کودک پرخاشگر و عصبی، سه ساله، دکتر هلاکویی، ۵، ۲، چهار ساله

کودک پرخاشگر و عصبی
  • در این مقاله در خصوص کودک پرخاشگر و عصبی در سه سالگی، پنج، دو و چهار سالگی صحبت می‌کنیم و سعی می‌کنیم که در این زمینه اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم و همچنین برخی از توصیه های دکتر هلاکویی را نیز بررسی می کنیم تا با افزایش سطح آگاهی شما در این زمینه بتوانیم کمک شایانی کرده باشیم.

     

    کودک پرخاشگر و عصبی 

     

    پرخاشگری کودکان می تواند زمینه های متفاوتی داشته باشد و یکی از موارد پرخاشگری که در کودکان اتفاق می‌افتد فشارهای اجتماعی و همچنین رفتار بد والدین با آنها می باشد در واقع می‌توان گفت که نتیجه تمام این اتفاقات پرخاشگری و عصبی بودن یک کودک را به وجود می آورد.

    البته در نظر داشته باشید که کودکان پرخاشگر همیشه به دلیل رفتار بد والدین آنها دچار پرخاشگری نمی‌شوند یکی از مهمترین دلیل پرخاشگری کودکان می تواند مسئله ارث و وراثت باشد به طوری که رفتار پرخاشگرانه از پدر به آنها منتقل شده باشد و یا از خانواده پدری مادر یا خانواده مادری منتقل شود.

     

    کودک پرخاشگر سه و چهار  ساله 

     

    در سنین سه و چهار سالگی اگر فرزند شما پرخاشگر است باید علت را جویا شوید و همانطور که قبلاً نیز توضیح دادیم از مهم ترین علت های پرخاشگری می تواند وراثت باشد که از خانواده و خویشاوندان پرخاشگری منتقل شده باشد اگر فرزندتان پرخاشگر است و در سنین سه و چهار سالگی قرار دارد می توان علت این موضوع را در گذشته نیز جستجو کرد اگر رفتار تند و زننده ای در گذشته داشتید نتیجه رفتار شما پرخاشگری فرزندتان خواهد بود.

     

    کودک پرخاشگر دکتر هلاکویی 

    دکتر هلاکویی در خصوص کودک پرخاشگر مطالب بسیار مهمی را گفته است برای مثال ایشان می گوید که جهت برطرف کردن مشکل کودک پرخاشگر می توانیم از این تراپی و روش های درمانی که در علم روانشناسی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد استفاده کنیم و باید علت را جویا شویم که چرا کودک ما پرخاشگر است.

     

    کودک پرخاشگر ۲ و ۵  ساله 

     

    در سنین ۲ و ۵ سالگی نیز احتمال دارد که کودک پرخاشگر باشد البته موضوع پرخاشگری در نوجوانی به دلیل ترشح هورمونهای تستسترون در آقایان و همچنین پروژسترون در خانم ها اتفاق می افتد که شاهد برخورد شگری بیشتری در نوجوانان نسبت به کودکان است اما در عین حال این کودک نیز می تواند کاملاً پرخاشگر باشد یکی از مهم ترین علت های پرخاشگری اضطراب و ترس است اگر کودک احساس امنیت کند پرخاشگری از کودک مشاهده نخواهیم کرد.

     

    سخن آخر 

     

    در این مقاله در خصوص پرخاشگری کودکان در سنین مختلف صحبت کردیم و آن را به طور کامل و مفصل بررسی کردیم و اگر سوالی ذهن شما را مشغول کرده است توصیه می‌کنیم که آن را در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید همچنین جهت مشاوره رایگان و برطرف کردن مشکل با متخصصان مجرب ما از تلفن ثابت بدون گرفتن پیش شماره تماس حاصل نمایید.

    درمان پرخاشگری کودکان

    برای درمان پرخاشگری کودکان ابتدا باید از علت آن آگاه شویم. در واقع باید ریشه یابی کنیم که این مسئله از کجا سرچشمه می‌گیرد، سپس باید از ابتدای امر، ابتکار عمل و مدیریت بحران را به دست بگیرید و رفتارهای پرخاشگرانه‌ کودک را کنترل کنید.

    اگر پرخاشگری کودک به علت الگوی نامناسب است باید از بحث و مشاجره جلوی کودک خودداری کنید. پرخاشگری کودک تقلیدی است. گاهی اوقات نوع برخورد والدین با هم عامل پرخاشگری کودکان است.

    بازبینی رفتار

    والدینی که هنگام عصبانیت داد و فریاد و تنبیه می‌کنند ناخواسته به کودک یاد می‌دهند که وقتی به خواسته خود نمی‌رسند پرخاشگری کنند. اگر پرخاشگری او راهی است برای رسیدن به خواسته‌اش، با صبوری با او برخورد کنید و اگر خواسته‌اش درست نیست، تن به خواسته او ندهید.

    برایش توضیح دهید که چرا نمی‌خواهید آن کار را انجام دهید. بگویید با داد و بیداد و… به خواسته اش نمی‌رسد. اگر پرخاشگری‌اش به دلیل تنبیهاتی است که شده، رفتارتان را با او تغییر دهید. والدین سلطه گرا کودک را به افسردگی و پرخاشگری سوق می‌دهند.

     

    تربیت صحیح

    راه های آرام کردن کودک:

    •  تربیت درست کودک
    • نظارت بر دوستان وی
    • گفت و گو با وی
    • دوست شدن با او و نزدیکی و صمیمیت
    • پرت کردن حواس کودک به سمت مسائل دیگر
    • انجام بازی های آموزنده (جهت تربیت صحیح)
    • بوسیدن و در آغوش گرفتن کودک
    • کنترل زمان تلویزیون یا کارتون دیدن
    • کنترل خوراکی های مصرفی کودک (مثلا پفک و گوشت گاو تندخویی را به همراه دارد)
    • انتخاب درستِ موسیقی و…

    دوری از عوامل تحریک کننده

    در نهایت خشونت، تندخویی و پرخاشگری اکثرا از عوامل بیرونی سرچشمه می‌گیرد و فقط در موارد خاصی علت درونی دارد. والدین باید کودکان را از عوامل تحریک کننده (چه بیرونی و چه درونی) دور کنند. در صورت عدم نتیجه گیری حتما به روان شناس یا متخصص مربوطه مراجعه شود.

    در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با  پرخاشگری در کودکان و درمان آن آشنا کنیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا