ملاک های ازدواج موفق چیست و چطور رابطه ی خوبی بسازیم⭐

ملاک های ازدواج موفق
  • ملاک های ازدواج موفق چیست و چطور رابطه ی خوبی بسازیم

    ازدواج به عنوان یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی، به طور گسترده‌ای بر دغدغه‌ها و تلاش‌های هر زن و مرد اثر می‌گذارد. به عنوان یک انسان اجتماعی، احساس نیاز به فردی که با او بتوان امنیت و نیازهای مختلف را تضمین کند، برای اکثر افراد وجود دارد. در این مسیر، ازدواج به عنوان راهی است که می تواند به آرامش و امنیت مورد نیاز برسیم و رابطه خود را از پایه بسازیم. اما پرسشی که همیشه در ذهن ما ناخودآگاه وجود دارد، این است که چه ملاک‌‌هایی برای ازدواج موفق باید رعایت شود؟ چطور می‌توان رابطه‌ی خوبی را ایجاد کرد که همیشه پایدار باشد؟

    ازدواج موفق، بیش از هر چیز نیازمند صداقت، احترام متقابل، تعامل خوب و توجه به نیازهای همسر می‌باشد. این موارد می‌توانند به عنوان مهم‌ترین ملاک‌‌های زندگی مشترک در نظر گرفته شوند. در اینجا باید توجه داشت که این موارد دارای بعدهای زیادی هستند و می‌توان با توجه به روابط شخصی و شرایط اجتماعی، به شکلی مناسب و موثر در تعامل با همسر پیش رفت و زندگی مشترک را با موفقیت تجربه کرد.

    مهم‌ترین ملاک‌‌های مد نظر برای ازدواج موفق عبارت‌اند از:

    ۱. روابط انسانی موثر: اولین قدم در ایجاد رابطه‌ی خوب با همسر، درک و فهم درست تلاش‌ها، نیازها و مشکلات او می‌باشد. برای این منظور، باید قادر باشیم به گوش دادن درست و احترام نشان دادن به همسر خود بدون هیچگونه پیش‌فرض‌هایی.

    ۲. صحبت کردن با احساس و احساس تلاش‌های مشترک: هرگز برای شخصی حرف نزنید، بلکه با او صحبت کنید، یعنی با اشتیاق به بیان احساسات خود و شنیدن احساسات او. همچنین تلاش برای ملاقات نیازهای همدیگر به جای سخن زدن درباره‌ی آن‌ها می‌باشد.

    ۳. احترام متقابل: احترام به همسر، به معنی بررسی نیازهای و احترام به حریم شخصی اوست. هرگز تلاش نکنید به هرگونه شکلی میل همسر خود را دست‌خوش تغییر کنید، این رفتار باعث ایجاد نارضایتی و ناامیدی در مقابل طرف مقابل می‌شود.

    ۴. فعالیت‌های مشترک: برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌هایی با هم، از جمله مشکلات مهم رابطه را کاهش می‌دهد. سفر و گشت و گذار، بازدید از اقامتگاه‌های شهری، دیدن افراد نزدیک، این موارد می‌توانند در کیفیت زندگی مشترک موثر باشند.

    ۵. ماهیت مهربانانه: اگر به خصوص یک موقعیت و یا کاستیهای نیاز که ازدواج ایجاد می‌کند همراه با اجرای مواجهه، کودکان داشته باشید، بسیار مهم خواهد بود تا به جای تشخیص و حل مشکل بوجود آمده، تلاش برای بهبود و جلوگیری از آن‌ها انجام شود؛ این موفقیت کمک خواهد کرد به زندگی مشترک مدیریت اضطراب و کار طراح بودن پلن درمانی را طبقات از دسترسی‌های جدید می‌باشد.

    در نهایت باید توجه داشت که به همان‌روشی که وقتی لذت و خوشحالی از ازدواج در جریان پنجه انگشتان شما به تصویر آمده، همیشه هم تا به حال از مهم‌ترین چیزهای موجود در زندگی مشترک خود استفاده کرده اید. همه این موارد را می‌توان یاد گرفت و با تمرین و تلاش، بهترین شرایط ازدواج موفق را برای خود ایجاد کرد.

