مشاوره تلفنی روانشناسی و مزایای آن

مشاوره تلفنی روانشناسی
  • مشاوره تلفنی روانشناسی

    مشاوره تلفنی روانشناسی یکی از راه‌های مدیریت مشکلات روحی و روانی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این روش، افراد بدون صرف وقت و هزینه برای مراجعه حضوری به مشاور، می‌توانند از طریق تلفن با مشاوران روانشناسی تماس بگیرند و مشکلات و نیازهای خود را با آنها مطرح کنند.

    در این نوع از مشاوره، روانشناسان با بهره‌گیری از تکنیک‌های مختلف روانشناسی، به افراد کمک می‌کنند تا با تحلیل مشکلاتشان و به کارگیری راهکارهای مناسب، به راهکارهای بهتری برای حل مشکلاتشان دست پیدا کنند.

    مزیت اصلی مشاوره تلفنی روانشناسی، امکان دسترسی به مشاوران در هر زمان و مکانی است. این روش برای افرادی که به دلایل مختلف نمی‌توانند به صورت حضوری به مشاور مراجعه کنند، بسیار مناسب است. همچنین، این روش برای افرادی که با مسائل روحی و روانی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند، یا برای افرادی که در محیط‌های مختلفی زندگی می‌کنند، مثل دانشجویان خارج از کشور، کاربرد دارد.

    با این حال، مشاوره تلفنی روانشناسی همانند هر نوع مشاوره دیگری، نیازمند تجربه و تخصص مشاوران است. بنابراین، قبل از انتخاب مشاور، بهتر است از تخصص و سابقه کاری آنها مطلع شوید و برای اطمینان از صحت و کیفیت خدمات، از تجربه دیگران نیز بهره بگیرید.

    مشاوره تلفنی روانشناسی در سالهای اخیر رشد چشم گیری در میان مردم داشته است. چرا که مردم توانسته اند بدون نیاز به رفت و آمد، انتظار در مراکز مشاوره و البته صرف هزینه ای کمتر، به مقصود خود برسند. این روش مخصوصاً برای کسانی که قادر به مشاوره حضوری نیستند، بسیار مفید است.

    مزایای مشاوره روانشناسی تلفنی

    در ارائه خدمات تلفنی مشاوره، کسانی که محدودیت هایی برای حضور فیزیکی در مرکز مشاوره دارند، بیشترین سود را از این روش می برند. محدودیت هایی از قبیل مشکلات جغرافیایی،‌ جسمی،‌ روحی و… که باعث می شود فرد توانایی حضور فیزیکی در مرکز مشاوره را نداشته باشد. علاوه بر این،‌ افراد عادی نیز می توانند از مشاوره تلفنی استفاده کنند و مشکلات خود را بسیار ساده تر و سریع تر حل کنند.

     

    به طور مثال مسافت های طولانی ممکن است یکی از دلایل عدم تمایل به مشاوره حضوری باشد. در این صورت مشاوره تلفنی روانشناسی بهترین گزینه خواهد بود. به علاوه، مشکلات جسمی از قبیل معلولیت های جسمی فرد را از مزایای مشاوره رودررو باز می دارد. اما باید گفت که مشاوره تلفنی نیز می تواند همان نتیجه را داشته باشد و مشکلات فرد را تا حدود زیادی حل کند. همچنین مشکلات روحی همچون کسانی که از صحبت رودررو خجالت زده می شوند و یا تجربه خوبی از مشاوره حضوری در ذهن ندارند،‌ باعث می شود که فرد به مشاوره تلفنی روی بیاورد.

    مشاوره تلفنی وب سایت طرحواره به مدیریت نگار رضوی (کارشناس ارشد روانشناسی) آماده کمک به همنوعان در تمام زمینه های روانشناختی،‌ به صورت حضوری و تلفنی می باشد. وجه تمایز مشاوره تلفنی روانشناسی این مرکز، با بسیاری از مراکز مشاوره دیگر، کیفیت خدمات قابل مقایسه مشاوره تلفنی آن با مشاوره حضوری است.

    خدمات مشاوره نگار رضوی شامل مشاوره خانواده،‌ مشاوره کودکان،‌ مشاوره نوجوانان، مشاوره ازدواج و… که هم به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی انجام می شود، است. علاوه بر تمام این موارد، از خدمات تخصصی نگار رضوی می توان به طرحواره درمانی اشاره کرد. طرحواره هایی که از سنین کودکی در فرد شکل گرفته اند و باعث ایجاد مشکلات روحی متعدد شده اند را می توان با طرحواره درمانی رفع کرد.

     

    معایب مشاوره تلفنی روانشناسی

    از قابل توجه ترین معایب این روش، محرومیت از ارتباط رودررو است. اغلب افراد معتقدند که در مشاوره حضوری ارتباطی عمیق تر با مشاور خود برقرار می کنند که این باعث می شود بتوانند مشکلات خود را راحت تر با او در میان بگذارند. همچنین مشاوران نیز بر این باورند که در مشاوره حضوری می توانند با مشاهده عکس العمل های بیمار، نسبت به آنالیز رفتار و واکنش های او دقیق تر باشند.

    با توجه به این که در هر نوبت از مشاوره تلفنی روانشناسی،‌ تایم مشخصی به بیماران داده می شود، ممکن است در برخی مواقع زمان مشخص شده به اتمام برسد و مشکل بیمار حل نشده باقی بماند. در این صورت باید زمان دیگری برای ادامه صحبت ها دریافت کرد.

    همچنین برای بیمارانی که مبتلا به مشکلات روحی شدید هستند، مشاوره حضوری ضروری می باشد و مشاوره تلفنی نمی تواند پاسخگوی نیاز آنها باشد.

    مشاوره روانشناسی تلفنی چه مزیت هایی دارد؟

    مشاوره روانشناسی تلفنی شیوه ای است که در آن بیمار و مشاور به جای دیدارحضوری، به صورت تلفنی با یکدیگر صحبت می کنند. بیماران جلسات تلفنی خود را با یک شماره مشخص هماهنگ می کنند و در زمان تعیین شده، با مشاور خود صحبت می کنند. این جلسات مانند جلسات حضوری با همان مشاور، مدت زمان یکسان و در همان روزهای مشخص هفته برگزار می شود.

    علت معرفی مشاوره روانشناسی تلفنی چیست؟

    ما همواره به دنبال راهی هستیم تا سرویس ها و خدمات خود را بهتر و آسان تر در دسترس قرار دهیم. زیرا می دانیم که مشاوره حضوری برای تمام افراد مقدور نیست. بنابراین خدمات مشاوره تلفنی ما مشکلات فوری و موانع مشاوره حضوری را حل می کند.

    مشاوره روانشناسی تلفنی اولین گام در استفاده از تکنولوژی ارتباطات در درمان است که شامل تماس تلفنی، ایمیل، اسکایپ، پیام فوری و… می شود. با این حال خدمات ما محدود نخواهد بود و دائماً به دنبال راهی جدید برای استفاده از تکنولوژی های جدید در درمان و مشاوره خواهیم بود.

     

    چه کسانی بیشترین سود را از مشاوره تلفنی می برند؟

    مهم ترین مزیت این روش برای کسانی است که دسترسی حضوری به مراکز مشاوره ندارند. به طور مثال برخی از بیماران برای مشاوره حضوری باید مسیری بسیار طولانی را طی کنند و هزینه ای گزاف بپردازند. یا برخی نیز مشکلات جسمی دارند و نمی توانند به سادگی در جلسات حضوری شرکت کنند.

    به علاوه برخی از افراد هم به دلیل مشغله زیاد نمی توانند حضوری از مشاوره استفاده کنند؛ مانند والدینی که کودکان کم سن و سال دارند، مدیران کسب و کارها و… . در نتیجه خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی برای کسانی که نیاز به مشاوره دارند اما دسترسی به مراکز مشاوره ندارند، مفید خواهد بود.

    مشاوره تلفنی چه معایبی دارد؟

    یکی از اصلی ترین معایب این روش نداشتن ارتباط حضوری و محرومیت از مشاهده علائم و عکس العمل های بیمار است. این موضوع می تواند اصلی ترین دلیل نامناسب بودن مشاوره روانشناسی تلفنی برای افرادی خاص باشد.

     

    از دیگر مشکلات مشاوره تلفنی، می توان به خسته کننده بودن صحبت تلفنی طولانی مدت اشاره کرد. به طور مثال گاهاً صحبت های مشاور و بیمار ۵۰ دقیقه به طول می انجامد. این زمان می تواند برای یک صحبت تلفنی، خسته کننده باشد.

    چه گروه خاصی از افراد بیشترین استفاده را از مشاوره روانشناسی تلفنی می برند؟

    همانطور که گفته شد، افرادی که محدودیت های جغرافیای برای مشاوره حضوری دارند، می توانند از این روش بهره ببرند. به علاوه بیمارانی که دارای افسردگی و اضطراب مزمن هستند نیز می توانند از خدمات مشاوره تلفنی ما استفاده کنند.

    همچنین برخی از بیماران که تجربه بدی در مشاوره حضوری دارند و یا از روبه رو شدن حضوری با مشاور خجالت زده می شوند، می توانند با مشاوره روانشناسی تلفنی مشکل خود را حل کنند. مشاوره تلفنی حتی می تواند یک پیشگفتار برای مشاوره روانشناسی حضوری در نظر گرفته شود.

    چه گروه خاصی از افراد کمترین استفاده را از مشاوره روانشناسی تلفنی می برند؟

    برخی از بیماران توجهی دقیق تر و محتاط تر می طلبند. در واقع استفاده از مشاوره تلفنی برای آنها مناسب نیست. برای این بیماران مشاوره حضوری و داشتن ارتباط چشمی با مشاور بسیار کارآمدتر خواهد بود.

     

    به طور مثال بیمارانی که دارای مشکلات گفتاری هستند به هیچ وجه نمی توانند از مشاوره تلفنی بهره ای ببرند. همچنین بیمارانی با مشکلات شنوایی، یا اختلالات یادگیری، یا بیمارانی که دچار سوء مصرف مواد هستند و بیمارانی با مشکلات مشابه، نمی توانند از مشاوره روانشناسی تلفنی استفاده لازم را ببرند.

    نتیجه گیری

    به عنوان یک نتیجه گیری می توان گفت مشاوره تلفنی یک روش بسیار کارآمد و انعطاف پذیر برای افرادی است که با مشاوره حضوری مشکل دارند.

    مشاوره روانشناسی تلفنی از روش هایی است که در آن بیمار می تواند با مشاور خود منحصراً ارتباط داشته باشد و در تمام جلساتی که به صورت تلفنی با مشاور خود صحبت می کند، کاملاً خصوصی مشکلات خود را بازگو کند.

    شاید در آینده ای نزدیک مشاوره از طریق اسکایپ، ایمیل و… نیز به جمع مشاوره های بر پایه تکنولوژی ارتباطات بپیوندد.

    مشکلات و مسائل روحی در صورت عدم درمان، می تواند منجر به مشکلات بیشتر و عمیق تر گردد و حتی مانع از پیشرفت در زندگی شود. بنابراین باید درمان آنها را جدی گرفت. برای درمان می توان از مشاوره تلفنی روانشناسی شروع کرد. در اغلب مواقع مشاوره تلفنی پاسخگو خواهد بود. در صورت نیاز به مشاوره حضوری، می توان به صورت حضوری نیز اقدام کرد.

    همانطور که گفتیم مشاوره تلفنی برای طیف گسترده ای از افراد مناسب است. اما می توان به این گروه، افرادی که تمایل به فاش نشدن نام و نشان خود ندارند نیز اضافه کرد. این دسته از افراد می توانند با برقراری تماس تلفنی با مراکز مشاوره، مشکل خود را با مشاور در میان بگذارند؛ بدون این که اسم و یا نشانی از آنها فاش بشود.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا