هراس اجتماعی و فرق آن با کمرویی و خجالت

هراس اجتماعی و فرق آن با کمرویی و خجالت
  • هراس اجتماعی و فرق آن با کمرویی و خجالت

     

    برخلاف نظر برخی کارشناسان، خجالت و کمرویی مقدمه یا شروع و یا به عبارت دقیق‌تر شکل خفیف‌تر هراس اجتماعی است. کمرویی را می‌توان حکم ترک‌هایی دانست که در دیوارهای خانه بوجود آمده است که در پی یک فشار و تنش شدید و یا به مرور زمان می‌تواند منجر به خراب شدن کامل خانه شود این خرابی همان هراس اجتماعی است.

    از نظر علمی تنها تفاوت بارز و مشخص میان کمرویی و هراس اجتماعی این است که در کمرویی اضطراب و ناراحتی در اوایل یک موقعیت یا ملاقات جدید شدید بوده و بتدریج از شدت آن کاسته می‌شود و در دفعات بعد نیز به مرور شدت آن کاهش می‌یابد و در کل، زندگی اجتماعی و فردی شخص چندان مختل نمی‌شود ولی در هراس اجتماعی شدت ناراحتی و اضطراب فرد با گذشت زمان نه تنها کم نمی‌شود بلکه کاملاً او را فلج کرده و فرد تمام توان خود را به خرج خواهد داد تا از قرار گرفتن در موقعیت برانگیزاننده دوری کند.

    در موارد شدید هراس اجتماعی، حتی فکر کردن به موقعیت برانگیزاننده، می‌تواند در شخص همان علایم و نشانه‌های هراس را بوجود آورد.

     

    اختلالات همراه با هراس اجتماعی

    در چندین مطالعه وسیع دیده شده است که اکثر افراد با هراس اجتماعی (تا ۸۰%) بطور همزمان یا بعداً دچار حداقل یک اختلال روانی دیگر بوده یا خواهند شد. مهمترین این اختلالات عبارتند از: افسردگی، شیدایی – افسردگی، ترس‌های خاص، اضطراب عمومی، هراس یا تنش پس از فاجعه معروف به(PTD) یا (Post Trauma Disorder)، حملات وحشت‌زدگی و اعتیاد (خصوصاً الکل و مواد مخدر).

    نکته: حدود یک چهارم افراد مبتلا به افسردگی (نوع شدید یا اصلی آن) دچار اضطراب اجتماعی یا اختلال شخصیت منزوی و یا هر دو هستند.

    دانستن این تفاوت ها و رعایت نکات مهم برای درمان این نوع اختلال ضروری بنظر می رسد. چرا که اگر از حالا به فکر رفع این مسذله نباشیم، با گذشت زمان کار سخت تر می شود.

    خوشحال می شوم تجربیات شما را در این زمینه بدانم. پس حتما نظر خود را بگویید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا