چگونه یک روانشناس بالینی خوب در اصفهان انتخاب کنیم؟

روانشناس بالینی خوب در اصفهان
  • چگونه یک روانشناس بالینی خوب در اصفهان انتخاب کنیم؟

    چگونه یک روانشناس بالینی خوب در اصفهان انتخاب کنیم؟ این یک سوال مهم است که برای بسیاری از افرادی که به دنبال کمک درمانی هستند، پیش می آید. انتخاب یک روانشناس بالینی که بتواند به شما کمک کند تا با مشکلات و نگرانی های خود مقابله کنید، مهم است و ممکن است برای بسیاری از افراد سخت باشد. در ادامه به برخی از روش هایی که می توانید برای پیدا کردن یک روانشناس بالینی خوب در اصفهان استفاده کنید، اشاره خواهیم کرد:

    ۱- مراجعه به دفتر دانشگاه های روانشناسی: می توانید به دفتر دانشگاه های روانشناسی در اصفهان مراجعه کنید و درخواست کمک درمانی خود را مطرح کنید. معمولاً دانشگاه ها ارتباط خوبی با روانشناسان بالینی دارند که می توانند به شما کمک کنند.

    ۲- جستجوی روانشناس بالینی در اینترنت: می توانید در اینترنت جستجو کنید و به دنبال روانشناسان بالینی در اصفهان بگردید. با جستجو در اینترنت می توانید به طور مستقیم با روانشناسان بالینی در اصفهان تماس بگیرید و با آنها قرار ملاقات داشته باشید.

    ۳- درخواست راهنمایی از دوستان و خانواده: اگر شما دوستان یا خانواده ای دارید که در گذشته با روانشناس بالینی همکاری کرده اند، می توانید از آنها هدایت و راهنمایی بگیرید و به دنبال روانشناس بالینی مناسب برای خود باشید.

    ۴- مراجعه به مراکز درمانی: می توانید به مراکز درمانی در اصفهان مراجعه کنید و درخواست کمک درمانی خود را مطرح کنید. معمولاً مراکز درمانی دارای یک گروه روانشناسی هستند که می توانند به شما کمک کنند.

    در نهایت، انتخاب یک روانشناس بالینی خوب در اصفهان بستگی به شرایط شما دارد و باید به دنبال یافتن یک روش مناسب برای خود باشید. برای این منظور، می توانید با بررسی دقیق و شناخت دقیق نیازهای خود، به دنبال یافتن یک روانشناس بالینی خوب در اصفهان باشید.

    همه ما ممکن است در برهه ای از زمان، دچار مشکلاتی شده و نیاز به کمک داشته باشیم. امروزه بسیاری از انسان ها دچار مشکلاتی هستند که کنترل آنها فراتر از توانشان است. مشکلاتی مانند مشکلات ازدواج، مرگ عزیزان، افسردگی، و مشکلاتی مشابه که گریبان گیر می شود. رفع این مسائل چاره ای جز مراجعه به روانشناس بالینی ندارند. اما اگر بخواهیم به یک روانشناس بالینی خوب در اصفهان مراجعه کنیم، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

    مراجعه به روانشناس بالینی چه زمانی نیاز است؟

    برخی از مشکلات روحی که در اثر تغییراتی در روند زندگی انسان به وجود می آیند، نیازی به روانشناسی نخواهند داشت. اما مرز میان این ها باریک است و تشخیص نیز کار ساده ای نخواهد بود. یک روانشناس بالینی خوب در اصفهان و یا دیگر شهرها، باید در رابطه با بررسی چنین موضوعی دقت بیشتری صرف کنند.

     

    با این حال، زمانی که احساس غم و اندوه طولانی مدت، باعث آزار فرد شود احتمالاً دچار مشکلات روانی شده است و نیاز به درمان دارد. در صورتی که حتی با وجود کمک های اطرافیان و والدین نیز آن احساسات آزاردهنده از بین نمی روند.

    همچنین اگر انجام وظایف و امور روزانه دشوار شوند و فرد هیچ گونه تمایل و انگیزه ای برای انجام آنها نداشته باشد، احتمال مبتلا بودن به مشکلات روحی بالا است. به طور مثال اگر فرد در طولانی مدت برای انجام کارهایی مانند انجام کارهای منزل، کارهای بیرون از خانه و… انگیزه ای نداشته باشد، علائم خوبی به نظر نمی رسند.

    در مواقعی، بیمار دچار نگرانی های شدید از وقوع اتفاقات ناگوار است. در واقع دائماً انتظار بدترین اتفاقات ممکن را دارد و هیچ آرامشی در زندگی تجربه نمی کند. این بیماران رفتارهایی مانند سوء مصرف مواد،‌ رفتار تهاجمی و… دارند که موجب آسیب رساندن به خود و دیگران می شود.

    تفاوت های روانشناسی و روان درمانی چیست؟

    چرا انتخاب روانشناس بالینی خوب در اصفهان اهمیت دارد؟ روانشناسی بالینی در زمینه روان درمانی و دیگر روش های درمان روانشناختی تخصص دارد. روش هایی مانند تحلیل رفتار انسان، ارزیابی سلامت روان، تلاش برای تغییر رفتار انسان و… در این گروه جای می گیرند. در واقع مشاوره، بر روی تغییر احساسات و نگرش بیماران کار می کنند تا الگوهای رفتاری بیماران را تغییر دهند و الگوهای سالم تری را جایگزین کنند.

     

    در حالی که روان درمانی رابطه ای بین بیمار و درمانگر است. در این رابطه بیمار کاملاً آزادانه می تواند در مورد مشکلات خود صحبت کند. این اطلاعات می تواند محرمانه و یا غیر محرمانه باشد. اما در صورتی که مشاور در روانشناسی بالینی بر محرمانه بودن اطلاعات بسیار پافشاری دارد.

    می بینیم که تفاوت های این دو زیاد نیست و برای رفع مشکلات روحی و روانی خود باید روانشناس و یا روان درمان مناسبی پیدا کرد. زیرا هر کدام از آنها تخصص مشخص و متفاوت خود را دارند. همچنین با توجه به سوءاستفاده های بسیاری که در شهرهای بزرگی چون اصفهان، از تفاوت های این دو روش می شود، باید در انتخاب خود حداکثر دقت را به کار برد.

    چگونه یک روانشناس بالینی خوب در اصفهان پیدا کنیم؟

    برای پیدا کردن یک روانشناس بالینی متخصص، می توان از پزشکان و یا متخصصان دیگر کمک گرفت. همچنین می توان با مرکز بهداشت روانی محلی در اصفهان تماس گرفت و از راهنمایی آنها استفاده کرد. حتی می توان از دانشگاه ها و دانشکده های روانشناسی بالینی نیز کمک گرفت.

     

    سؤالاتی که از یک روانشناس باید پرسید

    • آیا شما مجوز کار دارید؟
    • چند سال است که مشغول به مشاوره هستید؟
    • آیا تجربه درمان فردی با مشکلات من را دارید؟
    • چه روش درمانی را برای درمان بیماری او در نظر گرفتید؟
    • هزینه جلسات مشاوره چقدر است؟
    • چه نوع بیمه ای را قبول می کنید؟

    سؤالاتی از این دست که می تواند شرایط بهتری برای انتخاب یک روانشناس بالینی خوب در اصفهان و سایر شهرها فراهم کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا