روابط اجتماعی و ایجاد شبکه های دوستی از صفر

  • روابط اجتماعی و ایجاد شبکه های دوستی از صفر

    روابط اجتماعی – تا حالا فکر کردید که چطور می شود روابط اجتماعی خودتان را از صفر ایجاد کنید؟ بهبود روابط اجتماعی در دو حالت به نفع شماست: اولاً از تنهایی و کسالت در می آیید و ثانیاً فرصت های جدید برای ارتباط و یا حتی فرصت های جدید شغلی و کاری برای شما بوجود خواهد آمد.

    مثلا فرض کنید شما وارد یک شهر جدید، دانشگاه جدید و یا محیط کار جدید شده اید و در آنجا هیچ کس را نمی شناسید و دوستی ندارید. خب برای برداشتن قدم اول یک مقداری احساس نا آرامی و تنهایی به شما غلبه خواهد کرد، ولی کم کم با تکنیک هایی که می گویم می توانید روابط اجتماعی خود را گسترش دهید.

     

    قبل از این حرف ها بد نیست که نکته ای را یاد آور شوم . داشتن رابطه های اجتماعی سالم و با نشاط لزوماً به این معنی نیست که با هزار نفر دوست باشیم و ۲۴ ساعته پای تلفن و مشغول گپ و گفت های بی معنی، وقت خود را هدر دهیم. کیفیت و عمق دوستی های ما بر زندگی ما اثر می گذارد. هرچقدر کیفیت روابط اجتماعی ما بالاتر باشد، احساس رضایت بیشتری را تجربه خواهیم کرد، تا اینکه نگران تعداد آن باشیم. پس از همین الان به فکر کیفیت روابط اجتماعی باشیم و نه کمیت!

     

    یکی از آفت های تمرکز بر کمیت و تعداد زیاد دوستان، از دست رفتن تمرکز خودتان روی انتخاب درست است. شما باید خصوصیات افرادی را که می خواهید با آنها هم دم شوید، به درستی بررسی کنید. قرار نیست هر کس از راه رسید و سلام کرد، دوست جون-جونی شما شود! ممکن است دوستانی وارد حلقه روابط  شما شوند، که هیچ سنخیت فرهنگی و شخصیتی با شما ندارند و فقط زمان و انرژی شما را می سوزانند.

    مهمترین مهارتی که باید در روابط اجتماعی به آن توجه داشته باشید، مهارت اتصال دهندگی(Connector) است. این مهارت در ایجاد روابط اجتماعی به شما می گوید هنگامی که فردی با صلاحیت و شبیه خود را یافتید، سعی کنید نفر سوم را وارد این حلقه روابط اجتماعی کنید. وقتی ۳ نفر شبیه به هم و در کنار هم باشند، نیروی مضاعفی در بین آنها بوجود خواهد آمد و حالا تبدیل به یک گروه شده اند. گروهی که تقریباً هم سنخ و هم فکر هستند. وقتی شما عامل معرفی دو نفر دیگر باشید، نقش محوریت را خواهید داشت و آن دو نفر احساس تعلق به شما خواهند کرد. و اگر نفر چهارم را هم وارد گروه کنید، که شباهت های فرهنگی و شخصیتی با شما داشته باشد، هم گروه قدرتمندی ایجاد کرده اید و هم قدرت شما در روابط اجتماعی این گروه بالاتر خواهد رفت. اگر شما اقدام کننده و نقش اتصال دهندگی را ایفا کنید، مثل نخ تسبیح متصل کنندۀ اعضای گروه هستید و نقش محوری را خواهید داشت.

    در هنگام گسترش روابط اجتماعی دو مورد مهم را حتما در نظر داشته باشید:

    اول اینکه در ابتدای کار افراد هم فاز و هم فکر را وارد گروه کنید و دوم اینکه فرد جدید با گروه سازگار باشد و اهل تعامل دوستانه و میل به ایجاد رابطه داشته باشد. وقتی نطفۀ این گروه شکل بگیرد، دیگر اعضای گروه هم سعی می کنند افراد جدید و هم سنخی را وارد این گروه نوپا کنند که به گسترش روابط اجتماعی شما کمک خواهد کرد.

    شاید در ابتدا بگویید: “این کار سخت است! من از کجا آدم پیدا کنم؟ و…”

    اینها همه اش بهانه است. فقط کافی است اقدام کنید و بخواهید که شرایط جدید را ایجاد کنید. شک ندارم روابط اجتماعی شما متحول خواهد شد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    3 نظرات

    پیمایش به بالا