    ملاک های ازدواج موفق چه چیزایی میتونن باشن که ما رو از استرس جدایی و طلاق در آینده نجات بدن. همه ما با مقوله جدایی‌ زوجین در عصر جدید آشنایی کامل داریم و اگه دقت کنیم میبینیم که تو فامیل هستن کسایی که حتی تحصیلات عالیه دارن، باشخصیت هستن و اهل کار و زندگی بودن اما سرنوشت ازدواجشون به جدایی ختم شده.

    اینجاست که ترس و گاهی استرس به سراغمون میاد که نکنه یه همچین اتفاقی هم برای ما پیش بیاد. پس دست از ازدواج کردن بر میداریم و میگیم فعلا ازدواج رو بیخیال میشیم و خود مجردی رو عشق است.

    اما در نهانگاهمون میدونیم که به ازدواج احتیاج داریم، ازدواج مسیر درست زندگی کردن، تفریح کردن، سالم زندگی کردن و از همه مهمتر داشتن رابطه جنسی سالم و بدون استرس هست.

    پس با این احتیاجات میدونیم که نباید از ازدواج دست بکشیم. اما خوبه که یه سری معیار و ملاک های ازدواج موفق رو برای خودمون روشن کنیم که بدونیم این معیارها چه چیزایی هستن، آیا من از پس این ملاک‌ها برمیام، آیا این ملاک‌ها برای ازدواج موفق و بی‌دغدغه کافی هستن؟

    مدت زمانی رو که این مقاله ازتون میگیره تنها ۴ دقیقه است اما میتونه یه سری چشم‌اندازها رو بهتون معرفی کنه.

     

    عشق و تعهد در ازدواج موفق

    شما وقتی قصد دارین یه قرارداد کاری رو امضا کنین، از شما تعهد میگیرن، که پس فردا زیر قولتون نزنین و اگه الان از روی فشار اقتصادی یا بر اثر یه تصمیم احساسی اقدام به استخدام شدن کردین، بعدا به هر دلیلی زیر  مسئولیتتون نزنین.

    ازدواج هم به همین صورته، فکر نکنین مثه سریال‌های تلویزیونی یا سینمایی و یا رمان‌های عاشقانه میمونه، اینا همش سرگرمیه و برای تجارت و بازاریابی درست و نوشته میشه.

    اگه تو تصمیم گرفتی که ازدواج کنی باید ببینی که متعهد به تمام سختی‌های ازدواج در کنار خوشی‌های ازدواج هستی؟ یا نه تو به خاطر فشار جنسی یا تنهایی و یا عرف قانونی و شرعی داری این کار رو میکنی.

    پس اولین معیار از ملاک های ازدواج موفق تعهد و مسئولیت هست که شما به عنوان یه مرد قوی و قدرتمند باید پای همه مسائل ازدواج بمونین یعنی اینکه شما قادر هستین که مقابل همه سختی‌های زندگی از جمله مشکلات اقتصادی تا تفاوت‌های اخلاقی و فرهنگی و حتی مشکلات جنسی بایستین و مقاومت کنین. آیا میتونین با بروز هر مشکلی جا نزنین و با روش‌های ممکن حلشون کنین؟

    ملاک های ازدواج موفق و وفاداری جنسی

    دومین ملاک رو به وفاداری جنسی اختصاص دادیم، چون ۸۰ درصد ازدواج دقیقا به خاطر همین مقوله اتفاق میفته و اگه بخواد در این موضوع خیانت و یا کوتاهی اتفاق بیفته، شک نکنین که به زودی با خیل عظیمی از مشکلات زندگی به لحاظ روحی و اخلاقی مواجه میشین.

    پس خواهشا نقش مردای زرنگ رو در مورد رابطه جنسی بازی نکنین که دیر یا زود لو میرین و اولین کسی که ضربه میخوره خود شما هستین، چون در حین رابطه با همسرتون نمیتونین دیگه صمیمت قبل رو برقرار کنین و عاطفه رابطه زیر سوال میره و شما با افسردگی و اضطراب مواجه میشین.

    از رابطه جنسی خوتون باید هر روز محافظت کنین، یعنی حواستون بهش باشه. فراموش نکنین که خیلی از زندگی‌های زناشویی به دلیل رابطه محافظت نشده،  نه تنها از لحاظ احساسی به جدایی ختم شده، بلکه درگیر بیماریهای مقاربتی مثل ایدز شدن که دیگه قابل جبران نبوده و اون زندگی کاملا از هم پاشیده. پس هوشیار باشین و به رابطه جنسی زناشویی خودتون وفادار بمونین.

    عشق و فروتنی

     

    فروتنی یک عنصر لاینفک در ازدواج است. میدونین چرا؟ چون همه ما دارای نواقص زیادی هستیم، کسی کامل نیست و بی نقص بودن فقط از آن خداوند هست. بنابراین شما باید بپذیرین که همسرتون به طور قطع دارای یه سری مشکلات و نواقصی هست.

    آیا شما به اون مرحله از روحیه و اخلاقیات رسیدین که بپذیرینشون و با هم رفع و رجوعشون کنین؟

    آیا بخشش رو در خودتون حس میکنین، یعنی اگه همسرتون مرتکب اشتباهی شد یا به هر دلیلی دروغ گفت یا به شما بی حرمتی کرد، میتونین به کمک فروتنی اونو ببخشید و با رفتارتون بهش اثبات کنین که اشتباهی رو مرتکب شده که درست نبوده. جوری که لج و لجبازی اتفاق نیفته؟

    اگه بخشش برای شما سخته و  ازدواج کرده‌اید و دقیقا درگیر این مشکل شدین، سریعا یه کاغذ و قلم بردارین و سه تا از بهترین ویژگی‌های همسرتون رو روی کاغذ بنویسین، کمی در تعویض روحیه و رفتار شما تاثیر گذار خواهد بود و میتونین به کمک فروتنی مشکل رو حل کنین.

     عشق همراه با صبر و بخشش

    همونطور که گفته شد، هیچ کس کامل نیست. در زندگی زناشویی دو عنصر مهم مثل صبر و بخشش لازمه استحکام زندگی هستن، آیا شما این دو عنصر رو دارین؟

    همسران موفق کسایی هستن که میدونن صبر و شکیبایی در زندگی پایان‌ناپذیره و باید همیشه به این دو قوه مجهز باشن. یه مرد آگاه اشتباهات همسرش رو میپذیره و توقع کمال و کمال‌گرایی از همسرش نداره. خاطره‌های تلخ گذشتش رو به روش نمیاره و میبخشه. همسران سعادتمند به فکر انتقام و گروگانگیری احساسات یکدیگر نیستن.

    صبر و بخشش یکی ملاک های ازدواج موفق هستن، که اونقدر قدرت دارن که هر چه زمان بگذره استحکام رابطه رو بیش از پیش محکم‌تر میکنن.

    عشق و زمان

    زمان در هر رابطه‌ای چه کاری، چه زناشویی و چه سیاسی همیشه حرف اول رو میزنه. اما یعنی چی؟

    زمان به ما فرصت میده، اما چه فرصت‌هایی رو به ما میده؟

    فرصت جبران کردن میده، فرصت برطرف کردن اشتباهات رو میده به خاطر همینه که در بیشتر مواقع میگن زمان همه چیز رو درس میکنه، به شرطی که ما هم از پای ننشینیم و تلاش کنیم.

    یعنی شک نکنین که در روز‌های اول زندگی بعد از دوران نامزدی دچار یه سری تنش و مشکلاتی میشین که به خاطر همون تفاوت‌های اخلاقی شما خودشون رو نشون میدن، اینجا و در این زمان شما نباید سریعا از کوره در برین و میدون رو خالی کنین.

    باید به خودتون و همسرتون زمان بدین، زمان بدین تا بیشتر همو بشناسین، سعی کنین در طول زمانی که برای برطرف کردن مشکلاتتون اختصاص دادین، از کارهای فرح بخش مثه مسافرت رفتن، برقراری رابطه جنسی منظم و صحبت کردن با یکدیگه استفاده کنین تا این وسط زمان هم کار خودشو برای عمیق‌تر کردن صمیمت رابطه انجام بده.

     

    صداقت و اعتماد از مهمترین ملاک های ازدواج

    بدون شک یکی از اصلی‌ترین معیار های ازدواج موفق صداقت و اعتماد هست. اما بر خلاف ملزومات دیگری که تا الان گفتیم، اعتماد نیاز به زمان داره.

    یعنی شما تو یه لحظه میتونین ایثارگر، صبور و فداکار باشین اما اعتماد اینگونه نیست و نیاز داره که ماه‌ها و حتی گاهی سال‌ها بگذره تا بتونین تو خیلی از مسائل زندگی به هم اعتماد پیدا کنین. این زمان بسته به شخصیته خودتون داره که چقدر نیازه بهش زمان بدین.

    اگه آدم شکاک و بدبینی هستین. بهترین کار اینه که فعلا در برابر واکنش‌های همسرتون خیلی عکس‌العمل نشون ندین. بهتره دست به دامن زمان بشین یه مقدار به خودتون زمان بدین، روی خلقایت خودتون کار کنین. برای این کار میتونین اعتماد به نفستون رو هم تقویت کنین. بالا رفتن اعتماد به نفس نقش بسیار تاثیر برانگیزی روی اعتماد شما در زندگی زناشویی داره.

    پس آیا ملاک موفق ازدواج مثل اعتماد رو در خودتون میبینین؟

    عشق و ارتباط های دو نفره

    یه زوج موفق همیشه با هم در ارتباط هستن، از پرداخت قبوض برق و آب و گاز یا مشکلات بچه ها گرفته تا روابط جنسی و ارتباطات دو نفره که گاهی نیازه با یکدیگه خلوت کنین و تنها با همدیگه حرف بزنین همگی جز ارتباطات دو نفره شما هستن. آیا مسالمت‌آمیز بهشون عمل میکنین؟

    این نوع روابط مثه سیمان برای پایه بندی ساختمان نو هست که هر روز که بگذره موجب محکمتر شدن رابطه میشه.

    بنابراین سعی کنین با وجود فرزندان گاهی دو نفره به رستوران، به کوهنوردی و خلاصه به کارهای شخصی بپردازین که خیلی مهمه و میتونه از ملاک های موفق ازدواج باشه. چون در بیشتر مواقع به مرور زمان این ارتباطات فراموش میشه و یا حتی بی‌معنی میشه. که رابطه عاطفی زوجین رو سرد میکنه.

    عشق و از خودگذشتگی

     

    درسته که هنوز به آمارهای قطعی و قابل توجه نرسیدیم که بیشتر طلاق‌های انجام شده به خاطره عدم از خودگذشتگی در روابط بوده.  اما در بسیاری از مطالعات روانشناسی نشون داده که بیشتر جدایی‌ها به خاطر عدم از خودگذشتگی بوده که ریشه اون در مسائل مالی و خیانت‌های زناشویی صورت گرفته.

    بنابراین بیش‌تر جدایی‌ها میتونه به خاطر خودخواهی باشه . یه فرد خودخواه فقط به خودش فکر میکنه و فقط به خودش متعهده، هیچ‌گاه صبر نمیکنه،  آموزش وفاداری و مسئولیت‌پذیری رو در اولویت قرار نمیده و تا میتونه  غر میزنه.

    پس برای اینکه ازدواج موفقی داشته باشین؛ بهتره رویاها و اهداف خودتون رو با شریک زندگی به اشترک بگذارین و سعی کنین روی موضع خودخواهی خودتون کار کنین. ایرادی نداره اگه گاهی حس خودخواهی به شما دست میده، گفتیم زمان برای همینه که روی رفتارهای ناهنجارمون کار کنیم و برطرفشون کنیم.

    ملاک های ازدواج موفق و مردان آلفا

    اینکه میگیم مردان قدرتمند آلفا از همه نظر برتر هستن، به خاطر همینه که اول از همه ملاک های موفق ازدواج رو بیش از هر چیز دیگه‌ای الویت میدن. چون میدونن وقتی زندگی زناشویی مرفه و آرامش بخشی داشته باشن، پس میتونن در شغل و حرفه خودشون هم موفق باشن.

    مردان قدرتمند ریشه‌ای فکر میکنن و منظره زندگیشون رو از چند بعد میسنجن که از هر طرف به ابعاد مختلف زندگیشون نگاه کنن، متوجه میشن که ازدواج موفق برای پیشرفتشون به شدت نیازه. البته ازدواجی که بیشتر معیارهای ازدواج رو در زندگی پیاده کرده باشن.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا