جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » آکادمی رشد و تحول فردی » حفظ آرامش روح ذهن درون+ریلکس کردن+آهنگ آرامش بخش

حفظ آرامش روح ذهن درون+ریلکس کردن+آهنگ آرامش بخش

 

آرامش واقعی در زندگی چیست ؟

دوستان عزیز توجه داشته باشید که آرامش واقعی را باید در آدم های واقعی گشت و پیدا کرد حفظ آرامش نصیب هر کسی نمی شود بسیاری از افراد بدلیل پیشرفت شبکه های اجتماعی و زندگی نمایشی شخصیت نمایشی پیدا کرده اند یعنی عادت دارند فیلم بازی کنند و ما هر روزه بسیاری از این افراد را در فضاهای حقیقی و مخصوصا شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و… می بینیم کسانی که باطن زندگی شان نه آرامش و نه شادی دارد اما جلوی دوربین موبایل تظاهر به شادی و آرامش می کنند . ما باید مراقب این افراد و تصمیم گیری مغزمان باشیم و بدانیم که خیلی وقت ها مغز انسان به اشتباه در مورد دیگران قضاوت و خیلی وقت ها با مقایسه های اشتباه باعث می شود که انسان احساس حقارت کند و خود باوری اش را از دست دهد و بدانید در اغلب موارد اگر کسی آرامش واقعی را بدست آورده باشد آن را فریاد نمی زند !

 

لزوم داشتن آرامش فکری و آرامش ذهن و روح

دوستان عزیزم ! هر انسانی برای موفقیت در زندگی نیاز به حفظ آرامش فکری و آرامش ذهن و روح دارد . شما هر هدفی که دارید در هر زمینه ای که باشد چه اهداف درسی چه اهداف ورزشی هنری زندگی و… باید بدانید که برای رسیدن به آن هدف ها بایستی حرکت کنید و داشتن آرامش فکری و آرامش ذهن و روح و ریلکس بودن یکی از فاکتورهای فوق العاده مهم برای حرکت درست و موفقیت است .

 

 

راز های آرامش و شادی در زندگی

کم کم می خواهیم بپردازیم به راز های حفظ آرامش و شادی در زندگی تا با استفاده از این تکنیک ها زندگی مان را لذت بخش تر کنیم و به دیگران هم این عشق واقعی و لذت بردن از زندگی را ببخشیم . باید بدانیم که حفظ آرامش هم مثل همه چیزهای ارزشمند راه و رسمی دارد و اگر تا الان نتوانسته ایم آرامش را در زندگی مان جاری کنیم بالاخره جایی از کارمان می لنگد . هر چیز ارزشمندی در این دنیا ساختنی است نه یافتنی ! و برای رسیدن به آن باید از تجربه افراد موفق استفاده کنیم. برای حفظ آرامش تان صبورانه به تکنیک های پایین عمل کنید:

حتما بخوانید
راز موفقیت در قرعه کشی نیست! درس5

 

ماشین خودتو پنچر نکن !

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید را با یک مثال می گویم فرض کنید قصد مسافرت به شهری زیبا دارید ، وسایل و چمدان ها را می بندید و ماشین را روشن و حرکت می کنید بعد از گذشت چند ساعتی به جاده ای بیابانی می رسید شب است و هوا تاریک و از دست بر قضا سوز سرمایی شما و اعضای خانوادتان را می لرزاند و آزار می دهد دقیقا همان لحظه ماشین را به کناری می زنید و در کمال ناباوری لاستیک های ماشین خودتان را پنچر می کنید!!! شاید باورتان نشود اما هر کدام از ما ها در زندگی مان بارها اینکار را انجام داده ایم !!! چطور ؟؟؟ به این ترتیب که وقتی بسیاری از انسان ها اشتباهی می کنند و اثرات تلخ اشتباه را می بینند به جای ادامه دادن مسیر و جبران کردن،  به قدری خود را سرزنش می کنند و آرامش خود را به هم می زنند که دیگر حالی برای حرکت و جبران اشتباه نمی ماند دقیقا مثل کسی که خودش ماشین خودش را پنچر می کند !!! آیا این شخص دیگر می تواند حرکت کند ؟؟!!! دوستان عزیزم تنها کسی که می تواند شما را به هدفتان برساند شمایید پس با خودتان مهربان و ریلکس باشید و ماشینتان را پنچر نکنید !!!

 

برنامه ریزی درست را آموزش ببینید

خیلی وقت ها دلیل نتوانستن حفظ آرامش ندانستن راه است و یا اشتباه برنامه ریزی کردن است به قطعیت می توانم بگویم اغلب مردم از برنامه ریزی فقط نوشتن یک سری کارها را فهمیده اند این را که هر کودک دبستانی هم می تواند انجام دهد برنامه ریزی درست برنامه ای است که اولا بتواند به شخص انگیزه دهد دوما آرامش او را حفظ کند و به او امید دهد و سوما هر روز شخص را پیشرفت دهد و برای اینکه آرامش فکری و ذهنی داشته باشیم باید روش درست برنامه ریزی کردن را یاد بگیریم .افرادی که برنامه ریزی غلط دارند به هدف نمی رسند و همین سبب از بین رفتن آرامش می شود .

حتما بخوانید
۱۰ دلیل که چرا متفاوت بودن شما را خاص می‌کند؟

 

مدیریت و حل مشکلات

دوستان عزیزم ! حفظ آرامش از راه مدیریت مشکلات می گذرد وقتی شخصی نتواند مشکلات را مدیریت کند آرامش فکری و ذهنی از او سلب می شود . حالا چرا مدیریت ؟ چون هر انسانی در هر جای دنیا از سطح پایین تا بالا تا آخرین روز عمرش قطعا درگیر مشکلاتی از انواعش هست پس فرد موفق و کسی که به آرامش واقعی می رسد کسی است که بتواند این مشکلات را مدیریت کند و از زندگی لذت ببرد .

 

نفس عمیق بکشید 

در شرایطی که حس می کنید آرامش ندارید تنفس عمیق به شدت می تواند کمک حال شما باشد چرا که وقتی شخصی دچار استرس می شود نفس هایش تند و اصطلاحا به نفس نفس می افتد وقتی شما تنفس عمیق داشته باشید همین کار کوچک می تواند در آن لحظه به طور لحظه ای آرامش را به شما بازگرداند . ( بله لحظه ای چراکه مشکلی که شخص را به این حال و روز انداخته بایستی اصولی و درست مدیریت شود.)

 

تفریحات آرامش بخش با پول کم !

بسیاری از افراد برای رسیدن و حفظ آرامش منتظر روزی اند که پولدار و مولتی میلیاردر شوند تا آن وقت به آرامش برسند !!! عجیب است !!! هدف پولدار شدن بد نیست اما یک سوال از کجا معلوم و با چه تضمینی آن روز حتما می رسد ؟؟!!! شاید نرسد و شاید حتی به احتمال پایین نشود؟!! آن وقت چه ؟! پس از لحظه لحظه هایتان برای لذت و آرامش واقعی استفاده کنید . ما حتی با پول کم هم می توانیم تفریحات آرامش بخش داشته باشیم . ریلکس کردن بدون پول یا با پول کم هم مقدور هست :

  • دیدن یک فیلم سینمایی با ژانر مورد علاقه
  • گوش دادن موزیک
  •  ورزش کردن
  • مطالعه یک رمان لذت بخش
  • گپ و گفت با عزیزان
  •  رویا پردازی و تجسم
  • پرورش گیاه خانگی
  •  تغییر چیدمان اتاق و خانه
  •  راز و نیاز با خدا
  •  نوشتن دلنوشته ها
  •  کمک به خیریه هایی که شما با پرداخت  چند هزار تومان می توانید در انجام کار خیر بزرگی سهیم باشید
  • و…
حتما بخوانید
۶ تکنیک کسب اعتماد به نفس در محیط کار

هزاران کار دیگر همه و همه تفریحات و کارهایی است که نیاز به پول زیادی ندارد اما لذت و آرامش فراوانی برای شما به ارمغان می آورد .

 

 

 

۱۵ دقیقه با مدیتیشن ریلکس کنید 

یکی دیگر از راه های حفظ آرامش و رسیدن به آرامش فکری و ذهن و روح مدیتیشن است که به صورت رایگان از اینترنت می توانید آموزش ببینید و هر روز به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید لطفا سخت گیر نباشید که حتما باید سحرگاه و اول صبح بیدار شوم و مدیتیشن کنم با خودتان مهربان باشید و هر زمانی که توانستید و شرایط محیا بود انجام دهید و ریلکس کنید ریلکسیشن یا مدیتیشن برای حفظ آرامش فوق العاده اند .اگر اهل مطالعه مقاله انگلیسی هستید پیشنهاد میکنیم مقاله شش تکنیک ریلکس کردن برای کاهش استرس از وبسایت دانشگاه هاروارد مطالعه شود از اینجا کلیک کنید .

 

 

موزیک آرامش بخش گوش کنید

اما یکی از کارهای مورد علاقه خودم برای حفظ آرامش همین گوش دادن موزیک آرامش بخش است این نوع موسیقی معجزه می کند موسیقی طبق یافته های علمی تاثیر فوق العاده ای بر روح و روان انسان دارد البته توجه داشته باشید همان اندازه که موزیک و آهنگ آرامش بخش خوب است دقیقا به همان اندازه یا حتی بیشتر موزیک با مضمون نا امیدی و دپرس می تواند تاثیر منفی داشته باشد پس آهنگ و موزیک هایی را گوش کنید که تاثیر و انرژی مثبت دریافت کنید به بعضی از آهنگ ها باید گفت عزیزم تو آروم میکنی حال بد منو  چند تا از آهنگ های آرامش بخش رو این پایین براتون میزارم روش کلیک کنید دانلود کنید هم برای ریلکس کردن روزانه مفید و  هم از این آهنگ های آرامش بخش برای خواب میتونید استفاده کنید

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “حفظ آرامش روح ذهن درون+ریلکس کردن+آهنگ آرامش بخش” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا