چطور کاری کنیم تا والدین به حرف هایمان گوش کنند

چطور کاری کنیم تا والدین به حرف هایمان گوش کنند
  • چطور کاری کنیم تا والدین به حرف هایمان گوش کنند

    والدین یکی از مهمترین افراد در زندگی ما هستند، بنابراین گاهی اوقات برای ما مهم است که آنها به حرف هایمان گوش کنند. در ادامه چند نکته برای کمک به شما در این زمینه آورده شده است:

    ۱. ارتباط برقرار کنید: یکی از مهمترین عوامل برای اینکه والدین به حرف های شما گوش کنند، ارتباط برقرار کردن با آنها است. ممکن است شما به دلایلی نتوانید ارتباط برقرار کنید، اما تلاش کنید همیشه در تماس با آنها باشید و از جمله مسائل روزمره و بزرگ‌تر را با آنها بحث کنید.

    ۲. اطلاعات خود را با آنها به اشتراک بگذارید: در صورتی که شما اطلاعات، برنامه ها، آرزوها و نیازهای خود را با والدینتان به اشتراک بگذارید، آنها بیشتر به حرف های شما گوش خواهند داد. به عنوان مثال، اگر شما به دانشگاه می‌روید، به والدین خود بگویید که چه رشته‌ای را می‌خواهید بخوانید و چرا، و از آنها درخواست کمک و پشتیبانی کنید.

    ۳. احترام بگذارید: والدین معمولاً از تجربه های زندگی بیشتری برخوردارند، لذا به نظرات آنها احترام بگذارید، حتی اگر با آنها موافق نیستید. این به والدین اعتماد به نفس می‌دهد و آنها را باعث می‌شود که بازتاب بیشتری در مورد نظرات شما داشته باشند.

    ۴. با خودتان صادق باشید: در صورتی که شما با والدین خود درباره چیزی بحث می‌کنید، نباید اطلاعات و نظرات خود را پنهان کنید. در واقع، با خود صادق بودن، به والدین اعتماد به شما را القا می‌کند و باعث می‌شود که آنها به حرف شما گوش بدهند.

    ۵. روی مسئله تمرکز کنید: هنگامی که می‌خواهید با والدین خود درباره یک مسئله حرف بزنید، مطمئن شوید که به مسئله خود تمرکز کرده‌اید، به جای حرف زدن درباره موضوعات دیگر. با این کار، به والدین شما اطمینان می‌دهید که مسئله شما برای شما مهم است و حرف شما را به خوبی می‌شنوند.

    از این نکات استفاده کنید تا بتوانید با والدین خود ارتباط بهتری برقرار کنید و حرف های شما را به خوبی گوش دهند.

    برای اینکه زندگی تان خوب و راحت و مطابق میل تان پیش برود باید بتوانید گفت و گوی خوبی با والدین یا سرپرست تان داشته باشید. اما اگر نمی دانید چطورباید کاری کنید که والدین یا سرپرست تان به حرف های شما گوش دهند، در ادامه راه هایی را برایتان عنوان می کنیم.

    ۱_ موقع مناسبی صحبت کنید: زمان بندی خیلی مهم است. چه خواهان حمایت عاطفی هستید چه آخرین مدل آیفون چشم تان را گرفته، باید وقت مناسبی را برای صحبت کردن پیدا کنید. به وضع و جو حاکم در خانواده توجه کنید و زمانی را انتخاب کنید که جو در تشویش نبوده و حواس افراد پرت چیز دیگری نیست. صحبت کردن در ماشین آسان تر از این است که اول صبح وقتی همه دارند برای خروج از منزل عجله می کنند سر صحبت را باز کنید. بهتر است که با چنین عبارتی بحث را شروع کنید: “امروز وقت داری صحبت کنیم؟” اما اگر در بحران به سر می برید یا سریعا به کمک احتیاج دارید تمام این ها را کنار گذاشته و هرچه زودتر صحبت کنید.

    ۲_ از کلمه ی “من” استفاده کنید: این یک راهکار هوشمندانه است. به جای اینکه بگویید : “شما اصلا به من اهمیت نمیدین!” این جمله را امتحان کنید ” من واقعا ناراحت میشم وقتی که ] مسئله ی خود را عنوان کنید[.

    وقتی از کلمه ی “من” استفاده می کنید اساسا دارید مسئولیت عواطف خود را به عهده می گیرید، به جای اینکه انگشت ملامت را سمت دیگری بگیرید. وقتی از کلمه ی “تو” یا “شما” استفاده می کنید، طرف مقابل ممکن است حس مورد حمله قرار گرفتن بهش دست بدهد و احتمال گوش کردنش به صحبت های شما کم می شود.

    ۳_ به تاخیر بیندازید: رویکرد “تحت فشار نگذاشتن” می تواند خیلی خوب جواب دهد. اینطوری عمل کنید: «می خواستم در مورد ] مسئله ی خود را عنوان کنید[ باهات صحبت کنم، اما لازم نیست همین الان جواب بدی. فقط می خواستم درموردش بهت بگم. هر موقع فکراتو کردی بهم جواب بده.»

    این رویکرد جواب می دهد چرا که پرتوقع نیستید و سریع و سرراست جواب نمی خواهید. این کار به والدین یا سرپرست شما زمان می دهد تا به خوبی در مورد خواسته ی شما فکر کنند. به علاوه، این حرکت نشان می دهد که شما صبور، منطقی و عاقل هستید.

    ۴_ گوش دادن فعالانه را امتحان کنید: اگر می خواهید والدین یا سرپرست تان به شما گوش دهند، شما هم باید به آنها گوش کنید. گوش دادن فعالانه، تکنیکی عالی است که به دیگران نشان می دهد شما به حرف هایشان توجه دارید. مثلا وقتی می گویند:” خسته شدم از اینکه هی بهت گفتم اتاقتو جمع کن!” سریع برای جواب دادن میان حرف شان نپرید. کمی مکث کرده و همچنین چیزی بگویید: “باشه، می فهمم چی میگی، سعی می کنم زود به زود جمع و جور کنم.”

    وقتی به دیگری نشان می دهید که متوجه حرف هایش شده اید، تنش در گفت و گو را پایین می آورید.

    ۵_ صبر کرده و دوباره امتحان کنید: علیرغم تمام تلاش هایتان، باز هم ممکن است راه به جایی نبرید. دفعه ی بعد که دیدید گفت و گویتان با والدین تان دارد به بحث و جدال کشیده می شود، صبر کنید. افکارتان را جمع کنید. وقتی جو آرام تر شد، دوباره کار خود را با استراتژی ای جدید آغاز کنید. همه ممکن است گاهی اوقات کنترل شان را از دست بدهند. اگر از کاری که کرده اید یا حرفی که زده اید پشیمان هستید، بعدا حتما به خاطرش عذرخواهی کنید. این کار نشان می دهد که شما مسئولیت اعمال تان را به عهده می گیرید و والدین تان راحت تر به شما اعتماد خواهند کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا