آلبرت انیشتین | زندگینامه ، نظریه نسبت عام و سخنان انشتین

  • آلبرت انیشتین اسطوره ، یک فیزیکدان بود که تئوری کلی نسبیت را توسعه داد و نام خود را تا ابد جهانی کرد

    آلبرت انیشتین یک ریاضیدان و فیزیکدان آلمانی بود که نظریه های ویژه و عمومی نسبیت را توسعه داد. وی در سال ۱۹۲۱ به دلیل توضیح در مورد اثر فوتوالکتریک ، برنده جایزه نوبل فیزیک شد. در دهه بعد ، وی پس از هدف قرار گرفتن توسط حزب نازی آلمان به آمریکا مهاجرت کرد.


    ۱-زندگینامه انیشتین

    آلبرت انیشتین یک فیزیکدان بود که تئوری کلی نسبیت را توسعه داد. وی یکی از تأثیرگذارترین دانشمندان قرن بیستم شمرده می شود.

    کار او همچنین تأثیر عمده ای در توسعه انرژی اتمی داشت. در سالهای بعد خود ، انیشتین بر نظریه ی میدان واحد متمرکز شد. انیشتین با اشتیاقش به تحقیق ، عموماً مؤثرترین فیزیکدان قرن بیستم محسوب می شود.

    زندگی آلبرت انیشتین


    ۲-انیشتین و خدا

    اخیراً مشخص شد که آلبرت انیشتین در اواخر عمر نامه‌ای نوشت که در آن اعتقاد به خدا را خرافات رد کرد و داستانهای موجود در کتاب مقدس را کودکانه توصیف کرد. در دوره ای که آتئیست ها در فرهنگ عامه نسبتاً پرخاشگرانه ظهور کرده اند ، کم کم دلسرد کننده این بود که بشنویم که درخشان ترین دانشمند قرن بیستم به نظر می رسد ضد دین است. به نظر می رسید که انیشتین با توجه به اینکه کریستوفر هاچنس و سام هریس و ریچارد داوکینز از جهان در توافق این عقیده دینی متعلق به دوران کودکی نسل بشر بودند ، به توافق برسند.

    همین اتفاق می افتد که وحی این نامه همزمان با خواندن من از زندگی نامه شگفت انگیز والتر آیزاکسون از انیشتین ، کتابی است که تصویری بسیار پیچیده تر از نگرش دانشمند بزرگ به دین نسبت به اواخر دوران حرفه ای وی ارائه می دهد. در سال ۱۹۳۰ ، انیشتین نوعی عقیده با عنوان ” آنچه به آن اعتقاد دارم ” سرود، “در پایان که او نوشت:” برای اینکه احساس کنیم که در پشت هر چیزی که می توان تجربه کرد ، چیزی وجود دارد که ذهن ما نمی تواند آن را بفهمد ، که زیبایی و تعالی آن فقط به طور غیرمستقیم به ما می رسد: این دینداری است. به این معنا … من یک مرد متدین مذهبی هستم. “در پاسخ به دختر جوانی که از او سؤال کرده بود که آیا او به خدا ایمان دارد ، نوشت:” هرکسی که به طور جدی درگیر علم است ، متقاعد می شود که یک روح است. در قوانین جهان هستی وجود دارد – روح بسیار نسبت به انسان برتر است. “و در طی سخنرانی در حوزه علمیه اتحادیه در مورد رابطه دین و علم ، انیشتین اظهار داشت:” وضعیت ممکن است توسط یک تصویر بیان شود: علم بدون دین لنگ است ، دین بدون علم کور است. ”

     

    این بازتاب های انیشتین – و او در طول زندگی حرفه ای خود را مانند آنها بیشتر دوست داشت – این فیزیکدان آلمانی را به موقعیت یک متکلمان نسبتاً تأثیرگذار آلمانی نزدیک کرد. در کتاب خود در سال ۱۹۶۸ ” معرفی به مسیحیت”، جوزف راتینگر ، اکنون پاپ بندیکت شانزدهم ، این استدلال ساده اما نافذ را برای وجود خدا ارائه داد: قابل فهم جهانی طبیعت ، که پیش فرض همه علوم است ، تنها با مراجعه به ذهن بی نهایت و خلاق که جهان را اندیشه می کند قابل توضیح است. در حال بودن به گفته راتزنجر ، هیچ دانشمندی حتی نمی تواند کار خود را آغاز کند ، مگر اینکه و تا زمانی که تصور کند جنبه طبیعت مورد بررسی وی قابل شناخت ، قابل فهم باشد ، با فرم مشخص شود. اما این فرض اساساً عرفانی بر این اعتقاد تکیه دارد که هرچه او از طریق کار علمی خود بداند ، صرفاً عملی برای تفکر مجدد یا دوباره شناختن چیزی است که ذهن بسیار بزرگتر از قبل تصور کرده است.

    اثبات ظریف راتینگر نشان می دهد که ، در پایین ، دین و علم هرگز نباید دشمن باشند ، زیرا هر دو شامل شهود وجود و شعور خدا هستند. در حقیقت ، بسیاری استدلال می کنند که تصادفی نیست که علوم فیزیکی مدرن دقیقاً خارج از دانشگاه های غرب مسیحی ظهور پیدا کردند ، جایی که ایده آفرینش از طریق کلام الهی به روشنی آموزش داده می شد. متأسفانه ، در داستانهای بسیار زیاد تاریخ ایده ها ، مدرنیته در حال ظهور و در تقابل شدید با سرکوبگر ، مبهم و مسیحیت است. (چند نویسنده ، تا به امروز ، مبارزات گالیله را دوباره تمرین می کنندفقط این نکته را بیان کنید) در نتیجه ، مسیحیت – به ویژه در بیان کاتولیک خود – غالباً به عنوان نوعی فویل برای علم ارائه می شود ، هنگامی که در حقیقت بین رشته هایی که به جستجوی حقیقت عینی و مذهبی که می گوید ، “یک تعارض عمیق” وجود دارد ، وجود دارد. کلمه. ”

     

    بنابراین ، چه حسی می توانیم از نامه اخیراً کشف شده انیشتین بیابیم؟

    با توجه به موارد بسیار دیگری که وی در مورد اعتقاد گفت ، شاید بهتر است بگوییم که او در برابر اشکال بدوی و خرافات دین واکنش نشان می داد ، دقیقاً همانطور که سنت پولس در هنگام گفت که ما باید وقتی کودک بزرگ شد ، کارهای کودکانه را کنار بگذاریم. از نظر معنوی و عزل وی از کتاب مقدس چیست؟ در اینجا من فکر می کنم باید تمایز قائل شویم. فرد می تواند در یک زمینه تلاش یک نابغه باشد و در زمینه دیگر ساده لوح ، حتی بی کفایت باشد. کمتر کسی اعتراض می کند که انیشتین بزرگترین فیزیکدان نظری قرن گذشته است ، اما این هیچ تضمینی نیست که وی حتی قدردانی کافی از کتاب مقدس داشته باشد. داستانهای “نوزادی” کتاب مقدس برای دو هزار و نیم هزاره هدف تفسیر پیچیده بوده است. کارشناسی ارشد ماننداوریگن ، فیلیو ، کرایستوست ، آگوستین ، توماس آکویناس و جان هنری نیومن پرده از پیچیدگی و تعدد سمبلیسم کتاب مقدس پرده برداشته اند و از نمایش هنری ادبی که در زیر سطح گاها فریبنده و ساده قرار دارد لذت برده اند.


    ۳-نظریه انیشتین درباره سفر در زمان

    نظریه نسبیت عام اینشتین

    تئوری نسبیت عام نظریه نسبیت عام اینشتین پیش بینی می کند که زمان-مکان در اطراف کره زمین نه تنها پیچیده می شود بلکه با چرخش سیاره پیچیده می شود.
    در سال ۱۹۰۵ آلبرت انیشتین تعیین کرد که قوانین فیزیک برای همه ناظران غیر شتاب یکسان است و سرعت نور در یک خلاء مستقل از حرکت همه ناظران است. این تئوری نسبیت خاص بود . این چارچوب جدیدی را برای همه فیزیک ها ایجاد کرد و مفاهیم جدیدی از فضا و زمان را پیشنهاد کرد.

    سپس انیشتین ۱۰ سال تلاش کرد تا شتاب را در این تئوری گنجانده و تئوری نسبیت عام خود را در سال ۱۹۱۵ منتشر کند.


    فشار وزن
    دو جسم نیروی جاذبه ای روی دیگری ایجاد می کند که به عنوان “گرانش” شناخته می شود. سر آیزاک اسکات نیوتن وقتی که سه قانون حرکت خود را تنظیم کرد ، وزن را بین دو شیء کم کرد. کشش نیرو بین دو بدن بستگی به این دارد که هر کدام چقدر عظیم هستند و این دو فاصله چقدر از هم فاصله دارند. حتی مرکز زمین شما را به سمت آن سوق می دهد (شما را محکم در زمین مستقر می کند) ، مرکز جرم شما در حال عقب نشینی در زمین است. اما بدن بزرگتر به سختی چرت زدن را از شما احساس می کند ، در حالی که با جرم بسیار کوچکتر خود را به لطف همین نیرو محکم ریشه می گیرید. با این حال ، قوانین نیوتن فرض می کنند که گرانش یک نیروی ذاتی یک شی است که می تواند از راه دور عمل کند.

    آلبرت انیشتین در نظریه نسبیت خاص خود تصریح کرد که قوانین فیزیک برای همه ناظران غیر شتاب دهنده یکسان است و وی نشان داد که سرعت نور در یک خلاء بدون توجه به سرعتی که ناظر در آن حرکت می کند همان است. در نتیجه ، وی دریافت که فضا و زمان در یک زنجیره واحد معروف به فضا-زمان با هم آمیخته شده اند. رویدادهایی که در همان زمان برای یک ناظر اتفاق می افتد ممکن است در زمان های مختلف برای دیگری رخ دهد.

    هنگامی که او معادلات را برای نظریه عمومی خود در مورد نسبیت انجام داد ، انیشتین فهمید که اشیاء عظیم باعث ایجاد تحریف در فضا-زمان می شوند. تصور کنید بدن بزرگی را در مرکز ترامپولین قرار دهید. بدن به داخل پارچه فشار می یابد و باعث کم رنگ شدن آن می شود. سنگ مرمر به دور لبه چرخیده به سمت داخل بدن می چرخد ​​، به همان روشی که وزن یک سیاره در صخره های فضا می کشد ، کشیده می شود.


    ۳-انیشتین امام صادق

    سال‌ها پیش پروفسور حسابی برای رفع شبهات علمی نزد انیشتین دانشمند بزرگ می‌رود، انیشتین از او می‌پرسد که چرا این همه راه را از وطنت تا اینجا پیمودی؟ حسابی می‌گوید: سوالاتی داشتم که می‌خواستم از شما بپرسم. انیشتین در جواب حسابی می‌گوید: شما کسی را در دینتان دارید که در پنج سالگی شبهات بطلمیوس دانشمند بزرگ غربی را حل کرده است، بعد برای جواب سوالات نزد من آمدی؟ پروفسور حسابی می‌پرسد که این شخص کیست که انیشتین جواب می‌دهد، امام صادق(ع)، بنابراین شهرت علمی این حضرت جهانی است.


    ۴-مغز اینشتین

    یک مطالعه جدید به رهبری انسان شناس تکاملی دانشگاه ایالتی فلوریدا ، دین فلک نشان داد که بخش هایی از مغز آلبرت انیشتین بر خلاف اکثر افراد است. این اختلافات می تواند مربوط به اکتشافات بی نظیر انیشتین در مورد ماهیت فضا و زمان باشد. تیم فالک از عکسهایی از مغز انیشتین که اندکی پس از مرگ وی گرفته شده بود استفاده کرد ، اما قبلاً به تفصیل مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته است. عکس ها نشان می دادند که مغز انیشتین الگوی پیچیده ای غیر عادی از پیچیدگی در قشر جلوی مغز را دارد که برای تفکر انتزاعی مهم است.


    ۵-سخنان انیشتین

    آلبرت انیشتین یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان قرن بیستم بود که سخنان زیبا و آموزنده ای از تجربیات خود برای داشتن زندگی بهتر به زبان آورده است. با بهره گیری از این سخنان در زندگی خود فردی آگاه و موفق باشید.
    سخنان زیبای آلبرت انیشتین
    هر فردی که بسیار کتاب می خواند و از مغز خود استفاده می کند خیلی کم به عادات تنبلی فکر می کند.

    جملات انیشتین

    تحصیلات چیزی است که پس از فراموش کردن آنچه در مدرسه آموخته اید، باقی می ماند.

    آلبرت انیشتین

    دو راه برای زندگی وجود دارد:می توانید زندگی کنید گویی هیچ چیز معجزه نیست؛ می توانید طوری زندگی کنید که همه چیز یک معجزه است .

    جملات انیشتین

    زمانی فرا می رسد که ذهن سطح بالاتری از دانش را به خود اختصاص می دهد اما هرگز نمی تواند ثابت کند که چگونه آن را دریافت می کند.

    سعی نکن که مرد موفقی شوی، بلکه تلاش کنید فرد با ارزشی شوید.

    جملات انیشتین

    ارزش یک فرد باید در آنچه که به او می دهید باشد نه در آنچه که او می تواند دریافت کند.

    سخنان آلبرت انیشتین

    ما نمی توانیم مشکلات را با همان تفکری که مشکل را ایجاد کردیم حل کنیم.

    جملات انیشتین

    از دیروز یاد بگیرید، برای امروز زندگی کنید، به فردا امیدوار باشید . نکته مهم این است که سوال پرسیدن را کنار نگذارید.

    سخنان پند آموز آلبرت انیشتین

    هنگامی که محدودیت های خود را می پذیریم، فراتر از آن ها می رویم.

    جملات انیشتین

    انسان ها باید اقدام کنند؛ و اگر نتوانند آن را پیدا کنند ، آن را بسازند .

    جملات آلبرت انیشتین

    این هنر عالی معلم برای بیدار کردن شادی در بیان خلاقانه و دانش است.

    جملات انیشتین

    فردی که هرگز اشتباهی مرتکب نشده است هرگز چیزی جدید را امتحان نکرده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا