مرکز مشاوره مشکلات زناشویی چگونه مشکلات زوجین را حل می کند؟

مرکز مشاوره مشکلات زناشویی
  • مرکز مشاوره مشکلات زناشویی چگونه مشکلات زوجین را حل می کند؟

    مرکز مشاوره مشکلات زناشویی با بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی، به حل مشکلات زوجین می‌پردازد. این مرکز با استفاده از روش‌های متنوع مانند مشاوره فردی، مشاوره گروهی، مشاوره خانواده و همچنین روش‌های روانشناسی مانند روش شناختی رفتاری، روش پذیرش و تعهد و روش هیجان‌مداری، سعی در برطرف کردن مشکلات زوجین دارد.

    در ابتدا، مشاوران این مرکز با بررسی دقیق و شناخت دقیق مشکلات زناشویی زوجین، به تشخیص مشکلات و علل آن‌ها می‌پردازند. سپس با استفاده از روش‌های مشاوره‌ای، به زوجین کمک می‌کنند تا با تغییر الگوهای رفتاری، تفکرات و احساسات خود، بهبودی در روابط زناشویی خود را تجربه کنند.

    در این مرکز، مشاوران با توجه به نیازهای زوجین، به آن‌ها مهارت‌های لازم را آموزش می‌دهند تا مشکلاتشان را خودشان بتوانند حل کنند. همچنین، در صورت نیاز، مشاوران با توجه به شرایط و مشکلات خاص هر زوج، خدمات پشتیبانی و درمانی بیشتری نیز در اختیار زوجین قرار می‌دهند.

    به کل، مرکز مشاوره مشکلات زناشویی با استفاده از روش‌های متنوع و تخصصی، به زوجین کمک می‌کند تا با تغییر الگوهای رفتاری، تفکرات و احساسات خود، بهبودی در روابط زناشویی خود را تجربه کنند و از زندگی زناشویی سالم و خوشبختی برخوردار شوند.

    تقریباً همه زوجین اختلافات و مشکلاتی را در زندگی مشترک تجربه کرده اند و اغلب ازدواج ها پستی و بلندی های خاص خود را دارند. اما در حالتی که زندگی مشترک به بن بست می رسد، تنها زوج هایی موفق به گذر از این مرحله می شوند که نحوه مدیریت مشکلات را به خوبی آموخته اند و عشق و علاقه خود را از یاد نبرده اند. یکی از بهترین روش ها برای یادگیری نحوه مدیریت اختلافات، مراجعه به یک مرکز مشاوره مشکلات زناشویی است. ضمن این که برخی از افراد نیز با خواندن کتاب، مقالات آموزشی، شرکت در سمینارها و… به هدف خود می رسند.

     

    شایعترین مشکلات زناشویی

    زندگی مشترک می تواند متحمل مشکلات زیادی شود. حال این که هر زندگی مشترک مشکلات خاص خود را هم دارد. اما تعدادی از مسائل موجودند که بسیار شایع هستند و بین اکثر زوجین، مشترک به شمار می روند. برخی از شایعترین مشکلات زناشویی عبارتند از:

    – عدم ارتباط و معاشرت

    – مسائل زناشویی

    – مسائل مالی

    – کارهای داخل خانه

    – عدم صداقت

    مشکلات عدم ارتباط و معاشرت

    طبق نظر محققین ریشه بسیاری از مشکلات ازدواج، در نداشتن ارتباط کافی با همسر است. مشاوران مرکز مشاوره مشکلات زناشویی در این مورد می گویند که نمی توان ارتباط خوبی با همسر برقرار کرد، زمانی که دائماً در حال تماشای تلویزیون و یا چک کردن شبکه های اجتماعی هستیم. بنابراین برای جلوگیری از سردی رابطه زناشویی باید معاشرت بیشتری با همسر داشت و ارتباط قوی تری با او برقرار کرد.

    برای حل این مشکل، زمانی که در کنار همسر خود هستید گوشی را کنار بگذارید و تمام زمان خود را به همسر اختصاص دهید. در این مدت با یکدیگر صحبت کنید و به حرف های هم گوش فرا دهید.

     

    همچنین می توان یک سری قوانین برای زندگی مشترک خود تعیین کرد. به طور مثال تصمیم بگیرید که به هیچ وجه از جملات دستوری در صحبت با یکدیگر استفاده نکنید. عباراتی مانند هیچوقت، هرگز، همیشه، نباید و… آفت روابط بین زوجین هستند.

    تأثیر مسائل زناشویی در زندگی مشترک

    این مشکل می تواند برای زوجینی که عاشقانه به یکدیگر علاقه دارند نیز پیش آید. طبق نظر اغلب مشاورین مرکز مشاوره مشکلات زناشویی کمبود آگاهی و آموزش در این زمینه، مشکلات را جدی تر کرده است. اما باید دانست که رابطه جنسی، زوجین را به یکدیگر نزدیک تر می کند و باعث می شود هورمون هایی در بدن آزاد شود که انسان از لحاظ جسمی، روحی و روانی به آنها نیاز دارد. در نتیجه، رابطه بسیار عمیق تر و سالم تر خواهد شد.

    برای حل این مشکل، می توان از یک مشاور جنسی کمک گرفت. به طور مثال بهتر است زمان، مکان و حالت روابط خود را تغییر دهید. همچنین توصیه می شود از همسر خود در مورد این مسائل و علایق او سؤال کنید. اما اگر مشکلات به سادگی قابل حل شدن نبود می توانید با مراجعه به مراکز مشاوره مشکلات زناشویی از تجربیات و علم مشاوران، کمک بگیرید.

     

    مسائل مالی در مشکلات ازدواج

    طبق آمار مرکز مشاوره مشکلات زناشویی مسائل مالی یکی از مهم ترین علل مراجعه زوجین برای مشاوره می باشد. این در حالی است که پیشگیری از مشکلات مالی می تواند قبل از ازدواج آغاز شود. به طور مثال اگر زوجی تصمیم به کاهش مخارج سرسام آور مجلس عروسی بگیرد، می توانند صرفه جویی بسیاری در هزینه ها انجام دهند.

    برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، در مورد وضعیت مالی فعلی خود صادق باشید. علاوه برا این باید وضعیت مالی همسر خود را درک کنید و او را تحت فشار قرار ندهید. همچنین اگر هر دو شاغل هستید، نسبت به درآمد خود خساست به خرج ندهید و در امور مالی زندگی مشترک شرکت کنید. اما بهتر است بیش از حد به حریم شخصی یکدیگر تجاوز نکنید. هر کدام از طرفین باید اجازه پس انداز شخصی برای خود را داشته باشد.

    به علاوه، می توان یک حساب مشترک ایجاد کرد و با یکدیگر برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برنامه ریزی کرد. بنابراین می توان گفت علاوه بر این که هر فردی باید برای خود حساب بانکی و پس انداز شخصی داشته باشد، باید اهداف مالی مشترک و خانوادگی نیز داشته باشد.

     

    تقسیم کارهای خانه

    امروزه اغلب مردم شاغل هستند و در بیرون از منزل کار می کنند. بنابراین انجام کارهای داخل خانه گاهاً دشوار می شود.  به گفته مشاوران مرکز مشاوره مشکلات زناشویی تقسیم کارها در منزل، به اندازه عوامل دیگر در ایجاد مشکلات بین زوجین تأثیر گذار است و باعث مراجعه آنها به مراکز مشاوره می شود.

    برای رفع این مشکل می توان تمام امورات منزل را در لیستی نوشت و هر کدام از زن و مرد به صورت منصفانه تعدادی از کارها را به عهده بگیرد. به طور مثال هر کدام می توانید کارهای مورد علاقه خود را به عهده بگیرید. یا اگر هیچ کدام، علاقه ای به انجام کارهای منزل ندارید می توانید از سرویس خدمات برای انجام کارهای خانه استفاده کنید.

     

    تأثیر صداقت از دیدگاه مشاوران مرکز مشاوره مشکلات زناشویی

    صداقت و اعتماد از مهم ترین ارکان یک رابطه هستند. اگر اعتمادی بین زوجین وجود نداشته باشد، پایه و اساس زندگی سست خواهد شد و با کوچکترین مشکلات، به بن بست خواهند رسید. پیروی از نکات زیر می تواند در ایجاد اعتماد بین زن و مرد مؤثر باشد.

    – خوش قول و قابل اعتماد بودن

    – پایداری بر سر حرف خود

    – دروغ نگفتن

    – عادل و منصف بودن

    – احترام به احساس متقابل

    – اعتراف به اشتباه و عذر خواهی برای آن

    – احترام به حریم خصوصی

    شنونده خوب بودن

    – حسادت نکردن

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا