چگونه محلول نمکی یا نرمال سالین تهیه کنیم؟⭐

چگونه محلول نمکی یا نرمال سالین تهیه کنیم؟
  • چگونه محلول نمکی یا نرمال سالین تهیه کنیم؟

    برای تهیه محلول نمکی یا نرمال سالین، شما ابتدا باید از نمک خالص و آب که قابلیت محلول شدن داشته باشند، استفاده کنید. در اینجا ما از نمک ساده استفاده خواهیم کرد، اما می توانید از نمک نرمال هم استفاده کنید.

    ابتدا، با استفاده از یک پایانه میکرومتری، مقدار مورد نیاز نمک را تعیین کنید. برای تهیه محلول نرمال سالین، باید هر لیتر آب حدود ۵۸.۴۴ گرم نمک در آن حل شود. اگر می خواهید مقدار کمتری از محلول سالین داشته باشید، می توانید به همین نسبت مقدار نمک را کاهش دهید.

    بعد از تعیین مقدار مورد نیاز نمک، آن را در یک فنجان پر آب حل کنید. بهتر است از آب گرم استفاده کنید تا نمک بهتر و سریعتر حل شود. همچنین، می توانید آب را در یک قابلمه روی شعله گاز گرم کنید تا آن را گرم کنید.

    وقتی که نمک به خوبی در آب حل شد، می توانید آن را با استفاده از یک قیف آزمایشی، به گونه ای که یک مختصات متریک یا یک لیتر نشان دهنده کمی از ناخالصی ها نداشته باشد، بررسی کنید.

    حالا محلول نمکی خود را به یک مخزن نگهداری انتقال دهید. می توانید از یک بطری پلاستیکی یا شیشه ای استفاده کنید، اما مهم است که مخزن تمیز باشد و هیچ ذرات ناخالصی در آن وجود نداشته باشد.

    محلول نرمال سالین شما آماده استفاده است. می توانید آن را در آزمایشگاه و یا در منزل به عنوان یک محلول ضد عفونی کننده استفاده کنید. با نکات فوق، شما می توانید به راحتی محلول نرمال سالین خود را تهیه کنید و از آن در زمینه های مختلف استفاده کنید.

    نرمال سالین استریل، مخلوط آب و نمک است. غلظت این محلول شبیه به اشک، خون و سایر مایعات بدن است. مخلوط آب و نمک یک راه حل طبیعی برای درست کردن یک محلول استریل است. محلول نمکی مصارف مختلفی مانند شستشو گلو، بریدگی و عفونت‌های پوستی دارد. با آب و نمک می‌توانید بهترین محلول شستشو را درست کنید. آب و نمک موادی ساده، ارزان و در دسترس هستند که در تمامی‌آشپزخانه‌ها یافت می‌شوند.

    در این مطلب روش درست کردن این محلول تاثیر گذار و طبیعی را به شما آموزش خواهیم داد:

    روش اول : بوسیله ماکروویوبرای تهیه این محلول از نمک‌های معطر، مصنوعی، طعم دار و رنگی استفاده نکنید؛ حتما باید از نمک خالص برای درست کردن محلول نمکی استفاده شود؛ اطمینان حاصل کنید نمک مورد استفاده شما عاری از هر گونه مواد نگهدارنده و ید باشد، فاقد هرچیزی که پوست و بینی شما را تحریک کند.

    ۱.شوری این محلول را باید به درجه شوری اشک برسانید،  ۱/۲ قاشق چای خوری معادل ۲ گرم نمک را در یک فنجان بریزید. اگر از نمک دریایی که درشت دانه است استفاده می‌کنید، بدانید که حجم نمک دریایی ۵ برابر حجم نمک خوراکی است. در برخی دستورالعمل‌ها آمده است که می‌توانید  نصف قاشق چای خوری جوش شیرین نیز استفاده کنید اما نیازی نیست.

    ۲.این مقدار نمک برای ۱ فنجان آب در نظر گرفته شده است، اگر شما می‌خواهید از آب بیشتری استفاده کنید، باید میزان نمک را نیز افزایش دهید. اگر این محلول را برای کودک درست می‌کنید باید از نمک کمتری استفاده کنید اما برای بزرگسالان اگر فقط کمی‌شورتر باشد مشکلی ایجاد نمی‌شود، اما فقط کمی‌شورتر.

    ۳.پس از ریختن نمک داخل ۱ فنجان آب داغ که از جوش افتاده باشد، محلول را به مدت ۱ دقیقه یا بیشتر در مایکروویو قرار بدهید و یا اگر از کتری استفاده می‌کنید اجازه ندهید به نقطه جوش برسد.

    از یک درپوش استفاده کنید و بوسیله یک قاشق محلول را کاملا مخلوط کنید. اگر طولانی مدت از درپوش استفاده کنید احتمال تجمع بخار آب افزایش می‌یابد.

    اطمینان پیدا کنید که محلول کاملا مخلوط شده باشد..دقت کنید تا محلول کثیف و آلوده نشده باشد در غیر این صورت آن را دور بریزید. می‌توانید از آب استرلیزه و یا آب جوشیده شده استفاده کنید. این روش به شما اطمینان می‌دهد که همه چیز استریل و بهداشتی است.

    ۴.بسته به نیاز خود می‌توانید برای شستشو ، تمیزی و غرغره کردن از محلول استفاده کنید. اما مواظب باشید که محلول را قورت ندهید و از این محلول برای زخم‌های باز استفاده نکید.

    برای استرلیزه کردن پیرسینگ(سوراخ  گوش و ناف) می‌توانید از نرمال سالین استفاده کنید اما فقط ناحیه را با محلول پاک کنید و شستشو ندهید.

    ناخن و پوستی را که دچار عفونت شده (اما نه زخم‌های باز) را می‌توانید ۴ بار در روز با نرمال سالین شستشو دهید.

    برای رفع گلو درد از این محلول، صبح و شب استفاده کنید، اما محلول را قورت ندهید. اگر گلو درد شما طولانی شد، بعد از ۲ روز به پزشک مراجعه کنید.

    روش دوم : استفاده از اجاق گاز. یک فنجان آب و ۱/۲ قاشق چای خوری نمک را در ماهیتابه بریزیدتقریبا برای ۱فنجان آب، دو و نیم گرم نمک احتیاج دارید. اطمینان حاصل کنید که نمک بدون ید و فاقد مواد نگه دارنده، رنگ ، عطر و یا هر چیز مصنوعی دیگری که غیر ضروری است باشد.

    ۱/۲ قاشق چای خوری  نمک زیاد شور به نظر نمی‌رسد، پس می‌توانید کمی‌نمک اضافه کنید. برای بزرگسالان، اضافه کردن کمی‌نمک بیشتر مشکلی ایجاد نمی‌کند. درصد شوری محلول سالین شبیه به اشک انسان است یعنی ۰٫۹٪ شور است.

    ۱۵دقیقه بجوشانیددرب ماهیتابه را بگذارید. اگر از درب برای ماهیتابه استفاده نکنید، آب تبخیر شده و بیش از حد شور می‌شود، پس زمان خود را تنظیم کنید.

    . مصارف محلولاستفاده‌های رایج محلول سالین  پاک سازی سینوس‌ها، کمک به رفع گلو درد و یا شستشو لنزهای چشمی‌است.

    فقط مطمئن شوید که محلول سالین را به جا، درست و مناسب استفاده  کنید.

    اگر از محلول سالین برای غرغره کردن استفاده می‌کنید، اجازه دهید محلول سرد شود یا حداقل ولرم شود، زیرا ممکن است گلوی شما را بسوزاند؛ همین اتفاق ممکن است برای مسیر بینی و یا روی پوست نیز بیفتد و مشکل را تشدید کند.

     نگه داری از محلول سالینباقیمانده محلول سالین را می‌توانید به یک شیشه، بطری و یا فنجان استریل شده انتقال دهید. برای این که اطمینان پیدا کنید ظرف شما استریل است می‌توانید آن را بجوشانید و سپس باقیمانده محلول را در آن بریزید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا