرفی کرد ویک سال بعد هم در 2009 سیستم عامل کروم را به دنیا عرضه کرد وتبدیل به یکی از چهر های موفق در شرکت شد

در سال 2011 شبکه اجتماعی توئیتر  قصد داشت پیچای را به استخدام خود دربیاورد که شرکت گوگل با پیشنهاد 50 میلیون دلاری از رفتن پیچای جلوگیری کرد

در سال 2013 اتفاقاتی افتاد که مسیر رشد و ترقی را برای پیچای راحت وسریع تر کرد. اندی رابین خالق وگرداننده امور گوگل بعد از ده سال از سمت خود استعفا داد واین جایگاه به سوندار رسید تا او بخش های مهم گوگل از جمله خدمات ایمیل وگوگل کروم را مدیریت کند.

روند صعودی و رو به رشدی که سوندار در کارش داشت باعث شد تا در سال 2015 وبعد از تاسیس شرکت هلدینگ الفابت او به عنوان مدیر عامل کل شرکت گوگل وجانشین ودست راست لری پیچ معرفی شود

او همچین به عضویت هیئت مدیره شرکت الفابت در امد وپس از موفقیت هایش در شرکت گوگل ورضایت بخشی سرگی برین ولری پیچ در سال 2019  مدیر عاملی الفابت نیز به او واگذار شد

دستاورد های دیگر 

سوندار پیچای مشکلاتی را که شرکت گوگل با سامسونگ داشت را از بین برد وهمچنین اندروید را به یکی از محصولات مجموعه گوگل تبدیل کرد

او همچنین از اعضای هیات مشاوران شرکت Ruba است واز سال 2011 تا 2013 نیز هدایت Jive Software را بر عهده داشته است

ثروت

پیچای در سال 2010 حدود 100 میلیون دلار درامد داشته است

در فوریه سال 2016 حدود 273.328 سهم از شرکت هولدینگ الفابت به ارزش 199 میلیون دلار به وی واگذار شد تا ارزش دارایی های او به چیزی حدود650 میلیون دلار برسد .

چند جمله از پیچای

  1.  هرگز گذشته ای را که داشته اید فراموش نکنید
  2. بلند پرواز باشید که بدون هدف های بزرگ اقدامات بزرگ پیش نمی اید
  3. برنامه ریزی برای تبدیل رویا به واقعیت داشته باشید که رویا پرداز ی شرط اول برای انجام کار های بزرگ است
  4. تلاش نکنید که مانند دیگران باشید که متفاوت بود چیز بدی نیست
Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “سوندار پیچای ( از زاغه نشینی تا امپراطوری گوگل )” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

پیمایش به بالا