اعتماد به نفس در زنان | اهمیت خودباوری زنان در جامعه امروز

اعتماد به نفس در زنان
  • اعتماد به نفس در زنان

    اعتماد به نفس یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که برای رسیدن به موفقیت در زندگی لازم است. این ویژگی در زنان نیز بسیار مهم است و برای داشتن یک زندگی سالم، پر شور و انگیزه، اعتماد به نفس بالا ضروری است. در این مقاله، به بررسی بیشتر این ویژگی در زنان پرداخته شده است.

    اعتماد به نفس به معنای داشتن اعتماد کامل به خود، توانایی درک و قبول خود، داشتن احساسات مثبت درباره خود، و توانایی در مقابله با موقعیت‌های دشوار است. زنانی که اعتماد به نفس بالا دارند، در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود بهترین عملکرد را دارند. آن‌ها بیشترین خودباوری و اعتماد به خود، شجاعت، انگیزه و تلاش برای رسیدن به اهداف خود را دارا هستند.

    اعتماد به نفس در زنان بسیار مهم است. زنانی که اعتماد به نفس بالا دارند، بهترین عملکرد را در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود دارند. آن‌ها بیشترین خودباوری و اعتماد به خود، شجاعت، انگیزه و تلاش برای رسیدن به اهداف خود را دارا هستند.

    اعتماد به نفس در زنان بیشتر از عواملی مانند آموزش، سن، شغل یا وضعیت اجتماعی تأثیر می‌گذارد. زنانی که اعتماد به نفس بالا دارند، در مقابل استرس، اضطراب و افسردگی مقاومت بیشتری دارند. آن‌ها بهترین تصمیمات را در زندگی خود می‌گیرند و قدرت تحمل بیشتری نسبت به نواقص و اشتباهات خود دارند.

    به دلیل تأثیر مثبت اعتماد به نفس در زندگی، آن‌را باید تقویت کرد. برای این کار، باید مهارت‌هایی مانند تمرین، خودشناسی، خودپذیری، تغییر نگرش، تمرکز بر نقاط قوت، ایجاد تعادل در زندگی و تمرکز بر زندگی مثبت و شاد را کسب کرد.

    یکی از راه‌های تقویت اعتماد به نفس در زنان، تغییر نگرش است. باید به جای تمرکز بر نواقص و اشتباهات، بر نقاط قوت خود تمرکز کرد. نگرش به خود بسیار مهم است. باید به خود گفت: من می‌توانم، من ارزشمند هستم و می‌توانم به اهدافم برسم. همچنین، باید در زندگی خود تعادل را حفظ کرد و به هیچ کدام از بخش‌های زندگی اهمیت بیشتری نداد.

    در نهایت، اعتماد به نفس در زنان بسیار مهم است و باید برای تقویت آن تلاش کرد. با تغییر نگرش، تمرین، خودشناسی و تمرکز بر نقاط قوت، می‌توان به اعتماد به نفس بالاتری دست یافت و در زندگی شخصی و حرفه‌ای بهترین عملکرد را داشت.

    در مقالات گذشته در مورد خودباوری و عزت نفس و اعتماد به نفس بسیار صحبت کردیم. اما امروز می خواهم به صورت ویژه در مورد اعتماد به نفس در زنان مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذارم.

    چرا موضوع اعتماد به نفس در زنان را انتخاب کردم؟

    به چندین علت من این موضوع را به عنوان مقاله امروز انتخاب کردم :

    1. زنان در همه جوامع نقش بسیار کلیدی و پر رنگی را بازی می کنند. حتی اگر فرض کنیم در دنیا جامعه ای باشد که زنان در آن تنها و تنها در منزل به کار خانه داری و فرزند پروری بپردازند بازهم نقش شان کلیدی خواهد بود. چراکه فرزند پروری یعنی آماده کردن نسل آینده یک جامعه. آیا کار پیش پا افتاده و بی اهمیتی است؟؟

    البته در حال حاضرنقش و حضور زنان در کار آفرینی، صنعت، آموزش، سیاست و مدیریت نیز غیر قابل انکار است. کما اینکه هم اکنون در جهان امروز مشاهده می کنیم که زنان رئیس جمهور، نخست وزیر و پست های سیاسی فوق العاده مهم و حیاتی را به دست می گیرند. مانند آنجلا مرکل صدراعظم کشور آلمان، خانم معصومه ابتکار، اولین زن ایرانی است که پس از انقلاب وارد کابینه دولت شده است. دیلما روسف اولین رئیس جمهور زن برزیل ، که قبلا به عنوان وزیر انرژی خدمت می کرده است.

    1. بیشترین کسانی که به من مراجعه می کنند خانم ها هستند. این درست است که اعتماد به نفس هم برای زنان و هم برای مردان از ملزومات است اما نمی توانیم این واقعیت را کتمان کنیم که در بیشتر جوامع مخصوصا کشور ما زنان به نسبت مردان، بیشتر از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند.
    2. همچنان در کشور ما بیشترین نقش در رشد و بالندگی فرزندان را مادران دارند. هر اندازه میزان اعتماد به نفس زنان در یک جامعه بالاتر باشد قطعا نسل آینده ای که به دست آنها تربیت خواهد شد نیز از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار خواهد بود. درواقع ما با تقویت اعتماد به نفس در زنان کشورمان، نه تنها به رشد شخصیت و خودباروی آنها کمک کرده ایم بلکه آنها را مسلح به اعتماد به نفسی کرده ایم که با آن فرزندان یک کشور را بتوانند به درستی تربیت کنند.

    سقف شیشه ای مانع از بالا رفتن خودباوری و اعتماد به نفس در زنان می شود

    در گذشته سازمان ها از فرهنگ سنتی پیروی میکردند که در آن فرمانبرداری مطلق کارمندان و احترام بی چون و چرا به قدرت مدیران از ملزومات آن بود. اما امروزه سازمان های جدید با رویکردهای نوینی مانند نوگرایی، مسئولیت پذیری، آزادی عمل، نوآوری و خودباوری سازگار شده اند. سازمان های امروزه (البته بیشتر در خارج از ایران و در آینده ای نزدیک در خود ایران) به کارکنانی نیاز دارند که مستقل، با اعتماد به نفس، خوداتکا و خلاق و در یک کلام خود باور و جسور باشند.

    اما مسئله ای که مانع از پیشرفت کردن و ارتقا جایگاه زنان در پست های مدیریتی در سازمان ها شده است، پدیده ای به اسم سقف شیشه ای است.

    سقف شیشه ای درواقع باورها و نگرش های منفی و اشتباهی است که اجازه نمی دهد به زنان تا مانند مردان در پست های مهم و مدیریتی به سمت بالا رشد کنند. اما همه ما خوب می دانیم که رهبری و مدیریت جهان فردا قطعا به عهده زنان و مردان خودباور خواهد بود. مسلما برای شکستن این سقف شیشه ای زنان ما نیاز به خودباوری و اعتماد به نفس دارند.به نظر من علت نامگذاری این نگرشها به عنوان سقف شیشه ای این است که این سقف ( باورها) بسیار شکننده و قابل عبور کردن هستند اگر و فقط اگر :

    1. پیدا و دیده شوند.
    2. جسارت عبور کردن و شکستن آنها وجود داشته باشد.

    چگونه می توان اعتماد به نفس در زنان را افزایش داد؟

    خودباوری در واقع به نوعی باعث درگیری و چالش یک فرد با شهامتش می شود.

    دکتر ناتانایل براندن که عده ای او را پدر نهضت خودباوری نیز می نامند گفته است :

    در هنگام بررسی مسئله خودباوری، دو جنبه باید در نظر گرفته شود.

    ۱.اول اینکه ابتدا باید آسیب های روانی به جای مانده از دوران کودکی که منجر به احساسات منفی و نامطلوب شده است را برطرف کرد. در واقع باید بدبینی نسبت به خود را از بین برد. که چنانچه این مورد حاد باشد نیاز به درمان های روان شناختی توسط متخصصان روانشناسی است.

    ۲. دوم ساختن نکات مثبت است. یعنی یاد گرفتن اصول عملی و روش هایی که سبب تقویت حس شایستگی و ارزشمندی شوند. برای این مورد شخصی که واقعا علاقه داشته باشدکه خودباروی را در خود تقویت کنید میتواند با دنبال کردن آموزش هایی که در سایت قرار می گیرد و همچنین مطالعه و تلاش خود به اعتماد به نفس و خودباوری مورد نظر دست یابد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا