علت اصلی هم آغوشی

علت اصلی هم آغوشی
  • علت اصلی هم آغوشی

    علت هم آغوشی و نیاز جنسی موضوعی است که بیشتر ما از آن بی خبر هستیم.در این مقاله قصد داریم شما را با علت هم آغوشی با تکیه بر تحقیقات علمی آشنا کنیم.
    تستسترون هورمون اصلی در تحریک جنسی مردها است که در مردها ۱۰ تا ۲۰ برابر بیشتر ترشح می‌شود. و به همین علت است که قوه شهوت مردها بیشتر است. تستسترون مردها را پرموتر، بزرگ‌تر، قوی‌تر و خشن‌تر و شهوتی‌تر از زن‌ها می‌کند. اما قطعاً هورمون آکسی تاکسین زن‌ها بالاتر است.

    آشنایی با هورمون هم آغوشی

     

    آکسی تاکسین که به “هورمون هم آغوشی” معروف است، در زمان ارگاسم به مقدار زیادی در بدن زن و مرد آزاد می‌شود. به محض آن که نعوذ در مردها اتفاق بیفتد. میزان اکسی‌تاکسین در بدنش کاهش پیدا می‌کند و به همین علت است که مردها پس از نزدیکی به هم آغوشی بی‌علاقه می‌شوند. در حالی که این مسئله برای زن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

    نتیجه یک بررسی در سال ۲۰۰۶ توسط دکتر ربکا ترنر؛ پروفسور بخش روان شناسی دانشگاه بین‌المللی در سانفرانسیسکو، نشان داد این هورمون در پیوندهای احساسی به منزله چسب عمل می‌کند. وقتی افراد با هم پیوند می‌خورند یا به زبان ما “عاشق می‌شوند” سطح اکسی‌تاکسین در بدن بالا می‌رود.

    این همان هورمونی است که در برابر فردی که به او تمایل داریم به ما احساس گرم و مطبوعی می‌دهد.

    هورمون هم آغوشی در مردان بیشتر است و یا زنان؟

     

    سطح هورمون آکسی تاکسین در زن‌ها بالاتر است و به همین علت زنان در ابتدای رابطه، عمیق‌تر از زوجشان عاشق می‌شوند. هرچه میزان تولید هورمون اکسی‌تاکسین بالاتر باشد، دلبستگی آن‌ها شدیدتر می‌شود و پیوندشان با طرف مقابل عمیق‌تر می‌شود. همین که نام معشوق خود را بشنود، یا بدی او را استشمام کند و آهنگ‌هایی گوش کند که او را به یادش بیندازد، سطح آکسی‌توسین خونش بالاتر می‌رود.

    اسباب و اثاثیه گران قیمت، وسایل آرایش‌های مارک دار، جواهر آلات و اتومبیل‌های ورزشی جدید نمی‌تواند شرایط احساسی یک زن را پنهان کند.

    اگر زن عاشق شود، هورمون‌هایی که در بدن او ترشح می‌شوند خون را به سمت گونه‌های او می‌برند و او را برافروخته‌تر و درخشنده‌تر می‌کنند و گرمی و حرارت از بدنش ساطع می‌شود. و اگر دلبسته کسی نشده و بی تفاوت باشد، این حالت را هم به راحتی می‌توان از چهره‌اش فهمید.

    نتیجه مطالعات دیود باس

    مطالعاتی که توسط دیوید باس انجام شده نشان داده است که وقتی زوجی در مرحله “عاشق شدن یا علاقه‌مندی” هستند، سطح تستسترون مرد کاهش پیدا می‌کند در حالی که سطح آکسی‌توسین بالا می‌رود تا پروسه پیوند و دلبستگی را سریع‌تر انجام دهد. این مسئله مردها را آرام‌تر، خوش خلق تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کند.

     

    در همان زمان سطح تستسترون در زن‌ها بالا می‌رود و باعث هیجان و صمیمیتی می‌شود که آن‌ها در ابتدای یک رابطه جدید احساس می‌کنند. این افزایش هورمون تستسترون، زنان را شهوتی‌تر می‌کند و در زوج این توهم را ایجاد می‌کند که پروسه رابطه جنسی زن و مرد یکسان است. حدود سه تا نه ماه پس از آغاز رابطه، نیازهای جنسی آن‌ها به حالت “پیش فرض اولیه” برمی گردد.

    و این ذهنیت را در مرد ایجاد می‌کند که همسرش علاقه‌ای به رابطه جنسی ندارد و زن تصور می‌کند که مردش دیوانه‌ی رابطه‌ی جنسی است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا