جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مشاوره کنکور و تحصیلی » افزایش کیفیت مطالعه| چگونه کیفیت مطالعه مان را بالا ببریم؟

افزایش کیفیت مطالعه| چگونه کیفیت مطالعه مان را بالا ببریم؟

 

افزایش کیفیت مطالعه کنکور اهمیت خیلی زیادی دارد. اهمیت کیفیت مطالعه زمانی مشخص می شود که یک دانش آموز با مطالعه میانگین ۶ ساعت، رتبه تک رقمی می شود و یک نفر دیگر رتبه ۱۰ هزار!

 

افزایش کیفیت مطالعه کنکور:

 

در ادامه به ۵ تکنیک افزایش کیفیت مطالعه خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

موضوع مطالعه را تغییر بده:

جهت افزایش کیفیت مطالعه بهتر است که موضوع مطالعه خود را تغییر دهید؛ یعنی مثلا بعد از دو ساعت مطالعه شیمی، درس خود را تغییر دهید. بنابراین بهتر است که فرضا ۵ ساعت پشت سرهم یک درس ثابت را نخوانید!

استراحت کافی به مغزت بده:

دانش آموز برای اینکه بتواند مطالب را خوب به خاطر بسپارد باید استراحت کافی به مغز خودش بدهد؛ وگرنه با ذهن خسته نمی توانید مطالعه با کیفیتی داشته باشید.

یکنواختی مطالعه را بشکن!

برای اینکه هنگام مطالعه کسل نشوید و حوصله مطالعه داشته باشید خوب است تغییر مکان دهید؛ هر ازگاهی از صندلی بلند شده چند قدم راه بروید، پوزیشن مطالعه خود را تغییر دهد؛ یکنواختی موجب بی حوصلگی می شود و کیفیت مطالعه افت می کند.

تغذیه مناسب داشته باش:

برا اینکه کیفیت مطالعه خود را بالا ببرید بایستی تغذیه مناسب داشته باشید؛ نه اینگونه باشد که غذا نخورید و ضعف کنید و حوصله درس خواندن نداشته باشید و نه اینگونه باشد که از پرخوری نتوانید روس درس خود تمرکز کنید و خواب آلوده باشید؛ بنابراین برای بالا بردن کیفیت مطالعه یک تغذیه اصولی داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

حتما بخوانید
مشاوره کنکور تلفنی

خوب تمرکز کنید!

برای افزایش کیفیت مطالعه باید با تمرکز کافی مطالعه کنید؛ سعی کنید موقع مطالعه حواس پرتی نداشته باشید تا بتوانید بیشترین تمرکز را روی دروس خود داشته باشید.

 

شاید سوال شما هم باشد که کیفیت مطالعه مهمتر است یا کمیت مطالعه.

باید بگویم که هر دو لازم است یعنی اگر کمیت مطالعه پایین باشد شما نمی توانید ساعات کافی برای مطالعه داشته باشید؛ همچنین اگر کیفیت مطالعه شما پایین باشد مطالعه شما فایده ای نخواهد داشت.

بنابراین مهم است که گام هایی در جهت افزایش ساعت مطالعه و همچنین افزایش کیفیت مطالعه بردارید و آنها را اجرا کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

راه های افزایش مطالعه:

 

در بحث افزایش مطالعه آنچه اهمیت دارد هم افزایش ساعت مطالعه است و هم افزایش کیفیت مطالعه!

برای اینکه بتوانید ساعت مطالعه خود را بالا ببرید بسیار پیشنهاد می کنم که در سال کنکور کارهای اضافی را حذف کنید.

بعضی از دانش آموزان بسیار ناله می کنند که چرا ما نمی توانیم ساعت مطالعه مان را بالا ببریم و وقتی دقیق تر به کارهای روزمره اش نگاه می کنیم می بینیم انواع و اقسام کلاس های که به کنکور ربطی ندارند می رود و وقتی برای مطالعه کنکور باقی نمی ماند!

اگر واقعا می خواهید ساعت تان را بالا بکشید ترجیحا کلاس هایی که در راستای هدف کنکوری شما نیستند را حذف کنید تا واقعا وقتی باقی بماند که شما مطالعه کنید.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “افزایش کیفیت مطالعه| چگونه کیفیت مطالعه مان را بالا ببریم؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا