جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویژگی های استعداد رهبری موفق در یک سازمان چیست؟

ویژگی های استعداد رهبری موفق در یک سازمان چیست؟

چه چیزی باعث می‌شود که یک فرد، استعداد رهبری برجسته ای داشته باشد؟ آیا این توانایی ایجاد یک چشم‌انداز، توسعه یک استراتژی، یا مدیریت یک بودجه است؟ یا این چیزی است که کم‌تر قابل‌ مشاهده بوده؛ و بسیار ظریفانه تر است؟ استعداد رهبری چیزی نیست که ما با آن به دنیا بیاییم. اگرچه ممکن است یک استعداد عمومی داشته باشیم. این کار بینش ما را، در مورد آنچه که رهبری یک سازمان قلمداد می شود؛ و تمایل به تمرین آن با یک روش دقیق، متفکرانه و سازگار برای خوب شدن دارد تغییر می دهد. نکات زیر مواردی هستند که از تجربیات به دست آمده در طول سال‌ها از بسیاری از رهبران موفق دریافت شده است.

استعداد رهبری مربوط به استخدام کننده ی افراد برای یک سازمان نیست.

رهبران نمی‌توانند کارشناسان فنی باشند. تا از آن ها انتظار داشته باشیم، که عملکرد آن‌ها عالی باشد. استعداد رهبری خوب بیشتر در مورد تنظیم مرحله های مختلف برای موفقیت، پشتیبانی منابع و جمع کردن تیم ‌هایی که برتری بیشتری دارند، است. بسیاری از رهبران با استعداد بیش از حد وقتی را صرف انجام کاری می‌کنند؛ که با آن آشنا هستند. این در حالی است که به جای تمرین مهارت ‌های رهبری به دنبال چنین اموری می روند. همیشه راحت است که برای کمک به بیرون پریدن از یک مسئولیت خودداری کنید، تا چند برنامه دیگر برای خودتان نگه دارید؛ و استخدام کنندگان را بابت مهارت ‌هایی که دارید آموزش دهید.

استعداد رهبری خویش را در همان حد نگه دارید و فراتر نروید.

همه کسب و کارها بر کاهش ضایعات، سرعت بخشیدن به زمان تحویل، کاهش هزینه‌ های نیروی کار، و ایجاد اتوماسیون متمرکز شده‌اند. به ویژه در بخش تولیدات، به طور خاص، امور باید کارآمدتر و پرحاصل تر از قبل باشد. این تا حدودی علت بیکاری فعلی در سرتاسر جهان است. چرا که افراد کمتری، برای انجام کار بیشتر از قبل نیاز هستند. عمدتا بخش خدمات در رسیدن به این اهداف عقب ‌افتاده است، اما در مسیر منتهی به بهره ‌وری بیشتر است.
استعداد رهبری موفق در یک فرد راه ‌هایی برای انجام بیشتر کارها، با افراد کم‌تر از طریق بهبود کارایی و موثر کردن فرایند ها پیدا می کند. توابعی که بر این موارد تمرکز دارند، احترام و حمایت رهبر را از کسب و کار، بدست خواهند آورد. اقدامات خاص در این رابطه، عبارتند از کاهش کاغذبازی، کاهش گام ‌های یک فرآیند، اجرای فن‌آوری، حذف جلسات، حذف لایه ‌های مدیریتی، و یا کاهش گزارش ها.

به عنوان رهبری موفق باید سادگی را مبنای کار خود قرار دهید.

عملکرد کارمندیابی، باید مانند یک آی پد عمل کند. باید به راحتی قابل ‌درک باشد و برای یک مدیر استخدام آسان باشد که فردی را استخدام کند؛ که فکر می‌کنند همه این کارها را خودشان انجام داده‌ اند. آسان بودن، و سادگی در استعداد رهبری به معنی تنبلی، پایه و یا تهی بودن نیست.
این به معنی این است که چیزی به زیبایی برای عملکرد یک کار مناسب باشد. و کم‌تر یا پایین تر از چیزی که نیاز است، انجام شود. برای مثال، یک آی پد اپل تقریبا هیچ دکمه خارجی ندارد، و دارای واسطی است که هیچ‌کس در مورد چگونگی استفاده از آن نیازی به خواندن دستورالعمل ندارد. چرا که کتابچه راهنمایی وجود ندارد. و بسیار ساده است. با این حال، در زیر این سادگی یک مجموعه بسیار پیچیده و دشوار از چیپ ها، سیم، باتری و صفحه نمایش وجود دارد.
پس وظیفه شما به عنوان استعداد رهبری موفق، حفظ منبع یابی، غربالگری، و مصاحبه با کسانی است که در عین ساده بودن، به شدت موثر هستند. مدیر استخدام باید تنها خروجی این قطعات را ببیند. رهبران کارآمد باید چیزهایی را که مانع از اشتراک گذاری، و ارتباط هستند را حذف کنند (از جمله استخدام‌کننده‌ها که اطلاعات را به اشتراک نمی‌برند). چرا که آن‌ها بی ‌رحمانه به دنبال راه‌ هایی برای انجام کاری آسان‌تر، سریع‌تر و ارزان ‌تر هستند.

بیرون اومدن از یک مسیر نادرست

استعداد رهبری موفق می تواند، مسیر را تعیین کند. افراد خوب و مناسب را استخدام کند. توسعه و گسترش را برای سازمان فراهم کند. و اجازه می‌دهد که آن‌ها بدون مانع کار خود را انجام دهند. اگر یک جذب‌کننده به نظارت مداوم نیاز دارد، استخدام‌کننده باید جایگزین آن شود. اگر یک رهبر مناسب دستورالعمل های لازم را برقرار کرده، و افراد باهوش و توانا را استخدام کرده باشید، شغل او ایجاد محیطی است که می‌تواند در آن رشد کند.
شما به عنوان یک رهبر موفق اگر احساس می‌کنید نیاز به برگزاری جلسات منظم با استخدام‌کننده و یا یک گروه از استخدام‌کننده‌ها را دارید، شما یک کنترل کننده هستید؛ تا مطمئن شوید که آن‌ها پیشرفت می‌کنند. اگر به گزارش ‌های هفتگی یا ماهانه نیاز داشته باشید؛ یا اگر شما احساس عصبانیت دارید، ممکن است تصمیم‌گیری بدون مشورت با شما انجام شود.

استعداد رهبری موفق تیم های مختلف را دربر میگیرد.

هم‌کاری گروهی و کار تیمی در بدست آوردن نتایج بسیار موثرتر از افراد هستند. شما با در اختیار داشتن استعداد رهبری به سیلوهای کارکردی با منابع، غربال چی، استخدام‌کننده‌ ها و غیره رسیدگی نکنید. اگر افراد متخصص را در اختیار دارید، آن‌ها را با هم در یک تیم جمع کنید. تا به نوعی تیم ‌های چند وظیفه ای ایجاد کنید. هر وقت می‌ توانید از مدیران استخدام و رهبران کسب‌ و کار در هر تیم جداگانه برای سازمان خود، استفاده کنید.
اگر به شغل خود به عنوان بهترین استعداد نگاه کنید ( نه به عنوان ابزار پر کردن کار ) سپس استخدام‌ کننده‌ ها و مدیران استخدام باید در بحث‌هایی، در مورد اینکه چه نوع از نامزدهایی برای یافتن آن‌ها تلاش می‌کنند ؛و یا حتی با هم‌کار می کنند، در بهترین مسیر برای یافتن پیش بروند.
بالاتر از طرز فکر معاملاتی در استعداد رهبری، به ایجاد یک تفاوت استراتژیک بیاندیشید. یک تیم را به چالش بکشید تا تشخیص دهید؛ چه نوع استعدادی در آنان مورد نیاز است. و در پیدا کردن و استخدام این نوع افراد کارآمد تلاش لازم را بکار بگیرید. سعی کنید تا تمام پاداش ‌ها براساس عملکرد تیم تهیه کنید. به اشتراک گذاری، یادگیری متقابل و استفاده از مهارت‌های هر فرد را در نظر داشته باشید تا بتوانید یک سازمان را به موفقیت خویش، نزدیک و نزدیکتر کنید.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “ویژگی های استعداد رهبری موفق در یک سازمان چیست؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

پیمایش به بالا