خیانت در محل کار (نشانه های خیانت در محل کار)⭐

خیانت در محل کار
  • خیانت در محل کار

    خیانت در محل کار یا قدرت طلبی در محیط کار به معنای عملی است که در آن فردی به نام همکار یا همکاران خود خیانت می‌کند و در برابر آنها آدم‌کشی یا خیانتکاری می‌کند. این رفتار معمولاً با هدف کسب منافع شخصی یا تحقیر و ضربه زدن به آخرین باورها و اعتماد همکاران صورت می‌گیرد.

    خیانت در محل کار می‌تواند در اشکال مختلفی رخ دهد؛ مثلاً فرد می‌تواند در حین انجام وظایف خود توسط مسئولیت‌های خود آرامش و اطمینان را به همکاران خود داده و سپس ماشین سازی و حرکت و رفتار نادرستی را برای به دست آوردن موقعیت و منافع شخصی انجام دهد.

    خیانت در محل کار معمولاً باعث ایجاد مشکلات جدی در محیط کار و بین همکاران می‌شود؛ بدین معنی که اعتماد همکاران از بین می‌رود و باعث تشنج و مشکلات بین فرد و گروه می‌شود که منجر به عدم تعامل و افت منافع مشترک می‌گردد.

    این رفتار ضمن آنکه به شخصی که خیانت می‌کند زندگی آسان تری می‌دهد، به عملکردهای ارزش تولیدی و عادی محیط کار آسیب‌های ویژه گلایه‌ای تاثیر می‌گذارند زیرا باعث بوجود آمدن یک ساختار عجیب و ضدقانونی در محیط کار می‌شود و باعث ایجاد اغتشاش در جریان کاری می‌گردد. بنابراین، خیانت در محل کار، علاوه بر اینکه برای خیانتکار منابع تولیدی را نابسامان می‌کند، در جامعه نیز اثرات منفی زیادی به همراه دارد و می‌تواند از بروز مسائل اجتماعی و سیاسی اساسی جلوگیری کند.

    برای جلوگیری از خیانت در محل کار، لازم است به ایجاد اصول و قوانین مشخص و سازمان‌دهی در محیط کار پرداخته شود و به ترویج ارتباطات صادقانه و اعتماد میان همکاران توجه وسیعی شود. همچنین، توجه به کنترل محیط کار و شفافیت در اعمال فرآیندها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که می‌تواند به بوجود آمدن موارد خیانت در محل کار جلوگیری کند. مهمترین اصل در جلوگیری از خیانت در محل کار، تلاش برای تقویت ارزش‌هایی از قبیل اخلاق و معنویات در محیط کار است که می‌تواند سیستمی را ایجاد کند که خیانت در آن قابلیت‌ها وارد نشود.

    خیانت به معنای بی وفایی و پیمان شکنی ست که افراد با حضور در اجتماع و گذراندن بیشترین زمان در محل کارشان ممکن است در مسیر شکستن تعهدشان نسبت به شریک زندگیشان قرار بگیرند.خیانت یکی از رویداد های بسیار تنش زایی ست که عوارض جبران ناپذیری را برای فرد خیانت کار و فرد خیانت دیده دارد . این عمل به صورت کلی ناپسند می‌باشد، اما گاها افرادی که این کار را انجام می‌دهند افرادی هستند که دارای مشکلات روحی و مشکلات عمیق تری در سطح زندگی اند.

    نشانه های خیانت در محل کار

    در صورت مشاهده کردن رفتارهای عجیب و غریب از سمت همسرتان برای مطمئن شدن باید بیشتر به کار های او توجه کنید تا بتوانید خیانت را تشخیص دهید و آگاهانه رفتار کنید. به چند نمونه از ابتدایی ترین و واضح ترین نشانه های خیانت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

    • افزایش توجه به تیپ و ظاهر خود
    • سفرهای کاری طولانی مدت و مشکوک
    • سرد شدن با همسر
    • مقایسه کردن شما با بقیه
    • اضطراب بیش از حد
    • بیماری های مقاربتی
    • کاهش رابطه جنسی و کاهش مایع منی
    • پنهان کاری یا دروغگویی
    • بی تفاوت شدن
    • درخواست جدایی
    • فاصله عاطفی
    • الویت قرار دادن کار
    • محبت کردن بیش از حد

    دلایل خیانت

    نارضایتی از رابطه جنسی:برطرف نشدن نیاز جنسی افراد با همسرشان زمینه را برای خیانت و برطرف کردن نیازشان با افراد دیگر افزایش می دهد.

    عدم عشق و علاقه به همسر : یکی از نتیجه های اجبار کردن جوانان برای ازدواج خیانت است. این امر باعث می شود افراد به رابطه متعهد نباشند و خیانت کنند.

    تنوع طلب بودن:افرادی که تمایل به برقراری رابطه با جنس مخالف مختلف را دارند ؛ارتباط با آنها را عادی میدانند و از این کار لذت می برند.

    بی توجهی از سمت شریک زندگی: تمام آدم ها نیاز به توجه و تعریف دارند.افرادی که از سمت همسرشان بی توجهی ببینند و نیاز های عاطفیشان بی پاسخ بماند ؛ برای ارضای روح و جبران خلء های به وجود آمده در روحشان اقدام به جبران آن می کنند . اولین راه حل افراد آسیب دیده ، محبت دیدن و مورد توجه دیگران قرار گرفتن است که خیانت محسوب می شود.

    مشکلات روانی در بچگی : عدم توجه به اصول اخلاقی از دوران کودکی در بروز خیانت موثر است.در صورت بی توجهی به تربیت فرزندان خود ؛ آنها در آینده دچار مشکلاتی نظیر خیانت خواهند شد.

    انواع خیانت

    • خیانت جنسی :این نوع خیانت به علت نارضایتی از رابطه جنسی و سرد بودن همسر صورت می گیرد.
    • خیانت عاطفی :در این نوع خیانت افراد برای جبران کمبود احساساتشان وارد رابطه هایی می شوند که از نظر عاطفی ارضا شوند.
    • عاطفی ـ جنسی : این نوع خیانت ابتدا با وارد شدن در رابطه عاطفی شروع می شود و بعد از گذشت زمان افراد تصمیم به برقراری رابطه جنسی می کنند یا ابتدا فقط برای رفع نیاز جنسی وارد رابطه می شوند و کم کم وابستگی ایجاد می شود و احساساتشان به یکدیگر شکل می گیرد .

    تاثرات خیانت بر فرد خیانت دیده  افسردگی ، کاهش اعتماد به نفس ، ترس مفرط ، بی اعتمادی به دیگران ، خشم ، احساس شرم ، سرزنش کردن خود است. همچنین خیانت بر فرد خیانتکار تاثیر می گذارد و احساس گناه را در او افزایش می دهد.

     

    راه های جلوگیری از خیانت

    پنجاه درصد از خیانت ها به دلیل بی تجربگی همسر فرد خیانت کار است برای مثال همسر آنها حسادت بیش از حدی را نسبت به اطرافیان آنها دارند در حالی که راه حل درست این است که  با نشان دادن استعدادها و توانایی های خود بیش از گذشته توجه ی همسر خود را جلب کنید. از راه های جلوگیری از خیانت می توان به الویت قرار دادن همسر ، برطرف کردن نیاز های همسر ، درک کردن همسر ، رفتن به مشاوره اشاره کرد.

    کلام آخر

    در صورت فهمیدن خیانت همسرتان احساسات خود را کنترل کنید و به صورت تصمیم نگیرید .بهترین راه برای جلوگیری از خیانت ، بهتر کردن رابطه بعد از خیانت یا چگونگی واکنش نشان دادن هنگام مواجه شدن با خیانت همسر مراجعه به مشاوره ی ازدواج است.مشاوران با روش های علمی به طور منطقی مسائل را بررسی می کنند و با راهکارها و اصول درست به شما کمک می کنند تا هیجانات خود را کنترل کنید.مشاوران به افراد کمک می کنند که در زمان مواجهه با خیانت تمامی جوانب را سنجیده و سپس نسبت به آن اقدام نمایند. آن ها بررسی می کنند که آیا این رابطه ترمیم می شود یا ارزش ادامه دادن را دارد. آیا واقعیت خیانت شده است یا خیر و سایر موارد را نیز بررسی می کنند. پس از آن به مراجعان ، بهترین راه را پیشنهاد می کنند.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا