جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » همه مقالات » چه ملزوماتی در خرید زمین باید رعایت شوند؟

چه ملزوماتی در خرید زمین باید رعایت شوند؟

خرید زمین برای کسانیکه اولین بار آن را تجربه می کنند؛ می تواند یک مسئله حساس باشد. خرید زمین می‌تواند بسیار جالب تر از خرید یک خانه ی آماده باشد. به همین دلیل ساده است؛ که سهم خود را، هر چند کوچک، از محیط پیرامون خود کسب می کنید. و می توانید آنطور که دوست دارید؛ خانه یا ویلا جدید خود  را در آن بنا کنید.

اگرچه چند مشکل عادی در خرید زمین وجود دارد؛ اما این فرآیند به طور کلی ساده‌تر از خرید ملک است. هم چنین می‌تواند به طور بالقوه سودآور هم باشد. اگر قصد خرید زمین را دارید؛ پیشنهاد میکنیم نکات ارائه شده در این مطلب را از دست ندهید. چرا که باید قبل از خرید زمین از کلیه ی جزئیات مربوط به آن آگاه باشید؛ تا در فرآیند جستجو، بهتر پیش بروید.

قبل از جستجو برای خرید زمین، بدانید که به دنبال چه چیزی هستید.

باید مطمئن شوید که یک سری انتظارات واقع گرایانه در رابطه با خرید زمین دارید. به همین سبب باید اولویت‌های خود را مشخص کنید. و آنچه را که در آینده به آن نیاز خواهید داشت، را تعیین نمایید. ممکن است در آینده تعداد خرید های شما از این جهت افزایش داشته باشد.

حتما بخوانید
پشیمانی مردان از جدایی(مراحل پشیمانی مردان بعد از کات)

پس بهتر است که برای هر خرید خود برنامه ریزی و هدف خاصی داشته باشید. خرید زمین ممکن است برای ادامه زندگی فعلی شما یا حتی آینده ی فرزندانتان باشد. پس حتما آن را در نظر بگیرید.

محدودیت‌ های خرید زمین موردنظرتان را پیدا کنید.

خرید زمین می‌تواند تنوعی از محدودیت ‌هایی داشته باشد؛ که حتی نمی‌توانید تصورش را بکنید. و قسمت حساس روند این خرید آن است؛ که مالکین می‌توانند به طور قانونی محدودیت ‌های عجیبی را در زمینی که قصد فروشش را دارند، اعمال کنند. برخی محدودیت ‌ها حتی می‌توانند؛ برای همیشه بر روی یک قطعه زمین دوام بیاورند.

بنابراین مطمئن شوید که به محض پیدا کردن قطعه زمینی که می‌خواهید آن را خریداری کنید؛ در هنگام توافق های لازم با فروشنده، محدودیت های ارائه شده توسط وی را کاملا در نظر بگیرید. و مطمئن شوید که با وجود آنها مشکلی ندارید.

از محیط مجاور زمین مورد نظر شناخت لازم را پیدا کنید.

با همسایگانی که در اطراف زمین موردنظرتان زندگی می کنند، صحبت کنید. محیط و همسایه ی مجاور بعد از خرید زمین، نقش موثری را در ایجاد یا تداخل آرامش‌تان، ایفا می کنند. خرید یک زمین به ظاهر خوب نباید باعث چشم پوشی از شرایط محیطی و انسانی آن شود. آگاهی از ماهیت شخصیتی تان، یک راه خوب برای دانستن این است که آیا زمین برای شما و خانواده تان مناسب است یا خیر.

سعی کنید از یک نقشه استفاده کنید؛ تا ببینید چه چیز هایی اطراف ملک مورد نظرتان را احاطه کرده ‌است؟ و چگونه ممکن است در آینده، همین موضوع زندگی تان را تحت‌تاثیر قرار دهد. این بررسی ها می توانند شامل توجه به خطوط برق، دکل های تلفن همراه، بزرگراه های اصلی (عامل صدا)، یا حتی مزارع حیوانات مختلف باشند.

قبل از خرید زمین مناسب ابزار های سودمند موجود را بررسی کنید.

بررسی امکانات و ابزار های اولیه محیط در خرید زمین لازم است. بطور مثال یکی از جمله ابزار های سودمندی که برای هر محیط زندگی لازم است؛ وجود کابل های اینترنت، فروشگاه های زنجیره ای و .. است. این دست امکانات با یک بررسی سرانگشتی، می تواند به راحتی انجام شود. پس قبل از خرید زمین برای پیشگیری از بوجود آمدن پشیمانی احتمالی، ابزار های سودمند موجود ایده آل خود را، چک کنید.

حتما بخوانید
دوستی در محل کار {مزایا و معایب}⭐

هزینه تبدیل زمین خام به زمین توسعه ‌یافته را مدنظر داشته باشید.

با بررسی امکانات محیطی و داخلی یک زمین می توانید؛ از قیمت پرداختی لازم برای آن به خوبی آگاه شوید. در همین رابطه باید تحقیقات گسترده تری داشته باشید. پس مطمئن شوید که هزینه های لازم را قبل از بستن قرارداد می دانید. هیچ‌کس نمی‌خواهد خرج اضافه تری را بابت خرید زمین کم ارزش بپردازد.

بعد از این مرحله باید قابلیت های زمین مورد نظرتان را بررسی کنید. آگاه شوید که توسعه مکان مورد نظر چقدر برایتان خرج دارد؟ آیا هزینه های آتی از هزینه های جاری بیشتر خواهند بود یا خیر. راه ماشین رو زمین را در نظر بگیرید. اگر نیاز به هزینه ای بیشتر در قبال آن داشته باشید؛ بهتر است از خرید زمین با این شرایط خودداری کنید.

 

منطقه بندی زمین مورد نظر را مد نظر داشته باشید.

قبل از خرید زمین مهم است که بدانید چگونه منطقه بندی شده ‌است. مانند کمربندی سبز، مسکونی، تجاری و یا کشاورزی آن. بنابراین نیاز های لازم را در نظر داشته باشید. لازم به ذکر است که جای هیچ نگرانی خاصی برای تبدیل این موضوع به یکی از شرایط خود در خرید زمین وجود ندارد.

با صاحبان فعلی زمین این مسئله را مطرح کنید. تا در کنار پیشبرد این موضوع بتوانید کمی پول برای خرید زمین پس انداز کنید. این موضوع، اساسا شبیه تامین مالی کار به وام محسوب می شود.

هزینه وسعت زمین (به جریب) و اطراف آن را بیابید.

قبل از ارائه یک پیشنهاد مناسب، به ویژگی های محیطی زمین دقت کنید. برای پیشنهاد یک قیمت خوب باید، مطمئن شوید که خرید خوبی را انجام می دهید. و از طرفی دیگر در فروش آتی آن هم مشکلی وجود نخواهد داشت. پس دقت به هزینه وسعت محیطی یکی از جمله مواردی است، که باید در خرید زمین مد نظر قرار داده شود. مکان مورد نظر باید معیار های شما را از یک زمین مناسب برآورده کند. در صورت پیدا کردن این معیار ها بهتر است؛ که تصمیم گیری خود را قطعی کنید.

حتما بخوانید
علت بی توجهی مرد به زن و راهکار مقابله با آن

قرارداد های قبلی زمین مورد نظر را بیابید.

اگر زمین قراردادهای قبلی داشته باشد، آن ها را از فروشنده درخواست کنید. بنا بر همین اساس، و در صورت وجود قرارداد های سابق، مطمئن شوید که فسخ آنها به چه دلایلی بوده است؟

این عوامل ممکن است بر خرید شما و بازبینی مجدد زمین تاثیر بگذارند. هیچ خرید کورکورانه ای نمی تواند نتیجه ی موثری را برایتان به ارمغان آورد. پس سعی کنید این نکته را مد نظر داشته باشید. و در صورت بوجود آمدن تردید یا مشکل خاصی، از خرید آن منصرف شوید.

عوامل مناسبی که می‌توانند به فرآیند جستجو کمک کنند را شناسایی کنید.

یک فروشنده املاک خوب می‌تواند درک شرایط و نیازهای شما را درک کند. بنابراین همیشه می‌توانید هر سوالی که ممکن است در سرتاسر فرآیند جستجو و خرید داشته باشید را از آنان، بپرسید. هر کسی الزامات خاصی دارد. و یک نماینده خوب خدمات خود را برای پیشبرد اهداف خریدار آماده خواهد کرد.

خرید زمین احتمالا در ابتدا کمی احساس ترس و ناامیدی، برایتان به ارمغان خواهد آورد. اما با رعایت نکات ارائه شده به راحتی می توانید از نتیجه ی کار راضی باشید.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “چه ملزوماتی در خرید زمین باید رعایت شوند؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

پیمایش به بالا