جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مشاوره » کوچینگ کسب و کار چیست؟اهمیت کوچینگ کسب و کار

همان طور که می دانید کوچ فردی است دارای مهارت های بسیار که به شما یک سری خدمات را ارائه می دهد. کوچ با گرفتن اطلاعات کامل و جامع مهارت های خود را به شما آموزش می دهد. بیزنس کوچینگ در زمینه های مختلفی فعالیت دارد. اما بیزنس کوچینگ کسب و کار خوش آوازه تر از بقیه بیزنس هاست. دلیل آن هم نیاز بسیاری از افراد جامعه در کسب درآمد است.

اهمیت کوچینگ کسب و کار چیست؟

وقتی می خواهید یک کسب و کار را شروع کنید حال کوچک یا بزرگ فرقی نمی کند، نیازتان به کوچینگ با اهمیت خواهد شد. برخی حتی نمی دانند با پول و امکاناتی که دارند چه نوع کسب و کاری را انتخاب کنند. در این مورد هم یک کوچینگ با تجربه می تواند به شما امداد رسانی کند.

کوچینگ کسب و کار با در اختیار گذاشتن ایده های جالب و پرسود خود نظر شما را مساعد خواهد کرد. شما برای داشتن سود آوری بیشتر از کسب کارتان نیاز به چندین مهارت مثل: قدرت تصمیم گیری به موقع، برنامه ریزی سودآور، پشتکار، انگیزه و خصوصیات دیگری هستید که همه این مهارت ها را کوچینگ به شما آموزش می دهد. کوچینگ کسب و کار حتی بسیاری از مشکلات پیش روی شما را هم پیش بینی می کند و در زمان مناسب برای آنها چاره اندیشی می کند.

بسیاری از افراد دارای کسب و کار کوچک کمتر به کوچینگ و کاربری آن ایمان دارند. ولی باید به شما بگوییم که وجود کوچینگ کسب و کار حتی در شرکت های کوچک هم ۷۰۰ درصد سود آوری به همراه دارد. در یک شغل رضایت مشتری هم جزء مواردی است که اهمیت زیادی دارد. با انتخاب کوچینگ کسب و کار در موقعیت های شغلی کوچک آمار نشان می‌ دهد که میزان رضایت مشتری به ۹۸ درصد می رسد. اهمیت وجود آن زمانی برایتان مشخص می شود که از یک کوچینگ در کسب و کارتان استفاده کنید!

هر کسب و کار یک کوچینگ مخصوص نیاز دارد.

بسیاری فکر می کنند نیاز به کوچینگ مخصوص برای کارشان ندارند و می توانند از نقشه بقیه کوچ ها استفاده کنند. اما این تفکر کاملا غلط بوده و نه تنها برایتان سود آوری ندارد بلکه متحمل آسیب و زیان هایی هم در شغلتان خواهید شد. هر کسب و کار با توجه به شرایطی که دارد نقشه راه مختص به خود را می خواهد.

حتما بخوانید
مشاوره ترس کودکان تلفنی☎️

بسیاری از عوامل مثل نوع فروش، مدیریت، محصولات، مشتری و هزاران مورد دیگر در هر کسب و کار متفاوت است پس هر فعالیتی کوچ مشخص شده خودش را می طلبد. حتی آموزش افراد مختلف هم متفاوت است. هر شغلی مدیر خاص خود را دارد. پس وجود برنامه ریزی متفاوت از سوی کوچینگ متفاوت برای افراد باعث می شود که مدیران عکس العمل بهتری را در موقعیت شغلی خود داشته باشند.

وظیفه کوچینگ کسب و کار چیست؟

اگر کسب و کاری ندارید و به دنبال ایجاد شغل پر درآمدی هستید کوچینگ وظیفه دارد با بررسی وضعیت مالی و توانایی های شما چند ایده مناسب و سود آور را به شما پیشنهاد دهد. کوچینگ وظیفه دارد همه نظرات و حرف های شما را با دقت کامل گوش دهد. سوالات هدفمند و کاربردی خود را بپرسد و یک نتیجه گیری درست از جلسات به دست آورد. جلسه اول مشاوره کوجینگ حدودا دو ساعت طول می کشد که در این دو ساعت باید کلیه حقوق کوچینگ و کارفرما در قالب یک قرارداد نوشته شود.

کوچینگ کسب و کار در چهار مرحله فعالیت خود را تقسیم بندی می کند:

۱- اولین گام انتخاب هدف مورد نظر و یا انتخاب یک ایده برای شروع کار یا حتی ادامه کسب و کار است. این امر در جلسه اول مشاوره برای شما مشخص خواهد شد.

۲- دومین گام پیدا کردن نقاط قوت و اصلاح استراتژی های موجود در کسب و کار است. با این کار بهتر مسیرتان را پیش بینی خواهید کرد.

۳- گام بعدی این فرآیند برنامه ریزی است. باید برای نقاط قوت تعیین شده یک برنامه ریزی درست و کاربردی داشته باشید. به این صورت می توانید برای رسیدن به هدف انتخابی خود بهترین راهکار را به مرحله اجرا بگذارید.

حتما بخوانید
مشاوره انتخاب همسر (اهمیت اخلاق و رفتار در انتخاب همسر)☎️

۴- اما آخرین مرحله، مرحله ثبت نتیجه است. باید میزان پیشرفت در کار مورد ارزیابی قرار گیرد. ارزیابی در این مرحله به شما کمک می کند، اگر تحولی که انتظار داشتید صورت نگرفته است، بتوانید استراتژی خود را تغییر دهید و مهارت جدیدی را برنامه ریزی کنید.

کوچینگ شریک شما نیست!

کوچینگ شریک کاری شما نیست بلکه یک چراغ راهنما برای کسب و کارتان محسوب می شود. کوچینگ کسب و کار با مهارت ها و سرمایه گذاری های متفاوت خود تجارب بسیاری کسب می کند به همین علت شما به راحتی به عنوان مشاور از آن استفاده خواهید کرد.

کوچینگ کسب و کار هر موفقیتی را که برای شما به ارمغان آورد، کارنامه تجارب و موفقیت های خود را با نمرات عالی به ثبت رسانده است. به همین دلیل حتما تمام تلاش خود را برای موفقیت شما خواهد کرد. آموزش افراد بیشتر و البته خروجی افراد موفق یعنی درآمد بیشتر برای کوچینگ. کوچینگ نه تنها شریک کسب و کارتان نیست بلکه مانند یک دوست در کنار شما و کسب و کارتان به درجات و سودآوری شما کمک می کند.

کوچینگ کسب و کار اینترنتی یک فرصت استثنایی!

کوچینگ آنلاین یک فرصت استثنایی برای شما کار فرمایان و مدیران است. با وجود دنیای مجازی امروزه اکثر کوچ های موفق کلاس های آنلاین خود را در سایت های مختلف اجرا می کنند. کوچینگ کسب و کار اینترنتی یک فرصت خوب برای صرفه جویی در هزینه و زمان شما است.

شما با توجه به شرایط کنونی کرونا می توانید بهترین و با تجربه ترین ‌کوچ را در سایت روانشناسی شیک اندیش انتخاب کنید. کوچ های موفق در زمینه کسب و کار به صورت کاملا حرفه ای در این سایت جمع آوری شده اند. شما با خیال راحت می توانید به آن ها اعتماد کنید و از آنها در کسب و کارتان استفاده کنید. بسیاری از تخفیفات و آموزش هایی را هم به عنوان هدیه برایتان در نظر گرفته اند که می توانید از آن استفاده کنید.

حتما بخوانید
روان درمانگر کیست؟

کوچینگ های کسب و کار موجود در این سایت آموزش و مهارت های لازم را به طور کامل و مفصل در اختیار شما قرار خواهند داد.

پس با خیالی آسوده اقدام به انتخاب کوچینگ کسب و کار کنید.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “کوچینگ کسب و کار چیست؟اهمیت کوچینگ کسب و کار” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا