اسرار برقراری ارتباط صحیح با جوان

ارتباط صحیح با جوان
  • اسرار برقراری ارتباط صحیح با جوان

    برقراری ارتباط صحیح با جوانان، یکی از موضوعات بسیار حائز اهمیت است که هر فردی در زندگی خود به آن نیاز دارد. جوانان به دلیل دوران کودکی و نوجوانی که پشت سر گذاشته‌اند و در حال رشد و تکوین هستند، احساس نیاز می‌کنند تا با افرادی که تجربه و اطلاعات بیشتری دارند، ارتباط برقرار کنند. اما برای برقراری ارتباط با جوانان، باید به چند نکته حائز اهمیت توجه کرد.

    اولین نکته این است که باید به شیوه‌ی برقراری ارتباط با جوانان توجه کرد. جوانان به دنبال برقراری ارتباط با افرادی هستند که به آنها احترام و توجه می‌کنند. بهترین روش برای برقراری ارتباط با جوانان، شنیدن و توجه به نیازها و مسائل آنهاست. باید به آنها فضایی را برای بیان خودشان فراهم کرد و به گفته‌های آنها توجه کرد تا حس اعتماد و ارتباط موثر بین شما و جوانان ایجاد شود.

    نکته دوم این است که باید به نوع صحبت کردن با جوانان توجه کرد. جوانان به دنبال برقراری ارتباط با افرادی هستند که به آنها احساس دوستی و دلبستگی می‌دهند. بنابراین، در حین صحبت کردن با جوانان باید از کلمات و عباراتی استفاده کرد که حس دوستی و دلبستگی را القا کنند. به عنوان مثال، به جای استفاده از کلمه‌ی “شما”، از کلمه‌ی “تو” استفاده کنید تا حس صمیمیت و دوستی بیشتری به وجود آید.

    نکته سوم این است که باید به دنبال ایجاد یک محیط پویا و فعال برای جوانان باشید. جوانان به دنبال افرادی هستند که به آنها احساس انرژی و تحرک می‌دهند. بنابراین، برای برقراری ارتباط با جوانان باید به دنبال فعالیت‌هایی باشید که آنها را به چالش بکشاند و احساس پویا و فعالیت بخشی را به آنها القا کند.

    در نهایت، برقراری ارتباط صحیح با جوانان به دنبال ایجاد یک رابطه موثر بین شما و جوانان است. باید به شیوه‌ی برقراری ارتباط با جوانان توجه کنید، به نوع صحبت کردن با آنها توجه کنید، به دنبال ایجاد یک محیط پویا و فعال برای آنها باشید و در نهایت به دنبال ایجاد یک رابطه موثر و پایدار با آنها باشید. با این رویکرد، می‌توانید بهترین نتیجه را در برقراری ارتباط با جوانان به دست آورید.

    با توجه به مشکلات روزافزون کشور، تعداد جوانانی که با والدین خود زندگی میکنند روزبه‌روز افزایش می‌یابد. بنابراین والدین باید روش هایی را برای برقراری ارتباط صحیح با جوان یاد بگیرند. بسیاری از بزرگان برای کنار آمدن والدین با جوان یک توصیه کلی دارند: «در زندگی آنها دخالت نکنید؛ تنها زمانی که خودشان درخواست مشاوره داشته باشند، به خود حق دخالت بدهید».

    اما وقتی او برای کمک و مشاوره به سراغ والدین میرود، چه روش هایی برای برقراری یک ارتباط بهتر با جوان میتواند مناسب باشد؟

     

    خطاهای فکری

    اغلب انسان ها در سنین ۱۷ تا ۲۵ سال دچار اشتباهات فکری بسیاری میشوند. مانند یک خطای غلط املایی در کودکی، خطای فکری نیز در این سنین عادی است. جوان دچار تعبیر اشتباه از مشکلات زندگی میشود و در نتیجه از روش های اشتباهی برای حل آنها استفاده میکند. در این حالت جوانان میتوانند از تجربه و علم والدین برای راهنمایی استفاده کنند.

    رشد تفکر در برقراری ارتباط صحیح با جوان

    جوانان در این سنین اصرار بیشتری بر باهوش و کاربلد بودن خود دارند. در نتیجه بیشتر بحث‌ آنها با والدین بر پایه چنین دیدگاهی شکل میگیرد. جمله‌ «من دیگر بزرگ شده ام، باید بیشتر به من اعتماد کنید» را از اغلب آنها میشنویم.

    اما واقعیت این است که طرز تفکر والدین درست تر است. تحقیقات نشان داده است که جوانان در حدود سنین ۲۰ سالگی نیز از همان قسمت مغز استفاده میکنند که در ۱۵ سالگی بهره میبردند. مغز جوانان تا سنین ۲۰ سالگی همچنان در حال تکامل است. بنابراین آنها هنوز هم برای درک شرایط بزرگسالی آماده نیستند.

    تنظیم قوانین

    زمانی که فرزندان در سنین کمتری هستند کنترل آنها ساده تر است. اما با رشد و افزایش سن، کنترل و برقراری ارتباط صحیح با جوان دشوارتر میشود. در سنین جوانی ارتباط با والدین حالت مشاوره‌ای به خود میگیرد. بنابراین والدین جهت راهنمایی هر چه بهتر و البته کنترل فرزندان جوان‌تر، باید قوانینی در خانه تنظیم کنند تا جوانان خانواده موظف به رعایت آنها باشند. مانند دو قانون زیر:

    ۱) قوانین اساسی خانوادگی که شامل ارزش ها، حد و مرزهای اخلاقی و چهارچوب خانواده است. ۲) قوانین مخصوص فرزندان جوان.

     

    قوانین اصلی خانوادگی

    این قوانین همیشگی هستند و باید تداعی کننده اعتبار و ارزش های اساسی و اخلاقی خانواده باشند. به طور مثال در خانواده هیچکس نباید به دیگری توهین کند، نباید از مواد مخدر یا الکل استفاده شود، هیچکس حق دزدی یا دروغ‌گویی ندارد و… .

    قوانین مخصوص جوانان در خانه

    این قوانین در برقراری ارتباط صحیح با جوان بسیار تأثیرگذار هستند. مطئناً جوانان باید در خانواده استقلال و مسئولیت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند. اما این استقلال را خودشان باید کسب کنند. جوانان باید بدانند که موظف به تلاش برای پیدا کردن شغل مناسب هستند. شاغل بودن احساس استقلال لازم را به آنها خواهد داد.

    یک قانون دیگر میتواند در رابطه با نحوه برقراری ارتباط با جنس مخالف یا ساعت بازگشت به خانه باشد. جوان باید بداند که سن بالاتر از ۱۸ سال، مجوز بیرون ماندن از خانه در طول شب نیست. همچنین اگر جوان قصد دارد شب را در منزل دوستانش بگذارند، حتماً باید به والدین اطلاع دهد. در رابطه با نحوه ارتباط با جنس مخالف نیز باید طبق قوانین و ارزش های خانوادگی عمل کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا