جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » زندگی نامه » معرفی روانشناس بزرگ ناتان آکرمن (۱۹۰۱-۱۹۷۱)

معرفی روانشناس بزرگ ناتان آکرمن (۱۹۰۱-۱۹۷۱)

در این پست از سایت شیک اندیش به معرفی ناتان آکرمن روانشناس روسی الاصل خواهیم پرداخت.

اوایل زندگی

Nathan Ackerman در ۲۲ نوامبر ۱۹۰۸ در روسیه متولد شد. هنگامی که او فقط چهار ساله بود ، خانواده اش به آمریکا نقل مکان کردند. آکرمن در سیستم مدارس دولتی نیویورک ثبت نام کرد و در دانشگاه کلمبیا تحصیل کرد. وی لیسانس خود را در سال ۱۹۲۹ و مدرک پزشکی خود را از کلمبیا چهار سال بعد دریافت کرد. او کارآموزی خود را در بیمارستان Montefiore در برانکس ، نیویورک و کلینیک Menninger در Topeka ، کانزاس انجام داد.

زندگی حرفه ای

در سال ۱۹۳۵ ، آکرمن یک سمت کارمندی را در کلینیک مننینگر پذیرفت. در طی دو سال کوتاه ، آکرمن نزد رئیس روانپزشک در کلینیک رسیده بود. وی همچنین به چندین سازمان حرفه ای دیگر در نیویورک وابسته بود. او در طول جنگ با صلیب سرخ شرکت کرد و وقتی جنگ به پایان رسید ، از او خواسته شد به عنوان استاد بالینی روانپزشکی به کارکنان دانشگاه کلمبیا بپیوندد . در تمام این مدت ، آکرمن به عنوان استاد مدعو در کالج های دیگر کشور فعال بود. همچنین از وی خواسته شد تا در یک کنفرانس کاخ سفید در هیئت ویژه کودکان فعالیت کند.

کمک به روانشناسی

آکرمن را یکی از پیشگامان روانشناسی خانواده می دانند. وی در ابتدا به عنوان روانکاو کلاسیک آموزش دیده بود و در مورد مراحل روان جنسی رشد با تأکید بسیار بر چگونگی تأثیر این مراحل بر رشد شخصیت و شخصیت ، تحقیق کرد. او بعداً علاقه مند شد که بینش های روان پویایی را در یک گروه درمانی گروهی قرار دهد و شروع به دفاع از نقش خانواده در درمان پس از جنگ جهانی دوم کرد.

وی با شروع بحث خانواده درمانی در جلسه انجمن روانپزشکی آمریکا در وارد کردن نظریه خانواده درمانی به جریان اصلی نقش اساسی داشت. وی مانند سایر روانپزشکان زمان خود نظریه پردازی کرد که بهزیستی روانشناختی فرد مستقیماً ناشی از وضعیت خانواده و مربوط به آن است. او قاطعانه اعتقاد داشت که اگر کل خانواده تحت درمان قرار بگیرند ، به بهترین وجه مشتری ارائه می شود. آکرمن بیشتر کار خود را صرف حمایت از پیشرفت و پذیرش خانواده درمانی کرد.

آکرمن با تأکید بر اینکه خانواده یک واحد اجتماعی است ، بینش هایی از روان درمانی سنتی و نظام درمانی خانواده را وارد عمل خود کرد. وی استدلال کرد که خانواده ، درست مانند فرد ، مراحل رشد را طی می کند و خصوصاً مجذوب روابط خانوادگی بین نسلی و نقشی است که هیجان در درون خانواده دارد.

حتما بخوانید
بیوگرافی سادگورو عارف هندی

در سال ۱۹۳۸ ، آکرمن دو کتاب منتشر کرد که نظرات او را در مورد نظریه خانواده منتشر کرد . کتابهای ،  تشخیص خانواده: رویکردی به کودک پیش دبستانی  و  وحدت خانواده  از جمله کتابهایی بود که آکرمن در طول زندگی طولانی خود منتشر کرد. آکرمن به همراه همکار خود دون جکسون ، مجله حرفه ای Family Procedure را ایجاد کرد . تا به امروز ، مجله به عنوان یکی از منابع اصلی در زمینه بهداشت روان خانواده و خانواده درمانی شناخته شده است. آکرمن علاوه بر موضوع روانشناسی ، در مورد نگرانی های یهودیان و یهود ستیزی نوشت.

آکرمن در سال ۱۹۶۰ م موسسه خانواده آکرمن را تأسیس کرد. این مرکز هنوز هم وجود دارد و به منظور ارائه آموزش و منابع برای سلامت روان خانواده ها طراحی شده است. تحقیقات این مرکز با تأکید جدی بر راه هایی که تغییرات اجتماعی بر پویایی خانواده تأثیر می گذارد ، تقریباً به مطالعه تقریباً هر حوزه از پویایی خانواده گسترش یافته است. آکرمن در هیئت مدیره بسیاری از سازمانها خدمت می کرد و برای مدتی عنوان رئیس انجمن پزشکی روانکاوی را در اختیار داشت. وی به خاطر دستاوردهای فراوانش با جایزه ویلفرد هولس و جایزه رودلف میر شناخته شد

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “معرفی روانشناس بزرگ ناتان آکرمن (۱۹۰۱-۱۹۷۱)” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا