قوانین یک رابطه عاشقانه که هرگز نمی‌دانستید

رابطه عاشقانه
  • قوانین یک رابطه عاشقانه 

    رابطه عاشقانه یکی از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین روابط بین افراد است. برای داشتن یک رابطه عاشقانه سالم و پایدار، لازم است قوانینی را رعایت کنید. در این مقاله، قوانینی که باید در یک رابطه عاشقانه رعایت شوند، بررسی می‌شوند.

    ۱. احترام

    بستر بنیادی یک رابطه عاشقانه، احترام است. هر دو طرف باید به یکدیگر احترام بگذارند و با همدیگر به صورت مناسب رفتار کنند. این شامل این موارد است که هر دو طرف به نظرات یکدیگر گوش کنند، در مقابل یکدیگر مودبانه باشند، هیچگاه به یکدیگر فحش ندهند و هرگز به یکدیگر غیر احترامی نکنند.

    ۲. صداقت

    صداقت یکی از مهم‌ترین قوانین یک رابطه عاشقانه است. هر دو طرف باید به صداقت تمام و کمال پایبند باشند. اگر یکی از طرفین را دروغ بگوید، ممکن است برای رابطه آسیب بسیاری وارد شود و حتی به زوال رابطه منجر شود.

    ۳. توجه

    در یک رابطه عاشقانه، هر دو طرف باید به یکدیگر توجه کافی بگذارند. این شامل این موارد است که هر دو طرف به نیازهای یکدیگر توجه بگذارند، به یکدیگر گوش دهند و در روابط خود با یکدیگر به صورت فعال شرکت کنند.

    ۴. تقدیر

    هر دو طرف باید از یکدیگر تقدیر کنند. این شامل این موارد است که هر دو طرف از خصوصیات، افکار و احساسات یکدیگر تقدیر کنند. از طرف دیگر، هر دو طرف باید با همدیگر به صورت مثبت صحبت کنند و به همدیگر اعتماد کنند.

    ۵. نیازها و خواسته‌ها

    در یک رابطه عاشقانه، هر دو طرف باید به نیازها و خواسته‌های یکدیگر توجه کنند. آنها باید به یکدیگر اجازه دهند تا نیازهایی که دارند را بیان کنند و سپس در این مورد با هم به توافق برسند. همچنین، هر دو طرف باید به یکدیگر احترام بگذارند و نیازها و خواسته‌های یکدیگر را برآورده کنند.

    ۶. اهمیت دادن به رابطه

    هر دو طرف باید به رابطه خود اهمیت بدهند. آنها باید به همراه بودن با هم احترام بگذارند و سعی کنند مشکلات رابطه خود را حل کنند. همچنین، آنها باید به همدیگر یادآور شوند که در رابطه با هم هستند و به هم نیاز دارند.

    در نهایت، رابطه عاشقانه یکی از پیچیده‌ترین روابط بین افراد است، اما با رعایت قوانین مطرح شده می‌توانید یک رابطه سالم و پایدار را تجربه کنید.

    در این مقاله به بررسی چندین مورد از مهم‌ترین قوانینی که برای داشتن رابطه عاشقانه دانست آن‌ها الزامی است می‌پردازیم

     

    ۱-چه کسی در یک رابطه عاشقانه قدرت کنترل رابطه را دارد؟

    در هر رابطه عاشقانه‌ای هرکسی که کمتر عاشق باشد بیشتر توانایی کنترل بر رابطه را دارد.

    عشق فراوان و سوزان قدرت اراده و اختیار را از شما سلب می‌کند و شما به‌طور ناخودآگاه برای جذب و راضی کردن طرف مقابل حاضر به هر کاری می‌شوید وعملا قدرت کنترل رابطه را از دست می‌دهید.

    پس در هر رابطه‌ای تعادل را رعایت کنید

    ۲-یک رابطه عاشقانه چه زمانی شروع می‌شود؟

    بسیاری از افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند یک برای یک رابطه عاشقانه دنبال فرد مناسب و شایسته‌ای باشند. درحالی‌که مناسب و شایسته بودن خود فرد از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.

    شما زمانی می‌توانید یک رابطه عاشقانه با یک فرد شایسته داشته باشید که اولاً این شایستگی را در خود ایجاد کرده باشید.

    احساس شایستگی نه‌تنها باعث جذابیت هرچه بیشتر شما می‌شود و باعث می‌شود افراد مناسب بیشتری شیفته برقراری ارتباط با شما شوند بلکه در ادامه و حفظ رابطه نیز کمک شایانی به شما می‌کند.

    ۳-افراد به چه کسی وابسته می‌شوند؟

    افراد به‌طور ناخودآگاه و بدون اینکه خودشان بفهمند به فردی وابسته می‌شوند که ارضاکننده نیازهای روحی و احساسی آن‌ها باشد.

    برخلاف تصور افراد آنچه باعث وابسته شدن یک شخص می‌شود زیبایی یا پول نیست هرچند این موارد شاید در کوتاه‌مدت باعث شروع یک رابطه شود اما برای یک رابطه عاشقانه بادوام اینکه بتوانید تأمین‌کننده نیازهای احساسی اوباشید اهمیتی صدچندان دارد.

    ۴-مردم از ارتباط با چه افرادی گریزان هستند؟

    برای شروع و ادامه یک رابطه عاشقانه در نظر داشته باشید که بسیاری از مردم از افراد فاقد اعتمادبه‌نفس، وابسته، بی‌هدف، ترسو و بی‌اراده فراری هستند. نداشتن اعتمادبه‌نفس ناخودآگاه شمارا فردی ضعیف نشان می‌دهد چراکه مدام احساس نیاز به حضور او و وابستگی دارید.

    اگر در زندگی شخصی هدف و برنامه شخصی ندارید و اهل ریسک نیستید نیز شانسی برای پیدا کردن یک شخص مناسب برای داشتن یک رابطه عاشقانه ندارید. چراکه همه دنبال فردی قدرتمند برای یک رابطه عاطفی هستند.

    ۵-چرا با شما خوب رفتار نمی‌کنند؟

    رفتار دیگران با شما انعکاس احساسی است که خودتان نسبت به خود دارد و همچنین بازتاب طرز فکر شما از آن‌هاست.

    اگر شما خود را فردی ارزشمند نمی‌دانید دیگران نیز شمارا فردی ارزشمند نمی‌دانند و با شما رابطه احترام‌آمیزی نخواهند داشت.

    پس لازم است اول روی خود کارکنید تا رفتار دیگران نیز با شما اصلاح شود.

    همچنین دیدگاه و طرز فکری که شما نسبت به دیگران دارید نیز بر نوع برخورد او با شما تأثیرگذار است. اگر فردی در تفکر شما مناسب و شایسته نیست ناخودآگاه با او به نحوی برخورد می‌کنید که او نیز نتواند رابطه عاشقانه‌ای با شما داشته باشد. چراکه تفکر شما و احساس شما نسبت به او باعث می‌شود رفتار خردمندانه‌ای نیز با او نداشته باشید.

    ۶-چطور در یک رابطه عاطفی اعتماد ایجاد کنید؟

    اگر به دنبال ایجاد یک رابطه عاشقانه همراه با جلب اعتماد هستید. لازم است به شریکتان اجازه برخورداری از آزادی را بدهید.

    شک و تردیدهای بیش‌ازحد و گرفتن احساس استقلال در وی باعث می‌شود او نیز عکس‌العملی مشابه داشته باشد و باعث از بین رفتن اعتماد دوجانبه می‌شود. پس احترام به فضای شخصی و هویت مستقل او برای داشتن یک رابطه عاشقانه الزامی است.

    شما همچنین می‌توانید مقاله ۱۲ راز رابطه عاطفی که باید بدانید را مطالعه کنید.

    اگر احساس می‌کنید برای شروع یک رابطه عاشقانه و یا برای جذب و تداوم آن و همچنین برای بالا بردن هوش عاطفی‌تان نیاز به آموزش‌ها و مشاوره تخصصی دارید از طریق لینک زیر اقدام به مطالعه معرفی آکادمی شیک اندیش و ثبت‌نام نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا