جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مشاوره کنکور و تحصیلی » پشت کنکور ماندن | معایب مزایا شرایط قوانین + مشاوره رایگان

صفر تا صد پشت کنکور ماندن

صفر تا صد پشت کنکور ماندن

 

پشت کنکور ماندن برای سال بعد

 

شاید تا این لحظه آن طور که باید و شاید برای کنکور مطالعه نکرده باشید و فکر پشت کنکور ماندن برای سال جدید ذهن شما را درگیر خود کرده باشد . شاید هدف بزرگی دارید و عملکرد فعلی تان را در حد رسیدن به آن هدف نمی بینید و شاید برای مدتی از درس دور بوده اید و الان به طور جدی برای رسیدن به هدفتان تصمیم گرفته اید و قصد دارید آینده ای درخشان برای خودتان بسازید تحت هر کدام از شرایط بالا باید بدانید که تصمیم یا عدم تصمیم پشت کنکور ماندن برای جدید نیاز به تفکر و آنالیز شرایط را دارد و تصمیم غیر علمی و منطقی و بر پایه احساسات و هیجان چیزی جز ضرر در بر نخواهد داشت .

 

 

تجربه پشت کنکور ماندن

 

استفاده از تجربه کسانی که پشت کنکور مانده اند فوق العاده می تواند راه گشا باشد . پشت کنکور ماندن برای گروهی از بچه ها مانند یک ناجی است که یک فرصت دیگر برای رسیدن به هدف است چه در رشته تجربی چه ریاضی و چه انسانی که به هر دلیلی که امسال نشد به موفقیت برسد پرقدرت و مصمم به سمت هدف خود براند و به دستش آورد یکی از نشانه های این گروه از داوطلبان کنکور این است که به هیچ وجه حتی یک روز را هم تلف نمی کنند و از هر تایمی که باقی مانده حتی تا کنکور امسال درس و مطالعه دارند و بعد از کنکور هم پر قدرت مسیر را ادامه می دهند و وقت را از دست نمی دهند .  اما پشت کنکور ماندن برای گروهی دیگر از بچه های کنکوری فقط یک وسیله است برای تنبلی و بی خیالی بیشتر یک وسیله است برای اینکه  سرپوش بر روی عذاب وجدان خود بگذارند و از حاشیه امن و تنبلی خود خارج نشوند نشانه بارز این گروه از داوطلبان کنکور این است همیشه زمان و فرصت خود را تلف می کنند به فرض مثال اگر امسال تصمیم بگیرند که پشت کنکور بمانند برای سال ۱۴۰۱ و اگر یک ماه تا کنکور ۱۴۰۰ فرصت داشته باشند آن یک ماه را به راحتی تلف می کنند و درس نمی خوانند به امید کنکور سال بعد !!!

 

پشت کنکور ماندن برای پزشکی

 

گروه عمده ای از داوطلبان پشت کنکوری از رشته تجربی هستند البته در سایر رشته ها مانند رشته انسانی و ریاضی هم پشت کنکوری داریم . و اما اکثر بچه های پشت کنکور تجربی با هدف رشته پزشکی پشت کنکور می مانند . در این بخش از مقاله باید بدانید که رشته پزشکی هم مزایا و هم سختی های فراوان دارد . مدت زمان زیاد تحصیل و سختی های کار و… که البته اگر شخصیت شما متناسب با این رشته باشد قطعا می توانید به موفقیت های فراوانی دست پیدا کنید . پس اگر می بینید که تاب و توان تحمل سختی های این رشته را ندارید و یا اینکه شخصیت و روحیه متناسب با این رشته را ندارید تصمیم جدی برای انتخاب درست هدف بگیرد.

 

پشت کنکوری های موفق

 

پشت کنکوری موفق کسی این شاخصه از آگاهی را دارد :

 

  • دقیقا می داند دنبال چه هدفی است و همه جوانب هدفش را می شناسد .
  • تنبلی نمی کند و از هر لحظه برای مطالعه استفاده می کند .
  • بهانه جویی نمی کند و همیشه تحت هر شرایط حتی سخت دنبال راه حل می گردد .
  • از افراد با تجربه و مشاوران خبره مشورت می گیرد.
  • تحت تاثیر افکار و حرف های منفی دوستان و اطرافیان منفی قرار نمیگیرد .
  • برای رسیدن به هدفش سخت تلاش می کند
حتما بخوانید
6 معیار انتخاب مشاوره کنکور که حتما باید بدانید

 

 

 

معایب مزایا پشت کنکور ماندن

 

در این بخش می پردازیم به معایب و مزایا پشت کنکور ماندن که بایستی هردو جانب در نظر گرفته شود . بزرگترین مزیتی که پشت کنکور ماندن دارد بعد زمانی است و علی الخصوص برای دانش آموزان پایه دوازدهم که امسال درگیر مدرسه و تکالیف معلمین و آموزش هایی در مدرسه بودند که شاید ارتباط کم تری با تست و کنکور داشت و وقت گیر بود . اما در رابطه با معایب پشت کنکور ماندن افت انگیزه در اثر افکار و حرف های منفی دیگران است به همین دلیل در شاخصه ای یک پشت کنکوری موفق همین مورد را مثال زدیم اگر کسی دوست دارد پشت کنکور بماند و موفق شود حتما باید تکنیک های مدیریت انگیزه را آموزش ببیند تا بتواند از پس افکار و حرف های منفی دوستان و اطرافیان بیاید .

 

پشت کنکور ماندن و سربازی:

 

پشت کنکور ماندن و مسئله مهم سربازی ذهن داوطلبان کنکور را درگیر کی کند.در اینصورت چند حالت است که به وجود می آید:

 

  • اگر در سال ۹۹ اولین کنکور خود را می دهید در صورت تمایل می تواند در سال ۹۹ پشت کنکور بمانید بدون اینکه اینکه در رابطه با نظام وظیفه مشکلی برای شما پیش بیاید.پس این حالت مشکلی برای داوطلبان در زمینه پشت کنکور ماندن و سربازی ایجاد نمی کند.
  • حالت بعدی از پشت کنکور ماندن و سربازی این است که در شما بخواهید سومین کنکور را نیز بدهید یعنی سال ۹۹ اولین کنکور و سال ۱۴۰۰ که دومین کنکور خود را دادید تمایل به پشت کنکور ماندن در سال ۱۴۰۱ داشته باشید.اگر همین طوری و بدون ایجاد شرایط خاص اقدام کنید که حق پشت کنکور ماندن ندارید و باید به سربازی بروید،اما یک راه حل خوب وجود دارد؛بعد از اینکه دومین کنکور خود را دادید در یک دانشگاه غیردولتی مثل پیام نور،آزاد،غیرانتفاعی و…شرکت کنید و به محض قبولی و ثبت نام در آن دانشگاه،به اندازه دو ترم از سربازی مرخصی بگیرید.در آن سال خوب درس بخوانید و مطالعه کنید سپس سومین کنکور خود را بدهید و بعد از قبولی در دانشگاه مورد نظر،از دانشگاه قبلی(پیام نور وآزاد و …)انصراف بدهید و با خیال راحت در دانشگاه جدید ثبت نام کنید.

 

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: فرد مشمول بعد از مقطع دانش‌آموزی که حداکثر تا سن ۲۰ سالگی اجازه تحصیل دارد، یک سال فرجه معرفی به خدمت خواهد داشت.

همچنین سقف مجاز سنوات تحصیلی برای هریک اینگونه است:

کاردانی: ۲/۵ سال _ کارشناسی ناپیوسته: ۳ سال _ کارشناسی پیوسته: ۵سال _ کارشناسی ارشد ناپیوسته: ۳سال _ کارشناسی ارشد پیوسته: ۶سال _ دکترای پزشکی پیوسته:۸سال _ دکترای تخصصی:۶سال

 

 

پشت کنکور بمانیم یانه؟

 

بسیاری از داوطلبان سال اول به دلیل اینکه محصل بودند و با مدرسه نمی توانستند روی موضوع کنکور خود تمرکز کنند ترجیح می دهند یک سال دیگر شانس خود را امتحان کنند.دختران که دغدغه ای بابت قضیه پشت کنکور ماندن ندارند اما پسران باید به موضوع سربازی خود نیز توجه کنند.شما داوطلبان باید خود را شناخته باشید.شما می توانید یک سال دیگر بمانید و با رتبه عالی اقدام به انتخاب رشته کنید تا احتمال قبولی در رشته های خوب و دانشگاه خوب داشته باشید.شما هستید که باید تصمیم بگیرید پشت کنکور می مانید یا نه.متخصصان ما می توانند در این زمینه همراه شما باشند تا بهترین و درست ترین تصمیم را بگیرید.

حتما بخوانید
آیا لازم است در آزمون‌های آزمایشی تابستان شرکت کنیم؟

 

آنچه مهم است اینکه تصمیم به پشت کنکور ماندن یا انتخاب رشته در اولین کنکور بعد از کنکور دادن و اعلام نتیجه است!یعنی قبل از کنکور به هوای پشت کنکور ماندن تنبلی نکنید!

 

پشت کنکور بمانیم یانه؟

 

شاید فکر پشت کنکور ماندن ذهن شما را درگیر خود کرده باشد با توجه به اینکه کنکور بخشی از زندگی و آینده افراد را تعیین می کند و با توجه به اینکه شاید تا الان آنگونه که باید و شاید مطالعه نکرده اید این فکر یعنی اینکه یک سال برای کنکور بیشتر تلاش کنم ! و پشت کنکور بمانم ذهنتان را  درگیر کند.

 

 

وقتی داوطلب کنکوری تصمیم به پشت کنکور ماندن،می گیرد،باید مزایا و معایب آنرا بسنجد و مهمتر از همه باید به خود شناسی و خود آگاهی کامل رسیده باشد.هر شخص،شخصیت منحصر به فردی دارد.پشت کنکور ماندن موضوع مهمی است که برای هر شخصی می تواند نتیجه متفاوتی ایجاد کند و اصطلاحا نمی توان یک نسخه را برای همه پیچید ! و شرایط هر کسی باید به طور جداگانه و اختصاصی آنالیز شود .

 

شاید پشت کنکور ماندن برای افرادی موجب پیشرفت بیشتر و موفقیت های بزرگتر شود ولی برای بعضی ها موجب پسرفت وعقب افتادن از زندگی شود؛پس آنچه مهم است شما باید مزایا و معایب را بسنجید و شرایط خود را ملاحظه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید که بهترین نتیجه را بگیرید یا با پشت کنکور ماندن یا با انتخاب رشته قطعی در همان سال اول!

 

مزایای پشت کنکور ماندن 

 

پشت کنکور ماندن مزایایی دارد که در قسمت پایین اشاره خواهیم کرد:

  • یکی از مهم ترین مزایای پشت کنکور ماندن این است که شما ساعت مطالعه بالاتری خواهید داشت اگر که برنامه ریزی خوبی داشته باشید و آنرا بطور کامل اجرا کنید.در سالی که پشت کنکور مانده اید دیگر کلاس و مدرسه ندارید که وقت شما را بطور چشمگیر بگیرد.به همین دلیل شما می توانید بسیار هوشمندانه ساعت مطالعه خود را بالا ببرید و به موفقیت های بزرگ در کنکور  برسید.

 

 

می توان با صراحت کامل گفت که ساعت مطالعه بالا از مقوله های حیاتی موفقیت در کنکور است؛برای خواندن مقاله تکنیک های افزایش ساعت مطالعه کلیک کنید.

  • از مزایای دیگر پشت کنکور ماندن،داشتن ذهنی آرام تر است؛لذا شما مجبور نیستید به امور مدرسه نیز بپردازید.دانش آموزان مدرسه ای بسیار در این مورد اذیت می شوند که نمی دانند امتحان و تکلیف مدرسه را انجام دهند یا به کنکور خود بیشتر بپردازند.

در سال پشت کنکور ،شما می توانید با تمرکز بیشتر روی درس های صرفا کنکوری(نه درس های مدرسه!)بپردازید و بیشتر روی هدف اصلی خود یعنی کنکور تمرکز داشته باشید نه متفرقات!

ساعات مطالعه طولانی بدون تمرکز شما را به هدف نمی رساند!ساعات مطالعه بالا بدون کیفیت و تمرکز بالا شبیه آب در هاون کوبیدن است!برای خواندن مقاله افزایش تمرکز و متمرکز شدن فوق العاده روی هدف اصلی کلیک کنید.

  • از سود های بعدی پشت کنکور ماندن،پخته تر شدن شماست.شما حداقل یک سال روی پروسه کنکور وقت گذاشته اید و تجربه کسب کرده اید که هر درسی را به چه نحوی مطالعه کنید و با مشکلات مطالعاتی خود چگونه دست و پنجه نرم کنید و همچنین چگونه بی انگیزگی خود را مدیریت کنید.

برای حرفه ای تر شدن در این امر و مدیریت بی انگیزگی شدید خود کلیک کنید و راهکار دریافت کنید.

مهم این است که قلق های مطالعه خود را یافته اید!و اینکه یک دانش آموز مدرسه ای بسیاری از مباحث را حین سال کنکور خود می آموزد و یاد می گیرد اما شما بعنوان کسی که پشت کنکور مانده است،مطالب را از قبل آموخته اید و مطالب چندان برایتان جدید نیست!

  • و آخرین موردی که از مزایای پشت کنکور ماندن بیان می کنیم،آشنایی شما با فضای کنکور و جلسه و روز کنکور است.شما حداقل یک بار جو کنکور را تجربه کرده اید و فضا برایتان آشناست بالطبع استرس کمتری خواهید داشت و می توانید با تمرکز بیشتر کارتان را ادامه دهید.
حتما بخوانید
زیست کنکور| چگونه زیست را صد بزنیم؟

 

 

معایب پشت کنکور ماندن:

 

  • از معایب پشت کنکور ماندن،بی انگیزه شدن است.باید تاکید کنیم که این مورد برای برخی افراد صدق می کند و شاید برای برخی دیگر اینگونه نباشد.

بعضی از دانش آموزان اینطور هستند که باید در فضا و جو مدرسه و کلاس و همکلاسی و رقابت و..باشند و انگیزه بگیرند و خوب درس بخوانند و وقتی این افراد تصمیم می گیرند که پشت کنکور بمانند معمولا به نتیجه خوبی نمی رسند لذا این داوطلبان در فضای دور از مدرسه و دوستان کنکوری،بی انگیزه می شوند و دیگر حس رقابت ندارند و آنطور که باید مطالعه نمی کنند.

 

 

اما دانش آموزانی نیز هستند که از عهده این مورد بر می آیند و برنامه و مطالعه خود را پیش می برند.

اما فراموش نکنید!یک موضوع برای هر دو دسته یکسان است:در سال پشت کنکوری،حس رقابت کمتر است.آیا این را می پذیرید و با آن کنار می آیید؟

این شما هستید که باید به خودشناسی رسیده باشید که جزو کدام دسته هستید و تصمیم شما در مورد پشت کنکور ماندن چیست؟

 

  • از معایب دیگر پشت کنکور ماندن،فراموشی مطالب است.برخی داوطلبان که در سال های کنکوری خود مطالعه خوبی دارند سال های بعدی برای آنها آسان تر خواهد بود.اما داوطلبی که سال های اول مطالعه خوبی ندارد با گذر سال ها و پشت کنکور ماندن آنچه را که می دانست نیز فراموش می کند یعنی برای این دسته از دانش آموزان رفته رفته شرایط بدتر شده و مطالب و درس ها از یادشان می رود.

پس اگر پشت کنکور می مانید سعی کنید به بهترین نحو مطالعه کنید وگرنه دانسته های قبلی نیز به فراموشی سپرده می شود و پشت کنکور ماندن شما را از هدف دور و دورتر می کند!

 

  • از معایب دیگر پشت کنکور ماندن،انرژی منفی اطرافیان است.ممکن است خبر قبولی پزشکی دوستتان  و از طرفی معلوم نبودن آینده شما،قدری آزار دهنده باشد!و اینکه دوستان شما هم اکنون دانشجو هستند اما شما باید با کنکور دوباره کلنجار بروید!و حتی اینکه از جانب اطرافیان مواخذه شوید و…اگر شخصی هستید که با این مسائل می توانید مواجهه شده و آنها را حل کنید دست به این تصمیم بزنید ولی اگر بسیار تحت تاثیر اطرافیان قرار می گیرید درمورد تصمیم خود یک بار دیگر فکر کنید و باز اندیشی انجام دهید!

 

 

  • شاید شما نیز دیده باشید دانش آموزان مدرسه ای که از پشت کنکوری ها مطالعه بیشتر دارند!این موضوع برمی گردد به اهمال کاری پشت کنکوری ها؛دانش آموزان مدرسه ای چون استرس دارند که وقتشان کم است این موضوع آنها را به عجله و مطالعه بیشتر سوق می دهد و از طرف دیگر پشت کنکوری ها بدلیل داشتن زمان زیاد امکان دارد سستی کنند و تنبلی باعث شود که ساعت مطالعه پشت کنکوری ها کاهش یابد!

 

در پایان باید بگویم که باز با همه این اوصاف شرایط هر انسانی با انسان دیگر متفاوت است!!

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “پشت کنکور ماندن | معایب مزایا شرایط قوانین + مشاوره رایگان” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا