زندگـی نامه آیت الله عباس تبریزیان

  • زندگـی نامه آیت الله عباس تبریزیان

    زندگی نامه آیت الله شیخ عباس تبریزیان با تمام جزئیات گرد آوری نموده ایم و از اکتشافات این مرد بزرگ ونیز و آدرس منزل و تلگرام ایشان را نیز در مطلب زیر قرار داده ایم با ما در سایت  همراه باشید

    آیت الله عباس تبریزیان-بیوگرافی ایت الله عباس تبریزیان-زندگینامه آیت الله عباس تبریزیان-دکتر آیت الله عباس تبریزیان-آدرس آیت الله عباس تبریزیان-

    تولد:

    حضرت آیت‌الله شیخ عباس تبریزیان در سـال ۱۳۴۱ ھ.ش در شهر مذهبی نجف اشرف و در خانواده‌ای مذهبی دیده به دنیا گشودند. پدربزرگ ایشان [محمدعلی] متولد تبریز بودند و در زمان طفولیت به عراق هجرت نمودنـد و بعدها از تجار بزرگ نجف شدند. پدر ایشان [فاضل] دبیر زبان انگلیسی، از مبارزین سیاسی بودند و با آیت‌الله صدر همیاری می‌نمودنـد ، و به این خاطر به مدت ۲۰ سـال راهی زندان شدند و پـس از آن به اجبار از عراق بیرون گشتند، در آن وقـت آیت‌الله تبریزیان حدود ۱۸ سـال داشتند، پدر ایشان ضمناً از مشوقان مهـم آیت‌الله تبریزیان برای داخل به حوزه علمیه و تحصیل در علوم دینی بودند.

    هجرت و تحصیل:

    آیت‌الله شیخ عباس تبریزیان در سن چهفرستادن گی وارد مدرسه شدند، در شانزده‌سالگی موفق به دریـافت مدرک دیپلم گشتند و پـس از آن وارد حوزه علمیه نجف شدند.

    ایشان در طول تحصیل خود در حوزه علمیه نجف از محضر اساتید بزرگی چون آیت‌الله العظمی خویی و آیت‌الله العظمی صدر بهره‌مند شدند.

    آیت‌الله تبریزیان به دلیـل ارتباطی که با آیت‌الله صدر و کار ‌های سیاسی ایشان داشتند چند بار دستگیر و راهی زندان شدند.

    بعد از آن در سن ۱۸ سالگی به اجبار به ایران هجرت نمودند و در ابتدا مدت کوتاهی در قم ساکن شدند، بعـد به دعوت عموهایشان که در مشهد مقدس ساکن بودند در سـال ۱۳۵۹ ھ.ش به مشهد مقدس نقل محل نموند و در آنجا به ادامه تحصیل پرداختند؛ ایشان در این عصری افتخار شاگردی مرحوم آیت‌الله‌العظمی میرزا علـی فلسفی نصیب‌شان گشت.

    تخصص مهـم ایشان فقه و اصول است و به شیوه متفرقه به مطالعات طبی هـم می‌پرداختند، ایشان ضمناً در حوزه عرفان، اخلاق، موعظه، تاریخ و سیره پیامبر هـم مطالعه و آثاری دارند.

    ایشان در سن چهل‌سالگی تدریس درس بیرون را آغاز نمودنـد و پیش از آن هـم به تدریس دروس حوزه در سطوح عالی سرگرم بودند از جمله وسائل، مکاسب و کفایه.

    زندگـی شخصی:

    ایشان در سن ۱۹ سالگی ازدواج نمودنـد ، و در آغاز زندگـی در منزلی بودند که به دلیـل وسعت زیاد، تمام مواد غذایی را در درون منـزل ساخته می‌نمودنـد و از این رو با طرز ساخته و استفاده تمام مواد موردنیاز زندگـی به‌صورت طبیعی، آشنا شدند و به گفته ایشان این سبک زندگـی عالی و همسو با آموزه‌های طب اسلامی بود و با تغییر سبک زندگـی و به تعبیری درحال حاضر ی شدن، ارزش آن نوع زندگـی خیلی بیشتر برایشان عیان گشت. ایشان می‌فرمایند : «ما در قبلی تماماً و با ظرافت آموزه‌های اسلامی را در سبک زندگـی عمل می‌کردیم که از پدرانمان به ارث برده بودیم و هر چند منشأ آن را نمی‌دانستیم ولی بعدها که با طب اسلامی آشنا شدیم پی بردیم که همـه آن آموزه‌ها منشأ روایی داشته و کلام اهل بیتم بوده است.»

    انگیزه داخل ایشان به طب:

    ایشان بطور کلی ایده مطالعه در روایات طبی و معرفی طب اسلامی را در سر داشتند، ولی وقتی که همسـر ایشان انـدکی بعد از ازدواج مبتلا به سرطان می‌شود و پزشکان از مداوای وی قطع امید می‌کنند، ایشان با انگیزه قوی‌تر و بطور جدی به مطالعه در طب اسلامی می‌پردازند، و در مدت وقـت کوتاهی موفق به بهبـود کامل می‌گردند و تصمیم می‌گیرند که با تکمیل مطالعات و ارائـه آن‌ها، دیگران را هـم بهره‌مند سازند.

    ایشان در وقـت تحصیلات و مطالعه تنها ۴ ساعت در شبانه‌روز می‌خوابیدند و به شدت کوشش می‌نمودنـد .

    آثار علمی:

    آثار علمی ایشان بطور کلی به دو گروه تقسیم می‌شود آثاری که ایشان تألیف کرده ‌اند مثل کتاب «العد التنازلی فی نـشانه ظهور المهدیع» و «اسماء الرسول المصطفیص»؛ و هـم آثاری که سرانجام تدرست و پژوهش ایشان است که اما خیلی است و قریب هشتاد جلد کتاب می‌باشند، از جمله «رسائل المیرزا القمی» و «کشف الغطاء عن مبهمات الشریعه الغراء».

    اساتید ایشان:

    بعضـی از اساتید ایشان عبارتند از حجج اسلام و آیات عظام:
    ۱- میرزا علـی فلسفی
    ۲- سید محمد موسوی نژاد
    ۳- سید حسن تبادکانی
    ۴- محمدی نجفی
    ۵- سید حسن مرتضوی
    ایشان با دقت به نبوغ ویـژه در نوجوانی در دروس آیت الله شهید محمد باقر صدر و آیت الله خویی کمپانـی می کرده است، در یکـی از روزها که ایشان همراه با یکـی از بستگان خویش که ازعلما بودند در جلسات درس آیت الله صدر کمپانـی کرده و مورد سئوال استاد قرار میگیرند که با دقت به حفظ بودن مطالب روز قبلی درس استاد، تعجب آیت الله صدر و همیاران را برمی انگیزند.

    آثار ایشان:

    آشنایی ایشان با علوم گوناگون ی مانند  فقه ، اصول ، رجال ، درایه ، حکایت ، اخلاق ، کلام ، طب ، تاریخ ، ادبیات ، لغت ، تراجم ، ادیان ، نسخ خطی ،علوم قرآن  سبب پدیدار شدن بیشتر از صد جلد اثر مکتوب هستنـد که از جمله آثار وی می‌ توان به مسائـل پایین اشاره کرد


    کتب، حاوی :

    ۱- اسماء الرسول المصطفی [صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌آله‌ وسلم]  جلد ۱
    ۲- اسماء الرسول المصطفی [صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌آله‌ وسلم]  جلد ۲
    ۳- اسماء الرسول المصطفی [صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌آله‌ وسلم]  جلد ۳
    ۴- العجایب و الاسرار
    ۵- الدرست فی مواعظ الرسول المصطفی [صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌آله‌ وسلم] ۶- العد التنازلی فی نـشانه الظهور المهدی علیه السلام
    ۷- دراسه فی طب الرسول المصطفی [صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌آله‌ وسلم] جلد ۱ [الامراض] ۸- دراسه فی طب الرسول المصطفی [صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌آله‌ وسلم] جلد ۲ [العلاج العام] ۹- دراسه فی طب الرسول المصطفی [صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌آله‌ وسلم] جلد ۳ [العلاج الخاص و الوقایه] ۱۰- ارشادات الرسول المصطفی [صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌آله‌ وسلم] فی الصحه و طول العمر
    ۱۱- مـوارد مستحدثه پزشکی
    ۱۲- اخلاق الرسول المصطفی [صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌آله‌ وسلم]

    تقریرات و جزوات، حاوی پژوهش کتب:

    ۱- مستند الشیعه      ۲۰ جلد
    ۲- ریاض المسائل    ۱۵ جلد
    ۳- اسناد الاحکام    ۸  جلد
    ۴- الاستقصاءالاعتبار  ۷  جلد
    ۵- غنائم الایام فی مـوارد الحلال و الحرام   جلد ۱   کتاب الطهاره
    ۶- غنائم الایام فی مـوارد الحلال و الحرام   جلد ۲   کتاب الصلاه
    ۷- غنائم الایام فی مـوارد الحلال و الحرام   جلد ۳   کتاب الصلاه
    ۸- غنائم الایام فی مـوارد الحلال والحرام    جلد ۴   الزکاه والخمس
    ۹- غنائم الایام فی مـوارد الحلال والحرام    جلد ۵   کتاب الصوم
    ۱۰- غنائم الایام فی مـوارد الحلال والحرام  جلد ۶   کتاب الصوم والاعتکاف
    ۱۱- الرسائل الرجالیه محمد بن ‌محمد ابراهیم کباسی   ۴ جلد
    ۱۲- کشف الغطاء عن مبهمات الشریعه الغراء [جعفربن‌خضر کاشف‌الغطاء] ۴ جلد
    ۱۳- رسائل المیرزا القمی   ۲ جلد
    ۱۴- تمهید القواعد
    ۱۵- عوائد الایام
    ۱۶- الفقیه [شرح احوال فقها] ۱۷- مستدرک الوسائل
    ۱۸- اجوبه المسائل المقدادیه

    در پایان، توصیه آیت‌الله تبریزیان به طلاب:

    درحال حاضر ه اکثر طلبه‌ها علاقه‌مند به تحصیل در علم فقه و اصول می باشند ولی متأسفانه فقط اقلیتی به درجه اجتهاد می‌رسند و الباقی طلاب تحصیلاتشان بی‌استفاده می‌ماند چون حتی خودشان هم نمی‌توانند به نظـر شان عمل کنند، پس خوب است که به علوم اسلامی دیگر گرایش داشته باشند مثل تاریخ که ما شیعیان در این زمینه کمبود داریم و ضمناً اقتصاد، تفسیر، ترجمه و به ویژه طب اسلامی که خیلی جای کار دارند.

    نکته دیگر اینکه طب اسلامی دربین دیگر علوم دینی خصوصـیت مهمی دارد و آن این است که صحت یافته های طب اسلامی بصورت عینی قابل تجربه و مشاهده است و این برتریـن سند برای رسیدن به یقین است که نزدیک به دیگر علوم اسلامی این خصوصـیت را ندارند، علاوه براین از آنجا که این علم براحتی و خیلی می‌تواند به وسیـله مردم استفاده گـردد و مردم خود عملاً شگفتی‌ها و فوائد کلام اهل‌بیتم را در زندگـی ‌شان مشاهده کنند، عقائدشان به اسلام، علوم اسلامی و علماء خیلی قـوی کردن می‌گردد، و از این نظـر ، طب اسلامی در نوع خود می‌تواند یکـی از برتریـن روش‌های تبلیغ چه برای مسلمانان و چه غیرمسلمانان باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا