چگونه فردی منظم شویم و نظم خود را حفظ کنیم؟

منظم
  • چگونه فردی منظم شویم و نظم خود را حفظ کنیم؟

    برای اینکه بتوانیم فردی منظم شویم و نظم خود را حفظ کنیم، باید از روش‌های مختلفی استفاده کنیم. اولین قدم برای این کار، تعیین هدف‌های واقعی و قابل دسترس است. باید هدف‌هایی را تعیین کنیم که برای ما قابل دسترس هستند و قابل تحقق باشند. سپس باید برنامه‌ای برای رسیدن به هدف‌های خود ترسیم کنیم و این برنامه را به دقت دنبال کنیم.

    یکی از روش‌های مهم برای حفظ نظم، تنظیم برنامه روزانه است. باید برای هر روز برنامه‌ای را ترسیم کنیم که شامل کارهای روزمره، کارهای اداری، ورزش و فعالیت‌های تفریحی باشد. با انجام این کارها در زمان مشخص، می‌توانیم به شکلی منظم و مرتب به کارهای خود بپردازیم و از ایجاد شلوغی در زندگی خود جلوگیری کنیم.

    روش دیگری برای حفظ نظم، ایجاد سطحی از نظم در محیط اطراف است. باید محیط اطراف خود را به شکلی منظم و مرتب نگه داریم تا از ایجاد شلوغی در ذهن خود جلوگیری کنیم. همچنین، باید به ترتیب قرار دادن کالاهای خود در خانه و محل کار توجه کنیم تا به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشیم و از ایجاد بی‌نظمی در دسترسی به آن‌ها جلوگیری کنیم.

    در نهایت، باید به خودمان وقت بدهیم تا به دنبال اهدافمان برویم و به خودمان فرصتی بدهیم تا استراحت کافی داشته باشیم. با استراحت کافی، می‌توانیم به شکلی موثر به هدف‌های خود برسیم و نظم خود را حفظ کنیم.

    نظم شخصی یکی از کلیدی ترین نکات موفقیت در زندگی است. در حالی که معدود افرادی می توانند منظم باشند و نظم خود را در طولانی مدت حفظ کنند. در نتیجه بسیاری از ما پاسخ دادن به این سؤال که چگونه فردی منظم شویم را بسیار مشکل می دانیم. در همین راستا در این مقاله روش هایی کاربردی برای چگونه منظم شدن را آورده ایم.

     

    ۱. شروع از تغییرات کوچک

    جمله “از امسال شروع میکنم به متفاوت بودن و موفقیت های بسیاری کسب خواهم کرد” یک جمله کلیشه ای است که بسیاری از ما با آن آشنا هستیم. اما واقعیت این است که آن زمان هیچ وقت نخواهد رسید! نیازی به یک شروع متفاوت و سخت نیست. برای ایجاد تغییر در خود باید از لحظه حال و البته از تغییرات کوچک شروع کرد. تصمیم به شروع از تغییرات بزرگ انگیزه را از بین می برد و نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت.

    اگر هدف سلامتی جسمی است باید روشی را انتخاب کرد که عملی باشد. به طور مثال خوردن آب سبزی رژیمی برای کاهش وزن مشکل به نظر می رسد و همه افراد نمی توانند به راحتی این کار را انجام دهند. بنابراین باید روشی را انتخاب کرد که می توان از آن لذت برد. به طور مثال ورزش کردن در باشگاه روش لذت بخش تری برای برخی از افراد است.

     

    ۲. تهیه یک لیست با عنوان چگونه فردی منظم شویم

    یک نکته مهم برای منظم بودن دانستن کارهایی است که باید انجام شوند. بنابراین تهیه یک لیست از کارها ضروری است. این لیست می تواند زمان های مرده را کمتر کند و وقت های تلف شده را کاهش دهد. بنابراین برای هر روز خود یک لیست از کارهایتان داشته باشید.

    شرایطی را که باعث می شوند از هدف مورد نظر دور شوید حذف کنید. به طور مثال اگر در جلسه مهم هستید، موبایل خود را در داخل میز بگذارید. یا اگر هدف کم کردن میزان غذای مصرفی است، غذای خود را قبل از شروع نصف کنید. مثال هایی از این دست که بسیار کاربردی نیز هستند.

    بنابراین نباید اجازه داد که شرایط موجود ما را وسوسه به شکستن برنامه و نظم خود کند. چگونه فردی منظم شویم جمله ای کوتاه است که گفتن آن آسان می باشد. اما باید بتوان در مقابل وسوسه ها مقاومت کرد.

     

    ۳. استفاده از تکنولوژی برای منظم شدن

    تکنولوژی کاربردهای دیگری علاوه بر اینستاگرام، فیس بوک، بازی کردن و… نیز دارد که می توان از آنها برای برنامه ریزی جهت نظم شخصی استفاده کرد. به طور مثال می توان از تایمرهای گوناگونی که وجود دارند استفاده کرد. تایمر را برای کنترل زمان استفاده از شبکه های اجتماعی، بازی کردن و یا اعمالی از این دست می توان به کار برد.

    به علاوه برنامه هایی وجود دارند که با ثبت مشخصات فرد زمان خواب، زمان بیدار شدن، زمان ورزش و… را کنترل می کنند. در حالت کلی این برنامه ها به تنظیم زمان و کاهش وقت تلف شده کمک می کنند.

     

    ۴. شکست مقدمه ای برای پیروزی

    بسیاری از ما مدت زمان زیادی را منظم نبوده ایم. در نتیجه حفظ برنامه برای منظم بودن در اوایل کار تا حدودی دشوار خواهد بود. اکثر کسانی که برای چگونه فردی منظم شویم برنامه ریزی کرده اند، با یک اشتباه و یا یک مشکل کوچک برنامه خود را کنار می گذارند.

    اما اگر داشتن یک زندگی منظم کار ساده ای بود همه می توانستند فردی منظم و در نتیجه موفق باشند. می بینیم که این گونه نیست. در نتیجه باید در برنامه خود ثابت قدم بود و این موضوع را از یاد نبرد که برای انجام کاری ارزشمند، شکست های کوچک نمی تواند مانع باشد. بلکه می توان از آنها برای موفقیت در مرحله بعدی درس گرفت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا