جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » آکادمی روابط عاطفی و ازدواج » در مشاوره ازدواج چه می گویند؟ (سوالات مشاوره قبل از ازدواج)

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

برای شروع یک زندگی دو نفره با حداقل ترین مشکلات داشتن توانایی الزامی است.

  • اما این مهارت و توانایی از چه راهی به دست می آید؟
  • آیا مثل گذشته فقط استفاده از تجارب دیگران کافیست؟

باید بگوئیم که در گذشته از تجارب دیگران بیشتر استفاده می شد چون افرادی کاربلد که بتوانند مهارت را آموزش دهند کمتر پیدا می شد. اما امروزه با وجود انواع کلینیک های روان شناسی و حتی سایت های روانشناسی مانند شیک اندیش بهتر است که زوجین برای یادگیری مهارت از این راه هم استفاده کنند.

مشاوره به زوجین قبل از ازدواج مزایای زیادی دارد که باعث می شود زوجین با حداقل ترین مشکلات در آینده روبرو شوند. گرفتن مشاوره باعث خودشناسی و دیگرشناسی می شود. به همین جهت به افراد توصیه می شود حتما برای این کار اقدام کنند و از نکات این جلسات استفاده کنند.

بهترین زمان برای مشاوره ازدواج

 

گرفتن مشاوره ازدواج زمان خاص خود را می طلبد. نتیجه بخش بودن این جلسات زمانی است که افراد به موقع برای این کار اقدام کنند.

مشاوره ازدواج بلافاصله بعد از خواستگاری ممنوع

در این زمان هنوز اولین مراحل آشنایی است. تازه حرف با هم بودن پیش آمده و زوجین با داشتن حیا نمی توانند در این جلسات حضور یابند. اول باید از پذیرش یکدیگر به صورت پنجاه درصد اطمینان داشته باشند و سپس برای مشاوره اقدام کنند. در برخی موارد هم که نیاز به آزمایش های بیشتر مثل آزمایشات ژنتیک دارند، باید همه این کارها انجام و نتیجه گرفته شود. سپس برای پیدا کردن یک متخصص خوب و کار بلد اقدام کنند.

حتما بخوانید
خطرات طولانی شدن دوران عقد | چرا نباید دوران عقد طولانی شود؟

مشاوره ازدواج بعد از عقد تاثیر چندانی ندارد!

مشاوره باید در زمان نامزدی و چندین جلسه رفت و آمد پس از خواستگاری انجام گیرد. این بهترین موقع برای رفتن به جلسات مشاوره است. دوره بعد از عقد از کیفیت جلسات کاسته خواهد کرد زیرا در این موقع وابستگی عاطفی بین طرفین هم زیاد شده است. وقتی هم که دو نفر وارد رابطه عاشقانه شوند سخت تر می توانند شرایط واقع بینانه هم دیگر را ببینند.

 

به همین علت:

بهترین موقع مشاوره ازدواج را بیشتر زمان آشنایی و نامزدی می دانند که وابستگی کمتری بین زوجین باشد.

در مشاوره ازدواج چه می گویند؟ و چه سوالاتی پرسیده می شود؟

مشاوره ازدواج برای تعیین بسیاری از رفتار و افکار زوجین طراحی شده است. این تعیین و تشخیص را با یک سری سوالات و تست های روانشناسی، متخصص مورد نظر به عهده دارد. با وجود این سوالات و حرف هایی که در مشاوره گفته می شود یک سری اتفاق نظرها، تفاهمات و تصمیمات گرفته می شود که خوشایند برای هر دو طرف است.

مورد دیگری هم که در مشاوره ازدواج مورد بررسی قرار می گیرد کنکاش مهارت های زندگی مشترک است. به زوجین آموزش های لازم برای مواجه با مشکلات همسر و حتی خانواده ها و همچنین وظیفه زن نسبت به شوهر داده می شود.

 

مشاوره با پرسیدن سوالاتی مثل:

  • نظر زوجین از اولویت در انواع هزینه ها.
  • نظرشان در باره استقلال مالی یا حساب مشترک.
  • نحوه پس انداز کردن و سرمایه گذاری در آینده.
  • حقوق کاری خانم های مشاغل در زندگی.
حتما بخوانید
چگونه به دختری که دوستش داریم نزدیک شویم ؟❤️

و بسیاری سوالات دیگر که روانشناس با توجه به پاسخ ها مهارت لازم را جهت مدیریت مالی به هر دو آنها با توجه به شرایط آموزش خواهد داد.

روابط فردی و روابط جنسی یکی از مهمترین صحبت ها در جلسات مشاوره

صحبت درباره نوع رابطه افراد با یکدیگر و البته رابطه جنسی یکی از حرف های مشاوره است. این که از یکدیگر در نوع برخورد چه انتظاراتی دارند. و به چه رفتارهایی حساسیت دارند. در مورد مسائل جنسی هر فرد افکار متفاوتی دارد. بهتر است قبل از شروع زندگی مشترک اتفاق نظرات در این موضوع هم مشخص شود. باید زوجین در جلسات مشاوره ازدواج بدون هیچ خجالتی در مورد فانتزی ها و نوع رابطه خود صحبت کنند‌. باید درجه و اهمیت این رابطه برای هر کدام مشخص شود که همه این مسائل توسط سوالات و تست های گرفته شده مشخص خواهد شد و زوجین راهنمایی کاملی را دریافت خواهند کرد.

مشخص کردن زمان فرزند آوری در جلسات مشاوره ازدواج

 

بسیاری از افراد از ازدواج می ترسند چون مسئولیت بیشتری را باید به عهده بگیرند. زمانی هم این ترس موجب اختلاف می شود که حرف بارداری و زایمان و بچه از جانب یک نفر به میان آید. به همین دلیل مسئله فرزند آوری حتما باید در جلسه مشاوره مشخص شود. برخی دوست دارند که سریعا پس از تشکیل زندگی دو نفره صاحب فرزند شوند و برخی دیگر دوست دارند زمان فرزند آوری را به تعویق اندازند.

مشاور از هر دو زوج سوالاتی را می پرسد و با توجه به شرایط هر دو زمان تقریبی را برای آنها مشخص می کند. حتی در این مبحث از تعداد فرزند هم سوالاتی پرسیده می شود تا زوجین در این رابطه هم به یک نتیجه رضایت بخش برسند.

حتما بخوانید
تشخیص مزاج جنسی خواستگار(تشخیص طبع جنسی نامزد)⭐

صحبت از خانواده یکی دیگر از موضوعات مشاوره ازدواج

هر چقدر هم که زوج ها اعلام کنند که خانواده در زندگی آن ها بی تاثیر است باز هم اشتباه می کنند. همانطور که رابطه با خود فرد مهم است نوع رابطه با خانواده طرف مقابل هم اهمیت دارد. در این مورد مشاور سوالاتی از قبیل پذیرش خانواده ها و نحوه برخورد آنها با یکدیگر می پرسد. سپس مهارت های لازم جهت نوع و میزان برقراری رابطه با خانواده ها به زوجین آموزش داده می شود تا از نزاع خانوادگی در آینده جلو گیری شود.

 

مشاوره آنلاین با سایت روانشناسی شیک اندیش

با شرایط کنونی حضور زوج های جوان در مطب و کلینیک ها بسیار سخت شده است از این رو توصیه ما به شما استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین (غیر حضوری) است. سایت منتال لند جهت رفاه حال همه عزیزان در صدد برامد تا کلیه متخصصین چه در حوضه روانشناسی بالینی و چه در حوضه تنظیم خانواده بهترین افراد را در خود جمع آوری کند. کمک گرفتن از مشاورین این سایت از بسیاری در گیری های آینده کم خواهد کرد و چه بسا بسیاری از آنها را در همین دوره آشنایی از بین خواهد برد.

با گرفتن مشاوره از افراد کار بلد قبل از ازدواج درصد موفقیت در زندگی حتما چندین برابر بیشتر از نگرفتن مشاوره خواهد شد.

پس حتما از این موقعیت طلایی استفاده کنید.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “در مشاوره ازدواج چه می گویند؟ (سوالات مشاوره قبل از ازدواج)” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا