جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » محصل برتر » چگونه در آبان ماه برای کنکور درس بخوانیم | نحوه خواندن درس در آبان

چگونه در آبان ماه برای کنکور درس بخوانیم | نحوه خواندن درس در آبا

نکات کلیدی مهم برای استفاده مفید از آبان ماه

بسیاری از دانش آموزانی که می خواهند برای کنکور درس بخوانند از همان سال منتهی به آن آغاز می کنند. یعنی به جای اینکه از تابستان و یا حتی سال های قبل این کار را شروع کرده باشند در تلاش هستند که از مهر ماه شروع کنند. باید بگوییم که این موضوع اگر با برنامه ریزی های دقیق و مدون همراه باشد می تواند مدت زمان از دست رفته را جبران کند. ماه مهر به پایان رسیده و آبان ماه آمده است. باید بدانید که در مدت زمان باقیمانده باید چگونه درس بخوانید. در این مقاله برای شما دوستان عزیز می خواهیم بگوییم که در آبان ماه چگونه درس بخوانید و بر چه مبنایی دروس خود را تقسیم بندی نموده و مطالعه کنید.

ما می دانیم که استرس کنکور به صورت روزانه بر افراد وارد می شود. بسیاری از دانش اموزان و داوطلبان در تماسی که داشته اند همه از استرس فزاینده در این ماه ها می گویند. با گذشت این مدت زمان از پاییز دانش آموز در دو آزمون آزمایشی شرکتن نموده و نتیجه مطلوبی دریافت نکرده است. در این زمان است که یک مشاوره درست می تواند ی را از این حالت خارج نموده و برای ادامه درس خواندن تشویق کند.  با این نیت در ابتدا باید استرس را از خود دور نموده و با ما همراه شوید.

 

اهمیت آبان ماه برای خواندن دروس کنکور چیست؟

آبان ماه در میان مابقی ماه های کنکوری ها ا زاهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین منظور نکاتی را برای مطالعه و خواندن دروس را برای شما ارائه می کنیم که اگر بدان عمل کنید می توانید مطمئن باشید که موفق خواهید شد.

مهر ماه فصل حاشیه هاست به دلیل اینکه دانش اموز در مهر ماه به دنبال کلاس هاسی مختلف ، منابع آموزشی گوناگون و شرکت در آزمون های آزمایشی است. مطمئن هستیم که بیشتر دانش اموزان در این فصل نمی توانند تمرکز خود را جمع نموده و بر مسائل حاشیه ای پراکنده است. به دلیل نتیجه نگرفتن باز هم دانش اموز به میزان بیشتری ناامیدی را در مهر ماه تجربه می کند.

حتما بخوانید
روش های مطالعه صحیح (بهترین روش های علمی و کاربردی برای مطالعه)

باید بپذیرید که در مهر ماه به دلیل حواشی که در مورد مشاوره ، منابع کنکور ؛ کلاس ها و همچنین کتاب ها درگیر می شوید نیازمند یک جمع بندی و آرامش فکری در ماه آبان هستید.

 

تفاوت درس خواندن در آبان با دیگر ماه ها در چیست؟

آبان ماه فصل سبقت گیری هست. در آبان ماه دانش اموزان به دو دسته تقسیم می شوند. دانش اموزانی که بعد از شک مهر ماه بی انگیزه هستند که می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد و دانش آموزانی که انگیزه فوق العاده ای برای ادامه راه در کنکور دارند.

دانش آموزانی که در آبان ماه انگیزه خود را از دست داده اند به دو دلیل عمده است یکی اینکه ممکن است ترازشان در آزمون ها پایین باشد و  دوم اینکه نگران این موضوع هستند که چرا از مابقی دانش اموزان عقب افتاده اند. دانش آموزان دسته اول با دیدن تراز خود تمامی انرژی خود را از دست می دهند چون ترازی که مشاهده نموده اند از انچیزی که انتظارش راداشتنند بسیار پایین تر است.

دسته دوم اما ترازهای نسبتا مناسبی نسبت به بقیه دارند اما دائما نگران این هستند که آیا می توانند از پس این همه منبع و درس برآیند. آیا می توانند خود را به بقیه برسانند.

 

در آبان ماه زمان مطالعه را افزایش دهید | آبان ماه زمان شروع جدی است

باید این موضوع را با جدیت درک کنید که آبان ماه زمان آزمون و خطا نیست. آبان ماه زمانی برایث از دست دادن و حسرت خوردن وجود ندارد. برای یک کنکوری ابان ماه به مثابه شروع قدرتمند و قوی است. دانش آموز باید قوی کار کند. در آبان ماه میزان کار دانش اموز افزایش پیدا می کند از سویی کلاس های برگزار شده در مدرسه وجود دارد. از سوی دیگر آزمون های شما نیز تعدادشان افزایش یافته است. به همین منظور باید در آبان ماه ساعت مطالعه شما نیز به موازات این موارد افزایش یابد.

در کلاس های کنکور هم معلم ها در حال درس دادن هستند و مدرسه نیز روال خود را طی می کند. از سوی دیگر آزمون ها در حال سرعت گرفتن هستند. در مهر ماه موسسات به دنبال جذب دانش آموز هستند و سرعتشان کند است اما در آبان دیگر ان ماجرا به اتمام رسیده و فرصت گرفتن آزمون ها فرا رسیده است. ممکن است همان روندی را که قبلا یعنی هفته ای ۴۰ ساعت درس می خواندید نتواند شما را به برنامه مدون برای آزمون ها نزدیک کند به همین منظور حتما باید توجه داشته باشید که باید زمان مطالعه خود را در آبان ماه افزایش دهید.

حتما بخوانید
ترجمه عربی را ۱۰۰% بزنید

 

در آبان زمان منظم کردن برنامه ریزی و جدی شدن کارهایتان است

آبان ماه دومین ماهی است که بیشتر دانش اموزان وارد درس خواندن شده اند اما بسیاری هنوز جدیت و تب کنکور را به اصطلاح ندارند و هر گونه که بخواهند درس می خوانند. باید بدانید که در آبان ماه زمان ان فرارسیده است که دیگر همه بی خیالی را کنار بگذارید. علاوه بر افزایش میزان ساعت مطالعه باید جدیت خود را در برنامه ریزی درسی نیز نشان دهید.

باید برای تمامی لحظه لحظه درس خواندن خود برنامه ریزی داشته باشید.

 

در آبان ماه با مطالبی که در مهر ماه خوانده ایم چه کنیم؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید با مطالبی که در مهر ماه خوانده ایم چه کنیم. آیا باید آن ها را به کناری بگذاریم یا اینکه باید با روندی مناسب آن ها را ادامه دهیم. بسیاری به دنبال مطالب جدید و افزایش تراز هستند اما باید این نکته را در گوشه ذهن خود داشته باشیسد که مطالب قدیمی در حال فراموش شدن هستند. برای اینکه مطالب فراموش نشوند باید از  تست های پوششی استفاده کنند.

تست های پوششی به تست هایی گفته می شود که دانش آموز برای فراموش نکردن مطالب قبلی باید از آن ها استفاده کند. داوطلب باید حدود ۲۰ تا ۲۵ عدد روزانه از تست های پوششی را همیشه در برنامه اش داشته باشد.

 

افزایش تعداد تست در  روز در آبان ماه چقدر است؟ | میانگین تعداد تست در آبان ماه چقدر است؟

دانش اموزانی که در آبان ماه نتیجه نمی گیرند باید بدانند که زدن ۱۰۰ تست به صورت روزانه در ابان ماه کم است و باید تعداد تست های خود را در روز کاهش دهید. تا می توانید زمان را افزایش دهید. داوطلب کنکور در آبان ماه باید بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ تست را روزانه بزند و مطالب آن رافرا بگیرد. همانطور که گفتیم آبان ماه زمان سبقت و پیشی گرفتن از رقبا است و برای همین باید تا می توانید این کار را درست و اصولی انجام دهید.

حتما بخوانید
مشاوره درسی یا مشاوره برای درس خواندن📞

درگیری و وسواس در مطالعه را کنار بگذارید و برنامه به خود بدهید. اگر آبان ماه بتوانید خود را جمع و جور کنید می توانید خود را برای موارد مهمی آماده کنید. در آبان ماه عیار شما می تواند مشخص شود. اگر می خواهید خود را به قطار کنکور برسانید باید این ماه خود را نشان دهید.

حس منفی را از خود کنار بگذارید و ماه آبان را نطقه عطف و شروعی برای فعالیت و مطالعه جدی خود قرار دهید در این ماه است که متوجه می شوید آیا می توانید به دکتری و داروسازی فکر کنید یا خیر پس این ماه را دست کم نگیرید. آبان ماه است که نشان ی دهد یک دونده کنکور تا انتها چگونه عمل می کند. در دو ۱۰۰ متر در همان ثانیه های ابتدایی تکلیف آن هایی که عقب افتاده اند مشخص می شود و حتی برخی ادامه به دویدن نمی کنند. پسی درس خواندن و نکاتی که به شما آموزش دادیم را فراموش نکنید.

سخن آخر

دوستانی که هنوز اپلیکیشن دکتر کنکور را نصب نکرده اند از طریق کانال اپلیکیشن را نصب‌ کنند تا با مشاوره های رایگان دکتر شکری راه سخت کنکور را به آسانی بپمایید.

دوستان و داوطلبانی که می خواهند تمامی سوالات خود را در مورد درس خواندن در ماه آبان را از مشاور بپرسند کافیست سوالات خود را در پخش نظرات و پیشنهادات قرار دهند. سوالاتی که در ذهن شما ایجاد می شود می تواند سوال اساسی و مهم یک داوطلب باشد که مدتی است با آن درگیر است پس ما را از آن مطلع گردانید.

حتی اگر تجربه خاصی در این زمینه دارید که می توانید در اختیار ما قرار دهید، برای ما قابل احترام خواهد بود.

تصویر شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “چگونه در آبان ماه برای کنکور درس بخوانیم | نحوه خواندن درس در آبان” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا