با فرزندی که رابطه پدر و مادر را دیده چه برخوردی داشته باشیم؟♥

با فرزندی که رابطه پدر و مادر را دیده چه برخوردی داشته باشیم
  • بهترین واکنش هنگام دیدن رابطه پدر و مادر چیست؟

     

     

    دیدن رابطه پدر و مادر

    آنچه که در دیدن رابطه پدر ومادر مهم است عکس العمل والدین به این موضوع میباشد .نتیجه دیدن رابطه پدر و مادر میتواند فوق العاده خطرناک باشد و هم می تواند یک مساله ساده تلقی شود وهم می تواند تمام فکر کودک یا نوجوان برای روزها و سالها درگیر خود کند و حتی در بعضی از بچه ها دیدن رابطه پدر ومادرمیتواند به یک کینه وتنفر عمیق و طولانی تبدیل شود.

    نوع رفتار والدین در نحوه برخورد فرزندشان در مواجهه با سکس آن ها خیلی تاثیر گذار است.گاهی وقت ها دیدن رابطه پدر ومادر تصادفی است و گاهی وقت ها دیدن این رابطه از سر شیطنت می باشد و گاهی وقتها هم  بچه ها برای  دیدن رابطه پدر و مادر برنامه ریزی میکنند.

    آنچه خواهیم خواند :

    ۱ دیدن رابطه پدر و مادر

    ۱.۱ خاطرات دیدن رابطه پدر ومادر
    ۱.۲ واکنش والدین از دیده شدن سکسشان توسط کودک
    ۱.۳ واکنش اشتباه والدین به کودکان شاهد سکس و روابط پدر ومادردر اتاق خواب
    ۱.۴ وقتی بچه ها سوالات جنسی می پرسند چه رفتاری داشته باشیم؟
    ۱.۵ راههای پیشگیری از دیده شدن روابط زن و شوهری

    خاطرات دیدن رابطه پدر ومادر

    بچه که بودم خیلی تشنه ام شد رفتم تا به مادر بگویم آب می خواهم که دیدم پدر و مادرم هردو لخت هستند و پدرم در حال زدن به پشت مادرم بود و مادرم صداهایی عجیبی از دهانش بیرون می آمد و می گفت: آرامتر بس است من اذیت می شوم در آن لحظه خیلی از پدرم متنفرم شدم و برای سالیان سال این سوال در ذهنم بود که چرا پدرم مادرم را اینگونه می زد.

    خواب ترسناکی دیدم یکهو از خواب پریدم بلند شدم و سریع پیش مادرم رفتم که یک دفعه دیدم پدرم لخت روی مادرم افتاده بود و او را اذیت می کرد،بچه ها در این سن خیلی روی مادرشان حساس هستند و هر کس که فکر کنند مادرشان را اذیت میکند از او متنفر می شوند حتی اگر آن فرد پدرشان باشد.

    واکنش پدر ومادرها در این موارد خیلی خیلی مهم و حساس است چرا که دیدن رابطه پدر ومادر سالیان سال ذهن بچه ها را درگیر خودش میکند و در ارتباط گیری با اطرافیان مخصوصا با پدر دچار مشکل میشوند.

    واکنش والدین از دیده شدن سکسشان توسط کودک

    عکس العمل اولیه والدین نسبت به فرزندانشان هنگامی که یکدفعه وارد اتاقش می شوند و آن ها را لخت و احیانا رابطه سکسولوژی آن ها را میبینند در پردازشهای ذهنی بچه ها خیلی مهم است.

    در مرحله اول والدین نباید شوکه و متعجب شدن خود رو به فرزندان انتقال دهند یعنی به زبان ساده طوری رفتار کنند که انگار اتفاقی نیفتاده واین کار را زن وشوهر می توانند در اتاق خودشان انجام دهند و هیچ وقت در این نوع مواقع با داد زدن و عصبانیت برای فرزندان ایجاد طرح سوال نکنند چون آن موقع باید دنبال جواب هایی باشند که نسبت به سن بچه و همچنین فهم آن ها نیست که بتوان آن هارا قانع کرد و این کار سختی است.

    اگر کودکتان با این صحنه روبرو شد از شما چیزی نپرسید ، در اولین فرصت مناسب مثلا فردا صبح، از او سوال کنید که دیشب در اتاق خواب چه دیده است و احساس و نظر او در این باره چیست؟ این پرسش به شما کمک می کند بفهمید که کودکتان چه اندازه شاهد رابطه جنسی شما بوده است. سپس با توجه به مشاهدات کودکتان به او پاسخ دهید.

    • طبیعی نشان دادن لخت بودن خود را می توانید به داشتن علاقه خیلی زیاد خود نسبت به فرزندتان اعلام کنید که به دلیل علاقه خیلی زیاد و دوست داشتن فوق العاده مادر فرزندی با هم حمام می روید و در آنجا هر دو لخت می شوید وهمدیگر را می شویید به او بگویید ارتباط زن و شوهر هم همینطور است و زن و شوهر هم میتوانند کنار هم لخت بخوابند و حتی حمام بروند چونکه همدیگر را خیلی دوست دارند البته فقط باید بگویید و بفهمانید که این گونه رفتار فقط مادر فرزندی و زن و شوهری باید اتفاق بیفتد در غیر اینصورت کار درستی نیست وباید از آلت جنسی خود محافظت کنند که احیانا کسی آن را نبیند.
    • چون بچه ها شما را بهترین الگو میدانند حرف شما را سریع قبول میکنند و در این موقع سعی کنید سریع لباس خود را بدون اینکه جلب نظر کنید بپوشید و به بهانه آب خوردن بحث و محیط رو عوض کنید.
    • اگه هنوز هم علامت سوال فرزندتان درباره دیدن روابط پدر و مادر رفع نشده در صورتی که کودک از شما دوباره سوال پرسید ، برای او توضیح دهید چیزی که اتفاقی شاهدش بوده اند، به معنی دعوا و خشونت بین پدر و مادر نیست ، با زبان کودکانه و ساده به او بگویید وقتی مادر و پدرها همدیگر را خیلی دوست دارند، یکدیگر را در آغوش می گیرند، نوازش می کنند، می بوسند و می خندند تا عشق و علاقه خود را به یکدیگر نشان دهند .

    واکنش اشتباه والدین به کودکان  شاهد سکس و روابط پدر ومادردر اتاق خواب

    داشتن رفتاری اشتباه از جانب والدین با فرزندانی که رابطه جنسی آن ها را دیده اند می‌تواند در بزرگسالی مشکلات زیادی از جمله افسردگی، اضطراب و مشکل در برقراری روابط عاطفی و اختلالات جنسی ایجاد کند.

    بار هیجانی این صحنه (دیدن رابطه پدر و مادر)  برای بچه‌ها بسیار بسیار زیاد است و می‌تواند اضطراب، ترس و حتی تحریکات جنسی را درکودک ایجاد کند. خیلی مهم است که در این شرایط دیده‌ها وشنیده ها و احساسات کودک را روانکار نکنیم و به هیچ وجه به او دروغ نگوییم فقط کافی است که به او گوش دهید و خیال کودکتان را از تصورات ترسناک و خشنی که در این رابطه دیده اند را منطقی از ذهنشان جابه جا کنید.

    • هیچوقت درباره اصل رابطه زناشویی و فرایند سکس برای کودک توضیح ندهید چون بچه ها برخلاف باور عموم از دوسالگی همه چیز  را در ذهن خود ثبت می کنند.
    • هیچ وقت حالت پرخاشگرانه نسبت به دیده شدن روابط سکس توسط بچه ها از خود نشان ندهید که باعث شود فرزندتان از ترس چیزی به شما نگاه کند.
    • بعضی از والدین به اشتباه فکر می کنند فرزندان کوچک آن ها چیزی از رابطه زن و مرد نمی فهمند، بنابراین روابط جنسی خود را آزادانه و در مقابل کودک انجام می دهند در صورتی که حتی یک کودک ۲ ساله حافظه ای بسیار قوی دارد و همه تصاویر و صداهای اطراف را در ذهنش ثبت و ضبط می کند.

    وقتی بچه ها سوالات جنسی می پرسند چه رفتاری داشته باشیم؟

    همه بچه ها در مورد اینکه چطور به دنیا آمده اند، قبلا کجا بوده اند؟ یا در مورد این که چرا در جشن عروسی والدینشون نبودند؟ کنجکاوی می‌کنند. سوالات جنسی کودکان ممکن است بعد از دیدن رابطه زناشویی پدر و مادرها بیشتر شود ،پس پدر و مادرها باید اطلاعاتشان را در این زمینه بیشتر کنند یا لااقل اگه چیزی هم نمی دانند در مواجهه با سوالات جنسی بچه ها واکنش بدی نشان ندهند.

    باید توجه کنید که نباید به کودکتان درباره دیدن روابط پدر و مادر جواب دروغ  بدهید مثلا اینکه لک لک او را آورده است !  اینکه ما دعا کردیم و خداوند تو را به ما داد، به کودکتان راست بگویید اما این راستگویی به این معنی نیست که تمام مسائل جنسی را به آن ها بگویید. شما می توانید از بوسیدن ، نوازش کردن و حتی از لخت بودن خودتان کنار هم البته در حریم خصوصی خود که بصورت طبیعی جلوه می کند می توانید برای آن ها بگویید.

    کودکان معمولا با یک پاسخ بسیار ساده قانع می شوند پس می توانید به آن ها بگویید: در شکم مامان به وجود اومدی و چون کوچولو بودی،اونجا مامان از تو مراقبت کرد تا کمی بزرگ تر شدی و تونستی به دنیا بیای.البته پدر و مادرها  حتما میدانند که نسبت به شرایط سنی کودکشان باید پاسخگو باشند و جواب های جنسی کودکای دو _ سه ساله را نمی توانند به بچه های شش هفت ساله بگویند.

    پرسش های کودک شما در موردمسائل جنسی به هیچ وجه گناه آلود نیست و فقط از سر کنجکاوی ذاتی و میل شدید به فهمیدن همه چیز، پرسیده می شود، و از جواب دادن به آن ها شرمسار نشوید و طفره نروید.

    درست است که در نسل شما صحبت کردن در مورد مسایل جنسی در خانواده ها ممنوع بوده، اما باید بدانید کودکان خردسال شما  متعلق به نسل دیگه ای هستند و در صورت دیدن روابط پدر و مادر و دریافت نکردن جواب به زودی از شما فاصله می گیرند و منابع دیگری را برای پاسخگویی انتخاب میکنند که بهای سنگینی دارد بنابراین به سوالات کودکتان در زمینه مسایل جنسی بدون تنش پاسخ بدهید.

    راههای پیشگیری از دیده شدن روابط زن و شوهری

    ساده ترین و در عین حال مهمترین اصل پیشگیری از دیدن روابط سکسی زن وشوهر در هر جای دنیا مشخص کردن حریم خصوصی اهل خانواده میباشد. به زبان ساده حریم خصوصی یعنی بدون اجازه فرد هیچ کسی حق ورود به آن را ندارد حتی پدر و مادر. حریم های خصوصی از جمله : اتاق خواب ، جیب شلوار یا کت ، کیف مدرسه ، دفترچه خاطرات، تخته خواب ، نتایج آزمونها و…

    اگه از همان ابتدا به بچه های خود بصورت جدی و منطقی بفهمانیم که برای ورود به اتاق خواب حتما باید اجازه بگیرند ودر غیر این صورت کودک از یکسری امتیازات و پاداشها محروم می شود به این صورت اهمیت موضوع را به آن ها نشان داده ایم.

    درصورتی که این مقاله را خواندید اما هنوز نمی دانید در این رابطه چه برخوردی داشت باشید  ومستاصل هستید بهتر است با متخصصان ما در مرکز مشاوره هما تماس بگیرید.

     

    • موقع  دیدن رابطه والدین چه رفتاری مهم است؟
    • ایا توضیح دادن رابطه جنسی زناشویی به کودکان کار درستی است؟
    • ایا دروغ گفن در مورد رابطه جنسی ویانحوه به دنیا آمدن کودکان به آن ها کار درستی است؟
    • ساده ترین راه برای پیشگیری از دیدن روابط سکس زن و شوهر چیست؟

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا