دارک وب یا وب عمیق چیست؟

  • معرفی دارک وب یا وب عمیق

     

    دارک وب یا وب عمیق چیست؟

    دارک وب | اگر فکر می نمایید با موتورهای جستجویی مثل Google و Bing می توانید کل وب را کاوش نمایید سخت در اشتباهید. به معنای واقعی کلمه موتورهای پیدا کردن تنها کمک می کنند پوسته وب را انـدکی خراش دهید. زیـر پوسته خارجی وب – پوسته خارجی همینجاست که هم اکنون این مقاله را می خوانید – لایه هایی دیگری وجود دارد که نمی توانید به آسانی به آنان دسترسی پیدا نمایید .

    معرفی وب تاریک یا وب عمیق-دارک وب-وب تاریک در ایران-دارک وب کجاست-وب تاریک دیپ وب – مجله هوریس

    ولی با انـدکی علم در مـورد این فضا می توانید به لایه های عمیق وب سفر نمایید و گنج هایی را کشف نمایید ( و احتمالا انـدکی بیشتر از گنج! ). در ادامه می خواهم یک راهنمای آسان و کوتاه در مـورد دارک وب و اینکه وقتی به آن نفوذ کردید چه چیزهایی پیدا می نمایید را در اختیارتان قرار دهم.

    دارک وب چیست؟

    پایه ا وب سه لایه دارد: surface web ( وب سطحی )، deep web ( وب عمیق ) و dark web ( وب تاریک ).

    وب سطحی در واقع حاوی هرآنچه است که به شیوه عمومی در دسترس است و یا با تایپ کردن در موتور های پیدا کردن یا به شیوه URL در مرورگر می توانید آنان را پیدا نمایید . وب عمیق یا deep web با عنوان وب نامرئی هـم شناخته می گـردد و حاوی همـه محتواهایی در وب می گـردد که به وسیـله موتور های استاندارد ایندکس نشده اند، مثل کاربران ایمیل، وب سایت های بانکی آنلاین و یا صفحاتی که برای کراولرها ( برنامه هایی که به شیوه سیستماتیک وب را می گردند تا ایندکسی از اطلاعات درست کنند ) غیر قابل دسترس است. بعضـی از این پیج ها چنان چه که لینکشان را داشته باشید کماکان قابل دسترس می باشند ولی بعضـی هـم به لاگین کردن احتیـاج دارند. بر حسب تخمین کارشناسان، وب عمیق ۵۰۰ مرتبه بزرگتر از وب سطحی است.

     


    با این حال وب تاریک یا dark web جانوری کاملا گوناگـون است. شکاف کوچکی است در وب که فقط به روی بعضـی نرم افزار های تخصصی مثل مرورگر Tor باز است. با این حال عبارت دارک وب اغلب برای اشاره به دارک نت استفاده می شـود ، شبکه های پوشش داده شده که برای ارتباطات ناشناس استفاده می گـردد و مبدا و مقصد ترافیک اینترنتی را نامعلوم می کند .

    چه کسانی از دارک وب استفاده می کنند؟

    مشخصه مهـم دارک وب ناشناس بودن است که این سبب زیبـا بودنش برای بیشـتر شده است. مثل بیشـتر از ابزارهای خلاقانه، دارک وب هـم ابزاری است برای انجام کار های مرموز و غیر قانونی، مثل پو*نوگرافی بچه ها و فروخـتن مواد مخدر، اسلحه و حسـاب های کارت های اعتباری دزدیده شده.

    یکـی از مشهـور ترین موردهای دارک وب، سایتی به نام Silk Road است اولیـن بازار مشکی جدید آنلاین مه در دارک وب ساخته شد. این وب سایت در سـال ۲۰۱۳ بسته شد و موسس آن هـم برای همـه عمر به زندان محکوم شد. طبیعی است که چندین سایت همانـند Silk Road در سـال های اخیر آغاز به کار نمـوده اند. این چندی پیش بود که یکـی دیگر از این فروشگاه ها به نام AlphaBay که روزانه ۶۰۰٫۰۰۰ تا ۸۰۰٫۰۰۰ دلار درآمد داشت به وسیـله قانون بسته شد.

    با این حال دارک وب برای بیشـتر از کار های قانونی ( اما برخـی از آنان بنا به نظر شما می تواند قانونی یا غیر قانونی باشد ) هـم استفاده می شـود . ادوارد اسنودن افشاگر مشهـور که برنامه جاسوسی دولت آمریکا از مردم را برملا نمـود از دارک وب برای فرستادن اطلاعات به خاجرا ی ها و رسانه ها استفاده کرد.

    خبرنگاران و فعالان سیاسی هـم برای در امان ماندن از دولت های مستبد یا اشخـاص دیگری که تمایـل دارند به آنان ضربه بزنند از دارک وب استفاده می کنند.

    در کشورهایی که دولت دسترسی به بعضـی وب سایت ها و شبکه های اجتماعی را محدود نمـوده است ابزار دارک وب به کاربران اجازه خواهـد داد از محدودیت ها گذر کنند.

    چطور به دارک وب دسترسی پیدا کنیم؟

    معروف ترین ابزار برای دسترسی به دارک وب مرورگر Tor است. با Tor می توانید به وب سایت هایی دسترسی پیدا نمایید که آدرسشان به .onion extension. ختم می شـود . اینها وب سایت هایی می باشند که منحصرا در دارک وب می توان به آنان دسترسی پیدا نمـود و با مرورگرهای عادی نمی توانید بازشان نمایید .

    آشنایی با دارک وب

    Tor شما را قادر می سازد به همـه سطوح دیگر و وب سایت های دارک وب دسترسی پیدا نمایید و ضمناً کاری می کند کاملا ناشناس بمانید چون ترافیک اینترنت شما را مختل می کند و به روی چندین کامپیوتر دیگر می فرستد.

    با این حال چند چیز می باشد که باید در مـورد Tor آگاه باشید :

    • تجربه وب گردی با Tor نسبت به دیگر مرورگرها خیلی نماید تر است و علـت ش هم فرآیند پنهـان سازی است.
    • بعضـی وب سایت ها ترافیک فرستادن ی از مرورگر Tor را مسدود می کنند.
    • در حالی که Tor شما را از استراق سمع و نظارت در امان نگه می دارد ولی نخواهد توانست از وب سایت هایی که محتوای مخرب دارند در امان نگهتان دارد.

    با به خاطر سپردن این ملاحظات از چرخیدن در دارک وب لذت ببرید و اما خود را به دردسر نیندازید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا